کاشت ناخن

بيشتر خانم‌ها دوست دارند ناخن‌هاي بلند، يک‌دست و زيبايي داشته باشند. اما داشتن چنين ناخن‌هايي کمي دور از ذهن است چون شکل اوليه ناخن‌هاي فرد زيبا نيست، يا رشد آنها کم است و يا در نهايت اگر هم خوش‌اقبال باشيم و ناخن‌ها بلند شوند، با انجام کارهاي روزمره مي‌شکنند. نگهداري ناخن‌هاي بلند و يک شکل هم سختي‌هاي
شنبه، 6 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کاشت ناخن

کاشت ناخن
کاشت ناخن


 






 
بيشتر خانم‌ها دوست دارند ناخن‌هاي بلند، يک‌دست و زيبايي داشته باشند. اما داشتن چنين ناخن‌هايي کمي دور از ذهن است چون شکل اوليه ناخن‌هاي فرد زيبا نيست، يا رشد آنها کم است و يا در نهايت اگر هم خوش‌اقبال باشيم و ناخن‌ها بلند شوند، با انجام کارهاي روزمره مي‌شکنند. نگهداري ناخن‌هاي بلند و يک شکل هم سختي‌هاي خاصي دارد. با وجود اين، بعضي مواقع خانم‌ها براي داشتن ناخن‌هايي زيبا به اقداماتي دست مي‌زنند که گاهي به قيمت از بين رفتن سلامت ناخن‌هايشان تمام مي‌شود و مشکلات جبران‌ناپذيري را به وجود مي‌آورد.
علاوه بر پرهزينه‌بودن، کاشت ناخن چيزي حدود سه ساعت طول مي‌کشد و روش کار اين‌گونه است که سطح ناخن به وسيله سوهان‌هاي براقي تراشيده مي‌شود تا جايي که فقط يک لايه بسيار نازک از ناخن باقي بماند. اين کار براي اين است که وقتي از ژل و پودرهاي مخصوص براي فرم‌دادن به ناخن استفاده مي‌شود، ناخن‌ها ظاهري برجسته و بدشکل نداشته باشند. اگر ناخن‌ها خوب کاشته شده باشند و نتوانيد آنها را از ناخن طبيعي تشخيص دهيد، کار خطرناک‌تر است و در صورت شکستن ناگهاني، آسيب‌هاي جدي‌تري را براي فرد به دنبال خواهد داشت. علت اين است که مواد مصنوعي مورد استفاده براي کاشت ناخن روي لايه‌اي متشکل از يک رديف سلول‌، به قدري محکم چسبانده مي‌شود که اگر بر اثر ضربه يا کشيدگي ناگهاني، بشکند و يا کنده شود، بافت زير ناخن شامل پوست، گوشت و عروق نيز همراه با آنها جدا مي‌شود که بسيار دردناک خواهد بود و عفونت‌هاي پوستي را به همراه خواهد داشت.
در اين ميان ناخن‌هاي مصنوعي ديگري از جنس پلاستيک‌هاي نازک‌ هم در بازار وجود دارد که با چسب‌هاي مخصوص به ناخن مي‌چسبند و البته اين چسب‌ها از نوع قطره‌اي تا چسب آهن متغير است. اين ناخن‌ها هم مشکلاتي را ايجاد مي‌کنند. به طور مثال با استفاده مکرر از آنها، جلا و درخشندگي سطح ناخن‌ها از بين مي‌رود و رنگ ناخن‌ها کدر مي‌شود. حتي در برخي از موارد نيز موجب فرورفتن ناخن در گوشت دست و پا مي‌شوند.

کاشت ناخن

تزيين ناخن‌ها، زيبايي بيشتر
 

تزيين ناخن‌ها هم داستان مخصوص خود را دارد و بسيار متنوع است و از فرنچ، مانيکور، پديکور و پانچ‌کردن ناخن تا انواع لاک‌ و طراحي‌ها و استمپ ناخن را شامل مي‌شود. پانچ‌کردن ناخن دست و پا، روش جديدي است که به تازگي مورد توجه قرار گرفته و به اين صورت است که پس از سوراخ‌کردن ناخن، آويزي را از داخل سوراخ رد مي‌کنند که بسته به سليقه متقاضيان، به شکل قلب، ستاره، نگين، اسکلت و اشکال اين چنيني است و با زنجيرهاي نازک که طول آنها تقريبا نصف بند انگشت است، به ناخن متصل مي‌شوند. اما واقعا همه کساني که از اين وسايل استفاده مي‌کنند، از خطرهاي آنها آگاه هستند؟

عوارض کاشت ناخن
 

محققان پوست و موي دانشگاه هاروارد معتقدند که استفاده از ناخن‌هاي مصنوعي و کاشت ناخن، عوارضي مانند عفونت‌هاي معمولي و قارچي، اگزماي تماسي، شکنندگي، تغييرشکل صفحه ناخن و حتي از بين رفتن صفحه اصلي ناخن را به همراه خواهد داشت. در عين حال، کاشت ناخن‌هاي مصنوعي باعث تغيير رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، مخطط‌شدن، خردشدن و کنده‌شدن لبه آزاد ناخن مي‌شود. خانم‌هايي که روش کاشت را براي داشتن ناخن‌هايي زيبا انتخاب مي‌کنند، بعد از گذشت زمان، ناخن‌هاي طبيعي آنها نازک‌تر و مات مي‌شود و در مواردي هم محور ناخن تغيير مي‌کند.

توصيه‌هاي ايمني
 

متخصصان توصيه مي‌کنند، اگر به استفاده از ناخن‌هاي کاشتني اصرار داريد، هر سه ماه يک بار اين ناخن‌ها را برداريد تا ناخن‌هاي طبيعي فرصت استراحت کردن داشته باشند و در معرض هوا قرار بگيرند. چسباندن ناخن‌هاي مصنوعي موجود در بازار، روي ناخن‌ هم نيازمند دقت فراواني است چون چسب‌هايي که ناخن‌ها به وسيله آنها چسبانده مي‌شوند، حاوي ماده‌اي حساسيت‌زا هستند که ممکن است موجب شکاف‌ و ترک ناخن شوند و يا عوارضي مانند پوسته‌ريزي، تغيير بافت ناخن و عفونت‌هاي قارچي را به همراه داشته باشند. براساس گزارش‌هاي موجود، چسب‌هايي که براي چسباندن ناخن‌هاي مصنوعي به کار مي‌روند، به علت آزادکردن سم سيانيد و بخار ناشي از آن، مسموميت شديد آرايشگر را در پي دارد.

کاشت ناخن

ناخن‌هاي سالم و زيبا
 

مواد شوينده قوي و کار با اجسام سخت، لايه محافظ ناخن را از بين مي‌برد و موجب ترک‌خوردن آنها مي‌شود. پس بهتر است براي انجام کارهايتان از دستکش استفاده کنيد. در ضمن روزي يک بار ناخن‌هايتان را با برس ويژه بشوييد و براي جلوگيري از شکننده‌شدن ناخن‌در زمان سوهان کشيدن، هيچ‌وقت ناخن‌ها را در دو جهت، سوهان نکشيد. اين نکته را نيز فراموش نکنيد که رعايت رژيم غذايي صحيح موجب تقويت ناخن‌ها مي‌شود. غذاهاي سرشار از سولفور يا گوگرد و سيليکون مانند کلم و ماهي، طراوت ناخن‌ها را در پي دارد. آب هويج تازه هم به علت غني بودن از فسفر و کلسيم، به ناخن‌ها استحکام مي‌بخشد. نوشيدن آب، مايعات و استفاده روزانه از 5/2 ميلي‌گرم بيوتين (بيوتين در تخم‌مرغ و جگر فراوان است)، در شادابي و نرمي و سلامت ناخن‌ها موثر است. هرچند وقت يک بار هم استفاده از برق ناخن براي محکم نگه‌داشتن بافت ناخن‌ها توصيه مي‌شود اما يادتان باشد که هميشه نبايد از برق ناخن استفاده کنيد چون به مرور زمان رنگ ناخن‌ها را زرد مي‌کند و از داشتن ناخن‌هايي سالم محروم خواهيد شد.
منبع:http://salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.