شاخص اقتدار ملی؛ قدرت و توان بسیج عمومی ملت

بزرگترین ثروت برای یک نظام همین است که مردم پشت سرش باشند. آمدند به اصطلاح خواستند این حرکت مردمی را خراب کنند؛ گفتند راهپیمایی حکومتی! بی عقل ها نفهمیدند که با این حرف دارند حکومت را تعریف می کنند؛ دارند از حکومت تمجید می کنند
دوشنبه، 24 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شاخص اقتدار ملی؛ قدرت و توان بسیج عمومی ملت
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
بزرگترین ثروت برای یک نظام همین است که مردم پشت سرش باشند. آمدند به اصطلاح خواستند این حرکت مردمی را خراب کنند؛ گفتند راهپیمایی حکومتی! بی عقل ها نفهمیدند که با این حرف دارند حکومت را تعریف می کنند؛ دارند از حکومت تمجید می کنند.
 
این چه حکومتی است که در ظرف دو روز - روز عاشورا (یکشنبه) آن خباثت ها را راه انداختند، روز چهارشنبه این حرکت عظیم راه افتاد - می تواند یک چنین بسیج عظیم ملی را در سرتاسر کشور بکند؟ امروز کدام کشور دیگر، کدام حکومت دیگر چنین قدرتی دارد؟ قوی ترین حکومت های دنیا و ثروتمندترین شان - که ولخرجی های زیادی هم برای جاسوس پروری و خرابکاری و تروریست پروری دارند .
 
اگر همه تلاششان را هم بکنند، نمی توانند ظرف دو روز، صد هزار نفر آدم را بیاورند توی خیابان های شهرشان یا کشورشان. چند ده میلیون انسان در سرتاسر کشور بیایند! اگر به دستور حکومت آمده باشند، این خیلی حکومت مقتدری است؛ پس خیلی حکومت قوی ای است که اینجور امکان بسیج را دارد.
 
اما حقیقت غیر از این است؛ حقیقت این است که در کشور ما حکومت و مردمی وجود ندارد - همه یک اند - مسؤولین حکومت، از شخص حقیر این بنده گرفته تا دیگران، هر کدام قطره هایی هستیم در اقیانوس عظیم این ملت.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی 1388/10/19
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 193


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما