دستور پخت نان موزی

در این مطلب قصد دارریم دستور پخت یک مدل نان را به شما عزیزان آموزش دهیم، بافت مرطوب، طعم موز کره ای و شکر قهوه ای آن فوق العاده است همراه ما باشید تا با بهترین دستور پخت نان موزی آشنا شوید.
چهارشنبه، 23 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت نان موزی

مواد لازم برای تهیه نان موزی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو پیمانه (250 گرم)
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده نصف قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق نصف پیمانه (115 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده سه چهارم پیمانه (150 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده دو عدد
ماست ساده یا خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 گرم)
موز له شده دو پیمانه (460 گرم) (حدود 4 عدد موز رسیده بزرگ)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
گردو یا گردو خرد شده اختیاری سه چهارم پیمانه (100 گرم)


طرز تهیه نان موزی

در این مطلب قصد دارریم دستور پخت یک مدل نان را به شما عزیزان آموزش دهیم، بافت مرطوب، طعم موز کره ای و شکر قهوه ای آن فوق العاده است همراه ما باشید تا با بهترین دستور پخت نان موزی آشنا شوید.
تهیه این نان کلا به 3 ساعت زمان نیاز دارد که 10 دقیقه آن صرف آماده سازی مواد می شود ، 65 دقیقه صرف پخت نان  و الباقی بابت استراحت و سرو نان.

مرحله اول: روشن کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن کرده و گرم می کنیم. قالب فلزی مستطیل شکل 9×5 اینچی را با اسپری چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دو پیمانه آرد، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری دارچین را در یک کاسه بزرگریخته و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، نصف پیمانه کره و سه چهارم پیمانه شکر قهوه ای را با سرعت بالا حدود 2 دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند.بعد ​​تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از هر بار اضافه کردن با سرعت متوسط خوب هم می زنیم. حالا یک سوم پیمانه ماست، دو پیمانه موز له شده و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه کرده و با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و تر ( درست کردن خمیر)
در حالی که همزن با سرعت کم کار می کند، مواد خشک را الک کرده و به آرامی به مواد خیس اضافه می کنیم و باهم هم می زنیم تا جایی که هیچ گلوله آردی باقی نماند. توجه کنید که مواد را دی این مرحله بیش از حد مخلوط نکنید. در آخر (در صورت استفاده ) سه چهارم پیمانه  گردو را داخل آن می ریزیم و در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم.

دستور پخت نان موزی

مرحله پنجم: پختن نان
 خمیر آماده شده را با قاشق در قالب  از قبل چرب شده می ریزیم و آن را داخل فر می گذاریم و به مدت 60 تا 65 دقیقه می پزیم. نکته: قفسه فر را در طبقه پایین قرار می دهیم و قالب را روی آن می گذاریم طبقه پایین فر از قهوه ای شدن بیش از حد نان شما جلوگیری می کند.
بعد از 30 دقیقه که از زمان پخت گذشت روی نان را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا از قهوه ای شدن بیش از حد رویه و کناره ها جلوگیری کند. برای اینکه تست کنید نان پخته یا نه یک خلال دندان را در مرکز نان فرو کرده و بیرون می آوریم، اگر تمیز بیرون آمد و از خمیر نان چیزی به آن نچسبید نان پخته و آماده است آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم داخل قالب بماند و کاملا خنک شود.

دستور پخت نان موزی

مرحله آخر: سرو نان و نگهداری آن
این نان خوشمزه را به عنوان صبحانه و یا عصرانه در کنار سایر مخلفات و چای می توانید نوش جان کنید. برای نگهداری از آن نان را بپوشانید و به مدت 2 روز در دمای اتاق یا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید. نان موزی در روز دوم بعد از اینکه طعم ها باهم جا افتادن بهترین مزه را دارد. نوش جان!

نکاتی برای بهتر شدن نان موزی
کره: در صورت نیاز می توانید به جای آن از کره نمک زده هم در این دستور استفاده کنید. بقیه مواد را دست نزنید.
شکر قهوه ای: این نان سریع خیلی شیرین نیست. اگر نان موزی شیرین تری می خواهید، شکر قهوه ای را به 1 پیمانه (200 گرم) افزایش دهید. دقت کنید که به راحتی می توانید مقداری یا تمام شکر قهوه ای را با شکر گرانول سفید معمولی یا شکر نارگیل جایگزین کنید. ما هیچ گونه شیرین کننده مایع را توصیه نمی کنیم.
فراستینگ پنیر خامه ای: این نان موزی با پنیر خامه ای روی آن طعم فوق العاده ای دارد! برای تهیه آن، چهار اونس (112 گرم) پنیر خامه ای نرم شده و یک چهارم پیمانه (60 گرم) کره بدون نمک نرم شده را با سرعت متوسط ​​باهم بزنید تا یکدست شوند. بعد یک پیمانه (120 گرم) شکر شیرینی پزی، نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص و کمی نمک اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط شوند. فراستینگ آماده است آن را روی نان خنک شده پخش کنید.
مافین نان موزی: از این دستور پخت نان موزی برای تهیه مافین نان موزی می توانید استفاده کنید. خمیر را در قالب مافین چرب شده بریزید و به مدت 5 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت (218 درجه سانتیگراد) بپزید سپس با نگه داشتن مافین ها در فر، دمای فر را به 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) کاهش دهید. برای 16 تا 17 دقیقه دیگر یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز نان ها فرو کرده اید  و تمیز بیرون بیاید آن ها را بپزید. کل زمان پخت مافین های نان موزی حدود 22 ت 23 دقیقه است. دمای بالای اولیه باعث می شود تا به مافین ها شوک وارد شود و پف کنند!
اگر ماست ندارید به راحتی می توانید از یک سوم پیمانه موز له شده (علاوه بر دو پیمانه)، سس سیب شیرین نشده یا حتی پوره کدو تنبل کنسرو شده استفاده کنید.
موز منجمد: در اینجا می توانید از موز یخ زده هم استفاده کنید. موز یخ زده را آب کنید. مایع اضافی آن را تخلیه کنید سپس له کنید و طبق دستور العمل استفاده کنید. سعی کنید زیاد له نکنید وگرنه با دو پیمانه مایع موز باقی می‌مانید در حالی که تکه های موز عالی هستند. (یک مقدار درشت تر باشد بهتر است)
چیپس شکلاتی: پیشنهاد می کنیم به این نان چیپس شکلاتی اضافه کنید چرا که فوق العاده می شود. به راحتی می توانید یک پیمانه از چیپس های شکلاتی مورد علاقه خود را به خمیر اضافه کنید (شکلات نیمه شیرین، تلخ و غیره). توجه کنید که اگر شکلات چیپسی را اضافه کنید، نیازی به حذف آجیل نیست. چیپس شکلات و آجیل هر دو اختیاری هستند و طعم نان را عالی می کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.