خانه داری برای نو عروسان

زندگی در شهرهای صنعتی باعث شده كه انسان بیشتر خواهان احساس آرامش و راحتی در خانه باشد و در صورت شاغل بودن پس از بازگشت به منزل، دوست دارد در محیطی آرام و دلپذیر هر چند كوچك، شب را به صبح برساند تا روز دیگری شروع شود. پرسشی كه ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته، این است كه چگونه می‌شود این محیط را فراهم كرد تا همه اعضای
سه‌شنبه، 19 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خانه داری برای نو عروسان
خانه داری برای نو عروسان
خانه داری برای نو عروسان






زندگی در شهرهای صنعتی باعث شده كه انسان بیشتر خواهان احساس آرامش و راحتی در خانه باشد و در صورت شاغل بودن پس از بازگشت به منزل، دوست دارد در محیطی آرام و دلپذیر هر چند كوچك، شب را به صبح برساند تا روز دیگری شروع شود. پرسشی كه ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته، این است كه چگونه می‌شود این محیط را فراهم كرد تا همه اعضای خانواده بتوانند از آن بیشترین لذت را ببرند؟
از آنجایی كه افراد به دلایلی نمی‌توانند در خانه‌های ویلایی یا خیلی شیك و بزرگ زندگی كنند به خانه‌های كوچك روی می‌آورند. این خانه‌ها نیز به دلیل كوچكی، زیبایی چندانی ندارند. پس چگونه می‌توان علیرغم كوچكی خانه‌ها، آنها را بزرگ، زیبا و جذاب جلوه داد و در عین حال از زیبایی آن لذت برد؟
ما چند پیشنهاد برای شما كه به محیط خانه خود اهمیت می‌دهید، داریم كه اگر به آنها عمل كنید مطمئنا خانه‌ای زیبا و محیطی دلچسب خواهید داشت. اگر به موارد ذیل عمل كنید، می‌بینید كه حتی در خانه‌های كوچك هم می‌توانید احساس شادی و دلبازی داشته باشید. امیدوارم كه این توصیه‌ها را جدی بگیرید.
گذاشتن عكس‌هایی از اعضای خانواده در گوشه و كنار منزل بسیار خوب است اما از افراط خودداری كنید، به خصوص در مورد عكس‌های خودتان.
اضافه كردن گیاه، سنگ،صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزیینات خانه ، تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده دارد و در واقع طبیعت را به درون خانه می‌‌آورد.
هرگز سعی نكنید در تزیین منزل به كمال مطلق دست یابید. خانه شما باید زنده به نظر برسد و این به معنای كمی به هم ریختگی است. بنابراین همه چیز نباید همیشه درست درجای خود باشد.
با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه، روحیه شادی به افراد بدهید.
سعی نداشته باشید لوازم منزل را هم‌رنگ انتخاب كنید بلكه باید بر هماهنگی رنگ‌ها توجه كنید. تزیین خوب خانه به این معنا نیست كه همه چیز یك رنگ باشد.
در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا، خوشایند و فرم محكم و جاندار باشید. اگر وسیله‌ای شكلی دارد كه می‌‌دانید همیشه دوستش خواهید داشت همان را انتخاب كنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح، رنگ و پارچه آن خسته خواهید شد كه این مشكل با تعویض رویه حل می‌‌شود. مهم این است كه فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید.
هنگام جور كردن پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف یك یا دورنگ پایه را همسان در نظربگیرید.
لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه كنید تا به خانه شما حال و هوای صلح‌آمیز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه‌هایی چون كتان و ابریشم خام، حس با صفایی به خانه می‌‌دهد و آن را به یك آشیانه گرم مبدل می‌‌كند.
به خاطر داشته باشید كه گاهی یك گردنبند زیبا بسیار بیشتر از یك گردنبند با گوشواره و دستبند یك شكل جلب توجه می‌‌كند. در چیدن لوازم منزل نیز این قانون وجود دارد. تركیب جالب و ابتكاری لوازم منزل به شرط آن‌كه در آن افراط نشود، بسیار زیباتر از یك سری مبلمان و میز و صندلی یك شكل خواهد بود.
حمام و سرویس‌‌های بهداشتی خانه را با شمع تزیین و با صابون‌های خوشبو، عطرآگین كنید.
جزئیات كوچك مانند رومیزی، بشقاب‌ها، لیوان‌ها، زیربشقاب‌ها، گل و دیگر لوازم روی میز را كه تفاوت فراوانی ایجاد می‌‌كنند از یاد نبرید. این رنگ‌ها و ریزه‌كاری‌ها ممكن است به‌نظر دست وپاگیر باشند اما آن‌قدر موثرند كه ارزش زحمت را دارند.
در انتخاب لوازم فلزی به دنبال كیفیت باشید و در صورت لزوم لوازم كهنه را عوض كنید. سینك ظرفشویی، شیرآلات و امثال آن به تدریج به نظر نمی‌‌آیند اما تعویض آنها تاثیر بسیاری بر نمای كلی خانه می‌‌گذارد.
از آن‌جایی كه آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شماست، لوازم خانه را طوری انتخاب كنید كه بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیفزاید. وسایل خانه را طوری نچینید كه توجه را از آثار هنری به خود جلب كنند.
اتاق‌های خود را پر از وسایل نكنید. هر چیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل می‌‌شود، كمی از این و كمی از آن كافی است. مراقب باشید كه اتاق را با رنگ یكنواخت، ظروف فلزی كوچك و بزرگ، اشیای چوبی، كاغذ دیواری و برگ‌های طلایی پر نكنید. سعی كنید در یك اتاق ساده و خلوت، غافل‌گیری‌های خلاقانه ترتیب دهید. طراحی خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی‌هایی از تزیینات زیبایی كه دوستشان دارید.
در پایان، مهم‌ترین چیز در خانه پرده است. به این ترتیب كه اگر خانه كوچكی دارید سعی نكنید پرده‌هایی كه والان دارند را به آن آویزان كنید چون هر چه پرده ضخیم‌تر و پرلایه‌تر باشد خانه را كوچك‌تر جلوه می‌‌دهد. بنابراین برای خانه‌های كوچك از پرده‌های تور و یك لایه كه از آن چیزی آویزان نیست، به عبارتی والان ندارد، استفاده كنید یا در صورت تمایل از والان‌های كوچك و خیلی ظریف استفاده كنید.

چند ترفند خانه داری جالب

- خاك اره

از خاك اره نرم و لطیف برای پاك كردن فلزات حكاكی شده قیمتی مانند طلا و نقره می توان استفاده كرد.

ـ معجزه نشاسته

اگرمقداری نشاسته را در كمی آب حل كنیم و با قلم مو به اشیای گچی و مرمری بزنیم، در پاكیزگی آنها معجزه می كند.

ـ ورقه نازك آلومینیوم

با استفاده از این ورقه ها می توان اشیای نقره ای را نیز حفظ كرد زیرا نقره در معرض هوا سیاه می شود. پس نقره آلات را اگر در این ورقه ها محكم بپیچیم، همیشه تمیز و شفاف می مانند.

ـ كاغذ خشك كن

وقتی قالی یا پارچه های پشمی كركدار، غفلتاً در بارش باران خیس شوند، اگر خود به خود خشك شوند روی آنها لكه باقی می ماند ولی برای رفع این اشكال می توانید با كاغذ خشك كن تمام آب آن را بگیرید به این ترتیب كوچكترین لكه ای باقی نخواهد ماند.

ـ قند سوخته

می توان آن رابه عنوان بوگیر یخچال مورد استفاده قرارداد، مخصوصاً در زمان مسافرت كه یخچال بلااستفاده می ماند قراردادن این ماده در داخل یخچال باعث از بین بردن تمام بوها خواهد شد.
منبع: www.persianv.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.