پول های پایدار و بلاکچین

پول های پایدار چیست؟ یک متخصص بلاکچین توضیح می دهد. با راز زدایی از بلاکچین، یک راهنمای اساسی کاربر ارائه می شود.
جمعه، 8 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پول های پایدار و بلاکچین
تصویر: پول های پایدار نوید بخش پایداری ای بیش از دیگر ارزهای رمز نگاری شده هستند. DenBoma / iStock از طریق گتی ایماژ
 
پول های پایدار نوعی ارز رمز نگاری شده هستند که به یک دارایی مانند دلار آمریکا که ارزش آن خیلی تغییر نمی کند لینک شده اند.
 زنجیره بلوک یا بلاکچین ممکن است قابل اعتماد باشد، اما افراد موجود در آن قابل اعتماد نیستند.اکثر ده ها پول پایدار موجود در حال حاضر از دلار به عنوان دارایی معیار خود استفاده می کنند، اما بسیاری از آنها به سایر ارزهای فیات صادر شده توسط دولت ها مانند یورو و ین نیز وابسته هستند. در نتیجه، برخلاف ارزهای رمز پایه مشهور مانند بیت کوین و اتریوم که مستعد فراز و فرودهای ناگهانی هستند، قیمت پول های پایدار بسیار کم نوسان می کند.
 
اولین پول پایدار که در سال 2014 ایجاد شد، Tether بود که بسیاری دیگر از پول های پایدار از آن الگو گرفته اند. کاربران به ازای هر دلار واریز شده یک توکن (یا نشانه رمزی) دریافت می کنند. از نظر تئوری، توکن ها می توانند در هر زمان و به نرخ ارز یک به یک به ارز اصلی تبدیل شوند.
 
از 28 ژوئیه سال 2021، مانده حساب Tether حدود 62 میلیارد دلار است، یا کمی بیشتر از نیمی از سرمایه بازار 117 میلیارد دلاری کل پول های پایدار در سراسر جهان. بزرگ ترین پول پایدار بعدی با عنوان سکه USD شناخته می شود که سقف آن در حدود 27 میلیارد دلار است.
جزئیات بانکی آنلاین خود را در اختیار کسی قرار ندهید.

چرا سکه های ثابت دارای اهمیت هستند

در اصل، از پول های پایدار برای خرید ارزهای رمز پایه دیگری مانند بیت کوین استفاده می شد، زیرا بسیاری از صرافی هایِ ارز رمز پایه به بانکداری سنتی دسترسی نداشتند. پول های پایدار از ارزهای صادرشده توسط کشورها مفیدتر هستند زیرا شما می توانید 24 ساعت در شبانه روز، در هر هفت روز هفته و در هر کجای دنیا - بدون اعتماد به بانک ها - از آنها استفاده کنید. حمل و نقل پول فقط چند ثانیه می کشد تا کامل شود.
 جا به جایی پول از طریق پول های پایدار در مقایسه با ارز فیات سریع تر، ارزان تر و راحت تر است.یکی دیگر از ویژگی های مفید پول های پایدار این است که آنها می توانند با قرار دادهای به اصطلاح هوشمند در بلاکچین ها کار کنند، که بر خلاف قرار دادهای معمولی، برای اجرایی شدن آنها به قدرت قانونی نیاز نیست. کد موجود در نرم افزار به طور خود کار شرایط توافق نامه و نحوه و زمان انتقال پول را تعیین می کند. این باعث می شود که پول های پایدار به طریقی قابل برنامه ریزی باشند که دلار نمی تواند باشد.
 
قرار دادهای هوشمند باعث استفاده از پول های پایدار نه تنها در تجارت یکپارچه، بلکه در وام، پرداخت، بیمه، بازارهای پیش بینی و سازمان های خود مختار غیر متمرکز - مشاغلی که با مداخلات محدود انسانی فعالیت می کنند – شده است.
 
در مجموع، این خدمات مالی مبتنی بر نرم افزار به عنوان امور مالی غیر متمرکز یا DeFi شناخته می شوند.
 خیلی زود بلاکچین برای معاملات آنلاین استفاده می شود. این قرارداد هوشمند، سرمایه گذاری گسترده و حراجی ها را امکان پذیر می کند.طرفداران معتقدند جا به جایی پول از طریق پول های پایدار در مقایسه با ارز فیات سریع تر، ارزان تر و راحت تر است.
 
برخی دیگر می گویند عدم وجود مقررات، خطرات بزرگی را برای سیستم های مالی ایجاد می کند. در مقاله ای اخیر، اقتصاد دانان گری بی گورتون و جفری ژانگ تشابهی را با اواسط قرن 19 ایجاد کرده اند که بانک ها ارزهای خصوصی خود را صادر می کردند. آنها می گویند پول پایدار می تواند منجر به همان مشکلاتی شود که در آن دوره مشاهده می شد، زمانی که اجراهای مکرر وجود داشت زیرا مردم نمی توانستند در مورد ارزش ارزهای خصوصی توافق کنند.
 
