بیت کوین، هیولای انرژی خوار

برای مهار بیت کوین، سخت گیری چین کافی نیست - فقط یک تلاش جهانی می تواند هیولای رمز نگاری (یعنی تقاضای هیولایی انرژی مربوط به رمز نگاری) را متوقف کند. بیت کوین، رمز ارزها و بلاک چین چگونه با هم ارتباط دارند؟
پنجشنبه، 21 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیت کوین، هیولای انرژی خوار
تصویر: آنوچا چیچانگ/شاتر استوک
 
مراکز داده عظیم، که به طور دائم به نیروگاه ها و مبادلات تلفنی متصل شده اند، بخش عمده ای از زندگی آنلاین را حفظ می کنند. اما زیر ساخت های پشت ارزهای رمز نگاری شده مبتنی بر اینترنت مانند بیت کوین، دوج کوین و اتریوم بیشتر شبیه یک سیرک زنگ زده مسافرتی است. و در حال حاضر، آن سیرک در راه است.
 
بیت کوین متکی به شبکه ای از میلیون ها ماشین تخصصی است که به نام ماینر شناخته می شوند و حدود 70 درصد آنها در حال حاضر در چین مستقر هستند. مانند یک بازی بی پایان اسب آبی گرسنه (Hungry Hippos)، هر بازیکن 24 ساعته و در 7 روز هفته ماشین های استخراج خود را به کار می اندازد و سعی می کند تا آن جا که ممکن است تعداد زیادتری بیت کوین جمع آوری کند. تنها با چند اسب آبی، برنده شدن برای همه آسان است. اما با توجه به این که حدود 2.5 میلیون معدنچی، جوایزِ همواره رو به کاهش را دنبال می کنند، بازی سخت تر می شود.
 
محبوبیت چشم گیر بیت کوین باعث افزایش تقاضای برق مربوط به آن شده است. بدون برنامه ریزی مرکزی، رقابت تسلیحاتی دائمی برای تجهیزات ادامه می یابد و سالانه 15000 تن زباله الکترونیکی سوخته ایجاد می شود.
 به جای تکرار الگوهای قدیمی، بیت کوین باید به عنوان راهی جدید برای پرداخت هزینه ها مورد استفاده قرار گیرد.برای به حد اکثر رساندن سود، ماشین های معدن کاوی غالباً در کانتنرهای حمل و نقل قرار می گیرند و اپراتورها آماده می شوند تا سریعاً برای پیدا کردن ارزان ترین منابع انرژی که متوجه آن می شوند راه بیفتند. در طول فصل باران تابستانی چین، نیروگاه های آبی در استان های جنوب غربی آن قدر انرژی تولید می کنند که معدنچیان می توانند هر چه اضافه آمد را هم مصرف کنند. اما در فصل خشک زمستان، بسیاری از معدنچیان از برق کشیده می شوند و راهی جاده می شوند و به سمت نیروگاه های زغال سنگ پراکنده در مناطق وسیع شمالی چین حرکت می کنند.
 
افزایش اخیر قیمت ارزهای رمز نگاری شده، برخی از بیت کوین سازهای چینی را ترغیب به استخراج ذغال سنگ و راه اندازی مجدد نیروگاه های بی کار بدون اجازه کرده و جان افراد را به خطر انداخته و اهداف اقلیمی رئیس جمهور شی جین پینگ را تهدید کرده است.
 
تقاضای انرژی بیت کوین در یک سال بیش از دو برابر شده و از 55 تراوات ساعت (TWh) به 125 TWh رسیده است. این شبکه در حال حاضر دارای رد پای کربنی ای شبیه به این رد پا در کل لهستان است. تنظیم کننده های چینی در سال 2017 همه مبادلات رمز نگاری این کشور را تعطیل کردند. با این وجود، تقاضای موشکی برای بیت کوین در سایر نقاط به این معناست که پیش بینی می شود مصرف انرژی این شبکه در چین تا سال 2024 به حدود 300 TWh برسد. این معادل کل انرژی مورد نیاز انگلستان است. با ایجاد یک سیرک رمز نگاری، انجام تعهدات پکن برای کاهش انتشار کربن تا 65 درصد قبل از سال 2030 تقریباً غیر ممکن است.
 

