دوازده ماهگي كودك

احتمالا كودك شما از ديدن كتاب‌ها و ورق زدن آنها لذت مي‌برد، هرچند ممكن است تمام ورق‌هاي كتاب را يك به يك مشاهده نكند. شما مي‌توانيد از كتاب‌هاي بزرگ و عكس‌دار يا كتاب‌هاي مخصوص كودكان نيز استفاده كنيد.
چهارشنبه، 17 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دوازده ماهگي كودك

دوازده ماهگي كودك
دوازده ماهگي كودك


 






 
احتمالا كودك شما از ديدن كتاب‌ها و ورق زدن آنها لذت مي‌برد، هرچند ممكن است تمام ورق‌هاي كتاب را يك به يك مشاهده نكند. شما مي‌توانيد از كتاب‌هاي بزرگ و عكس‌دار يا كتاب‌هاي مخصوص كودكان نيز استفاده كنيد.
براي اين‌كه در خواندن كودكتان تنوع ايجاد كرده باشيد و همچنين بفهميد كه او چه كتاب‌هايي را بيشتر مي‌پسندد او را به كتابخانه محلي يا فروشگاههاي كتاب بچه‌ها ببريد.
از آنجايي كه اكنون كودك شما تا حدودي پذيرش دارد، زمان مناسبي است كه بعضي موارد مهم را به او بياموزيد. بر عباراتي همچون «لطفا» و «متشكرم» تاكيد كنيد و با تبديل زمان تميزكاري و منظم كردن اسباب‌بازي‌ها به يك بازي، آن را براي او جذاب كنيد. با اين‌كه او ممكن است هنوز هم معناي دقيق كاري را كه مي‌كند نفهمد، اما به هيچ وجه براي آغاز تعليم مفهوم «كمك كردن» زود نيست. يك كار را به بخش‌هايي كوچك تقسيم كنيد. در اين سن او نياز دارد كه شما همراه او كار كنيد.
شايد اين يك‌سال براي شما سخت گذشته باشد يا هنوز باور نكرده باشيد كه حدودا يك سال از تولد كودكتان گذشته است، اما روز تولد او نزديك است! يك نكته مهم اين است كه مسلما كودك شما معناي جشن تولد را نخواهد فهميد حتي اگر شما تلاش كنيد تا يك برنامه مفصل و جشن تولد عالي براي او بگيريد. انتظار كودك شما از جشن تولد آن چيزي نيست كه شما انتظار داريد؛ هرچند جست و خيز زياد در آن روز او را خيلي خسته خواهد كرد.
يك مهماني ساده در خانه به راه بيندازيد: يك جشن ساده و مختصر با پذيرايي از مهمان‌ها در منزل يا حياط خانه مي‌تواند مناسب باشد. كودك شما در منزل احساس راحتي بيشتري خواهد كرد و شما نيز براي تزيينات و تهيه غذا و ساير مايحتاج مراسم، كار ساده‌تري در پيش خواهيد داشت. چند كودك ديگر از آشنايان و همسايگان را نيز دعوت كنيد.
جشن تولد را به صورت يك مراسم خانوادگي برگزار كنيد: شام يا ناهار را براي خويشاوندان نزديك خود تدارك ببينيد. كودك شما از ديدن چهره‌هاي شاد آشنايان خوشحال خواهد شد و اگر شما از اين مراسم عكس بگيريد او در آينده مي‌تواند خاطره دائمي از كساني كه او را دوست مي‌داشته‌اند داشته باشد.
برنامه‌اي هم براي بيرون از منزل داشته باشيد: يكي از پارك‌ها يا شهربازي‌هاي نزديك محل سكونت خود را در نظر بگيريد و يك پيكنيك مختصر در آنجا برگزار كنيد.
مي‌توانيد مهماني را در سالن بازي كودكان برگزار كنيد. در اين صورت بازي‌هاي جذاب و ايمن زيادي براي كودكاني كه دعوت مي‌كنيد فراهم خواهد بود.
يك خاطره دائمي را ماندگار كنيد: مثلا يك لباس مخصوص بزرگسالان را به كودك خود بپوشانيد و از او عكس بگيريد. آنگاه لباس را براي سال‌هاي بعد هم نگه داشته و هر سال از كودك خود عكس بگيريد تا يك يادگاري بامزه از رشد تدريجي او نگه داشته باشيد.
منبع: www.jamejamonline.ir



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.