سبک روستیک مدرن چیست؟

سبک دکوراسیون روستیک، هنری‌ست که با استفاده از لوازم قدیمی و قدمت دار  با رنگ‌هایی خاص، پلی به گذشته و زندگی ساده روستایی می‌زند. این سبک که الهام گرفته از زندگی روستایی است
سه‌شنبه، 30 فروردين 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
سبک روستیک مدرن چیست؟
طراحی داخلی مدت‌هاست به سمت مینیمالیستی و مدرن، با رنگ‌های خنثی و عناصر ساده در دکوراسیون رفته است. هنگامی که به ایده‌های اتاق خواب مدرن فکر می‌کنید، احتمالا فقط به دنبال وسایل ساده، دیوارهای سفید و تخت‌ خواب‌هایی بدون هیچ تزئینی هستید.

اگر دکوراسیون مدرن را تنها به عنوان نسخه‌ای از یک ظاهر در نظر بگیرید می‌توانید از طریق تلفیق آن با سایر سبک‌ها ،راهی نو برای ایجاد یک تغییر جذاب بوجود آورید. یکی از مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین سبک‌هایی که به صورت ویژه برای اتاق خواب به کار می آید، سبک دکوراسیون روستیک مدرن است. اگر دوست دارید با این سبک خاص بیشتر آشنا شوید و  آن را در اتاق خواب‌های کوچک خود پیاده کنید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.
 
سبک روستیک مدرن چیست؟
سبک دکوراسیون روستیک، هنری‌ست که با استفاده از لوازم قدیمی و قدمت دار  با رنگ‌هایی خاص، پلی به گذشته و زندگی ساده روستایی می‌زند. این سبک که الهام گرفته از زندگی روستایی است، با عناصر طبیعی همچون چوب و سنگ، فضایی آرام، دلنشین و صمیمی را به وجود می آورد.

فضای ایجاد شده از دکوراسیون سبک روستیک مدرن، تلفیقی از آرامش و سادگی را به همراه دارد. طراحان دکوراسیون داخلی به تازگی استفاده از این سبک را به شدت پیشنهاد می‌کنند. برای داشتن سبک روستیک مدرن مراحل زیر را دنبال کنید.
 
سبک روستیک مدرن چیست؟

 
1- حفظ عناصر اصلی
فرقی نمی‌کند که اتاق خواب شما بزرگ است یا کوچک، حفظ عناصر اصلی در این سبک یکی از جزئیات مهم طراحی است. اضافه کردن ستون‌ها یا تیرهای چوبی فرسوده حال و هوای آرامش بخش و روستایی ایجاد می‌کند.

جو فلاناگان، وبلاگ نویس مد و فرهنگ، خاطرنشان می‌کند، برای تغییر در دکوراسیون حتی اگر با عناصر اصلی کار نمی‌کنید، برای آشکار کردن جزئیات معماری به خصوص در اتاق خواب‌های کوچک می‌توانید با طراحی دیوارهای آجری و ستون‌های بتنی همچنان به ظاهر روستایی مدرن دست پیدا کنید.
 
2- پالت رنگی در سبک روستیک مدرن
انتخاب رنگ برای اتاق خواب روستیک کاملا سلیقه‌ای است. در این سبک اصولا از رنگ‌های عمیق و خیلی پر رنگ استفاده نمی‌شود. اما به طور کلی رنگ سفید، چوب با رنگ روشن و رنگ‌های گرم در این سبک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سبک روستیک با تناژ رنگ‌های گرم و خنثی نظیر: قرمز، قهوه ای، سبز، خاکستری، کرم، بنفش، زیتونی، استفاده از تیرهای چوبی و کفپوش سنگی، حال و هوای زندگی روستایی را تداعی کرده و با استفاده از وسایل قدمت دار و عناصری چون سنگ و چوب، فضایی دلنشین و صمیمی را ایجاد می‌کند. برای اتاق‌خواب‌های کوچک بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن و ملایم بروید و از تناژهای تند که باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند، خودداری کنید.

 
3- استفاده از گیاهان
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نزدیک شدن به سبک روستیک به خصوص در فضای اتاق خواب‌های کوچک استفاده از گیاهان و گل‌های آپارتمانی در فضای اتاق است. قرار دادن یه گلدان ساده کنار میز آرایش یا کنار در ورودی اتاق خواب بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند، حس و حال طبیعی و آرامش را  در فضای اتاق ایجاد می‌کند.
 
سبک روستیک مدرن چیست؟

 
4- سرویس خواب در اتاق خواب روستیک
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم ویژگی بارز این سبک استفاده از عناصر طبیعی به خصوص چوب است. چوب‌های خام و دست نخورده کلید طراحی چنین سبکی است. مبلمان اتاق خواب و به خصوص تخت خواب همیشه مرکز توجه و قسمت اصلی طراحی اتاق شماست. در اتاق خواب‌های کوچک مدل تخت خواب یک نفره‌ با قد و قواره کوچک‌تر و کاربردی تر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از عناصر سنتی کلاسیک مانند پاتختی فلزی و صندلی چوبی استفاده کنید و آن را با لوازمی از سبک معاصر و مدرن ترکیب کنید.
 
5- اکسسوری ها
اکسسوری‌ها در کلیه سبک‌های دکوراسیون داخلی نقش موثر و مفیدی را ایفا می‌کنند. در سبک دکوراسیون روستیک استفاده از عناصر طبیعی مانند شلف دیواری با چوب رنگ نشده، یک تکه کنده‌ی درخت به عنوان میز، صندلی که عطر طبیعی چوب را به همراه دارد، می‌تواند ایده فوق العاده‌ای برای تزیین باشد.

همچنین قرار دادن یک آباژور ایستاده کلاسیک کنار تخت یا نصب چند تکه تخته بر روی دیوار اتاق به عنوان آویز عکس می‌تواند فضای ساده و آرامش بخش اتاق خواب کوچک شما را جذاب‌تر از گذشته کندشما می‌توانید با کمک تکه چوب‌های ساده و با خلاقیتی که دارید روح و فضای اتاق خواب مدرن خود را به فضای گرم روستایی تبدیل کنید.
 
6-  استفاده از بافت‌های نرم کلاسیک
دیوارهای سنگی، کف‌پوش‌های چوبی و تیرهای چوبی نمایان، ایده‌های زیبایی برای اتاق خواب روستایی ایجاد می‌کنند، اما مهم است که آنها را با عناصر نرم‌تر در اتاق خواب متعادل کنید تا فضا برای آرامش و خواب مناسب باشد. برای داشتن یک اتاق خواب روستیک مدرن لازم نیست که حتما به سراغ مبلمان و تخت‌خواب‌های قدیمی بروید.

روتختی‌، بالش، کوسن‌های دوخته شده با پارچه‌های قدیمی و استفاده از گلیم یا گبه‌های دستباف ترکمن یا عشایری چهره‌ای فوق العاده زیبا به اتاق خواب‌های امروزی می‌دهد، و حال و هوای سبک روستایی را به فضای اتاق می‌بخشد. برای تزئین اتاق خواب کوچک دختر نوجوان خود می‌توانید با انتخاب یک سرویس خواب سفید دخترانه و اضافه کردن پرده‌های حریر یا توری‌های نازک در بالای تخت خواب یک فضای رمانتیک ایجاد کنید.

 
سبک روستیک مدرن چیست؟

 
7- نورپردازی را در نظر بگیرید
ایده‌های اتاق خواب روستایی اغلب بر کف‌های چوبی و دیوارهای ساده تأکید می‌کنند، با این حال، این ظاهربعضی اوقات می‌تواند احساس سردی را به خصوص در اتاق خواب‌های کوچک القا کند، البته با در نظر گرفتن نکات مهم هنگام نورپردازی اتاق کودک و نوجوان ،استفاده از آباژورهای رومیزی و یا نصب چراغ‌های دیواری مدرن، میتوانید فضای صمیمی و گرم را به اتاق خود ببخشید.
 
سبک روستیک مدرن چیست؟


کلام آخر: در این مطلب چند ترفند ساده و راحت را برای چیدمان یک اتاق خواب کوچک به سبک دکوراسیون روستیک مدرن به شما ارائه دادیم. شما می‌توانید مطابق با سلیقه و ایده‌هایی که دارید از این ترفندها برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.