طرز تهیه کیک یک پوندی نوتلا

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک با لایه میانی نوتلا آشنا کنیم که مطمئنا عاشق بافت نرم، لطیف و طعم شیرین آن خواهید شد و وقتی آن را میل می کنید در دهان شما آب می شود. همراه ما باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.
جمعه، 2 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک یک پوندی نوتلا

مواد لازم برای تهیه مایه کیک یک پوندی نوتلا

مواد غذایی مقدار
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
آرد همه منظوره (الک شده) یک و یک دوم پیمانه (188 گرم)
بیکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
نوتلا سه چهارم پیمانه


طرز تهیه کیک یک پوندی نوتلا

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک با لایه میانی نوتلا آشنا کنیم که مطمئنا عاشق بافت نرم، لطیف و طعم شیرین آن خواهید شد و وقتی آن را میل می کنید در دهان شما آب می شود. همراه ما باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به دو ساعت زمان نیاز داریم که بیست دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، یک ساعت برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود.

مرحله اول: گرم کردن فر وآماده کردن قالب
فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود سپس قالب مستطیلی شکل 9×5 اینچی را با اسپری چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن تخم مرغ و وانیل
در یک کاسه‌ی متوسط، چهار عدد تخم‌ مرغ‌ می شکنیم و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل به آن اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم تا مخلوط شوند و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
در یک کاسه متوسط ​​دیگر، صد و هشتاد و هشت گرم آرد، سه چهارم قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری دارچین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را ریخته و باهم مخلوط می کنیم و آن را هم کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه دیگر با استفاده با همزن دستی یا برقی، دویست و سی گرم کره نرم شده و دویست گرم شکر را با سرعت متوسط حدود سه دقیقه​​ هم می زنیم تا سبک شود و پف کند در حالی که همزن با سرعت کم کار می کند، مخلوط تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا یکدست و کرم رنگ شود.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
در حالی که همزن با سرعت کم کار می کند، مواد خشک الک شده را خیلی آرام به مواد تر اضافه می کنیم و آن ها را هم می زنیم تا زمانی که یکدست شوند.
توجه کنید که خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید. مایه کیک بسیار غلیظ چسبنده خواهد بود نگران نباشید.

مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب
یک سوم از مایه کیک را در قالب کیک آماده شده می ریزیم، سپس شش قاشق غذا خوری نوتلا را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم نوتلا بسیار غلیظ است و به سختی پخش می شود، اما تمام تلاش خود را بکنید تا یک لایه یکنواخت داشته باشید. این کار را با یک سوم دیگر مایه کیک و بقیه نوتلا تکرار می کنیم و در آخر باقیمانده مایه کیک را روی آن می ریزیم.

طرز تهیه کیک یک پوندی نوتلا

مرحله هفتم: پختن کیک
قالب را داخل فر گذاشته و کیک یک پوندی را به مدت پنجاه  الی شصت دقیقه می پزیم. بعد از بیست و پنج  دقیقه روی آن را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا رویه و کناره های آن زیاد قهوه ای نشود. قهوه ای شدن جزئی اشکالی ندارد. کیک زمانی درست می شود که خلال دندانی که در وسط آن فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید.
نکته: زمان پخت اصلی 1 ساعت و 15 دقیقه است، اما برای فر ما این زمان خیلی طولانی است. چون دمای فرها باهم متفاوت است شما هم مراقب زمان خود باشید تا کیکتان خشک نشود و یا نسوزد.

مرحله هشتم: سرو و نگهداری کیک
بعد از پخت کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی در قالب بماند و خنک شود سپس از قالب در می آوریم و روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شود  سپس در یک ظرف مناسب قرار می دهیم و برش می زنیم و به همراه چای یا قهوه سرو می کنیم. باقیمانده کیک را می پوشانیم  و تا شش روز در یخچال نگهداری می کنیم.

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل انجماد: می توانید این کیک یک پوندی را تا 3 ماه به راحتی فریز کنید. به این ترتیب که آن را بپزید، خنک کنید، سپس آن را در فویل آلومینیومی بپیچید و کیک را به طور کامل فریز کنید. برای یخ زدایی هم اجازه دهید کیک یک شب در یخچال بماند، سپس قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.
نوتلا: ما ترجیح می دهیم قبل از ریختن نوتلا در قالب، آن را کمی گرم کنیم. به سادگی آن را حدود 15 ثانیه در مایکروویو قرار می دهیم. این باعث می‌شود به راحتی آن را روی مایه کیک بریزیم و پخش کنیم و همچنین از فرورفتن آن در کف قالب کیک جلوگیری می کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.