سماحت مقام معظم رهبری در گفتگو با نمایندگان نامزدهای انتخابات ۸۸

حوادثی پیش می آید گوشه و کنار که این حوادث نه به آن گروه، نه به آن گروه، هیچ ارتباطی ندارد و این مربوط به افرادی است که این وحدت را، این اتفاق را، این نمایش عظمت را نمی خواهند.
يکشنبه، 23 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سماحت مقام معظم رهبری در گفتگو با نمایندگان نامزدهای انتخابات ۸۸
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
البته شما شکی ندارید، من هم مثل شما، که کسانی هستند که این وحدت را نمی خواهند. حوادثی پیش می آید گوشه و کنار که این حوادث نه به آن گروه، نه به آن گروه، هیچ ارتباطی ندارد و این مربوط به افرادی است که این وحدت را، این اتفاق را، این نمایش عظمت را نمی خواهند.
 
من حالا ان شاء الله در روز جمعه اگر عمری بود و مجالی بود، در این باره بیشتر صحبت خواهم کرد. کسانی نمی خواهند این موفقیت های شما را ببینند. در این قضایا همه موفق شدید، همه پیروز شدید؛ در این جهت که توانستید نظام مورد علاقه تان را تحکیم ببخشید. مردم همه پیروزند؛ به خاطر اینکه توانستند یک عظمتی و عزتی را از خودشان بروز بدهند.
 
عده ای این را نمی خواهند و طبعا خرابکاری می کنند، ایجاد اختلال می کنند، از این به آن حرف می برند، از آن به این حرف می آورند؛ غالبا هم خلاف. بنده چون از اطراف مختلف، حرف ها به گوش من می رسد، می بینم این چیزهایی که این طرف از آن طرف می گوید، بعضا خلاف واقع است؛ هم آن چیزهایی که آن طرف از این طرف بیان می کند، بعضا خلاف واقع است.
 
پیداست کسانی در وسط نمی خواهند این اتحاد و اتفاق در کشور شکل بگیرد. این حالا آسان ترینش است، بدترش هم همین کارهای خرابکاری ای است که شما می بینید انجام می دهند، که البته همه باید در مقابل این خرابکاری ها بایستند، اعلام موضع کنند. همه بایستی بگویند.
 
این تخریب هایی که انجام می گیرد، این کارهای زشتی که انجام می گیرد، بعضا جنایاتی که واقع می شود، مربوط به هیچکدام از این اطراف قضیه نیست؛ این مربوط به مردم نیست، مربوط به نامزدها نیست؛ مربوط به خرابکارهاست، مربوط به اخلالگرهاست.
 
نبادا کسی توهم کند و تصور بکند که این مربوط به این است که اینها طرفدار فلان نامزدند؛ نه، اینها مثل همان کسانی هستند که اختلافات مذهبی را بین مسلمان ها راه می اندازند که ما مکرر گفته ایم اینها نه سنی اند، نه شیعه؛ شیعه را علیه سنی، سنی را علیه شیعه تحریک می کنند، و در وضع اتحاد جامعه عظیم ما هم همین جور است. کسانی که یک طرف را علیه یک طرف تحریک می کنند، کارهایی می کنند به عنوان طرفداری از یک جهت، در حالی که حقیقتا طرفداری از او نیست؛ اینها نه از این طرفند، نه از آن طرف. اینها کسانی هستند که با اصل نظام مخالفند، با آرامش کشور مخالفند، طرفدار تشنجند، طرفدار اغتشاشند، می خواهند آرامش نباشد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم 1388/3/26
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 168


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط