نعمت ولايت

«نعت ولايت از بزرگ ترين رحمت ها و نعمت هاي الهي است. همين نعمت ولايت است که مورد سؤال است. ولايت ضامن اجرايي اسلام در اصول و فروع است. به قدرت ولايت رجل الهي است که تمام حکومت هاي شيطاني از هم فرو مي پاشد. به قدرت ولايت رجل الهي است که تمام دستگاه هاي اجرايي حکومت اعم از قضاوت، تعليم و تربيت، اقتصاد و سياست جهت الهي پيدا مي کند، چون در اين کار، مرد الهي است. اصل اوست و فروع تابع او هستند. اصل که الهي بود، فروع نيز الهي مي
پنجشنبه، 27 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نعمت ولايت
نعمت ولايت
نعمت ولايت




حضرت آيت الله العظمي بهاءالديني رحمت الله عليه مي فرمايند:
«نعت ولايت از بزرگ ترين رحمت ها و نعمت هاي الهي است. همين نعمت ولايت است که مورد سؤال است. ولايت ضامن اجرايي اسلام در اصول و فروع است. به قدرت ولايت رجل الهي است که تمام حکومت هاي شيطاني از هم فرو مي پاشد. به قدرت ولايت رجل الهي است که تمام دستگاه هاي اجرايي حکومت اعم از قضاوت، تعليم و تربيت، اقتصاد و سياست جهت الهي پيدا مي کند، چون در اين کار، مرد الهي است. اصل اوست و فروع تابع او هستند. اصل که الهي بود، فروع نيز الهي مي شوند.
همان ملاکي که بعد از رحلت نبي اکرم صلي الله عليه و آله ولايت و وصايت را ثابت مي کند، همان ملاک در زمان غيبت، ولايت فقيه را به اثبات مي رساند و آن ملاک، الهي شدن جامعه است. احتياجات جامعه مسلمين در تمام شؤون زندگي فردي، اجتماعي و سياسي حکم مي کند که مسلمين بايد فقيه و ولي داشته باشند. وقتي رسول اکرم صلي الله عليه و آله براي بعد از رحلتش سفارش أکيد به ولايت و زعامت جامعه مسلمين مي کند، در زمان غيبت هم به همان علت، جامعه مسلمين نياز به ولي فقيه حاکم دارد؛ همان طور که ولايت بعد از نبي داراي قدرت مطلقه اجرايي است». (1)

پي نوشت :

1. نردبان آسمان، ص 250.

منبع:مجله نامه ي جامعه 40




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط