راه های تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی در منزل

​​​​​​​در این مطلب به نکات طلایی اشاره می کنیم که با استفاده از آنها می توانید تقویت اسپیکینگ در منزل داشته باشید و اسپیکینگ خود را از صفر به صد برسانید!
پنجشنبه، 10 شهريور 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
راه های تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی در منزل
اسپیکینگ یکی از چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی است. معمولا همه زبان آموزان در زمینه تقویت مهارت اسپیکینگ در زبان انگلیسی به مشکل بر می خورند.

شما می توانید با بالا بردن این مهارت، توانایی ارتباطی خود را در زبان انگلیسی به رخ بقیه بکشید! همواره روش های بسیاری از طرف افراد مختلف برای تقویت اسپیکینگ زبان معرفی می شوند؛ اما طبق تحقیقات و نتایج، اکثر این روش ها راه به جایی نمی برند.

در این مطلب به نکات طلایی اشاره می کنیم که با استفاده از آنها می توانید تقویت اسپیکینگ در منزل داشته باشید و اسپیکینگ خود را از صفر به صد برسانید!

اول از همه، پیش نیازها! (برای تقویت مهارت اسپیکینگ)

برای اینکه بتوانید به مرحله تقویت مهارت Speaking برسید، ابتدا باید یک سری پیش نیازها را داشته باشید.
 

گرامر

گرامر زبان انگلیسی ساختار اصلی زبان است و برای ارتقای همه مهارت ها مخصوصا اسپیکینگ، یک پیش نیاز مهم است. هیچگاه نمی توان بدون یک پشتوانه گرامری قوی، با دیگران به زبان انگلیسی صحبت کرد. باید در نظر داشته باشید که آن چیزی که شما می گویید، نشان دهنده دانش گرامری و زبانی شماست.
 

دایره لغات

علاوه بر گرامر، شما هنگام صحبت کردن نیاز دارید که از کلمات و عبارات متنوع و متعددی استفاده کنید تا هم تسلط تان و هم مهارتتان را هنگام اسپیکینگ نشان دهید. درنتیجه، افزایش دایره لغات نیز باید جزو برنامه های شما باشد. تقویت دایره واژگان باعث می شود با دست باز تری صحبت کنید.
 

تاثیر اصطلاحات و ضرب المثل ها برای تقویت اسپیکینگ

اگر بخواهید روان تر و باکلاس تر صحبت کنید، قطعا باید به اصطلاحات و ضرب المثل های عامیانه در زبان انگلیسی مسلط باشید. تقویت اسپیکینگ زبان به این مورد نیز بستگی بالایی دارد.

حالا، میرسیم به اصل مطلب!

 
راه های تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی در منزل


الان که با پیش نیازهای تقویت مهارت اسپیکینگ از صفر آشنا شدیم، می رسیم به نکاتی که با استفاده از آنها می توانیم بهتر مکالمه و صحبت بکنیم. در زیر به چندین نکته اشاره شده است:


اول از همه، با خودتان صحبت کنید!

دیگر روشهایی مثل یادگیری اسپیکینگ زبان با کتاب و جزوه، نه تنها نتیجه بخش نیست بلکه کاملا منسوخ شده است. اولین و بهترین راه (البته بعد از داشتن پیش نیازها!)، بداهه گویی است.

سعی کنید هرجا که هستید، و در هر زمانی که تنها بودید به انگلیسی صحبت کنید. اصلا مهم نیست که چه می گویید و یا در باره چه موضوعی حرف می زنید، نکته مهم همان صحبت کردن است! به مرور این کار را تکرار کنید تا تبدیل به عادت شود.
 

استفاده از اپلیکیشن برای تقویت اسپیکینگ در منزل

اگر هم از صحبت کردن با خودتان خسته شدید، یک راه حل جذاب دیگر وجود دارد. استفاده از اپلیکیشن! که بسیار پرکاربرد و مفید است. شما از طریق هوش مصنوعی اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می توانید مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید که توصیه می کنیم از اپلیکیشن لینگوجو برای این کار استفاده کنید.


نکته بعدی، گوش بدهید و بخوانید!

فقط صحبت کردن کافی نیست. شما مگر به یادگرفتن ساختار و ترتیب کلمات نیاز ندارید؟ قطعا نیاز دارید! پس، سعی کنید کتاب بخوانید و کتاب گوش کنید. (همان کتاب صوتی یا پادکست های انگلیسی)!

با این کار، شما با ساختار جملات و ترتیب کلمات آشنا می شوید. در نهایت، روان تر، درست تر، و گیراتر صحبت می کنید!
 

یک نکته مهم دیگر، بعد از تمام شدن مکالمه تان، خودتان را بررسی کنید!

تقویت Speaking زبان از صفر، فقط حرف زدن و رد شدن نیست. بعد از هر باری که صحبتتان تمام شد، با خود فکر کنید. آیا همه چیز سر جای خودش بود؟

آیا ساختار جملات و ترتیب کلمات درست بود؟ یا آیا صحبت کردن روان بود؟ اگر برای به یاد آوردن صحبت هایتان به دردسر می افتید، آن را ضبط کنید. به همین راحتی!
 

تماشای فیلم هم خیلی مهم است!

یکی از هیجان انگیزترین کارها، تماشای فیلم است. چه بهتر که فیلم را به زبان اصلی یا حداقل با زیرنویس تماشا کنید. با انجام این کار، تلفظ صحیح کلمات را یاد میگیرید و می توانید خیلی بهتر و سریع تر مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید.

نکته مهم این است که باید به لهجه یا همان Accent فیلم هم توجه داشته باشید. فیلمی را تماشا کنید که از لهجه مورد علاقه تان در آن استفاده شده باشد!
 

نکته: نتیجه می گیریم که بهترین راه برای کاهش هزینه ها، یادگیری بهتر و تقویت مهارت اسپیکینگ در منزل استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی می باشد.

به روند یادگیری خودتان، آدرنالین اضافه کنید!

مکالمه زبان انگلیسی یکی از مهمترین مراحل یادگیری زبان است. هدف کلی از تقویت Speaking انگلیسی، این نیست که صرفا روی مکالمه تمرکز کنید و همواره سراغ متن ها و محتوای جدی و رسمی بگردید. در این صورت هیچگونه نتیجه خاصی نخواهید گرفت و حوصله تان سر خواهد رفت.

هیچ متنی اسپیکینگ شما را تقویت نخواهد کرد، پس در قدم اول دنبال متن نباشید. در قدم دوم، علاقه خودتان را وارد روند یادگیری تان کنید. سراغ منبعی بروید که علاوه بر فضای پویا و زیبا، محتوای جامع، کامل، حرفه ای و متناسب با علایق شما را در بر داشته باشد. اینگونه، نه تنها فرایند یادگیری شما شتاب بیشتری خواهد گرفت بلکه خود را با دنیای امروزی وفق خواهید داد.

یادگیری زبان انگلیسی و تقویت اسپیکینگ از طریق اپلیکیشن در منزل

 
راه های تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی در منزل


با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، این روزها فرایند یادگیری محدود به زمان و مکان نبوده و شما می توانید هرجا که باشید فرایند یادگیری را طی کنید. یادگیری زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شما می توانید با صرف کمترین هزینه و زمان، زبان انگلیسی خود را از صفر تا صد شروع به یادگیری و بخصوص یکی از مهمترین مهارتهای آن که اسپیکینگ است را فرا بگیرید.

اپلیکیشن های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی موجود می باشد؛ اما سوال اصلی این است که "جامع ترین و بهترین اپلیکیشن زبان کدام است؟"
 

صفر تا صد زبان انگلیسی با لینگوجو

با توجه به بررسی اپلیکیشن ها در حوزه آموزش زبان، به این نتیجه می رسیم که یکی از منسجم ترین و جذاب ترین این پلتفرم ها، اپلیکیشن لینگوجو می باشد؛ چراکه در تهیه محتوا و مطالب آموزشی این اپلیکیشن استانداردهای روز دنیا لحاظ شده و همینطور روش هایی مورد استفاده قرار گرفته که مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیاست؛ برای مثال، استفاده از هوش مصنوعی در زمینه تقویت Speaking زبان و Listening.


همه این موارد جمعا، باعث پیشرفت و ارتقای سطح شما بوده و روند یادگیری شما را تسریع می بخشد.
 

چرا اپلیکیشن لینگوجو؟ (برای تقویت اسپیکینگ در منزل)

در زیر به ویژگی های اپلیکیشن لینگوجو اشاره می کنیم تا دلیل بهترین بودن آن را با جزئیات بیشتر ببینید:

  • تعیین سطح رایگان
  • آموزش به زبان ساده و روان
  • آموزش تمامی سطوح زبان انگلیسی
  • آموزش بیش از 2000 لغت عمومی
  • آموزش بیش از 4000 لغت تخصصی (شامل آیلتس، تافل، SAT، و 504، 1100 و غیره)
  • آموزش بصورت صوتی، متنی، ویدیویی
  • استفاده از هوش مصنوعی برای دقت بیشتر در سنجش میزان یادگیری
  • آموزش تمامی مهارت های زبان انگلیسی
  • استفاده از بروزترین و باکیفیت ترین منابع روز دنیا

جمع بندی آخر!

تمامی مواردی که در مورد یادگیری زبان انگلیسی و علی الخصوص تقویت مهارت اسپیکینگ گفته شد مستلزم تمرین و تکرار است. شما باید بدانید که رمز موفقیت در برنامه ریزی منظم و منسجم و همینطور استمرار در یادگیری است.

 
راه های تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی در منزل


امیدواریم که موفق باشید!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.