معرفی و بررسی کامل شرایط خرید برج ‌های پروژه خرازی

چیزی که این پروژه را از سایر پروژه‌های مسکونی در منطقه 22 تهران متمایز می‌کند، مدیریت قوی بخش‌های مختلف و فعالیت تعاونی‌های خوش‌سابقه سپاه در آن است
يکشنبه، 30 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
معرفی و بررسی کامل شرایط خرید برج ‌های پروژه خرازی

مقدمه

پروژه خرازی یکی از پروژه‌های مسکونی باشکوه در منطقه 22 کلان‌شهر تهران است که زیر نظر تعاونی‌های سپاه در حال ساخت است. این پروژه با برخورداری از موقعیتی استثنایی در غرب تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای سکونت و سرمایه‌گذاری است. اگر در کنار خرید مسکن به سرمایه‌گذاری مناسبی می‌اندیشید، ما را با این مطلب همراهی کنید تا درباره شرایط خرید برج‌های پروژه خرازی بیشتر بدانید.

وجه تمایز این پروژه در منطقه 22

چیزی که این پروژه را از سایر پروژه‌های مسکونی در منطقه 22 تهران متمایز می‌کند، مدیریت قوی بخش‌های مختلف و فعالیت تعاونی‌های خوش‌سابقه سپاه در آن است. تمامی مصالح از بهترین نوع انتخاب شده‌اند و تمامی امکانات لازم برای رفاه ساکنین در بلوک‌ها با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای سازه‌ای و مدیریت شهری پیش‌بینی شده‌اند. پروژه خرازی چیتگر با اتکا به توان مهندسی و طراحی اصولی، یکی از پروژه‌های ساختمانی کم‌نظیر در نوع خود در سطح کشور است.

موقعیت برج هایی که در پروژه خرازی قرار دارند

پروژه خرازی چیتگر در زمینی به مساحت حدود 5/38 هکتار در دست اجرا است. این پروژه در وردآورد و نزدیکی آتی‌شهر قرار دارد که از شرق به دریاچه شهدای خلیج فارس مشرف است. پروژه خرازی با قرار گرفتن در نزدیکی بازار بزرگ ایرانمال موقعیت تجاری و تفریحی فوق‌العاده‌ای دارد. از نظر دسترسی به خدمات شهری نظیر جزء شهرک‌های بسیار برخوردار به حساب می‌آید. وجود پارک چیتگر، باغ گیاه‌شناسی ملی و چشم‌انداز کوه‌های شمال تهران، موقعیتی استثنایی به این پروژه بخشیده‌اند.

بررسی کامل دسترسی‌های پروژه خرازی چیتگر

این پروژه به چندین بزرگراه اصلی تهران دسترسی دارد. چیدمان بلوک‌های متعدد پروژه خرازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که بهترین دسترسی برای ساکنین آینده آن‌ها فراهم شود. پروژه از شمال به بزرگراه خرازی، از غرب به بلوار اردستانی و از جنوب به اتوبان حکیم منتهی می‌شود. یعنی این‌که به هر جهتی اراده کنید می‌توانید بدون اتلاف وقت در تراکم‌های شهری، حتی در ساعات اوج آمدوشد، تردد کنید.
 
معرفی و بررسی کامل شرایط خرید برج ‌های پروژه خرازی
 

بررسی سازندگان پروژه شهید خرازی

تعاونی‌های سپاه پاسداران ساخت بلوک‌های مختلف پروژه خرازی چیتگر را عهده‌دار هستند. مشخصات و تعداد واحدهای مربوط به این تعاونی‌ها به شرح زیر هستند.
  • تعاونی مسکن ستاد کل شامل تعاونی آب و فاضلاب و تعاونی انرژی اتمی مجموعاً دارای 464 واحد
تعاونی مسکن هوافضا دارای 812 واحد
  • تعاونی مسکن نیروی زمینی شامل تعاونی لشکر 10 و تعاونی سیدالشهدا مجموعاً دارای 700 واحد
  • تعاونی مسکن سپاه حضرت رسول شامل تعاونی رزمنده و تعاونی مسکن لشکر 27 مجموعاً دارای 1180 واحد
  • تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی شامل تعاونی پارس کاشانه، تعاونی آماد دوکوهه و تعاونی نیروی قدس مجموعاً دارای 2376 واحد

تعداد بلوک‌ها و واحدهای پیش‌بینی شده این پروژه

برای پروژه خرازی مجموعاً 44 بلوک پیش‌بینی شده است. این بلوک‌ها جمعاً 8032 واحد را شامل می‌شوند. در این پروژه چیدمان برج‌ها در 5 ردیف طراحی شده است که ردیف‌ها تعداد برج‌های متفاوتی دارند. بلوک‌های پروژه خرازی چیتگر در ردیف‌های مقدم 32 طبقه و در ردیف‌های پشتی 25 طبقه هستند. این بلوک‌ها با تعداد واحدهای متنوعی طراحی شده‌اند.

چیدمان بلوک‌ها در برج های خرازی چگونه است؟

بلوک‌های پروژه خرازی با سه عنوان A، B و C نام‌گذاری شده‌اند. ترتیب قرارگیری بلوک‌ها با این چارچوب به تفکیک تعاونی‌های سپاه به شرح زیر است.
  • تعاونی مسکن ستاد کل: بلوک‌های c1 c2

  • تعاونی مسکن هوافضا: بلوک‌های a1 a2 b1 b2

  • تعاونی مسکن نیروی زمینی: بلوک‌های a5 a6 a11 a12 b5 b6 b11 b12

  • تعاونی مسکن سپاه حضرت رسول: بلوک‌های a7 a8 a9 a10 a13 a14 b7 b8 b9 b10 b13 b14 c5 c6 و d1 d2 d3 d4 a15 a16 b15 b16

  • تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی: بلوک‌های  c3 c4 c7 c8 a3 a4 b3 b4

 
 
معرفی و بررسی کامل شرایط خرید برج ‌های پروژه خرازی

شرایط خرید برج های پروژه خرازی به چه صورتی می باشد؟

قرار بر این است که واحدهای پروژه خرازی تا پایان سال 1400 تکمیل و تحویل صاحبان آن‌ها شوند. این واحدها متراژی بین 102 تا 131 مترمربع دارند. کار انتخاب تمامی واحدها انجام نشده است و دارندگان امتیاز باقیمانده در حال تخصیص واحد برحسب اولویت هستند. خرید امتیازها با واریز مبلغ تعیین شده متناسب با شرایط واحدها و تعاونی مربوطه امکان‌پذیر است. انتقال از طریق دفترخانه رسمی یا تعاونی و با پیش‌سند صورت می‌گیرد. برای انتقال لازم است تسویه‌های مالی لازم انجام شود.

تخصیص واحدهای پروژه شهید خرازی چگونه می باشد؟

در این پروژه برای بلوک‌های پیشرو از نظر کار ساختمانی، رتبه‌بندی و انتخاب واحد و طبقه اعضا انجام شده است. قبل از این فرآیند، خرید و فروش به‌صورت امتیازی انجام می‌شد. تخصیص واحدهای پروژه خرازی به اعضای تعاونی با توجه به رتبه آن‌ها صورت می‌گیرد. رتبه‌های دارای اولویت اختیار عمل بیشتری برای انتخاب طبقه و جهت واحد خود دارند.

سازوکار خرید و فروش واحدهای خرازی

خرید و فروش بلوک‌هایی که تخصیص واحدشان انجام شده برحسب متراژ انجام می‌شود. در غیر این‌صورت، رتبه تعیین شده یا همان امتیاز عضو تعیین‌کننده قیمت است که واگذاری به‌صورت دفترچه‌ای صورت می‌گیرد. قیمت ساخت پروژه خرازی برای اعضای اولیه از قرار متری 000/800/3 تومان و به‌صورت علی‌الحساب محاسبه شده است. در هنگام واگذاری واحد به غیر، هزینه‌های ضریب طبقه، پارکینگ و سایر هزینه‌های مربوطه از خریدار اخذ می‌شوند.

نتیجه‌گیری

موقعیت عالی، تعاونی‌های مطمئن و مهندسی اصولی سازه‌ها، پروژه خرازی را به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های سکونت یا سرمایه‌گذاری تبدیل کرده‌اند. برخی از بلوک‌ها در مراحه نازک‌کاری هستند و تخصیص واحد صاحبان امتیاز انجام شده است. برای خرید واحدهای پروژه خرازی چیتگر می‌توانید با قدرت خریدی متوسط به مالکیت واحدی خوش‌ساخت با چشم‌اندازی عالی و آینده‌ای امیدبخش بیندیشید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.