چرا برنامه ام عملي نمي شود ؟

تا به حال چند بار براي خودتان برنامه ريزي كرده ايد ، چند بار كاري را شروع كرده اما به اتمام نرسانده ايد ، چند بار تصميم گرفته ايد كه مكالمه زبان ، ورزش و ... را به طور جدي شروع كنيد اما بعد از مدتي بي تفاوت شده ايد آن ها را رها كرده ايد . اگر شما هم از اين دسته افراد هستيد بهتر است يك بار به جاي برنامه ريزي بنشينيد و فكر كنيد كه چرا برنامه هايتان عملي نمي شود ، اين كه هر روز قصد انجام كار
يکشنبه، 26 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا برنامه ام عملي نمي شود ؟
چرا برنامه ام عملي نمي شود ؟
چرا برنامه ام عملي نمي شود ؟






همين الان شروع كنيد

تا به حال چند بار براي خودتان برنامه ريزي كرده ايد ، چند بار كاري را شروع كرده اما به اتمام نرسانده ايد ، چند بار تصميم گرفته ايد كه مكالمه زبان ، ورزش و ... را به طور جدي شروع كنيد اما بعد از مدتي بي تفاوت شده ايد آن ها را رها كرده ايد .
اگر شما هم از اين دسته افراد هستيد بهتر است يك بار به جاي برنامه ريزي بنشينيد و فكر كنيد كه چرا برنامه هايتان عملي نمي شود ، اين كه هر روز قصد انجام كار بزرگي را داريد ، يا هر روز يك ايده جديد براي شما امتيازي محسوب نمي شود مهم اين است كه دست به كار شويد و ايده هايتان را عملي كنيد .
توصيه هاي زير شما را در عملي كردن برنامه هايتان ياري خواهد كرد .

1 – چند كار را باهم شروع نكنيد .

ممكن است شما بعد از خواندن يك كتاب يا مقاله ، حرارت زيادي براي برنامه ريزي داشته باشيد و شروع به برنامه ريزي كنيد اما توجه داشته باشيد كه گنجاندن كارهاي متعدد و سنگين و گاهي خارج از توانتان خصوصا براي شروع كار ، شما را دچار سرخوردگي خواهد كرد .

چرا برنامه ام عملي نمي شود ؟

2 - دلايل شما براي انجام كار كافي و منطقي باشد .

دلايل كافي شما را ملزم به انجام برنامه هايتان مي كند سعي كنيد براي انجام كارهايتان خودتان دلايلي بيابيد .

3 - همه را با خبر نكنيد .

اگر مي خواهيد كاري شروع كنيد لزومي ندارد همگان با خبر شوند چون در اين صورت شما مجبوريد نظرات موافقان و مخالفان را تحليل كنيد و اين انرژي زيادي از شما مي گيرد اندكي صبر كنيد وقتي كارهايتان عملي شد همه با خبر مي شوند .

4 - ترس نداشته باشيد .

هيچ وقت از بديع بودن برنامه هايتان نهراسيد . موفق كساني هستند كه از خطور افكار بديع استفاده كرده و آن ها را عملي كرده اند . از انتقادهاي ديگران هم نترسيد . انتخاب كنيد مي خواهيد بايستيد و انتقادي نشنويد و جلب ترحم كنيد يا مي خواهيد بدويد و مورد انتقاد باشيد آيا مي خواهيد عمري در آرزوي دويدن به خاطر ترس از انتقاد ، بخزيد!؟
فراموش نكنيد كه هميشه مسيري كه ارزش پيمودن دارد پر از مانع است .

5 - پيش از ظهور كار منتظر ظهور مهارت نباشيد :

براي بهره برداري از كارها شناخت كامل آنها لازم نيست .
فقط كافي است شروع كنيد . اين مساله ناشي از غرور شماست كه مي خواهيد هنگام شروع كاري آن را با مهارت انجام دهيد . تنها راه كسب مهارت اين است كه در كاري مدت ها بي دست و يا سرگردان باشيد و صدها اشتباه از شما سر بزند .

چرا برنامه ام عملي نمي شود ؟

6 - زنجيرها را پاره كنيد:

عادت ها زنجيرهايي هستند كه مانع عملي شدن برنامه هايتان مي شوند . اگر شما به تنبلي عادت كرده ايد بيماري خاصي نداريد فقط يك الگوي ذهني را مرتبا تكرار مي كنيد . براي برطرف كردن عادت كافي است اين الگو را به هم بزنيد ، افكارتان را عوض كنيد و حتما مي دانيد كه تنها دو گروه نمي توانند افكارشان را عوض كنند " ديوانگان تيمارستان و مردگان گورستان " .
بسياري از رفتارهاي ما پاسخ هايي هستند كه از پيش در ذهن ما برنامه ريزي شده اند . در واقع ما به آن ها عادت كرده ايم ، پس انتخاب كنيد كه آيا مي خواهيد به چيزي عادت كنيد ؟ عملي شدن كارهايتان يك رمز دارد و رمز آن " همين الان " است يك برنامه عملي براي شروع كارهايتان اين است كه به جمله بالا عادت كنيد عادت هم با تكرار حاصل مي شود . رابطه بين جمله بالا و عمل خود را حفظ كنيد يعني به محض اينكه تصميم به انجام كاري گرفتيد آن را عملي كنيد . براي شروع بهتر است از كارهاي جزيي و كوچك شروع كنيد مثلا تصميم بگيريد به محض اين كه ساعت زنگ زد از خواب بيدار شويد و اين كار را انجام دهيد . تا مي توانيد فاصله بين قصد و انجام را كم كنيد و به تصميمات بزرگ تر بسط دهيد تا به جايي برسيد كه هر موقع قصد انجام كاري را داشتيد " همين الان " از ضمير ناخوادآگاه شما به خودآگاه راه پيدا كند و برنامه هايتان عملي شود .
يادتان نرود هرچه بيشتر طفره برويد و تلاش براي تحقق روياهايتان را به تعويق بيندازيد اعتماد به نفس و انگيزه كمتري خواهيد داشت و هراس از اين كه نتيجه نگيريد بيشتر مي شود پس از "همين الان" شروع كنيد.
منبع:www.yazdedu.ir




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.