بیت کوین مشکل فقط چین  نیست

در تلاش برای کاهش آثار زیست محیطی بیت کوین در چین، استان وابسته به زغال سنگ مغولستان داخلی اخیراً استخراج بیت کوین را ممنوع کرده و یک خط تلفن برای گزارش مشکوکان متخلف ایجاد کرده است. اما به طور متوسط، استخراج فقط یک بیت کوین در روز نیاز به سرمایه گذاری 1.8 میلیون دلار (1.3 میلیون پوند) در تجهیزات تخصصی دارد. اخراج از این استان می تواند برخی از سرمایه گذاران روی بیت کوین را به مخفی کردن محل کارشان مجبور کند، در حالی که بقیه آنها را مجبور می کند مکان های جدیدی را برای پارک در کشورهای همسایه، که از پرخوری فصلی چین در  انرژی تجدید پذیر برخوردار نیستند، پیدا کنند.
 این یک نوع ارز دیجیتال است که توسط شبکه ای از هزاران کامپیوتر (معروف به همتایان) با استفاده از تکنیک های رمزگذاری ایجاد و تنظیم می شود. رئیس جمهور ایران برای جلوگیری از هجوم معدنچیان چینی به دنبال برق ارزان تر، اخیراً معادن جدید دارای مصرف سوخت نفت را، که مقامات مسئول، آنها را باعث افزایش مه دود شهری می دانند، متوقف کرد. قلمرو آبخازیا در دریای سیاه تلاش می کند تا معدنچیان خارجی را متوقف کند زیرا مقامات آن جا مجبورند به دلیل کمبود انرژی خاموشی های نوبتی را اعمال کنند. استخراج بیت کوین برای بار گیری بیش از حد خطوط برق و آتش سوزی نیروگاه ها مقصر شناخته شده است و برخی مناطق را برای روزها بدون برق رها کرده است.
 
مقامات بریتانیایی نیز هزینه رونق بیت کوین را پرداخت کرده اند. در ماه مه 2021، افسران پلیس وست میدلندز در انگلستان، با این باور که در حال حمله به یک مزرعه غیر قانونی شاهدانه در سندول هستند، در عوض حدود 100 دستگاه استخراج بیت کوین را کشف کردند که از طریق اتصال به منبع برق کار می کردند. آن ماشین های قدیمی به قدری ناکارآمد بودند که فقط می توانستند با آن انرژی سرقت شده سود آوری داشته باشند. این سرقت ها باعث افزایش قیمت انرژی برای دیگران می شود و باعث فقر شدید و اخلال در امنیت عمومی می شود.
 

عوارض جانبی ضد اجتماعی

تقاضا برای ماشین آلات استخراج رمز ارز باعث کمبود تراشه های رایانه ای شده است و صنایع مفیدتری را که پس از کرونا برای کار مجدد تلاش می کنند، آسیب می زند. خودرو سازان انگلیسی تولید خود را کاهش داده اند در حالی که شرکت های تلفن هوشمند عرضه های آینده را به تعویق انداخته اند. قیمت تراشه های تخصصی مورد استفاده شرکت هایی مانند اینتل و اپل تا سال 2021 تا کنون حدود 70 درصد افزایش یافته است و این، تأثیرات منفی بر مصرف کنندگان دارد.
 
حتی دانشگاه ها و بیمارستان ها نیز تحت تأثیر اثرات درجه دوم بیت کوین قرار می گیرند. به گفته بیمه گر، Hiscox ، روزانه حدود 4500 سازمان قربانی حملات سایبری در انگلستان در سال 2018 می شدند. بسیاری از آنها شامل پرداخت های باج افزاری می شود که 98 در صد آن ها با بیت کوین پرداخت می شود.
 
برخی معتقدند که برای کند کردن افزایش حملات باج افزارها، مقامات باید مبادلات ارزهای رمز پایه را که امکان پرداخت باج با بیت کوین را دارند، سرکوب کنند. برخی دیگر ادعا می کنند که ارزهای رمز نگاری شده و باج افزار به قدری در هم تنیده شده اند که تنها راه مبارزه با دومی، ممنوعیت کلی ارزهای رمز نگاری شده است.
 
برای پاک سازی صنعت رمز نگاری، یک توافق نامه آب و هوایی رمز نگاری تحت حمایت سازمان ملل و شورای استخراج کنندگان بیت کوین ایجاد شد. این گروه ها از معدنچیان بیت کوین در ایالات متحده می خواهند فقط از انرژی تجدید پذیر باقی مانده استفاده کنند. اما نمی توان برای بیت کوین هایی که تنها با استفاده از تجدیدپذیرها تولید می شوند، قیمت بالاتری قائل شد، زیرا بیت کوین ها به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً قابل تعویض هستند. تحقیقات نشان می دهد که معدنچیان جدیدی که به رقابت در آمریکای شمالی می پیوندند، در جایی که منابع تجدیدپذیر وجود ندارد معدنچیان را تشویق کرده اند تا از ماشین های بیشتری استفاده کنند و بیشتر کار کنند و این امر باعث افزایش میزان کلی کربن شبکه می شود.
 

یک واکنش جهانی

برای اهداف نظارتی، بیت کوین باید مشابه تجارت جهانی قطعات ببر چینی در نظر گرفته شود. ممنوعیت شکار ببر در انگلستان بی معنی است، اما ممنوعیت فروش قطعات ببر مفید است. به همین ترتیب، وقتی سرمایه گذاران مستقر در بریتانیا مجاز به حدس و گمان در مورد بیت کوین هستند، آنها یک صنعت جهانی فاجعه بار از نظر زیست محیطی را تشویق می کنند که تا کنون به جز در مورد مجرمان و برخی از دلالان اولیه به نفع هیچکس نبوده است.
 در دنیای بیت کوین، معاملات زیادی وجود دارد که نمی تواند از نحوه عملکرد پول معمولی تقلید کند.متوقف کردن مبادلات رمز نگاری یا ممنوعیت واردات و استفاده از تجهیزات استخراج رمز ارز می تواند یک پیروزی نسبتاً آسان برای بریتانیا باشد زیرا این کشور خود را برای میزبانی اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال 2021 آماده می کند. انجام ندادن هیچ کاری در مورد این مشکل، پیشرفت انگلستان در سایر زمینه ها را نفی می کند. به یُمن طرح های کاهش مالیات و سرمایه گذاری در زیر ساخت ها، ثبت نام خودروهای برقی در سال 2020، 41 درصد افزایش یافت و از انتشار حدود 50 میلیون تن CO2 جلوگیری کرد. یک سال. در همین حال، استخراج بیت کوین باعث انتشار نزدیک به 60 میلیون تن CO2 می شود. یک سال.
 
به نظر می رسد چین متعهد به نظم دادن به خانه خود است، اما تأثیرات اجتماعی و زیست محیطی بیت کوین نیاز به واکنش جهانی فوری دارد.
 

ارتباطات رمز ارز و بلاک چین

 بیت کوین، هیولای انرژی خوار
 
تصویر: Shutterstock
 محبوبیت چشم گیر بیت کوین باعث افزایش تقاضای برق مربوط به آن شده است. هنگامی که بیت کوین برای اولین بار دوازده سال پیش معرفی شد، قول داد که پرداخت ها را تغییر دهد و این که مردم می توانند بدون نیاز به اعتماد کردن به بانک ها مستقیماً با یک دیگر معامله کنند - اما این وعده هنوز عملی نشده و پذیرش بیت کوین کم است.
 
اولین بار در سال 2009 به ما اعلام شد که بسیاری از معاملات با پروتکل بیت کوین قابل تأیید و اعتبار سنجی هستند. با این حال، همان طور که در یک مطالعه اخیر استدلال کردیم، یک مانع قابل توجه برای پذیرش بیت کوین عدم قابلیت استفاده است.
 
از زمان ظهور ارز رمز نگاری شده، توسعه دهندگان و محققان از استعاره هایی برای توضیح بیت کوین، در تلاش واضح برای کمک به مردم برای احساس راحتی بیشتر با این فناوری، استفاده کرده اند.
 
یک برنامه امن برای نگهداری بیت کوین "cryptowallet" نامیده می شود، پلتفرم های معاملاتی که افراد در آن می توانند بیت کوین خرید و فروش کنند "صرافی" نامیده می شود، و در چندین مکان در سراسر جهان، دستگاه های خود پرداز برای معاملات مبتنی بر بیت کوین ظاهر شده است. تولید بیت کوین به عنوان "استخراج" توصیف می شود، اما تنها شباهت این امر با استخراج طلا یا سنگ های قیمتی این است که دستیابی به هر دو فرآیند بسیار بسیار دشوار است. در نهایت، بیت کوین ها "سکه" نامیده می شوند، حتی اگر کاملاً دیجیتالی باشند.
 مردم انتظار دارند که از این فناوری به عنوان پول معمولی استفاده شود.استفاده از استعاره ها برای ارجاع به این فناوری ها به مردم کمک می کند تا با این فناوری بیشتر آشنا شوند. اما یک نکته منفی نیز وجود دارد: مردم انتظار دارند که از این فناوری به عنوان پول معمولی استفاده شود.
 
به راحتی شخص می تواند باور کند که در واقع، چنین "سکه" هایی در "کیف پول" ذخیره می شوند، که این منجر به سوء تفاسیر بیشتری می شود: اگر این سکه ها وجود دارند، به چه شکل هستند؟ اگر این پول واقعی است، چگونه می توانم برای پرداخت اجناس بازپرداخت کنم؟ و اگر مقدار دقیق آن را ندارم آیا می توانم آن را خرد کنم؟ اما سکه ای وجود ندارد، آنها فقط ورودی های یک پایگاه داده بسیار امن و بسیار محدود هستند.
 
هیچ کیف پولی، رمز نگاری یا غیره وجود ندارد. این ها یا برنامه های نرم افزاری هستند که ممکن است به اینترنت متصل شوند یا نشوند، یا راه حل های مبتنی بر سخت افزار هستند (مشابهUSB Stick ها). از دستگاه های خودپرداز می توان برای خرید و فروش سکه استفاده کرد، اما دستگاه های تحویل دار، "سکه" نگاه نمی دارند. و در دنیای بیت کوین، معاملات زیادی وجود دارد که نمی تواند از نحوه عملکرد پول معمولی تقلید کند.
 
اگر مبلغی را با اسکناس پوند بپردازم و سپس از خرید خود پشیمان شوم، می توانم آن کالا را به مغازه بازگردانم و مغازه ممکن است بازپرداخت کند یا نکند. اما پروتکل بیت کوین این اجازه را نمی دهد. اگر انتقال بیت کوین به شبکه پخش شده است، با طراحی آن، معامله نهایی است. این بدان معناست که، اگر مبلغ آن را با بیت کوین پرداخت کرده باشم، مغازه نمی تواند بازپرداخت کند، اما در عوض باید پرداخت جدیدی صورت گیرد یا بازپرداخت را پردازش کند - که هزینه پردازش اضافی را شامل می شود. این بازپرداخت نیست - زیرا مقداری پول از کل مبلغی که در ابتدا پرداخت کرده ام کسر می شود.
 

X موقعیت را مشخص می کند

برای حمایت از پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت جایگزین، ما باید سیستمی داشته باشیم که ارزان تر، بهتر و مطلوب تر از سایر روش های پرداخت، مانند کارت های بدهی باشد.
 
بیت کوین ارزان تر است، زیرا - حتی هنگام پرداخت با کارت های بدهی یا اعتباری - برای پردازش چنین تراکنش هایی همیشه هزینه ای در نظر گرفته می شود. برخی از تجار خود هزینه را پرداخت می کنند یا این هزینه را به عنوان هزینه اضافی برای پرداخت با کارت به مصرف کننده تحویل می دهند. هزینه پرداخت با بیت کوین صفر است یا هزینه بسیار پایینی دارد، البته این بستگی به این دارد که مصرف کننده چقدر عجله داشته باشد.
 یک مانع قابل توجه برای پذیرش بیت کوین عدم قابلیت استفاده است.معاملات روزانه با بیت کوین نسبتاً ساده است و امنیت در آن قوی است: اگر نیاز به پرداخت پول به کسی در بیت کوین داشته باشم، می توانم مبلغ دقیق آن را به آدرس بیت کوین آن شخص دیگر ارسال کنم (دنباله ای از کاراکترها به طور تصادفی ایجاد می شود، که هر بار که معامله ای انجام می شود تغییر می کند) که همراه خواهد بود با تأیید آن با شماره PIN منحصر به فرد من. بقیه کار توسط معدنچیان انجام می شود (که بعداً بیشتر در مورد آنها می گوییم) که باید تأیید کنند که معامله منحصر به فرد و واقعی است.
 
با وجود این مزایای واضح، ضریب مطلوبیت بیت کوین همچنان پایین است. و کاری که می توانیم (حداقل در حال حاضر) برای افزایش جذب آن انجام دهیم بسیار کم است. قابل توجه است که پذیرش نیز تحت تأثیر ادراکات اعتماد قرار می گیرد. اگر مردم درک بهتری از نحوه عملکرد پروتکل بیت کوین داشته باشند، به احتمال زیاد به این فناوری اعتماد خواهند کرد. این را می توان بدون اجبار همه به این که متخصص رمز نگاری شوند به دست آورد.
 

چهار حقیقت مهم در مورد بیت کوین

بیت کوین چیست؟
این یکی از بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده است - اما تنها ارزی است که در سرتیتر خبرها قرار گرفته است. این یک نوع ارز دیجیتال است که توسط شبکه ای از هزاران کامپیوتر (معروف به همتایان) با استفاده از تکنیک های رمزگذاری ایجاد و تنظیم می شود. به همین دلیل، تولید آن مستقل از هر مرجع قدرتی مانند بانک ها و کشورهای مستقل است - و اعتماد به بیت کوین توسط خود فناوری تولید می شود. چگونه این اتفاق می افتد؟
وقتی سرمایه گذاران مستقر در بریتانیا مجاز به حدس و گمان در مورد بیت کوین هستند، آنها یک صنعت جهانی فاجعه بار از نظر زیست محیطی را تشویق می کنند که تا کنون به جز در مورد مجرمان و برخی از دلالان اولیه به نفع هیچکس نبوده است.
با بلاک چین آشنا شوید:
به زبان ساده، بلاک چین یک پایگاه داده بسیار محدود است که ورودی های آن معاملات بیت کوین است. بلاک چین به عنوان دفتر کل معاملات عمل می کند. درست مانند مشاغل معمولی که سابقه ورود و خروج پول را دارند، کاربران ارز رمز نگاری شده باید تمام تراکنش های مبتنی بر بیت کوین را ثبت کنند. تفاوت در این است که بلاک چین یک دفتر کل غیر متمرکز و توزیع شده با دسترسی آزاد است که سوابق آن دائمی است و توسط شبکه همتایان قابل تأیید است. بنابراین همه می توانند معاملات گذشته را مشاهده کنند، اما هیچ کس نمی تواند بدون رضایتِ اکثریت، آنها را تغییر دهد. این بدان معناست که بلاک چین ضعف های مربوط به دفترکل های سنتی را نشان نمی دهد. فناوری بلاک چین از نظر طراحی ایمن است.
 
بیت کوین ها چگونه تولید می شوند؟
از طریق استخراج، که توسط همتایان شبکه انجام می شود. معدنچیان افراد و سازمان هایی هستند که کامپیوترهای خود را در شبکه متصل می کنند تا قدرت پردازشی را ارائه دهند، از نرم افزار خاصی برای حل الگوریتم های بسیار دشوار استفاده می کنند، و این در حالی است که از قدرت رایانه های پیشرفته و کارت های گرافیکی استفاده می کنند. در مقابل خدمات آنها (ایجاد بیت کوین جدید، احراز هویت معاملات، حفظ بلاک چین)، آنها با بیت کوین جدید پاداش می گیرند.
 
بیت کوین در کجا ذخیره می شود؟
 یک cryptowallet که یک نرم افزار کاربردی است که کلیدهای خصوصی را ذخیره می کند (کدی که شبیه یک پین بسیار طولانی به نظر می رسد) - جایی است که همه بیت کوین ها در آن ذخیره می شوند. این کلیدهای خصوصی به کلیدهای عمومی متصل می شوند (دو باره کد، اما معادل آن یک حساب بانکی است). بهترین راه برای درک نحوه عملکرد یک cryptowallet این است که آن را، در عبارات مشابه، به عنوان یک اتصال امن بین پین شخص با حساب بانکی اش در نظر بگیرید، که به او اجازه می دهد موجودی ها را بررسی کرده و پرداخت ها را انجام دهد.
استخراج بیت کوین برای بار گیری بیش از حد خطوط برق و آتش سوزی نیروگاه ها مقصر شناخته شده است و برخی مناطق را برای روزها بدون برق رها کرده است.

پول است که دنیا را میچرخاند

بیت کوین به یک سیستم پرداخت جایگزین برای مصرف کنندگان که دوازده سال پیش وعده داده شده بود تبدیل نشده است. پذیرش گسترده این ارز رمز نگاری شده توسط عوامل متعددی متزلزل می شود: شهرت آن اغلب با به قول معروف پسران بد پیوند خورده است و صحبت از حبابی که در شرف ترکیدن است همچنان ادامه دارد حتی وقتی بیت کوین در حال افزایش است. اما، مهم تر از هر چیز این است که تعداد کمی از مردم می توانند اصطلاحات فنی آن را بفهمند تا در یابند چگونه کار می کند.
 
اگر درک تراکنش های مبتنی بر بیت کوین به نحوی بود که به مردم در ایجاد اعتماد به این فناوری کمک می کرد، این تصورات می توانست تغییر کند. به جای تکرار الگوهای قدیمی، بیت کوین باید به عنوان راهی جدید برای پرداخت هزینه ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
منبع: پیتر هاوسون، Northumbria University, Newcastle، افپراکسیال دی زمانی، De Montfort University


مجله راسخون مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط