دستور پخت پیتزا رولی

در این مطلب قصد داریم یک مدل پیتزای خاص آموزش دهیم که با رول های مغزدار درست می شود و با چیدن رول ها در کنار هم و رومال کره گیاهی سیر تکمیل می‌شود. برای این دستور وقت بگذارید زیرا چند مرحله خاص دارد ولی نتیجه عالی است و پشیمان نخواهید شد، پس همراه ما باشید.
شنبه، 10 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پیتزا رولی

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

مواد غذایی مقدار
مخمر پلاتین از ستاره سرخ دو قاشق چای خوری
شکر گرانول سفید یک قاشق غذا خوری
شیر کامل سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) 
کره بدون نمک، آب شده سه قاشق غذا خوری (45 گرم)
تخم مرغ بزرگ یک عدد
نمک یک قاشق چای خوری
پودر سیر یک قاشق چای خوری
مخلوط چاشنی ایتالیایی یک قاشق چای خوری
آرد نان (الک شده)، به علاوه مقداری بیشتر جهت آرد پاشی دست ها و سطح کار دو و سه چهارم پیمانه (360 گرم)


مواد لازم برای تهیه فیلینگ

مواد غذایی مقدار
پنیر موزارلای رنده شده یک و نیم پیمانه (135 گرم)
پپرونی خرد شده نصف پیمانه (60 گرم)


مواد لازم برای تهیه تاپینگ (رویه)

مواد غذایی مقدار
پنیر موزارلای رنده شده نصف پیمانه (45 گرم)
پپرونی خرد شده یک چهارم پیمانه (30 گرم)
اختیاری: سوسیس آسیاب شده ایتالیایی نپخته چهار اونس (113 گرم)
اختیاری: فلفل سبز خرد شده یک سوم پیمانه (50 گرم)
اختیاری: زیتون سیاه خرد شده دو قاشق غذا خوری (20 گرم)


مواد لازم برای تهیه کره گیاهی سیر جهت رومال

مواد غذایی مقدار
کره، آب شده دو قاشق غذا خوری (28 گرم)
چاشنی ایتالیایی نصف قاشق چای خوری
پودر سیر نصف قاشق چای خوری
اختیاری، برای سرو: سس پیتزا، ریحان تازه خرد شده، فلفل قرمز خرد شده به مقدار لازم


طرز تهیه پیتزا رولی

در این مطلب قصد داریم یک مدل پیتزای خاص آموزش دهیم که با رول های مغزدار درست می شود و با چیدن رول ها در کنار هم و رومال کره گیاهی سیر تکمیل می‌شود. برای این دستور وقت بگذارید زیرا چند مرحله خاص دارد ولی نتیجه عالی است و پشیمان نخواهید شد، پس همراه ما باشید.
برای تهیه این مدل پیتزا در کل به سه ساعت و سی و پنج دقیقه زمان نیاز داریم که سه ساعت از آن برای آماده سازی، سی و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن صرف می شود همچنین با موا د اولیه ای که در این دستور به آن ها اشاره شده است می توانیم برای 20 تا 24 عدد رول آماده کنیم.

دستور پخت پیتزا رولی

مرحله اول: آماده کردن مخمر
ابتدا قلاب خمیر زن همزن را روی آن قرار می دهیم سپس دو قاشق چای خوری مخمر پلاتین و یک قاشق غذا خوری شکر را در کاسه همزن می ریزیم.( توجه کنید که بهتر است از همزن پایه دار استفاده کنید و اگر همزن پایه دار ندارید، مواد را در یک کاسه بزرگ معمولی بریزید.) سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) شیر را روی اجاق گاز یا مایکروویو قرار می دهیم تا گرم شود و دمای آن به حدود 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) برسد سپس شیر گرم را روی مخلوط مخمر و شکر می ریزیم و به آرامی هم می زنیم تا ترکیب شوند، سپس با یک حوله آشپزخانه تمیز روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم مخلوط به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند و مخمر عمل کرده و کف کند.

