طرز تهیه کیک نارگیل و آناناس

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه یک نوع کیک خاص آشنا کنیم. این کیک شامل تکه های آناناس، نارگیل، شیر نارگیل، رویه آناناس خانگی و پنیر خامه ای است که بسیار خوشمزه است و برای جشن تولد و یا سالگرد ازدواج بسیار مناسب است و با درست کردن آن می توانید عزیزانتان را شگفت زده کنید، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
پنجشنبه، 8 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک نارگیل و آناناس

مواد لازم برای تهیه مایه کیک نارگیل و آناناس

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) دو و یک دوم پیمانه (285 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه ( 170 گرم)
شکر گرانول سفید یک و یک دوم پیمانه (300 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای‌خوری
عصاره نارگیل یک قاشق چای خوری
شیر نارگیل کنسرو شده، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
آب آناناس (کنسرو شده یا تازه) دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر)
نارگیل خرد شده شیرین یک پیمانه (80 گرم)
تکه های آناناس (کنسرو شده و آبکش شده یا تازه استفاده کنید) یک پیمانه (225 گرم)
تکه های آناناس برای تزئین به مقدار لازم


مواد لازم برای تهیه رویه آناناس

مواد غذایی مقدار
تخم مرغ بزرگ یک عدد
زرده تخم مرغ بزرگ دو عدد
شکر گرانول سفید یک سوم پیمانه (65 گرم)
نشاسته ذرت یک و یک دوم قاشق چای خوری
آب آناناس کنسرو شده (باید کنسرو شود) یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق و به 4 قسمت تقسیم شده باشد یک چهارم پیمانه (4 قاشق غذا خوری؛ 60 گرم)


مواد لازم برای تهیه فراستینگ

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه‌ای پرچرب، نرم شده در دمای اتاق هشت اونس (224 گرم)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر شیرینی پزی سه پیمانه (360 گرم) به اضافه یک چهارم پیمانه (30 گرم) در صورت نیاز
کنسرو شیر نارگیل یا آب آناناس (به انتخاب شما) دو قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
تکه های آناناس تازه یا کنسرو شده و یا یک پیمانه (80 گرم) نارگیل خرد شده شیرین شده اختیاری برای تزئین


طرز تهیه کیک نارگیلی آناناس

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه یک نوع کیک خاص آشنا کنیم. این کیک شامل تکه های آناناس، نارگیل، شیر نارگیل، رویه آناناس خانگی و پنیر خامه ای است که بسیار خوشمزه است و برای جشن تولد و یا سالگرد ازدواج بسیار مناسب است و با درست کردن آن می توانید عزیزانتان را شگفت زده کنید، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت زمان نیاز داریم که یک ساعت و سی دقیقه از آن برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و سه دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه ای که در این دستور ذکر شده است می توانیم برای دوازده نفر کیک آماده کنیم.
قبل از شروع آموزش نیاز است که به دو نکته اشاره شود:
نکته: حتما قسمت نکات کلیدی برای بهتر شدن  دستور پخت را مرور کنید.
نکته: برای صرفه جویی در وقت، ابتدا رویه آناناس را درست کنید زیرا قبل از استفاده از آن در مونتاژ کیک باید کاملا خنک شود.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سه قالب کیک هشت اینچی را چرب می کنیم و کف آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس کاغذ روغنی ها را نیز چرب می کنیم و کنار می گذاریم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دو و یک دوم پیمانه آرد کیک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه جداگانه با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه کره و یک و یک دوم پیمانه شکر را با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.
بعد چهار عدد سفیده را اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مخلوط شوند سپس یک دوم پیمانه خامه ترش، دو قاشق چای‌خوری عصاره وانیل و یک قاشق چای خوری عصاره نارگیل را به آن اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا مواد خوب ترکیب شوند. در نتیجه بافت‌های مختلف و ترکیب کره جامد، مخلوط منسجم به نظر می‌آید اما نران نباشید. در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را دوباره با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر(درست کردن مایه کیک)
 همزن را روی سرعت پایین تنظیم کرده و مواد خشک، سه چهارم پیمانه شیر نارگیل و دو قاشق غذا خوری آب آناناس را به آرامی به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ترکیب شوند، سپس تکه های نارگیل و آناناس رنده شده می ریزیم و با همزن می زنیم تا مواد کاملا باهم ترکیب شوند.
نکته: در صورت نیاز همه مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که کره و آرد گلوله شده ای در ته ظرف نباشد. خمیر کمی غلیظ خواهد شد.

مرحله پنجم: پختن کیک ها
خمیر را به طور مساوی در قالب های کیک می ریزیم و داخل فر می گذاریم و حدود 22 تا 24 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملا پخته شوند، آن ها را می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو می کنیم اگر تمیز بیرون بیاید، کیک پخته و تمام است.

طرز تهیه کیک نارگیل و آناناس

مرحله ششم: خنک کردن کیک ها
بعد از اتمام زمان پخت قالب ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها کمی در قالب بمانند و خنک شوند سپس آن ها را از قالب در آورده و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کیک ها باید قبل از فراست و مونتاژ کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم: رویه آناناس را درست می کنیم
در همین حین که کیک ها خنک می شوند رویه آناناس را درست می کنیم. یک قابلمه کوچک را به اندازه ۱ تا ۲ اینچ از ظرفیت با آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم می کنیم و یک قابلمه متوسط دیگر روی آن می گذاریم و یک عدد تخم مرغ، زرده تخم مرغ، شکر گرانول، نشاسته ذرت، آب آناناس و نمک را در آن می ریزیم و با همزن هم می زنیم. همانطور که رویه آناناس پخته می شود به هم زدن ادامه می دهیم زیرا هم زدن مداوم از منسجم شدن زرده تخم مرغ جلوگیری می کند. حدود 10 دقیقه هم می زنیم و می پزیم تا مخلوط کمی غلیظ شود و شبیه بافت سس شود.
نکته: اگر مایه غلیظ نشد، حرارت را زیاد کنید و به هم زدن ادامه دهید.
حالا قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم. کره از حرارت رویه آب می شود. رویه آناناس را در یک شیشه یا کاسه می ریزیم و یک تکه پلاستیک را مستقیماً روی آن قرار می دهیم (این کار از تشکیل شدن لایه پوستی شکل روی آن جلوگیری می کند.) به اندازه یک پیمانه رویه آناناس درست می شود.
رویه آناناس را کاملا خنک می کنیم، رویه با سرد شدن به غلیظ شدن ادامه می دهد.
نکته: پس از خنک شدن، پوشش پلاستیکی را می توانید جدا کنید.
نکته: بعد از استفاده از رویه باقی مانده آن را بپوشانید و تا 1 هفته در یخچال بگذارید. (برای بیسکویت یا نان تست عالی است!)

طرز تهیه کیک نارگیل و آناناس

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ
فراستینگ را درست می کنیم به این ترتیب که در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، هشت اونس پنیر خامه ای و یک دوم پیمانه کره را حدود ۲ دقیقه با سرعت متوسط هم می زنیم تا کرمی و یکدست شوند. سپس سه پیمانه شکر شیرینی پزی، دو قاشق غذا خوری شیر نارگیل یا آب آناناس، یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم، سپس به سرعت را بالا می بریم و 2 دقیقه دیگر هم می زنیم.
نکته: اگر می خواهید فراست کمی غلیظ تر شود، یک چهارم پیمانه شکر قنادی اضافه کنید (ما معمولاً آن را اضافه می کنیم).

طرز تهیه کیک نارگیل و آناناس

مرحله نهم: مونتاژ و تزئین کردن کیک
اگر روی کیک‌ها گنبدی شکل است، با احتیاط از یک چاقوی دندانه‌دار بزرگ برای برش دادن یک لایه نازک از رویه‌ها استفاده می کنیم تا سطحی صاف ایجاد کنیم. یک لایه کیک را روی صفحه گردان کیک قرار می دهیم. به طور یکنواخت روی آن را با حدود یک دوم فراستینگ می پوشانیم و سپس روی آن یک چهارم پیمانه رویه آناناس می مالیم. ما از یک کاردک برای اینکار استفاده می کنیم. لایه دوم کیک را روی اولی قرار می دهیم و همین کار را برای این لایخ نیز تکرار می کنیم. لایه سوم را هم با احتیاط روی دومی قرار می دهیم و کناره ها و سطح آن را با باقیمانده فراستینگ و به صورت یک لایه نازک می پوشانیم و در یک ظرف مناسب قرار می دهیم.
نکته: کیک به علت فیلینگ بسیار لیز است پس با دقت لایه ها را روی هم قرار بدهید.
حالا کیک روکش شده را به مدت 30 تا 60 دقیقه در یخچال قرار می دهیم و سپس کیک را از یخچال بیرون می آوریم و باقی مانده رویه و فراستینگ را روی کیک می مالیم. در آخر روی کیک را با تکه های آناناس و کناره ها را با پودر نارگیل تزئین می کنیم و در یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

طرز تهیه کیک نارگیل و آناناس

مرحله آخر: سرو و نگهداری
کیک تزئین شده  را قبل از سرو به مدت حداقل 20 دقیقه در یخچال می گذاریم(این به کیک کمک می کند تا شکل خود را هنگام برش حفظ کند) سپس آن را بیرون می آوریم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم. در نهایت روی باقی مانده کیک را محکم می پوشانیم و تا 5 روز در یخچال نگهداری می داریم.

نکات کلیدی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل های آماده سازی و انجماد: می توانید رویه آناناس را زودتر از موعد درست کنید. بعد از خنک شدن کامل روی آن را محکم بپوشانید و تا 1 هفته در یخچال قرار دهید. لایه های کیک را نیز می توانید از یک شب قبل بپزید، خنک کنید و محکم بپوشانید. به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید از قبل آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. وقتی کیک آماده تزئین شد، اجازه دهید فراستینگ به مدت 15 دقیقه در دمای اتاق بماند تا کمی نرم شود، سپس قبل از فراست کردن کیک به مدت یک دقیقه با همزن و با سرعت متوسط ​​ هم بزنید. لایه های کیک بدون فراستینگ را می توان ۲ تا ۳ ماه فریز کرد. برای یخ زدایی هم یک شب در یخچال بگذارید و قبل از تزئین و سرو آن ها را به دمای اتاق برسانید.
آرد کیک: برای کسب بهترین نتیجه، اکیداً آرد کیک را توصیه می‌کنیم. شما می توانید آرد کیک را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.
سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ برای بافت اسفنجی کیک با اهمیت است. دو عدد از زرده ها را برای رویه آناناس نگه دارید.
کنسرو شیر نارگیل: چون این کیک خیلی مرطوب است، لذا مقدار شیر نارگیل را به جای یک پیمانه (240 میلی لیتر) به سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) تغییر داده ایم. کنسرو شیر نارگیل یک ماده پخت و پز است نه یک نوشیدنی. معمولاً شیرین نشده است، بنابراین مطمئن شوید که از شیرین نشده استفاده می کنید و معمولاً در نزدیکی محصولات غذایی تایلندی یافت می شود. برای تهیه مایه کیک به سه چهارم پیمانه نیاز دارید، نه کل قوطی. در صورت تمایل می توانید از دو قاشق غذا خوری دیگر در فراستینگ استفاده کنید. مقدار کمی در قوطی باقی خواهد ماند. شیر نارگیل جدا می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که قوطی را قبل از باز کردن تکان داده اید یا بعد از باز کردن قوطی، مایع و خامه نارگیل را با هم مخلوط کنید تا شیر نارگیل غلیظی که در این دستور پخت نیاز دارید بدست آید.
نارگیل خرد شده شیرین: توصیه می کنم از نارگیل خرد شده شیرین استفاده کنید. نسبت به نارگیل شیرین نشده مرطوب تر است و این تفاوت زیادی در بافت کیک ایجاد می کند. در صورت تمایل، تکه های نارگیل را در غذاساز بریزید یا آن ها را خرد کنید تا یکدست باشد. توجه کنید که خرد کردن نارگیل اختیاری است.
تکه‌های آناناس: اگر از تکه‌های آناناس کنسرو شده استفاده می‌کنید، یک قوطی آب آناناس بخرید که حاوی تکه های آن باشد می توانید از آب آن برای تهیه مایه کیک استفاده کنید. اتوجه کنید که از آناناس له شده که خیلی مایع و رقیق است استفاده نکنید. اگر از آناناس تازه استفاده می کنید، تکه های آن را به اندازه بند انگشت برش دهید.
آب آناناس: می‌توانید از آب آناناس تازه یا کنسرو شده در دستور پخت کیک و فراستینگ استفاده کنید. اما برای اینکه رویه آناناس غلیظ شود باید از آب کنسرو شده استفاده کنید.
پنیر خامه ای: در صورت تمایل، می‌توانید به جای فراستینگ پنیر خامه‌ای، از باترکرم وانیلی استفاده کنید. اگر از دستور فراستینگ پیروی می کنید، می توانید به جای شیر کامل یا خامه غلیظ از کنسرو شیر نارگیل یا 3 قاشق غذا خوری آب آناناس و 2 قاشق غذا خوری شیر نارگیل استفاده کنید.
مقدار مایه کیک: این دستور تقریباً 8 پیمانه مایه کیک به دست می‌دهد که اگر برای اندازه‌ها و تبدیل‌های مختلف کیک به آن نیاز دارید مفید است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.