با این نگرانی که پول های پایدار می توانند برای سیستم مالی خطری ایجاد کنند، نهادهای نظارتی اخیراً بیشتر به موضوع آنها علاقه نشان داده اند.
 

راز زدایی از بلاکچین

بلاکچین جای بانک شما را نمی گیرد، اما خیلی زود بانک ها نیز از بلاکچین استفاده می کنند. پول های پایدار و بلاکچین
 
تصویر: بلاکچین نرم افزاری است که اقدام به ذخیره سازی و انتقال داده ها از طریق اینترنت می کند. تصویر از shutterstock.com  تهیه شده است.
 پول های پایدار نوعی ارز رمز نگاری شده هستند که به یک دارایی مانند دلار آمریکا که ارزش آن خیلی تغییر نمی کند لینک شده اند.شرکت های سراسر جهان در حال بررسی بلاکچین، فناوری زیر بنای ارز دیجیتال بیت کوین هستند. در این جا، ما موارد چندی را برای استفاده از بلاکچین بررسی می کنیم.
 
اکثر مردم موافقند که ما برای لذت بردن در استفاده از تلویزیون نیازی به دانستن نحوه کار تلویزیون نداریم. این در مورد بسیاری از فناوری های موجود و در حال ظهور صادق است. بیشتر ما بدون اطلاع از نحوه کار ماشین، با خوشحالی با آن  رانندگی می کنیم، از تلفن های همراه استفاده می کنیم و ایمیل می فرستیم بدون این که نحوه کار آنها را بدانیم. با توجه به این نکته، در این جا یک راهنمای کاربر بدون فناوری برای بلاکچین– زیر ساخت فناوری پشت بیت کوین، و بسیاری دیگر از سیستم عامل های در حال ظهور – وجود دارد.
هک بلاکچین دشوار، وقت گیر و گران است.
بلاکچین چه کاری انجام می دهد؟
بلاکچین نرم افزاری است که مقادیر یا داده ها را از طریق اینترنت ذخیره می کند و انتقال می دهد.
 
با استفاده از بلاکچین چه چیزهایی را می توان ذخیره کرد و انتقال داد؟
برای استفاده از بلاکچین، باید یک حساب یا آدرس (کیف پول مجازی) راه اندازی کنید. در حال حاضر محبوب ترین کاربرد بلاکچین پرداخت های خرد با ارزهای مجازی است. به عنوان مثال، می توانید بیت کوین را با پول واقعی خریداری کنید و سپس با استفاده از بلاکچین آن را در اینترنت خرج کنید.
 یکی دیگر از ویژگی های مفید پول های پایدار این است که آنها می توانند با قرار دادهای به اصطلاح هوشمند در بلاکچین ها کار کنند، که بر خلاف قرار دادهای معمولی، برای اجرایی شدن آنها به قدرت قانونی نیاز نیست. اجازه پرداخت با استفاده از بلاکچین مشابه استفاده از کارت اعتباری برای خرید آنلاین چیزی است. شما به جای شماره کارت اعتباری 16 رقمی، یک رشته منحصر به فرد از اعداد و حروف تولید شده برای هر معامله را به فروشنده ارائه می دهید. با استفاده از این شناسه منحصر به فرد، بلاکچین می تواند معامله را تأیید کرده و به آن اعتبار دهد.
 
آیا می توانم از بلاکچین برای انتقال پول واقعی استفاده کنم؟
نه هنوز. برخی از شرکت ها از بلاکچین برای انجام نقل و انتقالات مالی بین المللی استفاده می کنند، اما بیشتر این معاملات توسط بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال فعال می شوند. مبادله پول واقعی با بیت کوین هزینه هایی را به ارسال کننده تحمیل می کند، اما سود آن سرعت، امنیت و راحتی است.
بلاکچین اجازه انتقال بیش از حد تعادل شما را نمی دهد و بنابراین کیف پول مجازی شما هرگز در ستون بدهی وارد نخواهد شد.انتقال ارزش یا ارز مجازی در بلاکچین چه تفاوتی با انتقال پول از حساب بانکی من دارد؟ بسته به مبلغ و مقصد، هنگام انتقال پول از حساب بانکی تان، بانک شما مبلغی را که می توانید انتقال دهید محدود می کند. بیشتر بانک ها محدودیت های روزانه را برای همه معاملات اعمال می کنند. وقتی از پول مجازی در بلاکچین استفاده می کنید، محدودیتی وجود ندارد.
 
وقتی ارزش یا ارز خود را از حساب بانکی خود به یک حساب در یک بانک یا مؤسسه مالی دیگر منتقل می کنید، انتقال می تواند روزها طول بکشد. هنگامی که از بلاکچین استفاده می کنید، انتقال فوری انجام می شود. اگر یک انتقال از حساب بانکی شما حساب شما را در ستون بدهی وارد کند، بانک شما هزینه ای را از شما دریافت می کند. بلاکچین اجازه انتقال بیش از حد تعادل شما را نمی دهد و بنابراین کیف پول مجازی شما هرگز در ستون بدهی وارد نخواهد شد.
 
ذخیره ارزش با استفاده از بلاکچین چه تفاوتی با نگه داشتن پولم در یک حساب بانکی دارد؟
حساب های بانکی و کارت های اعتباری در برابر حمله کلاه برداران و هکرها آسیب پذیر هستند. بلاکچین یک روش ایمن تر برای ذخیره و انتقال وجوه است، به خصوص اگر مقدار کمی در کیف پول مجازی خود نگه دارید. هک بلاکچین دشوار، وقت گیر و گران است. هیچ کس فقط با برای سرقت 500 دلار وارد فورت ناکس نمی شود. البته، ارزش ذخیره شده در بلاکچین علاقه شما را جلب نمی کند یا رتبه اعتباری شما را بهبود نمی بخشد. و بلاکچین به شما پول نمی دهد تا خانه یا ماشین بخرید. بلاکچین جای بانک شما را نمی گیرد، اما خیلی زود بانک ها نیز از بلاکچین استفاده می کنند.
مبادله پول واقعی با بیت کوین هزینه هایی را به ارسال کننده تحمیل می کند، اما سود آن سرعت، امنیت و راحتی است.انتقال داده ها با استفاده از بلاکچین چگونه با پیوست فایل به ایمیل متفاوت است؟ برخلاف ایمیل های دارای پیوست، بلاکچین امکان انتقال فوری داده ها را بدون توجه به اندازه پرونده فراهم می کند. همچنین، خطر کم تری در برابر اسپم یا ویروس وجود دارد و نیازی به دیوار آتش یا پوشه های ناخواسته نیست.
 
ذخیره داده ها با استفاده از بلاکچین با ذخیره پرونده های من در رایانه ام چه تفاوتی دارد؟
اگر رایانه خود را گم کنید یا آن را خراب کنید یا توسط یک هکر یا ویروس مورد حمله قرار گیرد، می توانید این داده ها را از دست دهید. زنجیره بلوک یا بلاکچین اما در فضای ابری قرار دارد. مانند هر فضای ذخیره سازی تحت وب، شما فقط به نام کاربری و رمز عبور خود نیاز دارید تا از هر کجا و در هر زمان به داده های خود دسترسی پیدا کنید.
 
چه چیز دیگری می توانم از بلاکچین استفاده کنم؟
خیلی زود بلاکچین برای معاملات آنلاین استفاده می شود. این قرارداد هوشمند، سرمایه گذاری گسترده و حراجی ها را امکان پذیر می کند. منشأ آثار هنری و الماس را بررسی می کند. حق قانونی را به املاک و مستغلات و دارایی های دیگر انتقال می دهد. و اطلاعات مربوط به افراد، محصولات و دارایی را ذخیره می کند. برنامه های توزیع موسیقی، شرط بندی ورزشی و نوع جدیدی از حسابرسی مالی نیز با آن در حال آزمایش است.
اجازه پرداخت با استفاده از بلاکچین مشابه استفاده از کارت اعتباری برای خرید آنلاین چیزی است.
چرا بلاکچین "بدون خطر" توصیف شده است؟
بلاکچین هر دو انتهای هر معامله را بررسی و اعتبار سنجی می کند. تا زمانی که بررسی نکند که فروشنده طبق وعده خود کالا را تحویل می دهد، وجوه خریدار را آزاد نمی کند.
 
آیا بلاکچین بی خطر است؟
استانداردها و مقرراتی لازم است تا بتوان از این فناوری به راحتی در سازمان ها، صنایع و حوزه های قضایی مختلف استفاده کرد. بلاکچین ها می توانند خصوصی (مانند ایمیل) یا عمومی (مانند فیس بوک) باشند، بنا بر این کاربران باید قبل از پیوستن به بلاکچین جدید بدانند کدام نوع در حال کار است.
 بلاکچین نرم افزاری است که اقدام به ذخیره سازی و انتقال داده ها از طریق اینترنت می کند. نکات تذکری من برای استفاده ایمن از بلاکچین این است: جزئیات کیف پول مجازی خود را ایمن نگه دارید. اجازه ندهید شخص ثالث ناشناخته ای ارز یا داده مجازی را برای شما نگه دارد. و جزئیات بانکی آنلاین خود را در اختیار کسی قرار ندهید. همان طور که در حمله اخیر به یک پروژه سرمایه گذاری جمعی دیده شده است، وقتی مقدار قابل توجهی در یک آدرس ذخیره می شود، بلاکچین در آسیب پذیرترین حالت قرار می گیرد. زنجیره بلوک یا بلاکچین ممکن است قابل اعتماد باشد، اما افراد موجود در آن قابل اعتماد نیستند.
 
منبع: استفان مک کئون، University of Oregon، فیلیپا رایان، University of Technology Sydney


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.