برقراری ارتباط منطقی بین تحصیل و شغل

هر دانش آموزی به ریاضیات در حد ارشد احتیاج ندارد، اما ما می توانیم ریاضیات را در سال های ابتدایی مدرسه جذاب تر نماییم. شش راهی که اخیراً فارغ التحصیلان دانشگاه می توانند جستجوی شغل آنلاین خود را افزایش دهند.
دوشنبه، 21 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برقراری ارتباط منطقی بین تحصیل و شغل
در اواخر سال 2019، نیو ساوت ولز اعلام کرد تحصیل ریاضیات از طریق مدرسه را اجباری می کند. ویکتوریا در سال 2023 یک درس ریاضی سال دوازدهمی اضافی و آسان تر خواهد داشت تا تعداد دانش آموزان ریاضی را در مقاطع ارشد افزایش دهد.
 تقریباً در هر دانشکده و دانشگاهی نوعی مرکز شغلی برای کمک به دانشجویان در یافتن شغل وجود دارد.اقداماتی که دانش آموزان بیشتری را به سمت ریاضیات ارشد سوق می دهند، تا حدودی از این ایده ناشی می شود که دانش آموزان باید به مهارت هایی برای مشاغل آینده مجهز شوند که عمدتا توسط اتوماسیون انجام می شود. دولت فدرال مهارت های  STEM(علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات (science, technology, engineering and maths)) را "برای تغییر آینده کشور" بسیار مهم می داند. در کیت منابع برای مربیان STEM که توسط دولت فدرال ساخته شده است، آمده است:
 
    پیش بینی شده است که کارگران آینده بیش از دو برابر بیشتر از امروز به کارهای شغلی نیازمند علوم، ریاضیات و تفکر انتقادی بپردازند.
 
اما تعداد دانش آموزانی که ریاضیات سطح بالاتری دارند کمتر از حد متوسط ​​است. در سطح ملی، کمتر از 30٪ دانش آموزان ریاضیات سطح بالا، مبتنی بر حساب را انتخاب می کنند - که در 20 سال گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است.
 
بحث های زیادی در مورد چگونگی جذب دانش آموزان بیشتر برای ریاضیات ارشد وجود دارد. آنها شامل جذابیت بیشتر موضوع، اطمینان از وجود به اندازه کافی معلمان متخصص و البته ریاضیات اجباری است.
 
در حال حاضر، فقط تاسمانی دانش آموزان را ملزم می کند که ریاضیات پایه را تا سال 12 ادامه دهند. دانش آموزان در ACT  و NSW می توانند ریاضیات را در سال 10 به پایان برسانند. استرالیای جنوبی، سرزمین شمالی و کوئینزلند دانش آموزان را ملزم می کنند فقط در یک واحد ریاضی در دو سال آخر دبیرستان شرکت کنند.
 80٪ از افراد، از طریق شبکه و ارتباطات شخصی فرصت های شغلی خود را تأمین می کنند. اما فارغ التحصیل شدن از مدرسه با ریاضیات سطح بالا برای هر دانش آموز چقدر مهم است؟
 

ریاضیات و آینده کار

این بحث که هر دانش آموز برای کار خود به ریاضیات پیشرفته نیاز دارد همیشه مورد قبول نیست. مطالعه سال 2013 در مورد 2300 کارگر در ایالات متحده نشان داد که کمتر از 25٪ آنها در مشاغل فعلی خود از ریاضیاتی فراتر از کار با اعداد کسری استفاده می کنند.
 
 برقراری ارتباط منطقی بین تحصیل و شغل
 
تصویر: گروهی از متخصصین که دور یک میز اتاق کار بحث می کنند. مهارت های انسانی، مانند ایجاد رابطه، برای کارفرمایان مهم است. شاتر استوک
 فقط 2٪ -3٪ از درخواست های استخدام منجر به مصاحبه می شود. فقط به همین دلیل، افراد جویای کار برای افزایش شانس خود باید جستجو و تلاش شبکه ای خود را افزایش دهند.اما به ما گفته شده است که ماهیت کار به سرعت در حال تغییر است و اشتغال در مشاغلی که به مهارت های بنیادی نیاز دارند سریع تر از سایر مشاغل در حال رشد است. این ممکن است درست باشد. اگر چه دولت فدرال نیز بر صنایع در حال رشد تأکید دارد اما همه آنها بر مهارت های STEM متمرکز نیستند. آنها عبارتند از:
 
* مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی
 
* آموزش و پرورش
 
* ساخت و ساز
 
* خدمات مشتری
 
بیشتر این مشاغل به مهارت های عددی و تفکر محاسباتی قوی، از جمله حل مسئله که می تواند از موضوعات خارج از ریاضیات آمده باشد، نیاز دارند.
 
گزارش Deloitte در مورد آینده کار همچنین به اهمیت مهارت های انسانی در صنایع خودکار اشاره کرده است:
 
    [...] مشاغل به طور فزاینده ای به ما نیاز دارند تا از قلب خود استفاده کنیم - نقش های بین فردی و خلاق، با مهارت های منحصر به فرد انسانی مانند خلاقیت، خدمات به مشتری، مراقبت از دیگران و همکاری.
 
گزارش دولت فدرال با توصیه به افرادی که به دنبال کار هستند این را تکرار می کند:
 
    به یاد داشته باشید که بیش از مهارت های فنی بر مهارت های اشتغال خود تأکید کنید. […] برقراری ارتباط، قابلیت اطمینان، کار گروهی، صبر، مقاومت و ابتکار برای همه مشاغل مورد نیاز است، و این در آینده نیز ادامه خواهد داشت [...] حدود 75 ٪ کارفرمایان مهارت های استخدام را حتی اگر مهم تر از مهارت های فنی نباشد، مهم می دانند.
 
ریاضیات در بیشتر این مهارت ها نهفته است. اما مطمئناً این تنها موضوعی نیست که به آنها آموزش می دهد.
ما باید ریاضیات را به عنوان بخشی از سایر دروس آموزش دهیم تا جذاب تر شود.

چه موضوعاتی می تواند مهارت های مورد نیاز دانش آموزان را فراهم کند؟

به طور گسترده، برخی از مهارت هایی که دانش آموزان در آینده - در کار و زندگی روزمره - نیاز دارندعبارتند از:
 
* انعطاف پذیری شناختی: توانایی انطباق با جهان در حال تغییر و اطلاعات اطراف تان. فرد باید مادام العمر یک یادگیرنده باشد
 
* سواد سنتی و دیجیتالی: سواد ابتدایی، عددی و سواد رسانه ای (از جمله استفاده از فناوری)
 
* خلاقیت و تخیل: ویژگی های انسانی که ما را از ماشین جدا می کند و دیدگاه انسانی را به کار ما می آورد
 
* تفکر محاسباتی: فرآیندهای حل مسئله که در کار و زندگی خود نیاز داریم
 
* رویه ای اخلاقی و پایدار: تعهدی برای آسیب نرساندن به یکدیگر یا کره زمین
 
* چشم اندازهای بومی و صلاحیت فرهنگی: ارتقاء آشتی و کار موفقیت آمیز و محترمانه در بین فرهنگ ها و آداب و رسوم
 
* بهزیستی: مراقبت از ذهن ها، بدن ها و مردمان مان.
 
متأسفانه این مهارت ها نه فقط در ریاضیات بلکه در سایر رشته ها از جمله علوم، جغرافیا، هنرهای تجسمی، بهداشت و تربیت بدنی، زبان ها، تاریخ و طراحی آموزش داده نمی شوند.
مهارت های محاسباتی توانایی درک یک مسئله پیچیده، توسعه راه حل های ممکن و سپس ارائه این راه حل ها به روشی است که کامپیوتر، انسان یا هر دو بتوانند درک کنند.

دانش آموزان به چه نوع مهارت های ریاضی نیاز دارند؟

اندرو هکر، نویسنده پرفروش آمریکایی، در کتاب 2016 خود، با عنوان ریاضی ریاضیات: و سایر توهمات STEM، پیشنهاد می دهد ما به دانش آموزان اجازه دهیم در سال های آخر تحصیل به جای فشار آوردن به خود برای تحصیل ریاضیات پیشرفته، احساسات خود را کشف کنند.
 
وی همچنین توصیه می کند ما ریاضیات مقدماتی را آموزش دهیم تا دانش آموزان مهارت های تفکر محاسباتی و انتقادی را که می توانند در طول زندگی خود استفاده کنند، کسب کنند.
 
