پتانسیل هوش مصنوعی در تغییر در مشاغل و آینده جهان

در مورد آینده هوش مصنوعی و این که چگونه هوش مصنوعی جهان را تغییر خواهد داد نکاتی در این جا بیان خواهد شد.
دوشنبه، 22 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پتانسیل هوش مصنوعی در تغییر در مشاغل و آینده جهان
آیا هوش مصنوعی واقعا بزرگ ترین فناوری آینده جهان است؟ راه هایی که هوش مصنوعی می تواند جهان را به سمت بهتر یا بدتر شدن تغییر دهد را باید بررسی کرد.
 
«هوش مصنوعی جهان را بیش از هر چیزی در تاریخ بشریت تغییر خواهد داد. بیش از برق.» - دانشمند هوش مصنوعی و سرمایه گذار خطرپذیر، دکتر کای فو لی، 2018
 
در یک ساختمان غیرقابل توصیف نزدیک مرکز شهر شیکاگو، مارک گیونگیوسی و خدمه کوچک اما رو به رشد IFM/Onetrack. AI  یک قانون دارند که بر همه آنها حاکم است: ساده فکر کنید. این کلمات با فونت ساده بر روی یک ورق کاغذ ساده که به دیوار پشتی بالای فضای کار صنعتی دو طبقه آنها چسبیده است، نوشته شده است. اما آن چه آنها در این جا با هوش مصنوعی انجام می دهند به هیچ وجه ساده نیست.
 
نشسته روی میز شلوغش، نزدیک میز پینگ پنگ که اغلب استفاده می شود و نمونه های اولیه هواپیماهای بدون سرنشین دوران دانشجویی اش از بالای سرش معلق است، گیونگیوسی چند کلید را روی لپ تاپ می زند تا فیلم ویدئویی دانه ای دانه ای از راننده لیفتراک را که در یک انبار در حال کار است، باز کند. این فیلم از بالای سر با احترام به یک سیستم بینایی لیفتراک  Onetrack.AI گرفته شده است.
 
چگونه هوش مصنوعی آینده را تغییر می دهد
«هوش مصنوعی تقریباً بر آینده هر صنعت و هر انسانی تأثیر می گذارد. هوش مصنوعی به عنوان محرک اصلی فناوری های نوظهور مانند کلان داده، روباتیک و اینترنت اشیاء عمل کرده است و به عنوان یک مبتکر فناوری در آینده قابل پیش بینی عمل خواهد کرد.»
 
با به کار گرفتن یادگیری ماشین و بینایی رایانه ای برای تشخیص و طبقه بندی "رویدادهای ایمنی" مختلف، دستگاهی که به اندازه جعبه کفش است همه چیز را نمی بیند، اما بسیاری از چیزها را می بیند، مثلاً این که راننده در حال کارکردن با وسیله نقلیه چگونه نگاه می کند، با چه سرعتی رانندگی می کند، کجا رانندگی می کند، مکان های اطرافیان کدام است و این که چگونه دیگر اپراتورهای لیفتراک در حال مانور وسایل نقلیه خود هستند. نرم افزار IFM به طور خودکار نقض ایمنی را تشخیص می دهد (به عنوان مثال، استفاده از تلفن همراه را) و مدیران انبار را مطلع می کند تا بتوانند اقدامات فوری را انجام دهند. اهداف اصلی جلوگیری از حوادث و افزایش کارایی است. Gyongyosi ادعا می کند که صرف آگاهی از این که یکی از دستگاه های IFM در حال تماشااست، خود "تأثیر بزرگی" داشته است.
 
