اهمیت و جایگاه انتخابات شوراها

مسأله شوراهاست که منطبق بر اصل قانون اساسی است. این تجربه اول در این زمینه است؛ کار سنگین و بزرگی است و امیدوارم که ان شاء الله همه - هم دست اندرکاران، هم آحاد مردم، هم آن کسانی که در انتخابات شوراها انتخاب خواهند شد - از این تجربه سربلند بیرون آیند.
جمعه، 14 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهمیت و جایگاه انتخابات شوراها
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
موضوع دیگری که لازم است من حتما مطرح کنم، مسأله شوراهاست که منطبق بر اصل قانون اساسی است و دولت فعلی ما بحمدالله همت کرد و توانست این اصل را زنده و احیا کند و موانعی را که وجود داشت، برطرف نماید. این تجربه اول در این زمینه است؛ کار سنگین و بزرگی است و امیدوارم که ان شاء الله همه - هم دست اندرکاران، هم آحاد مردم، هم آن کسانی که در انتخابات شوراها انتخاب خواهند شد - از این تجربه سربلند بیرون آیند.
 
منتها شرطش این است که مردم به این شوراها اقبال کنند، به این انتخابات توجه کنند، در آن شرکت نمایند، آن را جدی بگیرند و هدف هم عبارت باشد از این که اهدافی که در قانون اساسی برای تشکیل شوراها معین شده است - اهداف خدایی، اهداف انقلاب، اهدافی که در جهت تحکیم پایه های انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلاب در کشور است - تحقق پیدا کند. من توصیه می کنم که همه این انتخابات را جدی بگیرند و مهم بشمارند و در آن شرکت کنند. اگرچه هنوز مدتی باقی است، اما فعلا این مقدار را من عرض کنم، تا بعد ان شاء الله باز فرصتی پیش آید و موارد تفصیلی را بگویم.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 1377/10/18
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص79-78


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.