رفع چين و چروک

آيا احساس مي‌کنيد پوست‌تان پيرتر شده ‌است؟ يا چروک‌ها موجب ناراحتي شما شده‌اند؟ ز‌ماني که 35 ساله‌ هستيد ممکن است اولين علايم پيري در صورت شما ظاهر شود يا ممکن است 55 سال‌تان باشد و هنگام جشن تولد‌تان اصلا مشخص نشود که چند سال‌تان است؟ کارشناسان معتقدند، ز‌ماني که صورت‌مان پر از چين و چروک مي‌شود، تازه به دنبال کمکي براي رفع چين و چروک‌هاي صورت خود هستيم.
پنجشنبه، 3 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رفع چين و چروک
رفع چين و چروک
رفع چين و چروک






آيا احساس مي‌کنيد پوست‌تان پيرتر شده ‌است؟ يا چروک‌ها موجب ناراحتي شما شده‌اند؟ ز‌ماني که 35 ساله‌ هستيد ممکن است اولين علايم پيري در صورت شما ظاهر شود يا ممکن است 55 سال‌تان باشد و هنگام جشن تولد‌تان اصلا مشخص نشود که چند سال‌تان است؟
کارشناسان معتقدند، ز‌ماني که صورت‌مان پر از چين و چروک مي‌شود، تازه به دنبال کمکي براي رفع چين و چروک‌هاي صورت خود هستيم.
بسياري از زنان ‌مانند مردان تصور مي‌کنند پيري پوست و چروکيدگي آن کاملا طبيعي است، از اين رو به دنبال در‌مان نمي‌روند اما با دانش و آگاهي از روش‌هاي رفع چروک مي‌توان اين چين و چروک‌‌ها را از بين برد.
بر اين اساس متخصصان پوست در دانشگاه هاکنساک نيوجرسي چند راه را براي کاهش چروکيدگي پوست توصيه مي‌کنند:
از زياد قرار گرفتن در معرض نورخورشيد اجتناب کنيد. نور خورشيد اولين عامل ايجاد چروکيدگي صورت است. قرارگيري در معرض نور خورشيد در ايجاد چروکيدگي پوست بسيار موثرتر از ارث است. از ميان خواهر و برادران، آنهايي که کمتر زير نور خورشيد قرار مي‌گيرند کمتر دچار چروکيدگي پوست مي‌شوند.
از کرم ضدآفتاب استفاده کنيد: در صورتي که مي‌خواهيد بيرون برويد، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنيد. کرم ضدآفتاب نه تنها از چروک شدن پوست جلوگيري مي‌کند بلکه از ايجاد سرطان پوست هم مي‌کاهد.
سيگار نکشيد: اگرچه برخي مطالعات در اين زمينه در حال بررسي‌هاي بيشتر است اما تحقيقات نشان داده است که سيگار موجب پيري و چروک شدن پوست مي‌شود. سيگار با آزاد کردن آنزيمي که کلاژن و الاستين پوست را از بين مي‌برد پوست را چروکيده مي‌کند. اين دو ماده يعني کلاژن و الاستين از مواد مهم در سلامت پوست هستند. تحقيقات در دوقلوها نشان مي‌دهد،‌ خواهر و برادراني که سيگاري هستند تا 40 درصد بيشتر دچار چروکيدگي پوست مي‌شوند و پوست‌شان نازک‌تر است.
به اندازه کافي بخوابيد: محققان دانشگاه يال آمريکا مي‌گويند ز‌ماني که به اندازه کافي نمي‌خوابيد،‌ بدن ميزان بيشتري کورتيزول ترشح مي‌کند. اين هورمون مي‌تواند سبب شکنندگي پوست شود. پس به اندازه کافي استراحت کنيد تا ترشح هورمون رشد انساني که به شادابي و ضخامت پوست کمک مي‌کند بيشتر شود و حالت ارتجاعي پوست مناسب باشد.
منبع:http://www.salamat.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.