برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021

تکنولوژی های جدید به صورت فراگیر در تمام زمینه ها به کمک بشر آمده اند. در اینجا برترین تکنولوژی های امنیتی و ورزشی معرفی شده در سال 2021، بررسی شده است.
دوشنبه، 6 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021

نوآوری های امنیتی

برنده جایزه بزرگ: «شیشه کو\iکی» در مرورگر موزیلا
فایرفاکس مرورگر خود را به گونه ای تقویت کرد که کروم، سافاری و بینگ هنوز نتوانسته اند به این تغییرات دست یابند. با این تغییرات، این مرورگر به حفظ حریم خصوصی تبدیل می شود. فایرفاکس، مرورگر موزیلا، یک ویژگی اختیاری به نام «محافظت کامل از کوکی‌ها» را معرفی کرد که به روشی معنی‌دار اطلاعاتی را که به‌صورت آنلاین به جا می‌گذارید محدود می‌کند. این رویکرد جدید به جای اینکه همه اطلاعات یک فرد را با هم ذخیره کند، هر سایتی را وادار می کند ردیابی خود را در یک «شیشه کوکی» مجزا بدون گرفتن اطلاعات از دیگران نگه دارد. این بدان معناست که می‌توانید روی «پذیرفتن» که در سایت ظاهر می شود کلیک کنید و با سلب مسئولیت کوکی‌ها که اکنون در سرتاسر وب رایج هستند، مورد حمله قرار می‌گیرید.
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021

شکست پهپادها با انرژی هدایت شده
THOR (پاسخ‌دهنده عملیاتی تاکتیکی با قدرت بالا) به نظر یک بشقاب ماهواره‌ای غول‌پیکر است، اما این سیستم اولین گام مهم در افزایش دفاع پهپادها است. پهپادهای کوچک می‌توانند از سربازان جاسوسی کنند، یا بدتر از آن، با مواد منفجره به آن ها حمله کنند. مبارزه با این ماشین‌ها به معنای جستجوی یک اقدام متقابل مقرون‌به‌صرفه است که بتواند چندین پهپاد را به طور همزمان از کار بیاندازد. THOR امواج مایکروویو پرقدرتی را ساطع می‌کند که به وسایل الکترونیکی آسیب می‌رساند. این سلاح برقی به اندازه کافی جمع و جور است که در یک کانتینر حمل و نقل یا یک هواپیمای باری C-130 قرار می گیرد، این سلاح برقی را می توان در عرض چند ساعت راه اندازی نمود.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
استفاده از آتش نشانان رباتیک برای مقابله با شدیدترین آتش سوزی ها
آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش‌های خطرناک وارد خطر می‌شوند. اما Thermite RS3 که به تازگی توسط اداره آتش نشانی لس آنجلس (LAFD) به کار گرفته شده است، رباتی است با طول 5 تا 7 فوت و 3000 تا 4000 پوند (بسته به تجهیزاتی که بسته بندی می کند) که می تواند بدون به خطر انداختن جان آتش نشان ها به خاموش کردن شعله ها کمک کند. RS3 که از راه دور کار می‌کند می‌تواند 2500 گالن آب در دقیقه پخش کند. در دسامبر 2020، LAFD از اختراع جدید خود برای مهار آتش سوزی از داخل یک ساختمان استفاده نمود.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
امنیت بیومتریک رمزگذاری شده در نوک انگشتان شما
کلیدهای امنیتی فیزیکی گزینه‌ای برای ورود بدون رمز عبور یا احراز هویت دو مرحله‌ای ارائه می‌کنند که نیازی به ضربه زدن به کدها یا ارسال پیام‌های متنی ندارد. YubiKey که از سال 2008 این سخت‌افزار مفید و دکمه‌دار را ساخته است، اولین فوب‌های بیومتریک خود را در سال 2021 راه‌اندازی کرد. این کلید اثر انگشت را می‌خواند (یک نشانگر شخصی‌شده که به صورت ایمن و محلی روی خود دستگاه ذخیره می‌کند). استفاده از این گجت که در هر دو مدل USB-A و USB-C ارائه می‌شود، برای احراز هویت بدون رمز عبور به آن و اثر انگشت اجازه می‌دهد تا به عنوان یک بررسی چند عاملی در ورود به سیستم با هم کار کنند.
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
یک قایق دوزیست واقعی
این قایق در آب و سواحل شنی به راحتی حرکت می کند. این قایق به نام IG-PRO 31 است. این قایق 32 فوتی که توسط ایگوانا پرو ساخته شده، یک قایق موتوری دوزیست است که می‌تواند خود را در سواحل بالا بکشد و مخفی شود. این دستگاه همچنین ابزار مفیدی برای کار نجات در دریا یا ساحل ارائه می دهد.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
یک ترفند برای ردیابی ایمیل
قبل از اینکه شما را ببینند، ردیاب‌ها را در صندوق ورودی (inbox) خود ببینید. برخی از تکنیک‌های بازاریابی ایمیلی بر پیکسل‌های نامرئی تکیه می‌کنند (کد پنهانی که به فرستنده اجازه می‌دهد بفهمد آیا پیامی را باز کرده‌اید یا خیر). یکی از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی که در به‌روزرسانی iOS 15 گنجانده شده است، یک فرآیند جدید در پشت صحنه را معرفی می‌کند که این افراد را در مسیر خود مسدود می‌کند. پس از فعال شدن این ویژگی، اپل ابتدا ایمیل را بر روی سرورهای خود باز می کند و سپس پیام را برای کاربر فوروارد می کند و مانع از این می شود که ابزارها را متوجه باز شدن ایمبل توسط گیرنده شوند.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
خطر سیل از گذشته و حال، نقشه برداری برای آینده
ابزار رایگان جهانی نقشه برداری ((World Global Mapping tool اولین ابزار از مجموعه کارشناسان آب و هوایی سازمان ملل است. در مواجهه با تغییرات اقلیمی، دانستن مکان و زمان افزایش سطح آب یک منبع ارزشمند است. ابزار نقشه برداری سیل جهانی، ساخته شده برای سازمان ملل، در یک مرورگر اجرا می شود و می تواند نشان دهد که سیل های گذشته کجا رخ داده است. این ابزار از داده‌های Google Earth و Landsat جمع‌آوری‌شده از سال 1985 استخراج می‌شود که تا فاصله 30 متری دقیق است و شامل فیلترهای جمعیت و کاربری زمین است که هر دو به برنامه‌ریزان کمک می‌کنند تا آسیب ناشی از سیل‌های آینده را کاهش دهند. نسخه های بعدی شامل نقشه های خطر تولید شده توسط هوش مصنوعی می شود.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
یک مگا روتر با محافظت کامل از خانه هوشمند
میانگین تعداد دستگاه‌های هوشمند در خانواده‌های ایالات متحده از 11 به 25 در سال 2021 افزایش یافته است. هر دستگاه جدید متصل به اینترنت در یک خانه این پتانسیل را دارد که مسیر جدیدی در اطراف امنیت برای یک عامل مخرب باشد. NETGEAR Armor شامل محافظت از آنتی ویروس در یک روتر است. ابزارهای امنیتی سیستم علاوه بر استفاده از الگوریتم‌ها برای یادگیری رفتار عادی کاربر و تعیین فعالیت‌های غیرعادی، داده‌های خروجی را برای ورود به سیستم، شماره‌های امنیت اجتماعی و اطلاعات بانکی اسکن می‌کنند و از دسترسی ویروس ها به این داده ها جلوگیری می‌کنند.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
یک شبکه تلفن همراه و مرکز واکنش به بلایا، همه در یک کامیون وانت
پس از یک فاجعه طبیعی، اکثر آمریکایی‌ها مجبورند برای برقراری ارتباط به زیرساخت‌های موقتی تکیه کنند. Verizon's THOR یک وسیله نقلیه متحرک همه کاره است که برای واکنش به بلایا ساخته شده است. این دکل می‌تواند سرویس سلولی را در شبکه تلفن همراه 5G یا LTE خود بازیابی کند که توسط یک برج سلولی کوچک جمع‌شونده و اتصالات ماهواره‌ای تغذیه می‌شود. برای کمک به اولین واکنش‌دهنده، THOR همچنین می‌تواند یک پهپاد متصل یا ناوگانی از ربات‌های بالدار را برای دیدن منطقه اطراف پرتاب کند و اطلاعات مفیدی را در زمان واقعی درباره زمین‌های قابل عبور و غیرقابل عبور به دست آورد.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021

نوآوری های ورزشی

یک سال و نیم گذشته به همه ما آموخته است که چقدر مهم است که بیرون برویم و فعال بمانیم (خواه این به معنای یک پیاده روی آسان باشد یا دوچرخه سواری در کوهستان). تجهیزات جدید سال 2021 این ماجراجویی ها را بهتر، ایمن تر، راحت تر و فراگیرتر می کند. در ادامه نوآوری های ورزشی جدید معرفی شده اند.
 
برنده جایزه بزرگ: بهترین دوچرخه الکترونیکی روی کره زمین
زمانی که Yeti Cycles تصمیم گرفت اولین دوچرخه کوهستان الکتریکی خود را بسازد، این شرکت باید عملکرد بهتری به جای قرار دادن یک باتری یا موتور به دوچرخه های فعلی نشان می داد. این برند مسابقه‌ای چرخه‌ای می‌خواست که در سربالایی و سرازیری با سرعتی بی‌سابقه حرکت کند اما با همان حس یکسانی که از دوچرخه های Yetiهای آنالوگ ذریافت می شود. وجود یک موتور روی وسیله، شتاب و گشتاور لاستیک را افزایش می‌دهد، به این معنی که اگر تیم به درستی آن قدرت اضافی را مدیریت نکند، سواری می‌تواند کشش را از دست بدهد و در هنگام عبور از سنگ‌ریزه و سنگ‌ها به بیرون بچرخد. برای حفظ کنترل، آن ها یک پلت فرم سیستم تعلیق کاملاً جدید به نام پیوند Sixfinity طراحی کردند که به طور خاص برای دوچرخه های الکترونیکی کوهنوردی تنظیم شده است. یک قطعه ضروری در نحوه حرکت مثلث عقب قاب با چرخ عقب نهفته است. یک مفصل منحصر به فرد در زیر پایه صندلی به طور پویا هندسه قاب را تنظیم می کند زیرا دوچرخه سواران از موانع عبور می کنند. این و یک سری اصلاحات دیگر در سیستم تعلیق، منجر به سواری فیبر کربنی می‌شود که هنگام رکاب زدن و بالا رفتن لاستیک‌ها اتصال خود را به زمین از دست ندهند.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
عینک آفتابی بدون فریم از آینده
این عینک های جدید را روی صورت خود قرار دهید تا کمی شبیه Doc Brown از بازگشت به آینده بشوید. این به این دلیل است که به جای فریم، لنزهای عینک آفتابی Oakley's Kato نقش فریم را دارند. قطعه منحنی پلی کربنات دارای یک لبه در بالا و یک انحنا برای بینی شما است که هر دو به آن ساختار می بخشند. بدون قاب بالا یا پایین، مشخصات پوششی میدان دید گسترده و بدون محدودیتی را به کاربر می‌دهد. این عینک آفتابی که عمدتاً برای ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران یا دوندگان طراحی شده است، فقط 34 گرم وزن دارد و مانند یک گیره در جلوی صورت به راحتی قرار می گیرد.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
یک کوله‌پشتی تاشو
این کوله‌پشتی کوهنوردی جدید دارای یک ترفند منحصر به فرد در آستین‌های نایلونی خود هستند: آن ها می‌توانند در یک بسته کوچک فشرده شوند، اما همچنان ساختار خود را به شکل گسترده‌ای حفظ می‌کنند. به عنوان مثال، Beast18 به یک دیسک تقریبا 10 اینچی تبدیل می شود، اما باز شده حدود 20 اینچ طول دارد. حلقه ای از فولاد ضد زنگ سخت شده و در عین حال فنری در امتداد محیط بسته قرار دارد تا یک قاب نیمه سفت به شکل چیزی شبیه بادام زمینی ایجاد کند. بسته مانند یک پرده آفتاب گیر شیشه جلو نایلونی فرو می ریزد: آن را از وسط به وسط برگردانید (با حلقه فلزی شکل 8 ایجاد کنید)، سپس آن را روی خودش تا کنید. حافظه قوی این فلز به آن کمک می کند تا به شکل خود بازگردد.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
پارچه ای نرم که باران را دفع می کند
ژاکت‌های ضدآب و تنفسی معمولاً کمی چروک هستند، زیرا قدرت مسدود کردن رطوبت آن‌ها به یک غشای خاص متکی است که بین پارچه‌های دیگر ساندویچ شده و چسبانده شده است. مواد Core Construction از Voormi این کار را به گونه‌ای متفاوت انجام می‌دهد: به جای لمینیت پارچه‌ها، این شرکت نخ را از طریق خود غشاء می‌بافد. ظاهر هودی‌های توری جدید مشابه طیف وسیعی از لباس‌های دیگر ( مانند لباس‌های دوچرخه‌سواری یا لباس‌های مخصوص دویدن ) است که از باران محافظت می‌کنند، اما در واقع مانند یک سویشرت نرم و قابل تنفس هستند.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
شلوار پیاده روی برای هر اندامی
شرکت‌های پوشاک معمولاً به پیشنهادات سایز بزرگ به صورت ساده با افزایش سایز لباس های با سایز کوچک تر برخورد می‌کنند، رویکردی که تشخیص نمی‌دهد که تناسب یک فرد ممکن است به سادگی نسخه بزرگ‌تر از سایز شش نباشد. شلوار Ponderosa  نه تنها در سایزهای 14 تا 24 عرضه می شود، بلکه دو تناسب متمایز را برای تیپ های سایز بزرگ ارائه می دهد. یکی که کوه نام دارد، برای بدن هایی با باسن پهن تر از کمر مناسب است، در حالیکه مدل رودخانه ای برای افرادی با باسن و کمر با اندازه های تقریباً یکسان بهتر است. این لباس‌ها از نایلون و الاستین ساخته شده‌اند، به سرعت خشک می‌شوند، کش دو طرفه دارند و دارای پنج جیب جادار هستند.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
راهی بهتر و زیست سازگار برای اجابت مزاج در طبیعت
گاهی اوقات وقتی در حال پیاده روی، سواری یا ماجراجویی دیگر هستید، به کیت PACT برای دفن فضولات خود در طبیعت نیاز خواهید داشت. با ماله آلومینیومی چاله ای حفر کنید، همانطور که طبیعت در نظر گرفته شده عمل کنید و سه قرص میسلیوم موجود در آن را داخل چاله بریزید. قارچ ها ده برابر سریعتر از روند طبیعی مدفوع را از بین می برند. این سیستم در ترکیب با دستمال‌های زیست تخریب‌پذیر موجود، باکتری E-Coli و سایر عوامل بیماری‌زا را به طور متوسط 66 درصد از بین می‌برد و احتمال ورود آن باکتری های بیماری زا به منابع آب و بیمار شدن افراد را کاهش می‌دهد.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
کلاه ایمنی که سلامت خودش را ردیابی می کند
کلاه ایمنی هوشمند هنگام اسکی ضروری است، اما یک کلاه آسیب دیده هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. کلاه ایمنی Redster CTD Atomic دارای یک سنسور ضربه داخلی است که ضربات را در پنج منطقه مختلف اندازه گیری می کند (چه ضربه از درخت باشد یا فقط کلاه ایمنی را در پارکینگ روی زمین انداخته باشید) و یک شتاب سنج مکان و نیرو را ثبت و ارزیابی می کند تا مشخص کند کلاه ایمنی هنوز یکپارچگی برای محافظت شما در برابر ضربات و حوادث دارد یا خیر. برای ارائه حفاظت کامل برنامه گوشی هوشمند Atomic یک نشانگر سبز، زرد یا قرمز برای سلامت آن ارائه می دهد. در صورت سقوط شدید، برنامه همچنین می تواند مختصات شما را به یک مخاطب اضطراری که قبلا ثبت نمودید اطلاع دهد.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
روکش های چادر مسافرتی با خشک شدن سریع و بدون افتادگی
بیشتر  چادر کوله‌پشتی دارای قسمتی مانند برزنت هستند که برای محافظت از چادر در برابر باران روی آن قرار می گیرد و از نایلون سبک‌وزن با روکش پلی‌اورتان ساخته شده‌اند. اما اگر تا به حال با حالت آشفتگی به دلیل خیس شدن و رطوبت از خواب بیدار شده اید، کاستی های مواد این چادرهای مسافرتی را تجربه کرده اید. پارچه Osmo جدید Nemo از یک بافت شطرنجی از نایلون بادوام و ضد آب و پلی استر ضد رطوبت ساخته شده است. نتیجه این است که خیلی سریعتر از سایر روکش های چادر مسافرتی خشک می شود و آویزان نمی شود. این ماده در سال 2022 در سه چادر عرضه خواهد شد. این روکش چادرهای مسافرتی کشسان هستند، رطوبت را جذب می کند و می توانند به سرعت خشک شوند.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
همگام سازی زیر آب به کمک صدا
غواصان معمولاً از فرستنده های رادیویی برای نظارت بر فشار مخزن خود استفاده می کنند. اما این امواج به خوبی در آب حرکت نمی کنند. امواج صوتی یا سونار می توانند به میزان قابل توجهی در محیط مرطوب به فواصل دورتر حرکت کنند. فرستنده Descent T1 گارمین به آن فرکانس‌های صوتی ضربه می‌زند و به گروه‌هایی از غواصان اجازه می‌دهد تا نزدیک‌تر به یکدیگر نگاه کنند. فانوس دریایی اطلاعات فشار مخزن، زمان هوا و نرخ مصرف گاز را برای حداکثر پنج غواص به ساعت های غواصی Mk2i Garmin از فاصله 30 فوتی ارائه می دهد.
 
برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021

هوشمندترین سیستم تعلیق (دستیار کمکی) دوچرخه کوهستان
برای دوچرخه‌سواران کوهستان، رکاب زدن در زمین‌های هموار با سیستم تعلیق فنری باعث هدر رفتن انرژی می‌شود، اما وقتی میل لنگ روی صخره‌ها و ریشه‌ها می‌چرخد، از فنری نرم استقبال می‌شود. سیستم تعلیق (دستیار کمکی) Flight Attendant که با باتری کار می کند، به طور خودکار خود را در حین حرکت تنظیم می کند. شتاب‌سنج‌ها در شوک و دوشاخه و یک سنسور در میل لنگ حرکت را تغذیه می‌کنند و داده‌ها را به الگوریتمی وادار می‌کنند که تصمیم می‌گیرد چگونه تعلیق را متناسب با زمین تغییر دهد. در واقع، Flight Attendant در هر ثانیه 200 تصمیم می گیرد و سیگنال هایی را به یک جفت موتور در سیستم تعلیق می فرستد تا نرم یا محکم تر شود (یا همان طور بماند). در حال حاضر، فقط روی دوچرخه‌های YT Industries، Canyon، Trek، و Specialized موجود است، اما روزی ممکن است بتوانید آن را در یک دوچرخه موجود نیز به روز کنید.

برترین نوآوری های امنیتی و ورزشی سال 2021
 
منبع: Popular Science


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما