راه اندازی خط تولید مواد شوینده-شامپو-مایع ظرفشویی - ماشین سازی حسنی

ما در این مطلب قصد داریم شما را با راه‌ اندازی خط تولید شامپو و همچنین خط تولید مایع ظرفشویی که نیاز به سرمایه بالایی ندارد و می‌توانید فعالیت خود را از یک محیط کوچک نهایتا با مساحت 100 متر آغاز نمایید، آشنا کنیم.
پنجشنبه، 13 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سپیده مولایی
موارد بیشتر برای شما
راه اندازی خط تولید مواد شوینده-شامپو-مایع ظرفشویی - ماشین سازی حسنی
اگر در فکر ایجاد کسب و کاری تازه هستید که درآمدزایی خوبی داشته و نیاز به سرمایه چندانی هم نداشته باشد راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری خوب به شمار آید. خیلی اوقات سرمایه‌ای در دست داریم اما نمی‌دانیم باید دقیقا چه کاری را شروع کنیم!! کاری که بتوان با راه‌ اندازی آن بسیار سریع به بهره‌برداری و در پی آن به سودآوری رسید.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با راه‌ اندازی خط تولید شامپو و همچنین خط تولید مایع ظرفشویی که نیاز به سرمایه بالایی ندارد و می‌توانید فعالیت خود را از یک محیط کوچک نهایتا با مساحت 100 متر آغاز نمایید، آشنا کنیم. مواد شوینده این روزها بخصوص پس از شیوع بیماری کرونا تبدیل به یک کالای اساسی و ضروری برای زندگی همه ما شده و جایگاه ویژه‌ای در سبد خرید ما دارد و نمی‌توان از خرید آن چشم پوشی کرد.

بنابراین با در نظر گرفتن نیاز بازار و تقاضای مشتری و همچنین تولید محصول باکیفیت، می‌توان سود خوبی به دست آورد. ما در انتهای این مطلب نیز مجموعه ماشین سازی حسنی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید دستگاه‌های مخصوص برای این خط تولید را از آن‌ها خریداری نمایید.

 
راه اندازی خط تولید مواد شوینده-شامپو-مایع ظرفشویی - ماشین سازی حسنی

خط تولید مواد شوینده

هنگامی که تصمیم به راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده می‌گیرید باید زمینه فعالیت خود را در خصوص مواد شوینده خانگی و یا صنعتی روشن نمایید. زیرا هر کدام از این محصولات نیاز به دستگاه‌های خاص با قابلیت‌های متفاوتی دارند.

علاوه بر این جهت راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی از قبیل مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپو، مایع سفیدکننده، جرمگیرها، مایع شیشه شوی و نرم کننده لباس و.. شما نیاز دارید تا مجوز مربوطه در این خصوص را از سازمان‌های ذی‌ربط دریافت نمایید. دیگر آن که تمامی دستگاه‌های به کار رفته در خط تولید مواد شوینده باید از جنس استیل ضد زنگ و کاملا بهداشتی تولید شده و کاملا مکانیزه باشند. این محصولات بدون دخالت دست بسته‌بندی می‌شوند و در نهایت لازم است تحت سیستم کنترل نهایی قرار گیرند.

خط تولید شامپو

پیش از آن که به طور خاص به خط تولید شامپو و دستگاه‌های مورد نیاز آن بپردازیم لازم است کمی به ویژگی‌های شامپو و مواد تشکیل دهنده آن اشاره کنیم. شامپوها جزء دترجنت‌ها یا شوینده‌ها و مواد پاک کننده سنتزی به شمار می‌آیند. 
 
مواد اصلی تولید کننده شامپو به سه بخش عمده زیر تقسیم می‌شوند.

مواد فعال سطحی آنیونی مانند سدیم لوریل اتر سولفات و تری اتانول آمین سولفات
آمفوتری مانند بتائین کوکوآمیدوپروپیل
مواد غیر یونی
غیر از موادی که در بالا ذکر شد موادی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد نیز در ساختار شامپوها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مواد تقویت کننده کف مانند بتائین
مواد حالت دهنده مو و عامل نگهدارنده مانند مواد ضدعفونی کننده و میکروب کش
مواد صدفی کننده مثل اتیلن گلیکول
مواد غلیظ کننده مثل نمک طعام

 
راه اندازی خط تولید مواد شوینده-شامپو-مایع ظرفشویی - ماشین سازی حسنی


 
موادی مانند عصاره گیاهان که باعث رنگ بخشی و بوی شامپو می‌شود.

دستگاه‌های مورد نیاز برای راه‌ اندازی خط تولید شامپو
دستگاه‌هایی که برای راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده مانند شامپو و یا خط تولید مایع ظرفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد تفاوت چندانی در ساختارشان با هم ندارند. دستگاه خط تولید شامپو شامل بخش‌های زیر می‌شود.

نوار نقاله
دستگاه لیبل زن
دستگاه شیرینگ پک و جت پرینتر
دستگاه میکسر عادی و میکسر دور پایین
ماشین پرکن دنده‌ای مواد شوینده تولید شده
دستگاه درب‌گذاری اتوماتیک و پلمپ درب‌ها

پس از راه ‌اندازی خط تولید شامپو نیاز به خرید مواد اولیه دارید، این مواد شامل اتیلن گلایکول، روغن‌های گیاهی، اسانس‌های مختلف، مونو استئارات، فرمالین و همان طور که پیشتر اشاره کردیم نمک طعام برای غلظت بخشیدن به شامپو می‌شود که میزان استفاده از هر یک از مواد فوق بستگی به نظر کارشناس خبره‌ای دارد که بر خط تولید نظارت دارد و اگر این نظارت به درستی صورت نگیرد علاوه بر تأثیرگذاری روی محصول تولید شده، کیفیت آن را نیز تغییر خواهد داد.

 
راه اندازی خط تولید مواد شوینده-شامپو-مایع ظرفشویی - ماشین سازی حسنی


برای راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده می‌توانید جهت صرفه جویی در هزینه‌های خود با نصب دستگاه‌های مکانیزه، در ابتدا نیروی کار انسانی کمتری استخدام کنید، به این ترتیب هزینه‌های شما در ابتدای کار کمتر خواهد شد. در ادامه با وسعت بخشیدن به کار خود و همچنین افزایش سطح تولید، می‌توانید از نیروی کار انسانی بیشتری دعوت به همکاری نمایید.

خط تولید مایع ظرفشویی

برای راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده‌ای نظیر مایع ظرفشویی نیز شما دقیقا نیاز به دستگاه‌هایی شبیه به خط تولید شامپو دارید که پیشتر به معرفی آن پرداختیم. همچنین لازم است مواد اولیه این محصول مانند سولفونیک اسید، لورامید، تگزاپون، انواع اسانس‌ها و نرم کننده‌ها، کوکونات و غیره را خریداری نمایید و با نظارت مسئول این بخش به اندازه درست و فرمولاسیون مشخصی آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید.

در مواد شوینده‌‌ای مانند مایع ظرفشویی فرمولی وجود دارد که با ایجاد کف باعث چربی زدایی از ظروف می‌شود، اما گاهی این فرمول‌ها تغییر پیدا می‌کنند به طوری که علاوه بر آن که ظرف‌ها را به خوبی تمیز نمی‌کنند بلکه به دست‌ها هم آسیب می‌رسانند. به همین جهت لازم است با کمک گرفتن از آزمایشگاه‌های مربوطه در این حوزه یک فرمولاسیون کارآمد در نظر گرفته شود و تحت نظارت مسئول کنترل، این روند در خط تولید مایع ظرفشویی تحقق یابد.

به چه فضایی برای راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده نیاز است؟

اگر گستره فعالیت شما منحصر به راه اندازی خط تولید شامپو و یا مایع ظرفشویی می‌شود، در ابتدای کار نیاز به فضای چندان بزرگی نخواهید داشت. تنها لازم است فضایی را در اختیار داشته باشید که از نظر بهداشتی تمامی المان‌ها و فاکتورهای مورد نیاز را داشته باشد، زیرا برای تولید این نوع محصولات شما نیاز به دریافت مجوز از وزارت بهداشت خواهید داشت.