دستور پخت پیتزا رولی

مرحله دوم: درست کردن خمیر
حالا سه قاشق غذا خوری (45 گرم) کره آب شده، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری پودر سیر و یک قاشق چای خوری چاشنی ایتالیایی و حدود یک پیمانه آرد نان را به کاسه همزن و مخلوط مخمراضافه می کنیم و ۱ دقیقه با سرعت کم هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند، سپس بقیه آرد را اضافه می کنیم و ۲ دقیقه با دور کم هم می زنیم. خمیر نرم خواهیم داشت.
نکته: اگر احساس می کنید خمیر خیلی چسبناک است، یک قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه کنید.
نکته:  توجه کنید که اگر همزن ندارید می توانید در این مرحله خمیر را با قاشق چوبی یا کفگیر پلاستیکی هم بزنید.
خمیر آماده شده را روی سطح کار آرد پاشی شده منتقل می کنیم و با دست آرد پاشی شده آن را به مدت 3 دقیقه ورز می دهیم. اگر خمیر خیلی چسبنده باشد، یک تا سه قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه می کنیم.
در این مرحله داخل کاسه همزن را با قلمو یا اسپری خوب چرب می کنیم و خمیر را در آن قرار می دهیم و با پلاستیک یا فویل آلومینیومی روی آن را می پوشانیم و حدود 60 تا 90 دقیقه در یک محیط کمی گرم قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. (محیط آشپزخانه گزینه خوبی برای عمل آمدن خمیر است.)

دستور پخت پیتزا رولی

مرحله سوم: آماده کردن قالب
در همین حین که خمیر را کنار گذاشته ایم تا حجم آن دو برابر شود، یک تابه مربع 9 اینچی یا یک تابه چدنی 10 اینچی را چرب می کنیم. توجه کنید که یک قالب کیک گرد 9 اینچی یا ظرف پای برای این دستور خیلی کوچک است.

مرحله چهارم: آماده سازی فیلینگ
قبل از حجم گرفتن خمیر فیلینگ را هم آماده می کنیم به این صورت که  یک و نیم پیمانه (135 گرم) موزارلای رنده شده و نصف پیمانه (60 گرم) پپرونی خرد شده را در یک کاسه ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم: درست کردن رول ها
وقتی خمیر آماده شد، ابتدا پوشش آن را برداشته و دست ها را آرد پاشی کرده و با مشت آرام روی خمیر می زنیم تا هوا داخل آن آزاد شود. سپس یک تکه از خمیر را به اندازه یک و نیم قاشق غذا خوری (1 اونس / 30 گرم) برمی داریم و به شکل یک توپ در می آوریم و در مرکز آن یک فرورفتگی ایجاد می کنیم و کمی از فیلینگ (یک قاشق غذاخوری کم، حدود 7 تا 8 گرم) را با انگشتان خود برداشته و در وسط خمیر قرارمی دهیم، اطراف خمیر را دور تا دور جمع می کنیم تا بسته شود و گلوله خمیر پر شده را در قالب آماده شده قرار می دهیم. این کار را با باقی مانده خمیر و فیلینگ تکرار می کنیم تا هم ظرف پر شود و هم خمیر تمام شود (باید حدود 20 تا 24 خمیر توپی شکل داشته باشید).

دستور پخت پیتزا رولی

دستور پخت پیتزا رولی

دستور پخت پیتزا رولی

مرحله ششم: استراحت دادن به رول ها
روی ماهیتابه را با پلاستیک یا فویل آلومینیومی می پوشانیم و یک بار دیگر در محیطی گرم حدود 30 تا 45 دقیقه می گذاریم تا رول ها پف کنند.

دستور پخت پیتزا رولی

مرحله هفتم: مواد رویه (تاپینگ) را آماده می کنیم
در یک کاسه کوچک، نصف پیمانه (45 گرم) پنیر موزارلا و یک چهارم پیمانه (30 گرم) پپرونی را با هم مخلوط می کنیم. سپس یک تابه را روی حرارت متوسط ​​گرم می کنیم و چهار اونس (113 گرم) سوسیس و یک سوم پیمانه (50 گرم) فلفل سبز خرد شده را در آن می ریزیم و با قاشق چوبی یا کفگیر پلاستیکی مواد را حدود 6 تا 7 دقیقه تفت می دهیم. حالا مخلوط را به یک بشقاب پوشیده شده با دستمال کاغذی منتقل می کنیم تا آب آن گرفته شود. در آخر با دو قاشق غذا خوری (20 گرم) زیتون سیاه ورقه شده ترکیب می کنیم.

