ديميتري مدودف

دمیتری آناتولیِویچ مِدوِدِف ( به روسی : Дмитрий Анатольевич Медведев ) ‏ (متولد ۱۴سپتامبر ۱۹۶۵ برابر ۲۴ شهریور ۱۳۴۴ در لنینگراد، اتحاد جماهیر شوروی) رئیس جمهور کنونی روسیه است. وی در تاریخ ۷ مه سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان رئیس جمهور جدید روسیه طی مراسمی در کاخ کرملین، سوگند یاد کرد.
يکشنبه، 17 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ديميتري مدودف
ديميتري مدودف
ديميتري مدودف

تهيه كننده : محمود كريمي شروداني
منبع : راسخون




دمیتری آناتولیِویچ مِدوِدِف ( به روسی : Дмитрий Анатольевич Медведев ) ‏ (متولد ۱۴سپتامبر ۱۹۶۵ برابر ۲۴ شهریور ۱۳۴۴ در لنینگراد، اتحاد جماهیر شوروی) رئیس جمهور کنونی روسیه است. وی در تاریخ ۷ مه سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان رئیس جمهور جدید روسیه طی مراسمی در کاخ کرملین، سوگند یاد کرد.
ديميتري آناتوليوويچ مدودف، متولد 14 سپتامبر 1965 در لنينگراد (سن پترزبورگ امروزي)است. ديمیتری مدودف فرزند آناتولی مدودف از اساتید موسسه فناوری لنینگراد است.
مدودف از سال 1990 تا 1999 در دانشگاه دولتي لنينگراد (سن پترزبورگ) به تدريس حقوق پرداخت. وي همچنين در سال‌هاي 1990 تا 1995 دستيار آناتولي سوبچاك شهردار وقت سن پترزبورگ بود.
مدودف در نوامبر 1999 به سمت معاون دفتر نخست وزير روسيه گمارده شد و تنها به فاصله چند هفته به عنوان معاون دفتر رياست جمهوري روسيه مشغول به كار شد.
اين دوره همزمان بود با انتصاب پوتين به عنوان نخست وزير و پس از آن كناره‌گيري يلتسين و انتخاب پوتين به كفالت رياست‌جمهوري روسيه.
پس از آن مدودف در نقش رياست ستاد انتخاباتي پوتين، به ساماندهي انتخاباتي پرداخت كه پوتين را براي دوره نخست رياست جمهوري راهي كرملين كرد.
با پيروزي پوتين مدودف در ژوئن 2000 به‌عنوان معاون رئيس‌جمهور انتخاب شد و از اكتبر 2003 نيز مسئوليت دفتر رياست‌جمهوري روسيه را برعهده گرفت.
وي از نوامبر 2005 به عنوان معاون اول نخست‌وزير روسيه انتخاب شد تا مسئوليت راهبري بخش‌هاي كليدي و مهمي چون ساخت و ساز، و بهداشت را برعهده گيرد.
وي در دسامبر سال 2007 به‌عنوان نامزد چهار حزب عمده حامي دولت به رهبري روسيه واحد، براي انتخابات رياست‌جمهوري مارس 2008 روسيه معرفي شد.
انتخابي كه بلافاصله مورد تأييد و حمايت ولاديمير پوتين و سرگئي ايوانف(ديگر مرد مقتدر روسيه كه تا پيش از آن مدعي بالقوه رياست‌جمهوري محسوب مي‌شد) قرار گرفت.
او در سال 2008 رئيس جمهور روسيه شد.

ديميتري مدودف

مدودف و پوتين

"دیمیتری مدودف"، رئیس جمهور روسیه، در مبارزات انتخاباتی خود را به عنوان فردی تحت الحمایه ولادیمیر پوتین معرفی کرد و به محض آنکه پیروزی او در انتخابات مسجل شد از نزدیکی به سیاستهای مرشد خود صحبت به میان آورد.مدودف اولین معاون ولادیمیر پوتین بود و ریاست شرکت دولتی "گازپروم" را نیز به عهده داشت که انحصار گاز در روسیه را در اختیار دارد. اما ارتباط مدودف با پوتین بسیار پیشتر از این مشخص بود.
دیمیتری مدودف ، بعنوان یک وکیل در لنینگراد (که اکنون سن پیترزبورگ نامیده می شود) تحصیل کرد. او که فرزند یک استاد دانشگاه بود در دهه 90 میلادی در دانشگاه سن پیترزبورگ به رتبه دستیاری دست یافت. در همان زمان او وارد شورای شهر نیز شد و به عنوان مشاور و کارشناسی که برای شهردار کار می کند، به تیم روابط عمومی ولادیمیر پوتین نیز پیوست.

ديميتري مدودف

پوتین در هنگام حمایت از او به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد که سابقه آشنایی این دو به 17 سال می رسد. اما برخلاف پوتین، دیمیتری مدودف هیچ زمینه ای در دستگاه های اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی یا روسیه نداشت.
زمانی که ولادیمیر پوتین پس از بوریس یلتسین راهی کاخ ریاست جمهوری روسیه شد، مدودف نیز پس از آنکه مسئولیت ستاد انتخاباتی ولادیمیر پوتین را در سال 2000 به عهده گرفت، همراه او به عنوان معاون راهی کاخ کرملین شد. پوتین هم به نوبه خود نقشی عمده در برنامه های انتخاباتی مدودف ایفا کرد و تصویر او در یک پوستر انتخاباتی در کنار آقای مدودف منتشر شده بود، و در زیر پوستر این عبارت به چشم می خورد: "با هم پیروز خواهیم شد."
دیمیتری مدودف در مبارزات انتخاباتی حاضر به شرکت در مناظره های تلویزیونی نشد و گفت این کار باعث تبلیغات برای دیگر رقبا خواهد شد.

تجربه سیاسی:

او به محض ورود به کرملین نقشی مهم را در گازپروم به عهده گرفت. سفر ماه فوریه او به صربستان نه تنها موقعیتی برای به تکرار موضع دولت روسیه در قبال مسئله کوزوو بود، بلکه در این سفر او توانست با امضاء معاهده ای، راه را برای ساخت یک خط لوله کلیدی گاز هموار سازد.
شاید مهمترین رویدادی که به کسب اعتبار برای او منجر شد، حضور او درسمت معاون اول رئیس جمهور و در اختیار گرفتن پروژه های ملی بود. اقدامات عمده ای در بخش کشاورزی، بهداشت، و آموزش، و همچنین برنامه ای برای افزایش نرخ تولد تحت نظر او انجام شد.
او در حمایت از خانواده هایی که کودکان بی سرپرست را به فرزندخواندگی قبول می کنند و راه انداختن آموزش پیش از دبستان فردی پیشرو محسوب می شود. او همچنین به ترمیم روابط دولت با میلیاردرهایی که در دوران یلتسین به ثروت خود دست یافته بودند کمک کرد. او در ژانویه سال 2007 در مجمع عمومی تجارت جهانی در داووس گفت: «هدف ما ایجاد شرکتهای بزرگ روسی و حمایت از آنها در فعالیت های اقتصادی خارجی است».
مدودف گفته بود دولت در کار شرکتها دخالت نخواهد کرد و تلاش خواهد کرد تا سرمایه گذاری خارجی را حتی در شرکتهای دولتی جذب کند. دیمیتری مدودف عضو هیچ حزب سیاسی نیست، ایدئولوژی را مضر می داند و علاقه ای ندارد به او برچسب سیاسی زده شود.
اما او موکدا خود را یک دموکرات می داند: « ما خوب می دانیم که هیچ دولت غیر دموکراتیکی تنها به یک دلیل رشد و شکوفایی واقعی نداشته است؛ آزادی از فقدان آزادی بهتر است.»

ديميتري مدودف

زندگی خصوصی

دیمیتری مدودف پیش از انتخابات ریاست جمهوری به مجله خبری ایتوگی گفت اجدادش از جمله کارگر مزرعه، آهنگر و کلاه دوز بوده اند. در این مصاحبه او شرح داده بود که چگونه در خانه ای 40 متری در حومه سن پیترزبورگ بزرگ شده و رویای خریدن شلوار جین و موسیقی گروه های "پینک فلوید" و "دیپ پرپل" را در سر می پرورانده است. رویای او وقتی محقق شد که گروه دیپ پرپل در فوریه 2008 در کاخ کرملین کنسرتی به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس گازپروم اجرا کرد.
او در نوجوانی عاشق همسر کنونی خود شد که "اسوتلانا" نام دارد. مدودف شرح داده بود که چگونه برای تامین هزینه دانشگاه رفتگری می کرد و در یک پروژه ساختمانی به عنوان کارگر مشغول به کار بود. او در سن 23 سالگی به تصمیم خود در کلیسای ارتودکس روسیه غسل تعمید یافت و می گوید از آن زمان « زندگی تازه ای در من آغاز شد».
مدودف متأهل و داراي يك فرزند پسر است.

تحصيلات

وي فارغ‌التحصيل دانشگاه دولتي لنينگراد در سال 1987 است و درجه دكتري خود را نيز در رشته حقوق در سال 1990 از همين دانشگاه دريافت كرد.
روند صعودی
1995- 1990: مشاور شهردار سن پیترزبورگ
1999: معاون رئیس دفتر کرملین
2000: رئیس ستاد انتخاباتی ولادیمیر پوتین
2002: رئیس گازپروم
2003: رئیس دفتر پوتین
2005: معاون اول پوتین، مسئول امور اجتماعی
2008: پیروز انتخابات ریاست جمهوری با اکثریت عمده
در يك نگاه
نام کامل: دمیتری آناتولیِویچ مدودف
زادروز: ۱۴ سپتامبر ۱۹۶۵
زادگاه: لنینگراد، روسیه
همسر: اسوتلانا مدودف
فرزند: ایلیا مدودف
دین: ارتدکس روسیه
تاریخ ریاست ۷ مه ۲۰۰۸ تا کنون
وبگاه رسمی medvedev2008.ru
منابع تحقیق :
www.hamshahri.org
Fa.wikipedia.org
www.ag86.blogfa.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.