ترفند های ساده برای حفاظت از کامپیوتر ها

هر چقدر سعی کنید نرم افزار های کمتری بر روی سیستم خود نصب کنید می توانید مدت زمان بیشتری را به راحتی از سیستم خود بدون کندی استفاده کنید
يکشنبه، 26 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ترفند های ساده برای حفاظت از کامپیوتر ها
کامپیوتر ها به بخش جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده اند و بسیاری از کارها به واسطه آن ها انجام می شودو دقت سرعت بالای آن ها بسیاری از کار ها را برای ما آسان کرده است اما برای اینکه بتوانیم از آن ها به درستی استفاده کنیم باید راه های حفاظت و نگهداری از آن ها را بلد باشیم.

در ادامه راه کار هایی را به شما برای نگهداری مناسب از این تجهیزات دوست داشتنی را می گوییم

اما قبل از ادامه باید بگوییم اگر کارهای شما بسیار مهم است و از دست رفتن اطلاعتتان می تواند ضرر های زیاد مالی و غیر مالی را به شما تحمیل کند بهتر است برای حفاظت از کامپیوتر ها و اطلاعات از شرکت های پشتیبانی شبکه و آی تی مثل آی تی پشتیبان کمک بگیرید تا بتوانید با خیالی راحت بر روی کار های مهم تر خود تمرکز کرده و دیگر نگرانی از بابت از بین رفتن اطلاعات خود نداشته باشید.
 

ما در اینجا تنها به ارائه راه کار های کلی و ساده بسنده می کنیم:

 

استفاده از آنتی ویروس و ضد بدفزار

استفاده از آنتی ویروس ها برای تمامی سیستم ها بسیار حائر اهمیت است و می تواند مانع از نفوذ بد افزار ها به سیستم ها شود. در گذشته بد افزار ها و ویروس ها به این شکل عمل می کردند که باعث کندی سیستم شما می شدند و شما در نهایت سیستم خود نزد یک خدمات کامپیوتری می بردید و تا تعویض ویندوز مشکل برطرف می شد.

اما امروزه بد افزار ها اطلاعات شما را مورد هدف قرار گرفته و با کد گذاری و رمز نگاری کردن آن ها ، آن ها را غیر قابل استفاده می کنند و شما شاید بتوانید با پرداخت مبلغ خیلی زیاد دوباره از اطلاعات خود استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است حتما از ضد بد افزار ها و آنتی ویروس ها معتبر استفاده کنید و تنظیمات درستی را برای آن ها انجام دهید.
 

تهیه بکاپ های منظم و همیشگی

بکاپ یک کپی از اطلاعات شماست که می تواند در شرایط بحرانی و خاص مورد استفاده قرار بگیرد و بیشتر در زمان هایی استفاده می شود که اطلاعات شما به دلایل مختلف حذف شده و قصد بازگردانی آن ها دارید.

متاسفانه بسیاری از افراد نسبت به تهیه بکاپ بی اعتنایی می کنند چرا که تهیه بکاپ باید به صورت منظم انجام شود و بسته به اطلاعات شما باید مدت زمانی را منتظر اتمام بکاپ شوید که این موضوع باز به استراتژی بکاپ گیری باز می گردد.

هیچ وقت سعی نکنید از تهیه بکاپ سر باز بزنید زیرا در زمانی که فکر نمی کنید اتفاق بدی بیفتد یک دفعه به کار می آید و شما را نجات می دهد.

جلوگیری از نصب نرم افزار های اضافی

نصب نرم افزار های مختلف بر روی سیستم همانگونه که امکاناتی را به سیستم شما اضافه می کنند می توانند باعث سنگینی سیستم شما و کندی آن شوند. این موضوع کم کم اتفاق می افتد و شما پس از مدتی متوجه افت سرعت زیاد نسبت به روز اول می شوید.

 
ترفند های ساده برای حفاظت از کامپیوتر ها



هر چقدر سعی کنید نرم افزار های کمتری بر روی سیستم خود نصب کنید می توانید مدت زمان بیشتری را به راحتی از سیستم خود بدون کندی استفاده کنید. سیستم عامل ویندوز خود نرم افزار های پیش فرضی دارد که می تواند در اکثر موارد نیاز های شما را از نصب نرم افزار جدید راحت کند

همچنین بسیاری از نرم افزار های پر کاربرد به صورت وب می توانند مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال شما می توانید به جای استفاده از ماکروسافت ورد از نرم افزار گوگل داکز استفاده کنید.

مزیت دیگر استفاده از نرم افزار های آنلاین این است که اطلاعات شما در فضای اینترنت ذخیره می شود و نگرانی ای برای حذف آن به واسطه بد افزار ها و یا آسیب دیدن فیزیکی ندارید.

استفاده از درایو های جامد (SSD)

تقریبا تمام لپ تاپ های امروزی از SSD به جای هارد دیسک استفاده می کنند که مزیت بسیاری را برای شما به همراه دارد. اگر سیستم شامل SSD ندارد می توانید اگر خیلی قدیمی نباشد هارد آن را به یک SSD ارتقا دهید.

از مهم ترین مزیت های SSD می توان به سرعت بسیار بالاتر آن نسبت هارد و مصرف برق پایین تر آن که برای نگهداری باتری لپ تاپ ها کاربردی است می توان اشاره کرد.

از طرفی دیگر جلوگیری از نصب نرم افزار های اضافی خود باعث کاهش مصرف منابع سیستم و در نتیجه مصرف پایین تر باتری نیز می شود.

استفاده از System Cleanup

این یکی از ویژگی های خود سیستم عامل ویندوز برای پاک سازی فایل های اضافه است، کافی است آن در جستجو گر ویندوز پیدا کرده و تمامی درایو ها مخصوصا درایوی که سیستم عامل ویندوز برای روی نصب نصب شده است را انجام دهید تا فایل های اضافی سیستم عامل که استفاده زیادی ندارد و تنها باعث درگیری بیشتر فضای ذخیره سازی شده اند پاک سازی شوند.
 

سرویس دوره ای سخت افزاری کامپیوتر ها

در تهران گرد و خاک ناشی مواردی همچون باد و ساختمان سازی بسیار است، این گرد و خاک ها به سیستم ها نفوذ کرده و میتواند باعث کثیف شدن آن ها و در افزایش حرارت و کاهش عمر آن ها شود.

این قضیه برای فن های سیستم بسیار اهمیت دارد و کثیف بودن فن ها باعث می شود تا با کندی حرکت کنند و در برخی مواقع حرکت شان متوقف می شود و در نهایت حرارت انتشاری از سیستم خارج نشده و باعث گرم شدن بیش از حد می شود.

 
ترفند های ساده برای حفاظت از کامپیوتر ها



در مواقع بحرانی که کامپیوتر ها نمی توانند گرمای خود را تحمل کنند اتوماتیک خاموش می شوند و این نشانه ای است تا شما سیستم را سرویس سخت افزاری بکنید

در برخی از پردازنده ها قوی از خنک کننده های مایع استفاده می شود که آن ها هم نیاز با سرویس سخت افزاری دارند. به این صورت که مایع آن ها در اثر حرارت تبخیر شده و دیگر مایع کافی برای خنک شدن سیستم وجود ندارد.

برای سرویس شدن آن ها، مایع به طور کامل توسط متخصصین سخت افزار تخلیه شده و با مایع جدید جایگزین می شود و سپس تست حرارتی از سیستم صورت در حالت اوج مصرف صورت می گیرد.

پشتیبانی آی تی بهترین راه کار برای شرکت ها

حجم سیستم ها و تجهیزات یک مجموعه بسیار بیشتر از آن است که یک نفر به تنهایی بتواند تمامی این کار ها را تنها با تکیه بر تجربه انجام دهد. بنابراین اگر در یک مجموعه فعالیت می کنید بهتر است از یک شرکت و کارشناس پشتیبانی آی تی برای نگهداری و پشتیبانی از سیستم ها و تجهیزات دیگر نظیر سرور ها استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.