معروف ها از منظر امام عاشقان

در اهداف مقدسه ي اسلام، مقاصد عاليه ي شريعت مطهره و در راه ترقي و تعالي مسلمين و اتحاد پيوستگي جامعه ي اسلامي کوشش کنيد. در راه استقلال و ريشه کن کردن سرطان استعمار، هم فکر و هم پيمان شويد. گرفتاري هاي ملل مُسلم را از زبان اهالي هر مملکت شنيده و در راه حل مشکلات آنان از هيچ گونه اقدامي فرو گذار نکنيد. براي فقرا و مستمندان کشورهاي اسلامي فکري کنيد. براي آزادي سرزمين اسلامي فلسطين از چنگال صهيونيسم، دشمن سر سخت اسلام و انسانيت، چاره انديشي
چهارشنبه، 5 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معروف ها از منظر امام عاشقان
معروف ها از منظر امام عاشقان
معروف ها از منظر امام عاشقان






امام خمینی (رحمت الله علیه)
در اهداف مقدسه ي اسلام، مقاصد عاليه ي شريعت مطهره و در راه ترقي و تعالي مسلمين و اتحاد پيوستگي جامعه ي اسلامي کوشش کنيد. در راه استقلال و ريشه کن کردن سرطان استعمار، هم فکر و هم پيمان شويد. گرفتاري هاي ملل مُسلم را از زبان اهالي هر مملکت شنيده و در راه حل مشکلات آنان از هيچ گونه اقدامي فرو گذار نکنيد. براي فقرا و مستمندان کشورهاي اسلامي فکري کنيد. براي آزادي سرزمين اسلامي فلسطين از چنگال صهيونيسم، دشمن سر سخت اسلام و انسانيت، چاره انديشي کنيد. از مساعدت و همکاري با مردان فداکاري که در راه آزادي فلسطين مبارزه مي کنند غفلت نورزيد.
صحيفه امام؛ ج2، ص322
*******
هر يک از ما بايد آن عملي که دستش ميدهند خوب انجام بدهد . نرود سراغ اينکه ديگران چه مي کنند، بخواهد دخالت[کند] در کار ديگران .نه،دخالت در کار ديگران نکنيد. شما آن کاري که به آن موظف هستي همان کار را خوب انجام بده، برادرت هم که پهلويت نشسته اگر انجام خواست بدهد ، ديدي يک خلافي مي خاهد بکند ، به او بگو که آقا ما جمهوريمان اسلامي است.جمهوري اسلامي معنايش اين است که عدالت باشد،عدالت اين است که اين آدمي که الآن احتياج به من دارد، از خارج آمده الآن از راه دور آمده، به اين اداره احتياج دارد، زود رسيدگي بشود به احتياج اين. اين طور نباشد که يک کسي که خير، غريبه هست، عقب تر انجام بدهيم.
صحيفه امام؛ ج9، ص9
*******
ملت عزيز ايران،شما شرق تجاوزگر و غرب جنايتکار را به وحشت انداخته ،هيچ گاه با هيچ قدرتي سازش نکنيد که يقين دارم نمي کنيد.و هرکس در هر مقام که خيال سازش با شرق وغرب را داشت بي محابا و بدون هيچ ملاحظه او را از صفحه ي روزگار بر اندازيد، که سازش با شرق و غرب خود باختگي است و خيانت به اسلام و مسلمين است. امروز روز شهادت و خون است؛ و ما هر روز انتظار همه گونه توطئه را در سراسر ايران داريم. ولي مکتب اسلام عزيزمان دستور مي دهد تا دست از آزادي خواهي و استقلال طلبي بر نداريم و ما نيز بر نخواهيم داشت.
صحيفه امام؛ ج12، ص148
*******
مأموريتي که از دولت مي آيند،در همه جا ،مأمورين دولت اسلامي هستند.اگر_ خداي نخواسته _از يک مأمور که من حيث اينکه درست اطلاعات بر مسائل ندارد يا اشتباه مي کند،يک مطلبي که بر خلاف ذائقه ي شماست يا بر خلاف مسائل اسلامي است،از او صادر بشود، مقابله نکنيد، تضعيف نکنيد. او را نصيحت کنيد. چنانچه نصيحت را گوش نکرد، به مصادر امور مراجعه کنيد. ائمه جمعه بلاد نصب و عزل نکنند. و کساني که در بين ارتش يا ساير ارگانها، انجمن هاي اسلامي دارند، اينها دخالت هاي غير چيزهايي که بر عهده ي آنها است نکنند. ارشاد بکنند دولت را ، ارشاد بکنند مأمورين دولت را و همه ي کساني [را] که در پيش آنها هستند؛ آنها را ارشاد بکنند. و چنانچه کسي هم گوش به ارشاد نداد، به مصادر اموري که مسئوليت دارند مراجعه کنند، حل خواهد شد .
براي حفظ حيثيت اسلام که شما ها پاسدار آن هستيد و از کارهايي که نبايد انجام بدهيد و از کارهايي که دخالت در امور اجرايي است که با کسي ديگري است که انجام بدهد، مستقيماً عمل نکنيد، ارشاد بکنيد همه را. نظر ارشاد داشته باشيد. اگر يک مطلب اشتباهي از يک استاندار واقع شد يا از يک فرماندار، در منابر نبريد اين را و آبروي او را بريزيد. اين امري است که خدا راضي نيست. به او بگوييد در خلوت با او تفاهم کنيد و از او بخواهيد که رويه را تغيير بدهد. اگر نداند، به مصادر امر مراجعه کنيد. مستقماً بخواهيد اين کار را بکنيد، حيثيت جمهوري اسلامي و حيثيت اسلام در دنيا لکه دار مي شود. و شما حافظ اين حيثيت هستيد و فريضه است براي همه ي ما حفظ حيثيت اين جمهوري اسلامي. شما مي بينيد که امروز همه ي قلمها و همه ي زبانها از ابر قدرتها يا دولتهاي مرتبط به آنها، بر ضد اين جمهوري اسلامي تجهيز شده اند، و همه با يک رويه ي خاصي عمل دارند مي کنند؛ ما ديگر بهانه دست آنها ندهيم.
صحيفه امام؛ ج16، ص348
منبع: صحیفه امام خمینی (رحمت الله علیه)




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.