برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

تکنولوژی های جدید شامل هوش مصنوعی و برنامه های پیشرفته موجب ارتقا لوازم آرایشی، مراقبت از پوست- مو و تناسب اندام شده اند. در اینجا برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی که پیشرفت های واقعاً خلاقانه ای را در زندگی روزمره ایجاد کرده اند، بررسی شده است.
چهارشنبه، 1 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

برنده جایزه بزرگ نوآوری در زمینه مراقبت های شخصی: یک سالن بدنسازی و مربی شخصی در خانه

Tempo Move اخیرا تمرین آینه ای هوشمند در یک بسته کوچکتر و مقرون به صرفه ارائه شده است. آشنا به نظر می رسد؟ در سال 2019،پاپ ساینس جایزه Mirror را برای آغاز دوره جدیدی از تناسب اندام در خانه، با صفحه نمایش تمرینی لوکس و انعکاسی و وعده آموزش شخصی از طریق دوربین داخلی آن، اهدا نمود. در سال 2020، سیستم آینه و وزنه استودیو Tempo را برای تحقق این پتانسیل در ابتدا مورد توجه قرار داد که شامل ارائه تمرینات قدرتی هدفمند و مبتنی بر هوش مصنوعی برای افراد در خانه بود. در سال 2021، Tempo بار دیگر Move (یک مجموعه تمرینی با وزنه با ردپایی به اندازه‌ای کوچک که حتی در خانه‌های کوچک نیز کاربردی باشد) را ارائه نمود. Move یک آینه گران قیمت را با LIDAR در دوربین های جلوی هر آیفون مجهز به FaceID جایگزین می کند. یک چهارچوب گوشی شما را از طریق HDMI به تلویزیون متصل می کند، بنابراین می توانید حرکات بدن و وزن خود را در لحظه مشاهده کنید. Move دارای صفحات کافی برای ساخت هر یک از دو دمبل آن (25 پوندی) است و سیستم تشخیص می دهد که شما چند کیلوگرم وزنه را بلند می کنید تا تمرین خود را مطابق با آن تغییر دهد. همراه با داده‌های مانیتور ضربان قلب همراه، قابلیت‌های ردیابی Move، قیمت و فاکتورهای بدنی، تمرینات قدرتی را در دسترس افرادی قرار می‌دهد که فضای کافی برای تشک یوگا دارند.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

مژه های شاداب، به لطف آهنربا

بسیاری از ریمل‌ها وعده بلند کردن مژه‌ها را می‌دهند، و هدف فر مژه‌ها این است که این موها را با فر کردن به صورت فیزیکی در حالت قائم و ایستاده تری شکل دهند. این تغییرات واقعی هستند؟ ریمل Magnet Extreme Longthening هر دو کار (بلند نمودن و فر نمودن مژه) را انجام می دهد. این ریمل از طریق یک مگنت تعبیه شده، رنگدانه های غنی از اکسید آهن را در امتداد مژه ها می کشد و مکانیزمی به نام فرومغناطیس را به کار می اندازد تا آرایش را به طور یکنواخت به هر جایی که می خواهید منتقل کند. نتیجه این ریمل، مژه هایی بدون چسبیدگی است که حجم زیادی از مژه ها را پوشش داده و حداکثر طول و فر به سمت بالا بدست می آید.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

حذف موهای پراکنده و وز اطراف سر

مهندسان دایسون از قدرت جریان هوا برای تقلید از حرکات دست ماهر یک آرایشگر استفاده کردند. هنگامی که سشوار مافوق صوت Dyson در سال 2018 برای عکسبرداری مدل های مجلات استفاده گردید ، مخترعین آن فکر کردند که با مشکل بزرگی روبرو شده اند. چرا که موهای مدل عکاسی آسیب دیده، پراکنده و وز شده بود. با این حال، یک آرایشگر سر صحنه به آن‌ها ایده جالبی داد: او موهای مدل را با برس در حالی که نازل سشوار را به سمت پایین می‌برد، نگه داشت و بدین ترتیب موهای پراکنده و وز به زیر موهای بلندتر هدایت شدند. تکرار این فرآیند به پروژه مهمی برای مهندسان تبدیل شد. اتصال Flyaway حاصل از جریان هوا به نام اثر کوآندا استفاده می‌کند. در این حالت، نازل ضمیمه به سمت پایین ساقه مو می لغزد و تارها را به سمت آن می کشدکه جریانی رو به پایین ایجاد می کند تا موهای وز شده را به زیر دسته موهای اصلی هدایت کند. نتیجه یک موی کاملا صاف و بک دست حاصل می شود که حتی افراد آماتور نیز می توانند به وسیله این سشوار موهایی صاف و بدون پراکنندگی داشته باشند.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

محتاط ترین تقویم هوشمند پریودی برای مدیریت دوره های قاعدگی

در حالی که Oura Ring Generation 3 مجموعه ای نسبتاً استاندارد از ویژگی های نظارت بر سلامت را ارائه می دهد (از ردیابی خواب گرفته تا ثبت فعالیت های روزانه فرد)، کمک قابل توجهی در سلامت باروری است. این برنامه نوسانات گرمای بدن را برای پیش‌بینی زمان شروع قاعدگی تا 30 روز قبل از آن بررسی می‌کند. بر اساس ارتباط ثابت شده بین دمای بدن و تخمک گذاری، حلقه Oura یک گام بزرگ جلوتر از اکثر تقویم های هوشمند قاعدگی در دسترس است که معمولاً فقط تقویم هایی هستند که به داده های ورودی کاربر متکی هستند. در آینده، دستگاه مشابهی می‌تواند ردیابی تناسب اندام را با تجزیه و تحلیل باروری به منظور کاهش یا افزایش احتمال لقاح ساخته شود.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

بافنده مو بر پایه ترکیبات گیاهی

ریباندل: بافت های قوی، زیبا و زیست تخریب‌پذیر برای محافظت از موهای طبیعی را ایجاد می کند. موهای طبیعی می‌توانند از حالت‌دهی محافظتی بهره ببرند. انواع بافت باعث شکستگی و موخوره در انتهای رشته های مو می شوند. برای بسیاری از افراد، افزودن اکستنشن ها راه بسیار مهمی برای افزایش طول مو و در عین حال سالم نگه داشتن آن است. اما موی انسان گران است و می‌تواند از منابع مشکوک به دست بیاید، در حالیکه گزینه‌های مصنوعی معمولاً از پلاستیک ساخته شده‌اند که به طور بالقوه برای پوست سر تحریک‌کننده است و قطعاً برای محیط زیستنیز مضر هستند. رشته های مبتنی بر الیاف موز Rebundle ظاهر و احساس بسیار خوبی برای سبک های مختلف مو ایجاد می کند، به علاوه آن ها به طور کامل در یک توده کمپوست تجزیه  شده و زیست تخریب پذیر و زیست سازگار هستند.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی
 

اولین سمعک که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده و مستقیماً به دست مصرف کننده می رسد

SoundControl افزایش صدا را برای بزرگسالانی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند آسان می کند. سمعک های سنتی هزینه های زیادی دارند و نیاز به مراجعات متعدد به شنوایی سنجی برای اتصالات و پیگیری دارند. این مشکلی است که ارزش حل آن را دارد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 630 میلیون نفر تا سال 2030 دچار کم شنوایی خواهند شد و این تعداد تا سال 2050 به 900 میلیون نفر خواهد رسید. در این سال، Bose اولین سمعک برای استفاده مستقیم توسط مصرف کننده را عرضه نمود. با کمتر از هزار دلار، بزرگسالانی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند می توانند مستقیماً SoundControl را خریداری کنند. حتی مهمتر اینکه، آن ها می‌توانند تناسب بین صدای دریافتی و شنوایی خود را با نوک هدفون همراه تنظیم کنند و می‌توانند به طور مداوم فرکانس‌های مختلف را با استفاده از یک برنامه همراه تنظیم کنند. برای مثال، کاربر می‌تواند صدای شریک مکالمه‌اش را در حالیکه صدای ترافیک عبوری را پایین نگه می‌دارد، برای خود پخش کند تا صدای فردی که با او صحبت می کند را واضح تر (بدون صدای زمینه) بشنود. در حال حاضر، وسایل کمکی ساده‌تر از دستگاه‌های پزشکی هستند( برای مثال نمی‌توانند تماس‌های تلفنی را دریافت کنند یا موسیقی پخش کنند ) اما این فناوری گامی مهم برای دسترسی بیشتر مردم جهان را نشان می‌دهد.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

یک سیستم مراقبت از پوست با پشتیبانی ناسا

Droplette به سادگی یک مکمل عالی برای رژیم آرایشی حساس مراقبت از پوست است: این دستگاه که توسط دانشمندان زن آموزش دیده در MIT طراحی شده است، غلاف هایی از درمان هایی مانند کلاژن و رتینول را به یک غبار بسیار ظریف تبدیل می کند تا به جذب پوست کمک کند. مواد اولیه قطراتی 100 برابر کوچکتر از عرض موی انسان است، بنابراین، این مواد  به خوبی در قیاس با کرم یا سرم وارد لایه عمیق‌تری از پوست می شوند. با بودجه و حمایت بیمارستان والتر رید، مؤسسه ملی بهداشت و ناسا، هدف نهایی این شرکت استفاده از این فناوری برای ارسال داروها به بدن بدون تزریق با سوزن است. در حال حاضر تحقیقاتی برای درمان آلوپسی، زخم های میدان جنگ و بیماری دردناکی به نام اپیدرمولیز بولوسا (بیماری پروانه ای) در حال انجام است.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی

یک برنامه و ردیاب تناسب اندام که هرگز آن لباس را در نخواهید آورید

WHOOP با یک بسته باتری ضد آب جدید و مجموعه‌ای از لباس‌های پشتیبان ردیاب تناسب اندام است که می‌توانید آن را به صورت 24 ساعته در هر شرایطی نگه دارید و بپوشید. این لباس کیفیت خواب، فشار ورزشی، و تغییرات ضربان قلب را برای شناسایی روزهای تمرین و استراحت ایده آل کاربر مورد بررسی قرار می دهد. بسته باتری قابل اتصال آن اکنون ضد آب است، بنابراین کاربران می توانند حتی در حین حمام کردن یا شنا کردن، آن را استفاده کنند. WHOOP همچنین از مجموعه‌ای از جوراب شلواری، لباس زیر ورزشی مردانه، لباس زیر ورزشی زنانه، بازوبند سیلیکونی و سایر لباس‌ها و لوازم جانبی رونمایی کرده است تا شما را بدون توجه به این که چه اتفاقی می‌افتد، مورد بررسی قرار دهد.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی
 

سیستم شستشوی موی کم مصرف

با این سسیتم مقدار کمتری شوینده موی سر را هدر داده و به کانال فاضلاب ارسال کنید. هدف سیستم شستشوی جدید L'Oréal این است که شستن موی سر در سالن های زیبایی را کمی دوستدار محیط زیست کند. یک کارتریج سر دوش شامپوها و نرم‌کننده‌های Kérastase و L’Oréal Professionnel را مستقیماً به جریان آب تزریق می‌کند که کارایی فرآیند شستشو و کف کردن را افزایش می‌دهد. همچنین این سردوش قطرات کوچک و سریعی تولید می کند که باعث می شود احساس شود آب بیشتری در حال جریان است و به آرایشگران اجازه می دهد مشتریان را با آب کمتری آبکشی کنند. این نتیجه در مقایسه با یک سر دوش استاندارد، 80 درصد مواد مرطوب را کاهش می دهد. یک محصول مشابه برای استفاده در خانه باید در آینده نزدیک عرضه شود.
 
برترین نوآوری های سال 2021 در زمینه مراقبت های شخصی


منبع: Popular Science


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.