روش وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون

می‌توانید جدیدترین مدل‌های گوشی آیفون، گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی را که با تلوزیون‌های هم برند خود سازگار هستند، از فروشگاه مقداد آی تی به صورت نقد و اقساط خریداری کنید
چهارشنبه، 3 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سپیده مولایی
موارد بیشتر برای شما
روش وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون
یکی از دلایل محبوبیت بالای گوشی سامسونگ در دنیا، اکوسیستم سامسونگ است که امکان اتصال راحت دستگاه‌های مختلف ساخت این شرکت مثل گوشی، تبلت، لپ تاپ، تلویزیون، اسپلیت و ... به هم دیگر را فرآهم می‌آورد.

البته برندهای دیگر، مثل گوشی آیفون و گوشی شیائومی نیز دارای اکوسیستم مخصوص خود هستند. با این حال، سامسونگ طیف گسترده‌تری از لوازم الکترونیکی و حتی لوازم خانگی را تولید می‌کند که به راحتی می‌توانید با گوشی سامسونگ خود به آن‌ها وصل شده و این وسایل را تحت کنترل داشته باشید.

یکی از قابلیت‌های جالب اکوسیستم سامسونگ، امکان اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون سامسونگ است. این کار به شما اجازه می‌دهد که تصویر گوشی را در تلویزیون خود داشته باشید. این قابلیت که screen sharing یا به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش نام دارد، به شما امکان تماشای تصویر گوشی یا تبلت سامسونگ از طریق یک تلویزیون را می‌دهد.

چه نیازی به اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون وجود دارد؟

شما می‌توانید از قابلیت screen sharing برای به تماشای عکس‌ها یا ویدئوهای خود در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و در کنار دوستان و خانواده خود استفاده کنید. همچنین، می‌توانید در جلسات کاری، با این روش، بدون نیاز به همراه داشتن یک لپ تاپ یا بدون نیاز به ویدئو پروژکتور، فایل‌های روی گوشی خود را به همکارانتان نشان دهید.

شما با اتصال گوشی سامسونگ به یک تلویزیون می‌توانید عکس‌ها، ویدئوهای دانلود شده، فایل‌های پاورپوینت و ... را در یک تلویزیون تماشا کنید.
با اینکه قبلا برای این کار از یک اتصال سیمی مثل کابل MHL استفاده می‌شد، گوشی‌ها و تلویزیون‌های جدید را می‌توان به صورت وایرلسی به هم دیگر متصل کرد.

نحوه Share Screen کردن گوشی سامسونگ با تلویزیون

سامسونگ از طریق سازگار کردن بعضی از تلوزیون‌های هوشمند خود با سیستم عامل اندروید گوشی‌ها و گلکسی تب‌ها، امکان اتصال وایرلسی این تلویزیون‌ها به گوشی و تبلت سامسونگ را فرآهم آورده است. برای تماشای تصاویر گوشی در تلویزیون به صورت وایرلسی، خیلی ساده در تلویزیون خود و در منوی sources یا منابع، گزینه screen mirroring یا قرینه‌سازی صفحه نمایش را انتخاب کنید. سپس در گوشی سامسونگ خود، گزینه Smart View را انتخاب کنید. این گزینه را می‌توان زیر منوی نوتیفیکیشن پیدا کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود می‌توانید تلویزیون سامسونگ خود را انتخاب کنید.

اکثر مدل‌های جدید تلویزیون‌های سامسونگ به شما امکان ذخیره‌سازی ی فهرست از موبایل‌ها را به شما می‌دهند. برای تنظیمات این کار می توانید در منوی تلویزیون به بخش General  بروید و از آنجا وارد تنظیمات External Device Manager شوید. سپس گزینه Device Connection Manager را انتخاب کرده و وارد Device List شوید.

البته امکان اتصال گوشی سامسونگ به یک تلویزیون‌های برندهای دیگر نیز وجود دارد. برای این کار باید از یک رابط HDMI یا یک رابط گوشی به تلویزیون استفاده کنید. رابط‌های وایرلسی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید.

 
روش وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون
 

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون از طریق قابلیت اتصال سریع

اتصال سریع یا Quick Connect یک قابلیت قرینه‌سازی صفحه نمایش در تلویزیون‌های هوشمندی است که از سیستم عامل اندروید مارشمالو استفاده می‌کنند. اگر از یک نسخه جدید اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانی از طریق قابلیت‌های screen mirroring، Smartview یا SmartThings گوشی را به تلویزیون وصل کنید.

قابلیت اتصال سریع می‌تواند عکس‌ها، ویدئوها یا فایل‌های صوتی موجود در گوشی شما را روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ نمایش دهد اما این فایل‌ها باید در گوشی شما ذخیره شده باشند و برای مثال، نمی‌توانید یک ویدئوی در حال پخش در یوتیوب در گوشی خود را از طریق تلویزیون سامسونگ تماشا کنید.
 
برای این کار، تلویزیون شما باید به همان شبکه وای-فای متصل به گوشی شما وصل شود. برای استفاده از این قابلیت، مطابق دستورالعمل زیر پیش بروید:

۱- نوار نوتیفیکیشن بالای صفحه نمایش گوشی را پایین بکشید تا وارد تنظیمات سریع یا quick settings شوید.
۲- روی یکی از گزینه‌های Quick Connect یا Search phone and scan for nearby devices ضربه بزنید.
نکته: اگر اولین بار باشد که از این قابلیت استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به به روز‌رسانی گوشی خود داشته باشید.
۳- روی گزینه Enable Quick Connect ضربه بزنید.
۴- سپس روی گزینه Scan for nearby devices ضربه بزنید.
۵- تلویزیون مورد نظر را انتخاب کنید.
 
با انجام این مراحل، حالا گوشی و تلویزیون شما به هم دیگر وصل می‌شوند و شما می‌توانید فایل‌های چندرسانه‌ای ذخیره شده در گوشی خود را با تلویزیون ببینید. برای تماشای هر فایل چندرسانه‌ای روی تلویزیون، ابتدا آن فایل را در گوشی خود پیدا کنید. سپس:

۱- روی آیکون Share ضربه بزنید.
نکته: اگر آیکون share را نمی‌بینید، روی آیکون منو ضربه بزنید. این آیکون به صورت سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست دیده می‌شود. سپس، روی گزینه Share via ضربه بزنید.

۲- روی گزینه Quick connect ضربه بزنید ضربه بزنید . Transfer Files to device را انتخاب کنید.

۳- ممکن است تلویزیون شما درخواست اتصال بدهد. روی گزینه Agree، Allow یا OK ضربه بزنید.

شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های گوشی سامسونگ و تلویزیون سامسونگ دارای قابلیت Screen mirroring را با گارانتی معتبر از فروشگاهی به نام مقداد آی تی خریداری کنید. به علاوه، امکان خرید قسطی نیز از این فروشگاه اینترنتی وجود دارد.


اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون از طریق رابط HDMI

اگر در اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به صورت وایرلسی مشکل دارید، می توانید از یک رابط HDMI نیز برای این کار استفاده کنید. رابط‌های HDMI سامسونگ به صورت جداگانه به فروش می‌رسند و می‌توان از آن‌ها برای اتصال دستگاه‌های دارای USB-C به تلویزیون استفاده کرد. اگر گوشی سامسونگ شما USB-C ندارد می‌توانید یک آداپتور از یک برند دیگر بخرید اما تضمینی نیست که اتصال برقرار شود.

۱- کابل HDMI را به آداپتور HDMI وصل کنید.

۲- سر دیگر کابل HDMI را به پورت HDMI تلویزیون خود وصل کنید.

۳- آداپتور HDMI را به پورت USB گوشی خود وصل کنید.

۴- تلویزیون را روشن کرده و پس از ورود به منوی input یا ورودی، آن را روی گزینه HDMI قرار دهید.

 
روش وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون
 

اتصال گوشی آیفون به یک تلویزیون اپل

برای اتصال یک گوشی آیفون به یک تلویزیون اپل مطابق زیر عمل کنید:
۱- گوشی و تلویزیون خود را به یک شبکه وای-فای وصل کنید.

۲- در گوشی‌های آیفون دارای سیستم عامل iOS 12 یا جدیدتر، صفحه نمایش را به سمت پایین بکشید. در گوشی‌های دارای سیستم عامل قدیمی‌تر از iOS 12، صفحه نمایش گوشی را به سمت بالا بکشید. سپس Control Center را باز کنید.

۳- روی گزینه Screen mirroring ضربه بزنید و تلویزیون اپل خود را انتخاب کنید.

۴- نحوه نمایش تصویر گوشی روی تلویزیون را از بین دو گزینه horizontal یا افقی و vertical یا عمودی انتخاب کنید. برای این کار، فقط کافی است گوشی خود را بچرخانید. تصویر روی تلویزیون نیز به سادگی می چرخد.

از طریق همین مراحل می‌توانید یک آیپد یا آیپاد را نیز به تلویزیون اپل خود وصل کنید.

به غیر از روش فوق، روش‌های اتصال سیمی نیز برای وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون اپل وجود دارد.

جمع‌بندی

یکی از خوبی‌های اکوسیستم گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی آیفون و گوشی هواوی این است که می‌توانید این گوشی‌ها را به دستگاه‌های هم برند خود وصل کنید. برای مثال امکان اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون سامسونگ یا گوشی آیفون به تلویزیون اپل به راحتی وجود دارد. با این کار شما می‌توانید تصاویر گوشی خود را روی صفحه نمایش تلویزیون ببینید. به این قابلیت screen mirroring گفته می‌شود.

شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های گوشی آیفون، گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی را که با تلوزیون‌های هم برند خود سازگار هستند، از فروشگاه مقداد آی تی به صورت نقد و اقساط خریداری کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما