خوشبختي همين نزديكي‌هاست

زندگي پر از چالش‌ها و موانع مختلف است. براي داشتن يك زندگي خوب نياز چنداني به هوش خارق‌العاده، قدرت بي‌نظير يا ثروت هنگفت نيست بلكه زندگي در واقع سرسختي و اميدواري را مي‌طلبد و حتي هنگامي كه تصور مي‌كنيد تمامي درها به رويتان بسته شده و تنها راه باقي مانده رها‌كردن خواسته‌هايتان است، اين اميد است كه شما را نجات مي‌دهد. بدانيد كه شما براي دنيا بسيار مهم هستيد و دنيا منتظر است به شما پاداش تلاش‌هايتان را بدهد. 7 دليل براي اين ادعا وجود دارد كه به شما كمك
پنجشنبه، 10 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوشبختي همين نزديكي‌هاست
خوشبختي همين نزديكي‌هاست
خوشبختي همين نزديكي‌هاست

مترجم: الهه عيوض‌زاده




7 دليل براي اين كه نااميد نباشيد

زندگي پر از چالش‌ها و موانع مختلف است. براي داشتن يك زندگي خوب نياز چنداني به هوش خارق‌العاده، قدرت بي‌نظير يا ثروت هنگفت نيست بلكه زندگي در واقع سرسختي و اميدواري را مي‌طلبد و حتي هنگامي كه تصور مي‌كنيد تمامي درها به رويتان بسته شده و تنها راه باقي مانده رها‌كردن خواسته‌هايتان است، اين اميد است كه شما را نجات مي‌دهد. بدانيد كه شما براي دنيا بسيار مهم هستيد و دنيا منتظر است به شما پاداش تلاش‌هايتان را بدهد. 7 دليل براي اين ادعا وجود دارد كه به شما كمك مي‌كند تا هرگز اميدتان را از دست ندهيد و در راه رسيدن به آرمان‌هاي خود جا نزنيد:

1 - اگر شما نبوديد زندگي مثل الان نبود.

شما براي اين دنيا خيلي مهم هستيد و چه باور كنيد و چه باور نكنيد كسي منتظر شماست تا زندگي او را بهتر كنيد و به زندگي او معنا ببخشيد. شايد بگوييد نه، هيچ كسي منتظر من نيست؛ اما به اين سخن اعتماد كنيد، حتما كسي منتظر و نگران شماست. شما براي اين دنيا آنقدر مهم هستيد كه نااميدي برايتان معنايي ندارد.

2 - به زماني بينديشيد كه برنده شده‌ايد.

شايد احساس كنيد زندگي سراسر چالش است و شما نمي‌توانيد آن را پشت‌سر بگذاريد. شايد بخواهيد همين الان همه چيز را رها كنيد، اما در اين رابطه يك تفكر وجود دارد. اگر در مبارزه بعدي پيروز شويد يا مانع بعدي را پشت‌سر بگذاريد به چه چيز خواهيد رسيد؟ اگر الان صحنه را ترك كنيد هرگز نخواهيد دانست كه برنده چه چيزي خواهيد بود.

3 - لامپ نوراني شما كدام است؟

توماس اديسون پس از 2 هزار بار سعي، عاقبت توانست لامپ را اختراع كند. وقتي درخصوص 2‌هزار بار شكست‌اش سوال شد، او در جواب گفت كه هرگز در اين راه شكست نخورده و تنها 2 هزار راهي را كه منجر به ساخت لامپ نمي‌شده پيدا كرده است! لامپ شما در زندگي چيست؟ در حال حاضر در جستجوي چه هستيد كه نمي‌توانيد به آن برسيد؟ ... آن را رها نكنيد... زيرا شما در حال رسيدن به آنچه مي‌خواهيد، هستيد.

4 - روي آينده تمركز كنيد.

وقتي يك دونده در حال دويدن در ميدان مسابقه است فقط و فقط روي يك چيز تمركز دارد... خط پايان. شما هم بايد روي يك تصوير بزرگ از آينده تمركز كنيد نه روي موقعيتي كه اكنون در آن قرار داريد. روي جايي كه مي‌خواهيد باشيد، متمركز شويد.

5 - ياد بگيريد به خود بگوييد «من هرگز تسليم نمي‌شوم.»

با ذهن و زبان خود پيمان ببنديد كه هرگز تسليم نشويد و هرگز يك بازنده نباشيد.

6 - زندگي پله يخي نيست.

زندگي محكم است، درست است كه پستي و بلندي دارد، اما منزلگاه نهايي، پيروزي است... البته تنها براي آنهايي كه روي زمين ايستاده‌اند و تلاش مي‌كنند.

7 - بعد از هر طوفاني، يك رنگين‌كمان هست.

جداي از آنچه كه با آن روبه‌رو هستيد، مي‌توانيد آن موقعيت را به سود خود بسازيد. در هر جنبه از موقعيت شما، يك نكته مثبت وجود دارد. با قدرت باقي بمانيد و تمركز كنيد و هرگز نااميد نشويد.
اميدوار باشيد و آرزوهاي زيادي داشته باشيد. اگرچه خيلي‌ها مي‌گويند كه آنچه اكنون در دست شماست و برايتان قابل لمس است بهتر از آرزوها و خيالات واهي است، اما يك سوال اساسي ايجاد مي‌شود كه آيا آنچه در دسترس شماست، شما را راضي مي‌كند؟
انسان با اميد و آرزو زنده است. بايد آرزوهاي زيادي داشته باشيد تا بتوانيد در جهت رسيدن به آنها گام برداريد.
مثلا خيلي از افراد هر روز صبح كه از خواب بيدار مي‌شوند براي رفتن به سركار احساس خوبي ندارند و فكر مي‌كنند كه آيا من نمي‌توانستم يك شغل بهتر داشته باشم؟ آيا نمي‌توانستم شركت شخصي خودم را اداره كنم؟
آيا شما نمي‌توانيد شغل دلخواه، خانواده مورد نظر و هر آنچه را كه مي‌خواهيد، داشته باشيد؟ بله. مردم مي‌‌توانند در يك زمان، از هر آنچه كه دوست دارند داشته باشند و لذت ببرند.
براي شروع يك كار جديد يا به دست‌ آوردن زندگي دلخواه، ابتدا به دنبال يك انگيزه باشيد و سعي كنيد حداقل پيشرفت‌هاي كوچكي داشته باشيد. از ناشناخته‌ها نترسيد و به سمت آينده پيش برويد. اگر آرزوي «ماه» را داشته باشيد، حتي اگر به آن نرسيد حداقل به يك «ستاره» كه مي‌رسيد!
سعي كنيد در عين شكرگزاري در خصوص شرايط موجود، از آن صددرصد راضي نباشيد چراكه رضايت از خود در واقع دزد روياها و مانع موفقيت است. اگر از آنچه اكنون داريد صددرصد راضي باشيد ديگر تلاشي در راه رسيدن به آرزوهايتان نخواهيد كرد.
بايد هر روز و همواره سعي كنيد كه بهتر باشيد، سالم‌تر باشيد، روابط بهتري ايجاد كنيد، از لحاظ مالي اوضاع‌تان بهتر شود، خلاصه از هر لحاظ فردايتان بهتر از امروز باشد. رضايت از شرايط موجود مي‌تواند باعث عدم تحرك شما و مانع كوشش شما شود.
انسان‌ها از ناشناخته‌ها مي‌ترسند. از اين كه چه چيزي در آينده پيش خواهد آمد، نگرانند. آنها از اين كه نمي‌دانند چقدر تلاش براي رسيدن به مقصودشان لازم است و در صورت رسيدن به مقصود چه حجمي از مسووليت را بايد بپذيرند، واهمه دارند.
برخي اگر در راه رسيدن به مقصود يك مورد خلاف انتظار آنها پيش بيايد ، پشيمان مي‌شوند و تلاش را رها مي‌كنند. آنها در مورد آنچه در آينده روي خواهد داد، نگرانند و همين ترس، آرزوهاي آنها را قرباني مي‌كند، اما چرا؟
براي بسياري از مردم ترس از ناشناخته‌ها يك پديده تضعيف‌كننده است كه روي آرزوها و اهداف آنها تاثير مي‌گذارد. در اينجا 5 سوال مطرح مي‌شود كه به شما در رويارويي با ناشناخته‌ها كمك مي‌كند:
1 - چه چيزي به عنوان نتيجه‌ عمل شما مي‌تواند رخ دهد؟
2 - در صورت تلاش شما چه احتمالاتي روي نخواهد داد؟
3 - در صورت عدم تلاش شما و عدم حصول نتيجه چه روي خواهد داد؟
4 - اگر تلاش نكنيد چه احتمالاتي روي نخواهد داد؟
5 - چگونه مي‌توان با آنچه كه از 4 سوال احتمال دارد رخ دهد مقابله كرد؟
اگر پاسخ سوالات بالا را نمي‌دانيد بيشتر بررسي كنيد و مشورت نماييد و بهترين پاسخ را پيدا كنيد. اين كار ساده است ولي در عين حال شايد مشكل به نظر برسد. اما مي‌تواند به كم شدن ترس شما از ناشناخته‌ها كمك كند.
به هر حال زندگي پر از فراز و نشيب است و تنها انسان‌هاي تلاشگري كه آرزوهاي بلند دارند مي‌توانند از زندگي لذت ببرند. جواني مترادف با داشتن اميد و آرزوست. پس تا دير نشده براي رسيدن به آرزوهايتان تلاش كنيد و فرصت را از دست ندهيد. بدانيد كه در نهايت پيروزي با شماست!
منبع: www.jamejamonline.ir




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.