چرا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است؟

نحوه استفاده کودکان از تبلت باعث می‌شود که یک تبلت عمر مفید کمتری در مقایسه با تبلت‌هایی داشته باشد که در دست افراد بزرگسال وجود دارد
دوشنبه، 13 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چرا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است؟
مدتی است به خاطر شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های حضوری دیگر تشکیل نمی‌شوند. دیگر خبری از میز و نیمکـت، زنگ مدرسه یا شیطنت‌هایی که در طول مسیر می‌کردیم نیست. تا چند سال پیش، بازی‌های کامپیوتری، بازی‌های دوران کودکی ما را از بچه‌های امروزی گرفتند و آن‌ها را خانه‌نشین کردند. حالا هم به خاطر کرونا، مدرسه‌ای که ما می‌رفتیم را نیز دیگر تجربه نمی‌کنند و حتی به خاطر درس هم از خانه بیرون نمی‌روند.

بازی آن‌ها با گوشی و موبایل بوده و حالا درس‌ومشقشان هم با موبایل و تبلت شده است. بسیاری از کسانی که دانش‌آموز در خانه دارند، به‌جای گوشی اقدام به خرید تبلت می‌کنند. به نظرتان تبلت برای دانش‌آموزان مناسب‌تر است یا گوشی؟ تبلت دانش آموزی چیست؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا پاسخ به سؤالات خود را بیابید.

آیا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است؟

داشتن تبلت برای دیدن فیلم، خواندن کتاب، انجام کارهای روزمره و... کمک زیادی به شما می‌کند. مدل‌های متنوع تبلت ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. چه تفاوتی بین تبلت ۷ اینچی سامسونگ و ۸ اینچی سامسونگ وجود دارد؟ آیا تبلت ۳۲ گیگ سامسونگ می‌تواند نیاز شما را برطرف کنند یا بهتر است به سراغ تبلت لنوو بروید؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی است که باید قبل از خرید تبلت و پیدا کردن بهترین قیمت تبلت به آن پاسخ بدهید

بسیاری از کسانی که در خانه خود دانش‌آموز و محصل دارند، به دنبال خرید تبلت یا گوشی موبایل هستند تا فرزندان خود بتوانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند. حال سؤال اینجاست که تبلت برای آن‌ها بهتر است یا گوشی موبایل؟ خب برای پاسخ به سؤال، باید تفاوت‌های اصلی گوشی موبایل و تبلت را باهم بررسی کنید.

در اصل باید گفت که سایز صفحه نمایشگر، مهم‌ترین تفاوت تبلت و گوشی موبایل به‌حساب می‌آید. همان‌طور که می‌دانید، تبلت حدود 2 برابر از گوشی‌های موبایل معمولی بزرگ‌تر است. شاید ازنظر کارایی، قیاس تبلت و موبایل کار اشتباهی باشد. زیرا برخی تبلت‌های ارزان‌قیمت کارایی کمتری از موبایل‌ها دارند و برخی تبلت‌ها بسیار قدرتمند و حرفه‌ای هستند.

پس در حقیقت با توجه به بودجه‌ای که برای خرید تبلت در نظر گرفته‌اید، می‌توانید تبلت‌های گران‌قیمت یا تبلت‌های معمولی تهیه کنید که کارایی‌های متفاوتی هم دارند. پس کارایی را نمی‌توان ملاک خرید تبلت دانش آموزی دانست.

در اصل مهم‌ترین مزیت تبلت در مقایسه با گوشی برای دانش آموزان، همان تفاوتی در ابعاد و اندازه است. تبلت ازنظر ابعاد کوچک‌تر از کامپیوتر و بزرگ‌تر از گوشی موبایل است. کودکان چشمانی حساس دارند. با توجه به اینکه باید ساعات طولانی را در طول روز برای آموزش مجازی به صفحه گوشی خیره شوند، قطعاً استفاده از تبلت برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

در تبلت فونت نوشته‌ها بزرگ‌تر از گوشی است. به همین خاطر راحت‌تر می‌توانند نوشته‌ها را بخوانند. به‌این‌ترتیب هم چشم آن‌ها دیرتر خسته می‌شود و هم کمتر به چشمان فشار می‌آید.


 
چرا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است؟


البته با توجه به اینکه صفحه نمایشگر تبلت بزرگ‌تر از گوشی است، منوهای آن نیز تا حدودی با گوشی‌های معمولی تفاوت دارد. استفاده از منوی تبلت تا حدودی برای دانش‌آموزان و کودکان ساده‌تر است.

پس اگر می‌خواهید مدام بالای سر فرزندانتان نباشید تا از این منو به آن منو بروید و خود فرزندتان بتواند گوشی را کنترل کند، بهتر است برای او تبلت بخرید. کار با تبلت به‌مراتب ساده‌تر از کار با گوشی است و همین موضوع نیز مزید بر علت می‌شود تا بسیاری از والدین برای فرزندان خودشان تبلت بخرند.

کلام آخر

 البته درصورتی‌که قصد خرید تبلت ندارید، باید بدانید که می‌توان با کمک همین گوشی‌های هوشمند معمولی هم در کلاس‌های آنلاین شرکت کرد. در این صورت می‌توانید فونت گوشی را تغییر دهید و کمی بزرگتر کنید و از منوی فارسی استفاده نمایید. با این روش کار را برای فرزندان خود ساده‌تر می‌کنید.

تبلت دانش آموزی چیست؟
 

چرا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است؟

 
اگر در بازار کمی جستجو کنید و به فروشندگان بگویید که قصد خرید تبلت برای فرزندتان را دارید، قطعاً با عبارت « بهترین تبلت دانش آموزی» مواجه خواهید شد. خب تبلت دانش آموزی چیست؟ اصلاً چه تبلتی برای دانش آموزان مناسب است؟ خب تبلت هرچه قدرتمندتر، بهتر! این که مثل روز مشخص است؛ اما مسئله اینجاست که تبلت‌های قدرتمند، قیمت بسیار گرانی هم دارند.

اگر از نظر مالی مشکلی برای پرداخت هزینه گزاف یک تبلت گران‌قیمت را ندارید، می‌توانید به سراغ تبلت‌های پرچم‌دار برندهای معروف همانند اپل یا سامسونگ بروید. از طرف دیگر به جز قیمت، مسئله نحوه استفاده کودکان از تبلت نیز است.

نحوه استفاده کودکان از تبلت باعث می‌شود که یک تبلت عمر مفید کمتری در مقایسه با تبلت‌هایی داشته باشد که در دست افراد بزرگسال وجود دارد. کودکان نگهداری خوبی ندارند و به تبلت آسیب فیزیکی و نرم‌افزاری وارد می‌کنند. به همین خاطر است که ترجیحاً اکثر والدین، برای کودکان خود تبلت‌های ارزان قیمتی تهیه می‌کنند که برای تدریس آنلاین مناسب هستند. این تبلت‌ها شاید از برندهای معتبر همانند هوآوی، اپل، سامسونگ یا شیائومی نباشند؛ اما برای درس خواندن و اجرای کلاس‌های آنلاین گزینه مناسبی هستند.

پس در نهایت باید گفت که اگر قصد خرید تبلت برای فرزند خود را دارید، بهتر است به‌دنبال برندهای ارزان قیمت بروید. کودکان چه اپل و چه برندهای ناشناس را می‌توانند در عرض چند دقیقه خراب کنند! پس بهتر است به‌دنبال انواع تبلت دانش آموزی باشید که حداقل هزینه کمتری برای آن پرداخت کنید. همچنین روی این تبلت‌ها بازی‌های حرفه‌ای اجرا نمی‌شود که سرشان به بازی گرم شود! پس یک تیر و چند نشان می‌زنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.