دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

در این مطلب قصد داریم یک مدل بیسکویت ترد و خوشمزه را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. تا انتهای مقاله با ما باشید.
جمعه، 23 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

مواد لازم برای تهیه خمیر بیسکویت

مواد غذایی مقدار
آب گرم (نیازی به اندازه‌گیری دما نیست، اما حدود 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) عالی است) یک و نیم پیمانه (360 میلی‌لیتر)
خمیر مایه خشک فوری یا فعال (1 بسته استاندارد) دو و یک چهام قاشق چای خوری (7 گرم)
نمک یک قاشق چای خوری
شکر قهوه ای یا شکر گرانول سفید یک قاشق غذا خوری
کره بدون نمک، آب شده و کمی خنک شود یک قاشق غذا خوری
آرد همه منظوره (الک شده)، به علاوه مقداری بیشتر برای آرد پاشی دست ها و سطح کار سه و سه چهام پیمانه تا چهار پیمانه (469 تا 500 گرم)
نمک درشت یا نمک دریا درشت برای تزئین به مقدار لازم


مواد لازم برای محلول جوش شیرین

مواد غذایی مقدار
جوش شیرین نصف پیمانه (120 گرم)
آب نه پیمانه (2160 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه سس تند ناچو

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک یک چهارم پیمانه (60 گرم)
آرد همه منظوره (الک شده) یک چهارم پیمانه (31 گرم)
شیر کامل دو پیمانه (480 میلی لیتر)
پنیر چدار رنده شده دو پیمانه (250 گرم؛ 8 اونس)
سس تند دو قاشق غذا خوری
فلفل کاین یک قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل جهت طعم به مقدار لازم


طرز تهیه بیسکویت نمکی خانگی

بیسکویت بین کودکان و نوجوانان طرفداران زیادی دارد.  همچنین به عنوان عصرانه و میان وعده بسیار بی نظیری است، به همین دلیل تصمیم گرفته ایم شما همراهان گرامی را با دستور پخت یک مدل بیسکویت خوشمزه و نمکی و خانگی آشنا کنیم پس همراه ما باشید.
برای درست کردن این بیسکویت در کل به چهل دقیقه زمان نیاز داریم که بیست و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه و پانزده دقیقه جهت پخت بیسکویت ها صرف می شود. همچنین با مقدار مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم  برای دوازده نفر نان آماده می کنیم.

مرحله اول: درست کردن خمیر بیسکویت
دو و یک چهام قاشق چای خوری (7 گرم) مخمر را در یک و نیم پیمانه (360 میلی‌لیتر) آب گرم ریخته و هم می زنیم و به اندازه 1 دقیقه کنار می گذاریم. سپس یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق غذا خوری شکر قهوه ای و یک قاشق غذا خوری کره ذوب شده را به آن اضافه می کنیم و با همزن میزنیم. حالا نوبت اضافه کردن آرد است. آن را هر بار به اندازه یک پیمانه به مواد اضافه می کنیم و با قاشق چوبی (یا قلاب خمیر زن همزن) هم می زنیم تا خمیر شکل بگیرد و غلیظ شود.
نکته: اگر خمیر چسبناک است  سه چهارم پیمانه آرد اضافه کنید تا خمیر دیگر چسبناک نباشد. اگر هنوز هم چسبناک است، می توانید به اندازه یک چهارم تا نصف پیمانه  دیگر اضافه کنید.
نکته: خمیر را با انگشت فشار دهید  اگر فرو رفتگی ایجاد شده به حالت اول برگشت (به عقب برگشت)، آماده ورز دادن است.

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

مرحله دوم: ورز دادن خمیر
سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی آن بر می گردانیم، خمیر را به مدت 3 دقیقه ورز با دست های آرد پاشی شده ورز می دهیم و به شکل توپ در می آوریم. حالا روی خمیر را به آرامی و با یک حوله می پوشانیم و اجازه می دهیم 10 دقیقه استراحت کند. (در همین حال، من دوست دارم آب + جوش شیرین را همانطور که در مرحله 6 آموزش داده شده است به جوش بیاورم.)

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

مرحله سوم: روشن کردن فر و آماده کردن سینی فر
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس کف سینی فر را با ورقه پخت سیلیکونی یا کاغذ روغنی می پوشانیم و روی آن ها را با کره یا روغن چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: برش زدن و فرم دادن خمیر
با استفاده از یک چاقوی تیز یا کاتر پیتزا، خمیر را به تکه هایی به اندازه یک سوم پیمانه برش می دهیم. سپس خمیر را می غلطانیم و به شکل طناب 20 تا 22 اینچی در می آوریم. با کنار هم قرار دادن دو سر خمیر در بالای آن یک دایره درست می کنیم. دو سر انتهای خمیر که بالای دایره قرار دارند را پیچ می دهیم و به سمت پایین می آوریم تا به شکل مورد نظر در بیایند.

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

مرحله پنجم: نیم پز کردن بیسکویت ها در محلول جوش شیرین
نصف پیمانه (120 گرم) جوش شیرین و نه پیمانه آب را در یک قابلمه بزرگ می ریزیم و آب را به جوش می آوریم. هر بار یک تا دو عدد از بیسکویت ها را داخل محلول جوش شیرین می ریزیم و به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در آن می پزیم. حالا با استفاده از یک کفگیر سوراخ دار، بیسکویت ها  را از آب بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا مقداری از آب اضافی آن ها خارج شود. سپس آن ها را روی ورقه پخت آماده شده قرار می دهیم و روی هر کدام نمک دریایی درشت می پاشیم. با باقی مانده چوب شور ها همین کار را تکرار می کنیم.
نکته: توجه کنید که نباید بیسکویت ها را بیشتر از زمان گفته شده بپزید چون در این صورت مزه خوبی نخواهند داشت.
نکته: در صورت تمایل، می توانید بیسکویت های  پخته یا نپخته را تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

مرحله ششم: پختن بیسکویت ها
سینی را داخل فر گذاشته و بیسکویت ها را به مدت 12 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که روی آن ها قهوه ای طلایی شود می پزیم.

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

مرحله هفتم: درست کردن سس تند ناچو
در همین حین که بیسکویت ها داخل فر در حال پخت هستند سس را آماده می کنیم، به این ترتیب که یک چهارم پیمانه (60 گرم) کره را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط ​​آب می کنیم. سپس یک چهارم پیمانه (31 گرم) آرد را روی آن می پاشیم و مدام به مدت 1 تا 2 دقیقه هم می زنیم تا خمیر غلیظی به دست آید.

دو پیمانه (480 میلی لیتر) شیر را به آرامی به مخلوط آرد و کره اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم. پختن مواد را حدود 5 دقیقه ادامه می دهیم و مدام هم می زنیم تا مخلوط غلیظ حاصل شود. باید غلیظ باشد اما طوری نباشد که به قاشق بچسبد بلکه همچنان باید قابلیت ریخته شدن را داشته باشد. حالا دو پیمانه (250 گرم؛ 8 اونس) پنیر را به آن اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا آب شود. در آخر دو قاشق غذا خوری سس تند و یک قاشق چای خوری فلفل کاین را اضافه می کنیم و  می چشیم و در صورت تمایل  کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم.
نکته: در صورت تمایل می توانید کاین ویا سس تند بیشتری اضافه کنید.
نکته: سس با سرد شدن غلیظ می شود، باقی مانده آن را می توانید تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. قبل از سرو مجدد روی اجاق گاز یا مایکروویو حرارت دهید.
نکته: اگر مقدار مواد اولیه زیاد است به راحتی می توانید مقدار آن را نصف کنید!

مرحله آخر: سرو و نگهداری بیسکویت ها
بعد از اتمام مراحل پخت سینی را از فر خارج می کنیم و بیسکویت های گرم را از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب می چینیم و به همراه سس تند ناچو سرو می کنیم و روی بیسکویت های  باقیمانده را می پوشانیم و تا 3 روز در دمای اتاق نگهداری می کنیم.
نکته: بیسکویت ها با گذشت زمان کمی نرمی خود را از دست می دهند. بنابراین برای گرم کردن مجدد، چند ثانیه آن ها را در مایکروویو قرار دهید یا در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت 5 دقیقه گرم کنید.

دستور تهیه بیسکویت نمکی در خانه

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل های آماده سازی و انجماد: بیسکویت های  پخته و خنک شده را می توانید 2 تا 3 ماه در ظرف در بسته به راحتی منجمد کنید. برای یخ زدایی و گرم کردن مجدد، بیسکویت های یخ زده را در داخل فر با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا گرم شوند. حتی می توانید آن ها را در مایکروویو یخ زدایی کنید. خمیر آماده شده بیسکویت ها  را می توانید تا یک روز در یخچال نگهداری کنید. برای یخ زدایی کافی است خمیر یخ زده را یک شب در یخچال قرار دهید. خمیر یخچالی را می توان در حالی که هنوز سرد است به شکل گفته شده درآورید، اما قبل از نیم پز کردن و پخت کامل بسکویت ها باید اجازه دهیدخمیر فرم گرفته حدود 1 ساعت باید استراحت کند و پف کند.

محلول جوش شیرین (مرحله 5): محلول جوش شیرین به شدت توصیه می شود زیرا به ایجاد طعم و بافت متمایز بیسکویت ها کمک می کند. در صورت حذف این مرحله، روی بیسکویت های شک داده شده را با ترکیبی از یک عدد تخم مرغ زده شده و یک قاشق غذا خوری شیر رومال می کنیم. سپس روی آن ها نمک می پاشیم و در فر می گذاریم. اگر تخم مرغ ندارید، به راحتی با دو قاشق غذا خوری شیر بیسکویت ها را رومال کنید.

بیسکویت نمکی دارچینی: رویه نمک درشت را حذف کنید (و اگر مرحله نیم پز کردن در محلول جوش شیرین را انجام نمی دهید، از رومال تخم مرغ هم صرف نظر کنید)و طبق دستور بیسکویت ها را بپزید سپس در حین پخت، چهار قاشق غذا خوری (60 گرم) کره بدون نمک یا نمک دار (به انتخاب شما) را آب کنید و بیسکویت پخته شده و گرم را با کره آب شده رومال کنید سپس آن ها را در مخلوط دارچین و شکر فرو کنید. برای درست کردن مخلوط دارچین و شکر هم می توانید  از سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر گرانول سفید و یک و نیم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید. بیسکویت دارچینی بهتر است در همان روز سرو شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.