او می گوید: "اگر به یک دوربین فکر می کنید، این دوربین غنی ترین سنسوری است که امروزه با قیمت اصلی بسیار جالبی در دسترس ما است." "به دلیل تلفن های هوشمند، سنسورهای دوربین و تصویر بسیار ارزان شده اند، اما ما اطلاعات زیادی را ضبط می کنیم. از طریق یک تصویر، ممکن است بتوانیم امروز 25 سیگنال را استنباط کنیم، اما در شش ماه آینده ما می توانیم 100 یا 150 سیگنال را از همان تصویر استنباط کنیم. تنها تفاوت، نرم افزاری است که به تصویر نگاه می کند. و به همین دلیل است که این بسیار قانع کننده است، زیرا ما امروز می توانیم یک ویژگی اصلی بسیار مهم را ارائه دهیم، اما پس از مدتی همه سیستم های ما از یکدیگر یاد می گیرند. هر مشتری قادر است از هر مشتری دیگری که ما سوار می کنیم بهره مند شود زیرا سیستم های ما شروع به مشاهده و یادگیری فرایندهای بیشتر و تشخیص موارد مهم و مرتبط می کنند. "
 
آیا هوش مصنوعی جهان را تسخیر خواهد کرد؟
«پیش بینی می شود که هوش مصنوعی تقریباً در هر صنعتی که قابل تصور باشد، تأثیر ماندگاری داشته باشد. ما در حال حاضر هوش مصنوعی را در دستگاه های هوشمند، اتومبیل ها، سیستم های مراقبت بهداشتی و برنامه های مورد علاقه خود مشاهده می کنیم و همچنان شاهد تأثیر عمیق آن در بسیاری از صنایع دیگر در آینده نزدیک خواهیم بود.»
در مقیاس بسیار بزرگ تر، هوش مصنوعی در نظر دارد تاثیری عمده بر پایداری، تغییرات آب و هوایی و مسائل زیست محیطی داشته باشد. در حالت ایده آل و تا حدی از طریق استفاده از سنسورهای پیچیده، شهرها کمتر شلوغ، کمتر آلوده و عموماً قابل زندگی خواهند شد. در حال حاضر راه اندازی در حال انجام است.

تکامل هوش مصنوعی

IFM  تنها یکی از بی شمار مبتکران هوش مصنوعی در زمینه ای است که داغ تر از همیشه است و در حال افزایش است. در این جا یک شاخص خوب وجود دارد: از 9100 حق ثبت اختراع IBM در سال 2018 ، 1600 (یا نزدیک به 18 درصد) مربوط به هوش مصنوعی بود. یکی دیگر از این ها: ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و تیتر فناوری، اخیراً 10 میلیون دلار برای تأمین هزینه تحقیقات جاری در شرکت تحقیقاتی غیر انتفاعی OpenAI اهدا کرده است - که اگر از یک میلیارد دلار تعهد مشترک او در سال 2015 هرگونه نشانه ای باشد، تنها یک قطره در سطل ضرب المثلی او است. و در سال 2017، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به بچه های مدرسه گفت که "هرکس در این زمینه (هوش مصنوعی) رهبر شود، حاکم جهان خواهد شد." سپس سرش را به عقب پرت کرد و به شکل دیوانه وار خندید.
 
خوب، این مورد آخر نادرست است. با این حال، این طور نیست: پس از بیش از هفت دهه که با فریاد خوشحالی و خواب های پراکنده در خلال یک دوره تکاملی چند موجه که با به اصطلاح "مهندسی دانش" آغاز شد، و در یادگیری ماشین مبتنی بر مدل و الگوریتم پیشرفت کرد، و به طور فزاینده ای متمرکز شده است بر ادراک، استدلال و تعمیم، هوش مصنوعی دوباره به مرکزیت خود رسیده است آن گونه که هرگز چنین نرسیده بود. و به این زودی ها مرکز توجه را واگذار نخواهد کرد.
 
چرا هوش مصنوعی مهم است؟
«هوش مصنوعی برای آینده ما بسیار مهم است زیرا هوش مصنوعی پایه و اساس یادگیری کامپیوتر را تشکیل می دهد. از طریق هوش مصنوعی، رایانه ها می توانند از حجم عظیمی از داده ها استفاده کنند و از هوش آموخته شده خود برای تصمیم گیری و کشفیات بهینه در کسر هایی از زمانی که انسان برای این کارها نیاز داشت استفاده کنند. هوش مصنوعی مسئول همه چیز است، از پیشرفت های پزشکی در تحقیقات سرطان گرفته تا تحقیقات پیشرفته تغییرات آب و هوایی.»
 
 پتانسیل هوش مصنوعی در تغییر در مشاغل و آینده جهان
 
تصویر: گوگل در حال کار روی دستیار هوش مصنوعی است که می تواند تماس های مشابه انسان برای قرار ملاقات برقرار کند.
 

آینده اکنون است: تأثیر هوش مصنوعی همه جا هست

عملاً هیچ صنعت عمده ای وجود ندارد که هوش مصنوعی مدرن  - به طور خاص، "هوش مصنوعی باریک"، که عملکردهای عینی را با استفاده از مدل های تعلیم دیده با داده انجام می دهد و اغلب در دسته های یادگیری عمیق یا یادگیری ماشینی قرار می گیرد - تا به حال آن را متأثر نگرده باشد. این امر به ویژه در چند سال گذشته صادق است، زیرا جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به دلیل اتصال قوی اینترنت اشیاء، افزایش دستگاه های متصل و پردازش سریع تر رایانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
 
برخی از بخش ها در آغاز سفر خود با هوش مصنوعی هستند، و برخی دیگر مسافران کهنه کار هستند. هر دو راه طولانی در پیش دارند. صرف نظر از این، تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی امروز ما سخت است که نادیده گرفته شود:
 
* حمل و نقل: اگرچه ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد تا آنها کامل شوند، اما اتومبیل های خودران روزی ما را از جایی به مکان دیگر سوار خواهند کرد.
 
* ساخت: روبات های مجهز به هوش مصنوعی در کنار انسان ها طیف وسیعی از وظایف مانند مونتاژ و انباشت را انجام می دهند و سنسورهای تجزیه و تحلیل کننده ی پیش بینی کننده، تجهیزات را بدون مشکل به کار وا می دارند.
 
* مراقبت های بهداشتی: در زمینه مراقبت های بهداشتی نسبتاً نوظهور مبتنی بر هوش مصنوعی، بیماری ها سریع تر و دقیق تر تشخیص داده می شوند، کشف دارو سریع تر و ساده تر می شود، دستیاران پرستاری مجازی بر بیماران نظارت می کنند و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به ایجاد یک تجربه شخصی تر بیمار کمک می کند.
 
* آموزش و پرورش: کتاب های درسی با کمک هوش مصنوعی دیجیتالی می شوند، مربیان مجازی در مراحل اولیه به مربیان انسانی کمک می کنند و تجزیه و تحلیل صورت، احساسات دانش آموزان را اندازه گیری می کند تا مشخص شود چه کسی دچار مشکل یا کسالت است و تجربه را بهتر با نیازهای شخصی آنها مطابقت می دهد.
 
* رسانه ها: روزنامه نگاری نیز از هوش مصنوعی استفاده می کند و همچنان از آن بهره خواهد برد. بلومبرگ از فناوری Cyborg  برای کمک به درک سریع گزارش های پیچیده مالی استفاده می کند. آسوشیتدپرس از توانایی های طبیعی زبان Automated Insights برای تولید 3700 گزارش درآمدزایی در سال استفاده می کند - تقریباً چهار برابر بیشتر از گذشته اخیر.
 
* خدمات به مشتریان: در آخرین مورد، گوگل در حال کار روی یک دستیار هوش مصنوعی است که می تواند تماس های مشابه انسان را برای قرار ملاقات در مثلاً آرایشگاه همسایگی شما برقرار کند. علاوه بر کلمات، سیستم زمینه و تفاوت را درک می کند.
 
اما این پیشرفت ها (و بسیاری دیگر) تنها آغاز راه است. چیزهای بیشتری در راه است - بیش از آن که هر کس، حتی پیشگام ترین پیش بینی کننده ها، بتوانند درک کنند.
 
دیوید وندگریفت ، CTO  و یکی از بنیانگذاران شرکت مدیریت ارتباط با مشتری 4Degrees ، می گوید: "من فکر می کنم هر کس در مورد محدود شدن قابلیت های نرم افزارهای هوشمند در برخی موارد فرضی کند اشتباه می کند. "
 
با توجه به این که شرکت ها سالانه نزدیک به 20 میلیارد دلار برای محصولات و خدمات هوش مصنوعی هزینه می کنند، غول های فناوری مانند گوگل، اپل، مایکروسافت و آمازون دارند میلیاردها دلار برای ایجاد این محصولات و خدمات هزینه می کنند، و دانشگاه ها هوش مصنوعی را به بخش مهمی از برنامه های آموزشی مربوطه تبدیل می کنند (MIT به تنهایی در حال هزینه کردن یک میلیارد دلار در کالج جدیدی است که صرفاً به محاسبات اختصاص داده شده است، با تمرکز بر هوش مصنوعی ) و وزارت دفاع ایالات متحده با ارتقاء بازی هوش مصنوعی خود، اتفاقات بزرگی را رقم می زند. برخی از این تحولات در راه تحقق کامل هستند. برخی صرفاً نظری هستند و ممکن است همان طور باقی بمانند. همه در هم گسلنده هستند، برای بهتر شده و به گونه ای بالقوه بدتر شدن، و رکودی در چشم انداز نیست.
 
اندرو نگ ، رهبر سابق Google Brain و دانشمند ارشد بایدو، به ZDNet گفت: "بسیاری از صنایع از این الگوی زمستان، زمستان و سپس یک بهار ابدی می گذرند." "ما ممکن است در بهار ابدی AI باشیم. "
 

تاثیر هوش مصنوعی بر جامعه

"شغل شما چقدر روتین است؟": ​​تاثیر هوش مصنوعی باریک بر نیروی کار
 
طی سخنرانی گذشته در دانشگاه نورث وسترن، رهبر معنوی هوش مصنوعی، کای فو لی، از فناوری هوش مصنوعی و تأثیرات بعدی آن دفاع کرد و در عین حال به عوارض و محدودیت های آن نیز اشاره کرد. او در مورد پیشین هشدار داد:
 
 90 درصد پایینی، به ویژه 50 درصد پایینی جهان از نظر درآمد یا تحصیلات، با جا به جایی شغل به شدت آسیب خواهند دید ... سؤال ساده ای که باید پرسید این است که" یک شغل چقدر روتین است؟ "و این احتمال چقدر است که یک کار با AI  جایگزین شود، زیرا AI می تواند در یک کار معمول، بهینه سازی خود را بیاموزد. و هرچه کار کمّی تر باشد، عینی تر و هدفمندتر است - تفکیک کارها به سطل ها، شستن ظروف، چیدن میوه ها و پاسخگویی به تماس با خدمات مشتری و امثال این ها کارهایی بسیار خطی هستند که ماهیتی تکراری و معمول دارند. در مدت پنج ، 10 یا 15 سال، آنها توسط AI جایگزین خواهند شد. "
 
در انبارهای غول آنلاین و نیروگاه هوش مصنوعی آمازون، که بیش از 100،000 روبات سر و صدا دارند، عملکردهای جمع آوری و بسته بندی هنوز توسط انسان انجام می شود - اما این تغییر خواهد کرد.
 
نظر لی به تازگی توسط موهیت جوشی، رئیسInfosys ، انعکاس یافت وقتی که در گردهمایی داووس به نیویورک تایمز گفت ، "مردم به دنبال دستیابی به اعداد بسیار بزرگ هستند. پیش از این آنها اهداف 5 تا 10 درصدی در کاهش نیروی کار خود داشتند. حالا آنها می گویند: "چرا ما نمی توانیم این کار را با 1 درصد از افرادی که داریم انجام دهیم؟"
 
 پتانسیل هوش مصنوعی در تغییر در مشاغل و آینده جهان
 
تصویر: جوشکاری روبات در محل کار در کارخانه خودروسازی. کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی جایگزین بسیاری از مشاغل مکرر و تک کار می شود.
 

بازآموزی و تحصیل: تسکین دردهای فزاینده نیروی کار تقویت شده با هوش مصنوعی

لی در یادداشتی خوش بینانه، تاکید کرد که هوش مصنوعی امروزی از دو جهت قابل استفاده نیست: هیچ خلاقیتی ندارد و هیچ ظرفیتی برای دلسوزی و عشق ندارد. بلکه "ابزاری برای تقویت خلاقیت انسان است". راه حل او چیست؟ کسانی که مشاغلی دارند که شامل کارهای تکراری یا روتین است باید مهارت های جدیدی را بیاموزند تا در کنار راه قرار نگیرند. آمازون حتی به کارکنان خود پول می دهد تا برای مشاغل دیگر شرکت ها آموزش ببینند.
 
کلارا نهرستد ، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه ایلینوی در Urbana -Champaign و مدیری از آزمایشگاه علوم هماهنگ مدرسه می گوید: "یکی از پیش شرط های مطلق برای موفقیت هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها این است که ما سرمایه گذاری فوق العاده ای در آموزش و پرورش برای آموزش افراد جدید برای مشاغل جدید انجام دهیم."
 
او نگران است که این امر به طور گسترده یا اغلب به اندازه کافی اتفاق نیفتد.
 
او می گوید: "مردم نیاز دارند برنامه نویسی را مانند زبانی جدید بیاموزند" و باید این کار را در اسرع وقت انجام دهند، زیرا واقعاً آینده در همین است. در آینده، اگر شما کد نویسی را بلد نباشید، برنامه نویسی را بلد نیستید، و فقط کار سخت تر می شود. "
 
واندرگریفت می گوید، در حالی که بسیاری از کسانی که به دلیل تکنولوژی مجبور به ترک شغل شده اند، آنها شغل جدیدی پیدا خواهند کرد. همان طور که با انتقال آمریکا از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی در طول انقلاب صنعتی، که نقش مهمی در ایجاد رکود بزرگ داشت، مردم سرانجام دوباره روی پای خود ایستادند. اما تأثیر کوتاه مدت آن بسیار زیاد بود.
 
وندگریفت می گوید: "گذار بین مشاغل از بین رفته و مشاغل جدید [در حال ظهور]" لزوماً آن قدرها هم که مردم فکر می کنند بدون درد نیست. "
 پیش بینی می شود که هوش مصنوعی تقریباً در هر صنعتی که قابل تصور باشد، تأثیر ماندگاری داشته باشد. ما در حال حاضر هوش مصنوعی را در دستگاه های هوشمند، اتومبیل ها، سیستم های مراقبت بهداشتی و برنامه های مورد علاقه خود مشاهده می کنیم و همچنان شاهد تأثیر عمیق آن در بسیاری از صنایع دیگر در آینده نزدیک خواهیم بود.مایک مندلسون، "طراح تجربه یادگیرنده"NVIDIA ، مربی متفاوتی نسبت به Nahrstedt است. او با توسعه دهندگانی کار می کند که می خواهند درباره هوش مصنوعی بیشتر بیاموزند و این دانش را در مشاغل خود به کار گیرند.
 
او می گوید: "اگر آنها بفهمند که فناوری قادر به انجام چه کاری است و دامنه کار را به خوبی درک کنند، شروع به ایجاد ارتباط می کنند و می گویند:" شاید این یک مشکل هوش مصنوعی است، شاید آن یک مشکل هوش مصنوعی است. " "این بیشتر از جمله "من مشکل خاصی دارم که می خواهم حل کنم " مطرح خواهد شد. "
 
در مقیاس بسیار بزرگ تر، هوش مصنوعی در نظر دارد تاثیری عمده بر پایداری، تغییرات آب و هوایی و مسائل زیست محیطی داشته باشد. در حالت ایده آل و تا حدی از طریق استفاده از سنسورهای پیچیده، شهرها کمتر شلوغ، کمتر آلوده و عموماً قابل زندگی خواهند شد. در حال حاضر راه اندازی در حال انجام است.
 
Nahrstedt  می گوید: "هنگامی که چیزی را پیش بینی می کنید، می توانید سیاست ها و قوانین خاصی را تجویز کنید." مانند حسگرهای روی خودروها که اطلاعات مربوط به شرایط ترافیک را ارسال می کنند، و می توانند مشکلات احتمالی را پیش بینی کرده و جریان خودروها را بهینه کنند. او می گوید: "این هنوز به هیچ وجه کامل نشده است." "این در ابتدای راه است. اما سال ها در راه است، و واقعاً نقش بزرگی ایفا خواهد کرد. "
 
منبع: مایک توماس، builtin


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.