مهارت های محاسباتی توانایی درک یک مسئله پیچیده، توسعه راه حل های ممکن و سپس ارائه این راه حل ها به روشی است که کامپیوتر، انسان یا هر دو بتوانند درک کنند.
 
این مهارت ها همان چیزی است که ریاضیات ابتدایی باید با هدف تأکید بر ارتباطات بین رشته ای در زمینه های اصلی یادگیری، آنها را هدف گیری کند. و مهارت های اساسی پایه ای در کار با اعداد، معیاری پایه ای برای یک عمر است.
 
اما نتایج عددی NAPLAN در دهه گذشته و همچنین نمرات موجود در برنامه OECD برای ارزیابی بین المللی دانش آموزان، نشان می دهد بسیاری از معلمان آمادگی آموزش ریاضیات ابتدایی را به طور مؤثر به جمعیت دانش آموزی که به طور فزاینده ای متنوع می شود، ندارند.
 
ارزیابی ریاضیات فعلی تمایل به محدود کردن امکانات و ارتباطات بین رشته ای با تدریس ریاضی به صورت مجزا دارد.
فرد باید مادام العمر یک یاد گیرنده باشد. برقراری ارتباط منطقی بین تحصیل و شغل  
تصویر: دختر و پسری در حال ساخت یک روبات کوچک هستند. ما باید ریاضیات را به عنوان بخشی از سایر دروس آموزش دهیم تا جذاب تر شود. شاتر استوک
 
بسیاری از مدارس از پروژه ها و نمونه کارها برای توسعه این مهارت های مربوطه استفاده می کنند، که همراه است با یاد گیری از نتایج که مبتنی است بر "انجام" تا تکرار طوطی وار حقایق. این دور از هدف مهارت های عددی سنتی نیست. در عوض، روشی است که ما به آنها آموزش می دهیم و به ارتباط آنها در زمینه های مختلف خارج از ریاضیات احترام می گذاریم که این، موضوع را جذاب تر می کند.
 
لذا برای دروس مرتبط با ریاضیات مهم است که به دانش آموزان امکان ایجاد، طراحی، ساخت ، نمایش و ارائه داده شود.
 بیش از مهارت های فنی بر مهارت های اشتغال خود تأکید کنید. این ایده ها در قلب بررسی های فعلی در برنامه درسی NSW و برنامه درسی استرالیا هستند.
 
با استفاده از این "اصول" اساسی، همه دانش آموزان می توانند احساسات خود را در دوران نوجوانی با مهارت های بنیادی مورد نیاز برای آینده ای که تصور می کنند مرتبط کنند - و بسیاری از آنها ممکن است دوره های پیشرفته ریاضی را با اطمینان انتخاب کنند.
 

جستجوی شغل آنلاین

 برقراری ارتباط منطقی بین تحصیل و شغل
 
تصویر: تعداد بسیار کمی از درخواست های شغلی، پاسخ مثبت می گیرند. Maskot / گتی ایماژ
 
هنگامی که فارغ التحصیلان دانشگاهی، چه آنها که اخیراً فارغ التحصیل شده اند و چه آنها که به زودی می شوند، شروع به جستجوی کار می کنند، ناگزیر بسیاری از آنها به سرچ شغل و به سوی سیستم عامل های شبکه ای در اینترنت روی می آورند.
 
این سیستم عامل ها شامل برخی از کالج ها هستند - مانندHandshake ، Symplicity GradLeaders  و 12twenty -  و همچنین سیستم عامل های شبکه مانند LinkedIn وPeopleGrove . با توجه به این که COVID-19 جستجوهای شغلی را هر چه بیشتر به حوزه مجازی منتقل می کند، این سیستم عامل ها به طور فزاینده ای نقشی اساسی در تلاش برای استخدام دارند.
 
هم به نظر من به عنوان یک مشاور خدمات شغلی باسابقه دانشگاه، و هم بر طبق آنچه مشاهده کردم، بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان اخیر از آنچه این سیستم عامل ها ارائه می دهند، نهایت استفاده را نمی کنند.
 مهارت های انسانی، مانند ایجاد رابطه، برای کارفرمایان مهم است.با در نظر داشتن این نکته - و با توجه به گزارشات چشم انداز اشتغال برای فارغ التحصیلان جدید کالج - در این جا شش نکته برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند یا در شرف فارغ التحصیلی هستند و امیدوارند از جستجوی مجازی شغل خود نهایت استفاده را ببرند آورده شده است.
 
1- از چندین سیستم عامل استفاده کنید
با پلتفرمی که با کالج شما مشارکت دارد شروع کنید. دلیل آن این است که سیستم عامل های مستقر در دانشگاه، مانند Symplicity  یاHandshake ، اغلب مشاغلی را لیست می کنند که در سایت های دیگر موجود نیست.
 
در همان زمان، من به دانشجویان پیشنهاد می کنم که پروفایل های خود را با یک یا چند سایت اعلان مشاغل استخدام "هیئت مدیره بزرگ" تنظیم کنند، از جمله در واقع، CareerBuilder ، SimplyHired ، ZipRecruiter  یا Glassdoor . از میان موارد دیگر، این سایت ها به متقاضیان کار این امکان را می دهند تا عوامل جستجوی شغل را ایجاد کنند که هر زمان مشاغل جدیدی با معیارهای جستجو مطابقت دارند اعلان های ایمیل را ارسال کنند.
 
2- مرتباً درخواست دهید
دانشجویانی که تازه کار جستجو را انجام می دهند ممکن است در حال تقاضا برای موقعیت های به اندازه کافی زیاد نباشند. من اخیراً با چندین دانشجو کار کرده ام که وقتی برای چند کار اقدام کردند و پاسخ مورد نظر خود را نگرفتند، دلسرد شدند.
 
در حالی که تعداد موقعیت هایی که یک متقاضی دانشگاهی شغل باید در آنها تقاضا کند، بسته به صنعت متفاوت خواهد بود، من پیشنهاد می کنم که یک متقاضی باید در روز حداقل دو یا سه موقعیت شغلی را درخواست کند.
 مطالعه سال 2013 در مورد 2300 کارگر در ایالات متحده نشان داد که کمتر از 25٪ آنها در مشاغل فعلی خود از ریاضیاتی فراتر از کار با اعداد کسری استفاده می کنند.دلیل این گفته من این است که کارشناسان استخدام، مانند بیرون کلارک، بنیانگذارCareerSidekick.com ، تخمین می زنند که فقط 2٪ -3٪ از درخواست های استخدام منجر به مصاحبه می شود. فقط به همین دلیل، افراد جویای کار برای افزایش شانس خود باید جستجو و تلاش شبکه ای خود را افزایش دهند.
 
3- اهداف کوچک روزانه را تعیین کنید
چالش های اقتصادی واقعی و درک شده ایجاد شده توسط همه گیری، نگرانی زیادی را برای افراد جویای کار ایجاد کرده است. مطالعات نشان داده است که دوره های طولانی بیکاری - و خطر بیکاری و کم کاری - می تواند آزار دهنده باشد.
 
بسیاری از دانشجویان دانشگاهی که من با آنها کار کرده ام ابراز نگرانی کرده اند و نسبت به چشم انداز استخدام خود بیش از حد تحت فشار قرار گرفته اند. برخی حتی جستجوی کار را به طور کلی متوقف کرده اند.
 
برای جلوگیری از تسلیم شدن، من به دانشجویان دانشگاه و دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده توصیه می کنم که روی مراحل کوچک و اهداف روزانه تمرکز کنند. این اهداف می توانند علاوه بر درخواست روزانه چند موقعیت شغلی، انجام تحقیق در مورد مشاغل احتمالی یا کار شبکه ای روزانه با حداقل یک نفر باشند.
 
4- پیشرفت خود را پیگیری کنید
برای پیگیری برنامه های شغلی خود صفحه گسترده ایجاد کنید.
 
من معتقدم صفحه گسترده می تواند ابزاری انگیزشی برای اطمینان از فعالیت شکار روزانه باشد. من حتی یک صفحه گسترده نمونه ایجاد کرده ام که با دانشجویان و دانش آموختگانی که با آنها کار می کنم به اشتراک می گذارم. ستون های صفحه گسترده نمونه من شامل دسته هایی است مانند "تاریخ درخواست"، "تاریخ مصاحبه غربالگری"، "ارسال های تشکر و پیگیری" و "پیشنهاد حقوق".
 پیش بینی شده است که کارگران آینده بیش از دو برابر بیشتر از امروز به کارهای شغلی نیازمند علوم، ریاضیات و تفکر انتقادی بپردازند.یک صفحه گسترده پیچیده تر ممکن است شامل ستون هایی باشد که در زمان انتخاب بین پیشنهادها فرا می رسد، مانند طول مدت و مسافت رفت و آمد یا متوسط ​​اجاره در شهری که محل کار در آنجاست.
 
5- به شبکه های دانش آموختگان وارد شوید
بررسی ها نشان می دهد که تا 80٪ از افراد، از طریق شبکه و ارتباطات شخصی فرصت های شغلی خود را تأمین می کنند. به همین دلیل، ارتباط با فارغ التحصیلان و سایر افرادی که با یک مدرسه خاص ارتباط دارند می تواند کلید موفقیت در جستجوی کار باشد.
 
بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها برنامه هایی دارند که به دانشجویان و فارغ التحصیلان کمک می کند ارتباط برقرار کنند. برخی از این ها شبکه هاب بسته ای هستند به طور انحصاری برای دانشجویان فعلی و فارغ التحصیلان تأیید شده، که اغلب از طریق ارائه دهندگان خدماتی مانند PeopleGrove و Graduway اداره می شوند. سایر موارد از طریق LinkedIn انجام می شود، از جمله گروه های خاص LinkedIn وابسته به دانشگاه و ابزار معروفLinkedIn Alumni . این ابزار به متقاضیان کار این امکان را می دهد که بر اساس معیارهای جستجو شامل موقعیت جغرافیایی، کارفرمای فعلی، کار و صنعت شغل، رشته تحصیلی و مهارت ها، از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی مربوط به خود تحقیق کنند و با آنها ارتباط برقرار نمایند.
 
در حالی که استراتژی های شبکه ای کردن احساس می شود که کار زیادی باشد، اما در عوض تثبیت شده هستند. بعضی اوقات پیشرفت به صورت افزایشی است. به عنوان مثال، شبکه می تواند منجر به مصاحبه اطلاعاتی شود، که فرصت هایی برای افراد جویای کار است تا از شخصی که قبلاً در یک زمینه یا در یک شرکت مورد علاقه کار می کند، اطلاعات کسب کنند.
 
من قدرت شبکه سازی و این مصاحبه های اطلاعاتی را از نزدیک دیده ام. یک فارغ التحصیل سال 2020 از مدرسه ای که من در آن کار می کنم پس از این که ما او را با یک دانش آموخته که در همان سازمان کار می کند ارتباط دادیم، به عنوان مدیر منطقه ای در یک شرکت بزرگ تدارکات در اورلاندو منصوب شد. دانش آموخته به او پیشنهاد مصاحبه اطلاعاتی داده بود و یک کارمند داخلی را معرفی کرد. به زودی یک مصاحبه رسمی شغلی برگزار شد و در نهایت، یک پیشنهاد کاری دنبال شد.
 
6- از خدمات شغلی استفاده کنید
من به عنوان یک حرفه ای خدمات شغلی حرفه ای، اگر نتوانم به این نکته اشاره کنم که تقریباً در هر دانشکده و دانشگاهی نوعی مرکز شغلی برای کمک به دانشجویان در یافتن شغل وجود دارد، ناامید خواهم شد. آنها اکثریت قریب به اتفاق خدمات مستمر به فارغ التحصیلان را به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه ای اندک ارائه می دهند.
 
شواهد نشان می دهد مراجعه به این مراکز ارزشمند است. طبق نظرسنجی سال 2016 گالوپ، فارغ التحصیلان دانشگاهی که از مرکز شغلی دانشگاه خود استفاده می کنند بیشتر شغل تمام وقت دارند - 67٪ در مقایسه با 59٪ فارغ التحصیلانی که از مرکز خدمات شغلی دانشگاهشان بازدید نمی کنند.
 دانش آموزان باید به مهارت هایی برای مشاغل آینده مجهز شوند که عمدتا توسط اتوماسیون انجام می شود.
منبع: جان فیشتی، University of Newcastle، جیسون اکرت، University of Dayton


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.