البته دریافت مجوزهای مورد نظر برای راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده نیز سخت و پیچیده نیست و به راحتی انجام می‌شود. همچنین می‌توانید در دوره‌های آموزشی که در این حوزه برگزار می‌شود شرکت نمایید و مهارت لازم را برای کار در این حرفه کسب نمایید. در ادامه به چند مورد مهم که لازم است در خصوص انتخاب فضا و محل مورد نیاز برای راه اندازی این خط تولید در نظر گرفته شود، اشاره خواهیم کرد.

دور تا دور محیط تولیدی و یا کارخانه شنا باید دیوار کشی شده باشد تا از ورود افراد متفرقه، حیوانات موذی و همچنین شرایط آب و هوایی نامساعد در امان باشد.

مسیر عبوری شما در کارگاه از قسمتی به قسمت دیگر به خوبی کف سازی شده باشد به طوری که مشکلات غیر بهداشتی فراهم نشود.
محوطه بیرونی و یا حیاط تولیدی و کارخانه باید دور از مواد زائد، زباله‌ها و مواد غیر بهداشتی دیگر باشد تا حشرات و حیوانات موذی نتوانند در این قسمت جمع شده و سپس به داخل کارخانه شما نفوذ نمایند.

خودروی کارکنان باید در بیرون از محوطه پارک شود.
برای محل فاضلاب کارخانه باید شیب طبیعی در نظر گرفته شود.
رعایت هریک از مواردی که در بالا ذکر کردیم کمک می‌کند تا شما بتوانید مجوزهای لازم را به راحتی دریافت نمایید.

 
راه اندازی خط تولید مواد شوینده-شامپو-مایع ظرفشویی - ماشین سازی حسنی
 

با راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده چه میزان محصول می‌توان تولید کرد؟

پس از طراحی و ساخت دستگاه‌های صنعتی و مکانیزه توسط شرکت‌های سازنده و نصب آن‌ها در محل شرکت سازنده این دستگاه‌ها، بین شما و شرکت‌هایی که فرمولاسیون ساخت مواد شامپو و مایع ظرفشویی را در اختیار دارند راه ارتباطی را برقرار کرده و شما می‌توانید با دریافت این فرمول و خرید مواد اولیه کار خود را آغاز نمایید. به این ترتیب شما می‌توانید در هر شیفت کاری تا ۱۰۰۰۰ لیتر مایع ظرفشویی و شامپو و .. را تولید کنید.

به طورکل خط تولید شامپو چه شامپوی مو و چه شامپوی بدن و همچنین مایع ظرفشویی از تولیدات سودآور به شمار می‌آیند که راه ‌اندازی خط تولید آن‌ها هزینه سنگینی در بر نخواهد داشت ضمن آن که پس از مدتی هزینه اولیه‌ای که کرده‌اید جبران خواهد شد.

شرکت ماشین سازی حسنی

چنانچه تصمیم گرفته‌اید در این حرفه فعالیت کنید و قصد راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده را دارید، خط تولید شامپو و مایع ظرفشویی نیاز به هزینه کمتر و سودآوری بیشتری دارد. یکی از شرکت‌هایی که در حال حاضر در این زمینه فعال است و توانسته در مدت فعالیت خود ماشین آلات صنعتی و نیمه صنعتی متعددی را تولید و راه اندازی نماید شرکت ماشین سازی حسنی است.

این شرکت در شهر لاهیجان فعالیت دارد و می‌تواند پس از ارائه مشاوره‌های لازم در خصوص کسب و کاری که مایل به راه اندازی آن هستید، دستگاه‌ها و تجهیزات لازم را در اختیارتان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه فعایت شرکت ماشین سازی حسنی می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی   www.novinebtekar.ir مراجعه کرده و یا با مشاوران و تکنسین‌های این شرکت ارتباط برقرار نمایید.

شرکت ماشین سازی صنعتی بیش از ده سال است که در حوزه ساخت و ارائه ماشین‌ها و تجهیزات مرتبط با راه ‌اندازی خط تولید مواد شوینده مانند خط تولید مایع ظرفشویی و شامپو و.. و همچنین صنایع دارویی و غذایی فعالیت دارد و انواع دستگاه‌ها را با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا تولید و به مشتریان ارائه کرده است. ماشین سازی حسنی تمامی دستگاه‌های ارائه شده را با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.