مرحله هشتم: روشن کردن فر
بعد از آماده کردن رویه فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله نهم: پختن پیتزا
20حالا ماهیتابه حاوی ول ها را داخل فر می گذاریم و بعد از 20 دقیقه، ماهیتابه را از فر خارج می کنیم و مواد رویه را که آماده کرده بودیم روی پیتزا می ریزیم و روی ماهیتابه را با فویل می پیچیم و دوباره به فر برمی گردانیم و 12 تا 15 دقیقه دیگر می پزیم، (یا تا زمانی که روی آن کمی قهوه ای شود.) برای آزمایش دقیق تر آماده بودن پیتزا، از دماسنج  استفاده می کنیم زمانی که دماسنج دمای 195 درجه فارنهایت (90 درجه سانتیگراد) را نشان دهد، پیتزا آماده است. آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

دستور پخت پیتزا رولی

مرحله آخر: درست کردن رومال و سرو و نگهداری
در همین حین که پیتزا خنک می شود رومال را آماده می کنیم به این ترتیب که دو قاشق غذا خوری کره را آب شده و نصف قاشق چای خوری پودر سیر و نصف قاشق چای خوری چاشنی ایتالیایی را باهم مخلوط می کنیم و قبل از سرو با قلمو روی رول های گرم می مالیم و در آخر با سس پیتزا و سایر مواد اضافی دیگر مانند ریحان تازه خرد شده یا تکه های فلفل قرمز خرد شده تزئین کرده و سرو می کنیم و در آخر روی رول های باقی مانده را محکم می پوشانیم و تا 5 روز در یخچال نگهداری می کنیم.

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل انجماد: خمیر را طبق دستور آماده کنید و رول های شکل گرفته را در یک تابه چرب شده بچینید، روی آن را محکم بپوشانید و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن، گلوله های خمیر دیگر به هم نمی چسبند و در صورت نیاز می توانید آن ها را در نایلون فریزر قرار دهید. روزی که آن ها را سرو می‌کنید، گلوله‌های خمیر را در یک قالب چرب شده بچینید، روی آن را محکم بپوشانید، سپس اجازه دهید حدود 4 تا 5 ساعت یخ زدایی شوند و ور بیایند بعد طبق دستور پخت کنید. همچنین می توانید رول های پخته شده را هم فریز کنید به این صورت که ابتدا اجازه دهید کاملا خنک شوند و سپس تا 3 ماه در فریزر بگذارید. سپس در یخچال یا در دمای اتاق یخ زدایی کنید و به دلخواه دوباره آن ها را گرم کنید. برای گرم کردن، ماهیتابه را با فویل بپوشانید و دوباره در فر با دمای 300 درجه فارنهایت (149 درجه سانتیگراد) حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که گرم شوند گرم کنید.

دستورالعمل آماده سازی از قبل: خمیر را طبق دستور آماده کنید و رول های شکل گرفته را محکم بپوشانید و حدود 15 ساعت در یخچال قرار دهید و روز بعد حداقل 3 ساعت قبل از اینکه به آن ها نیاز داشته باشید، رول ها را از یخچال خارج کنید، درب آن را ببندید و اجازه دهید حدود 1 تا 2 ساعت قبل از پخت روی پیشخوان بمانند و ور بیایند سپس طبق دستور آن ها را بپزید.

مخمر: ما همیشه از مخمر فوری پلاتینیوم از Red Star استفاده می‌کنیم. در صورت استفاده از مخمر خشک فعال، توجه کنید که زمان عمل آمدن آن کمی طولانی تر می باشد.

آرد: ما آرد نان را برای این دستورتوصیه می کنیم. در صورت نیاز می توانید به جای آن از آرد همه منظوره استفاده کنید.

چاشنی ایتالیایی: ادویه ایتالیایی یک ترکیب گیاهی است که از فروشگاه های مواد غذایی می توانید خریداری کنید و در صورت تمایل می توانید چاشنی ایتالیایی را در خانه درست کنید. یا آن را به همان مقدار با سبزی خشک مورد علاقه خود جایگزین کنید.

مواد لازم برای تهیه چاشنی ایتالیایی
دو قاشق غذا خوری ریحان خشک
دو قاشق غذا خوری پونه کوهی خشک
یک قاشق غذا خوری رزماری خشک
دو قاشق غذا خوری جعفری خشک
یک قاشق غذا خوری آویشن خشک
یک قاشق غذا خوری فلفل قرمز
یک قاشق چای خوری پودر سیر

طرز تهیه چاشنی ایتالیایی
همه مواد را در یک کاسه کوچک می ریزیم و باهم ترکیب می کنیم سپس آن را در ظرف دربسته می ریزیم و در جای تاریک و خنک به مدت 6 ماه نگهداری می کنیم.

دستور پخت پیتزا رولی

می توانید پیتزای گیاهی درست کنید: می توانید پپرونی را کنار بگذارید و فقط پنیر بیشتری برای پر کردن و رویه اضافه کنید یا به جای آن از پپرونی گیاهی استفاده کنید.

تابه های پخت: اگر از قالب دیگری برای پخت استفاده می کنید حتما مطمئن شوید که تحمل دمای فر را داشته باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال