چند موزه تهران که باید ببینید

در تهران، تعداد متنوع و زیادی از موزه‌ها قرار دارند. چه مسافر باشید و چه ساکن پایتخت، باید برای یک بار هم که شده به این موزه‌ها سر بزنید. با این مطلب همراه باشید تا بهترین موزه‌های تهران را بشناسید.
دوشنبه، 26 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چند موزه تهران که باید ببینید

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر، نه تنها به خاطر آثار ارزشمندی که به نمایش می‌گذارد، بلکه به علت معماری و بنای منحصر به فردی که دارد قابل توجه است. این موزه کمی به نمای بادگیرهای یزد شباهت دارد و توسط کامران دیبا، طراحی شده. آثاری از پیکاسو، پولاک، گوگن، رنوار، ارنست، وارهول، و رنه ماگریت در موزه هنرهای زیبا نگهداری می‌شوند. این موزه در مرکز شهر و در پارک لاله قرار گرفته است.

موزه دکتر حسابی

دکتر حسابی یکی از معروف‎‌ترین شخصیت‌های علمی ایران است. پس از مرگ دکتر، خانه‌شان به موزه تبدیل شد و عموم مردم از وسایل شخصی ایشان می‌توانند دیدن کنند. خود خانه و حیاط دنج و باصفایش هم دیدنی هستند. برای بازدید از موزه دکتر حسابی، باید به نزدیک میدان تجریش و خیابان حسابی بروید.

موزه سینما

اگر به تاریخ سینما در ایران علاقه دارید، حتما به موزه سینما سر بزنید. باغ فردوس یا همان موزه سینما، یکی از عمارت‌های تاریخی و دیدنی تهران است که در هر فصل و زمانی از سال زیباست. موزه سینما در خیابان ولیعصر و نزدیک به میدان تجریش قرار گرفته و در صورت اقامت در هتل استقلال تهران، فاصله زیادی با آن ندارید.

موزه جواهرات ملی ایران

در موزه پر زرق و برق جواهرات ملی ایران، جواهرات و تاج‌های سلطنتی نگهداری می‌شوند. از الماس دریای نور که از لشکرکشی نادرشاه به هندوستان باقی مانده، تا تاج فرح و محمدرضا شاه در این موزه تماشایی‌اند. جقه نادری، شمشیر شاهی، و کلاه عباس میرزا هم در این موزه قرار دارند. موزه جواهرات هم در مرکز شهر و در خیابان فردوسی، میزبان علاقه‌مندان به تاریخ و هنر است.

رزرو هتل در تهران

تعداد موزه‌های تهران کم نیستند و این لیست بسیار طولانی‌تر از اینهاست. اگر دلتان می‌خواهد در زمان سفرتان، به این موزه‌ها سر بزنید، یکی از هتل‌های تهران را برای اقامت انتخاب کنید. هتل پارسیان آزادی تهران و هتل اسپیناس پالاس تهران، از هتل‌های لوکس و 5 ستاره پایتخت هستند.

به راحتی و تنها در چند دقیقه می‌توانید رزرو هتل را با تخفیف و بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ انجام دهید و از خدمات پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید. آدرس و موقعیت مکانی هر یک از هتل‌ها را می‌توانید مشاهده کنید و در محدوده مورد نظرتان اقامت داشته باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما