آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟

زبان چینی یک تفاوت ویژه با تمامی زبان های مطرح دنیا دارد و آن تغییر نکردن آن در دوران های مختلف در تاریخ است
شنبه، 28 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟
زبان چینی از پرکاربرد ترین زبان های دنیا به شمار می آید و به دلیل جمعیت بالای چین می توان گفت این زبان پرتکلم ترین زبان در دنیا می باشد و در مقایسه با دیگر زبان ها، زبانی دشوار تلقی می شود.

در زبان چینی حروف الفبا وجود ندارد و از ۸۰ هزار کاراکتر ساخته شده است و همچنین در زبان چینی تلفظ یک لغت به شکل های مختلف معنای متفاوتی را القا می کند که می توان گفت به همین خاطر سبب سردرگمی زبان آموزان در هنگام یادگیری زبان چینی می شود و یادگیری آن را چالش برانگیز کرده است.

اما یادگیری زبان چینی نیاز بسیاری از افراد بوده که یکی از دلایل آن توسعه کشور چین و اهمیت بالای این کشور در زمینه های مختلف در دنیا است. به این صورت که اگر شما زبان چینی را بلد باشید می توانید در هر زمینه ای به توسعه کسب و کار خود بپردازید و با شرکت ها و آدم های زیادی ارتباط گرفته و با آن ها کار نمایید.
 

پیشینه زبان چینی

بسیاری از کارشناسان مطرح جهان عقیده دارند که قدیمی ترین نوشته های جهان به زبان چینی می باشد که بیشتر از ۶۰۰۰ سال قدمت دارند. زبان چینی یک تفاوت ویژه با تمامی زبان های مطرح دنیا دارد و آن تغییر نکردن آن در دوران های مختلف در تاریخ می باشد. در حالی که سایر زبان ها بر اثر مسائل تاریخی، جنگ ها و ادغام فرهنگ ها تغییرات زیادی را شاهد بوده اند.

چینی قدیمی در سال های ۱۲۲ تا ۲۵۶ سال قبل از میلاد مسیح در میان مردم عادی استفاده می شده است و مردم با همان زبان قدیمی و محلی خود ارتباط برقرار می کردند و دوره مدرن این زبان با به وجود آمدن جمهوری خلق چین و توسعه زبان چینی مدرن در مدارس و دانشگاه ها رواج پیدا کرده به صورتی که تا امروز همچنان از آن استفاده می شود.
 

ویژگی های زبان چینی

بر خلاف تمام زبان های رسمی دنیا که تا امروز شنیده ایم زبان چینی دارای حروف الفبای مشخصی نیست و در اصل این زبان از کاراکترها برای نشان دادن کلمات استفاده می کند و با قرار گرفتن در کنار هم کلمات را تشکیل می دهند.

در این زبان حدود ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ کاراکتر وجود دارد که برای یادگیری وحشتناک به نظر می رسد اما برای یادگیری این زبان فقط کافی است که ۳۰۰ کاراکتر از این تعداد را یاد بگیرید.

کاراکترها به گونه ای هستند که ممکن است یک کاراکتر به تنهایی معنی داشته و یک کلمه تشکیل دهد و در حالت دیگر مجموع چند کاراکتر معنی پیدا کند. به همین دلایل است که بسیاری از افراد این زبان را سخت ترین زبان دنیا برای یادگیری می دانند در حالی که با گذشت زمان و آشنایی با آن می تواند راحت تر بشود. این زبان دارای ۴ ویژگی اصلی و مهم باشد که به صورت زیر است:

لغات در زبان چینی به صورت فعل، ضمیر، حرف ربط یا صفت هستند و بیشتر لغات این زبان از اسامی تشکیل می شود. این زبان توجه زیادی به مطابقت داشتن اسامی، افعال و صفات در جمله نمی کند و این می تواند یادگیری آن را مقداری راحت تر کند.

زبان چینی مدرن در مقایسه با چینی قدیمی که هزاران سال پیش استفاده می شده دارای کاراکترهای بسیار ساده تری است و همین امر باعث شده است که در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی تدریس شود و به راحتی یاد گرفته شود.

در زبان چینی هر سیلابل نشان دهنده یک کاراکتر می باشد و برخلاف تصور عموم که فکر می کنند این زبان تک سیلابلی می باشد در اصل چند سیلابلی است. اسامی در زبان چینی به هر دو حالت مفرد و جمع باقی می مانند.
 

آیا زبان چینی سخت است؟

یادگیری زبان چینی با توجه به ویژگی های این زبان کار آسانی نبوده و جز سخت ترین زبان های دنیا می باشد. اما آموزش و یادگیری این زبان کار غیرممکنی نبوده و افراد زیادی در سرتاسر دنیا هستند که این زبان را به عنوان زبان دوم خود آموزش دیده اند.

مسلما برای یادگیری زبان چینی زمان بیشتری را نسبت به زبان های دیگر باید صرف نمایید و تسلط خوبی را بر روی تلفظ و یادگیری کاراکترهای این زبان بدست آورید.

البته مزیت های یادگیری این زبان به میزانی می باشد که شما را ترغیب به یادگیری زبان چینی خواهند کرد و اگر شما با یک برنامه درست و هدف مشخص شروع به یادگیری زبان چینی نمایید مطمئنا براحتی خواهید توانست این زبان را همچون زبان های دیگر فرابگیرید.
 

آموزش زبان چینی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با توجه به نیاز افراد به یادگیری زبان های مختلف به آموزش زبان هایی همچون چینی پرداخته و با یک برنامه مشخص و با استفاده از اساتید مجرب نیتیولایک و منابع معتبر و کاربردی زبان چینی را به علاقه مندان آن آموزش می دهد.

کلاس آموزش زبان چینی موسسه زبان دهخدا به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند که کلاس های آنلاین در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار شده و دارای پشتیبانی فنی تمام وقت در زمان برگزاری کلاس های آنلاین می باشد.

تعیین سطح و مشاوره در موسسه زبان دهخدا برای شروع یادگیری این زبان به صورت رایگان بوده و شما می توانید براحتی در صورت تمایل این کار را به شکل آنلاین به صورت مصاحبه با سوپروایزر مربوطه انجام دهید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.