دستور پخت کیک آناناس برگردان

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک مدل کیک خوشمزه و پرطرفدار به نام کیک آناناس برگردان را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.
يکشنبه، 16 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کیک آناناس برگردان

مواد لازم برای تهیه تاپینگ

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، ذوب شده یک چهارم پیمانه (60 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده نصف پیمانه (100 گرم)
آناناس هشت  تا ده برش
گیلاس ماراسکینو پانزده تا بیست عدد


مواد لازم برای تهیه مایه کیک

 
مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) یک و نیم پیمانه (177 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق شش قاشق غذا خوری (85 گرم)
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه (150 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده دو عدد
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
آب آناناس، به دمای اتاق رسیده (از باقیمانده قوطی استفاده کنید) یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
شیر، به دمای اتاق رسیده دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر)


طرز تهیه کیک آناناس برگردان

کیک آناناس یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است. دستور تهیه کیک آناناسی که در ادامه به آن اشاره شده است یک دستورتهیه کلاسیک آن برای پخت کیک آناناس برگردان است که به تازگی به روز رسانی شده است. تا انتها همرا ما باشید تا با دستور پخت این کیک خوشمزه آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به یک ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که بیست و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، چهل و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای هشت تا ده نفر کیک آماده کنیم.

قبل از اینکه برویم سراغ آموزش، لازم است که به این نکته اشاره کنیم که اگر می خواهید بهترین نتیجه را کسب کنید قبل از شروع دستور تهیه و نکات مربوطه را با دقت بخوانید.

مرحله اول: روشن کردن فر
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم: آماده کردن رویه 
یک چهارم پیمانه کره ذوب شده را در یک قالب پای 9×2 اینچی چرب نشده یا قالب گرد کیک می ریزیم.
نکته: مطمئن شوید قالبی که قرار است کیک را در آن بپزید به اندازه  2 اینچ یا حداقل 1.8 اینچ عمق داشته باشد تا مشکل سرریز شدن مواد را نداشته باشید.
سپس نصف پیمانه (100 گرم) شکر قهوه ای را به طور یکنواخت روی کره می پاشیم. در ادامه ابتدا آب اضافی میوه ها را با یک دستمال کاغذی تمیز می گیریم.
بعد حدود 6 تا 7 برش آناناس و همه گیلاس ها را روی شکر قهوه ای می چینیم (می توانید 3 حلقه از آناناس را نصف کنید و دور قالب بچینید.)
قالب را برای چند دقیقه در یخچال قرار می دهیم و می رویم سراغ درست کردن مایه کیک. این کار کمک می کند که میوه ها روی شکر قهوه ای تا حدودی فیکس شوند و هنگام ریختن مایه کیک در قالب، تکان نخورند.

دستور پخت کیک آناناس برگردان

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
یک و نیم پیمانه (177 گرم) آرد کیک، یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره را حدود 1 دقیقه با سرعت بالا می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود. سه چهارم پیمانه (150 گرم) سپس شکر را اضافه می کنیم و حدود 1 دقیقه با سرعت زیاد می زنیم تا کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
در حالی که همزن را روی سرعت بالا تنظیم کرده ایم دو عدد سفیده تخم مرغ را به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شوند سپس یک سوم پیمانه (80 گرم) خامه خامه ترش و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و می زنیم. در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد خشک و تر (درست کردن مایه کیک)
مواد خشک الک شده را داخل مواد خیس می ریزیم و همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و در حالی که همزن کار می کند، به آرامی یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) آب آناناس و دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر) شیر را داخل آن می ریزیم و با سرعت کم هم می زنیم تا همه مواد با هم ترکیب شوند.
نکته: توجه کنید که نباید مواد را بیش از حد مخلوط کنید.
نکته: ممکن است لازم باشد همه مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که ته کاسه هیچ آرد گلوله شده ای وجود ندارد.
نکته: مایه کیک کمی غلیظ خواهد شد نگران نباشید.

مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب
در این مرحله رویه را از یخچال خارج می کنیم و مایه کیک را به طور یکنواخت روی آن می ریزیم و پخش می کنیم.

دستور پخت کیک آناناس برگردان

مرحله هفتم: پختن کیک
قالب را داخل فر می گذاریم و به مدت 43 تا 48 دقیقه می زپزیم و وقتی زمان پخت به نیمه رسید روی کیک را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا قبل از اینکه کیک مغر پخت شود، روی آن بیش از حد قهوه ای نشود.
نکته: کیک زمانی درست می‌شود که خلال دندانی که در مرکز آن فرو برده ایم، تمیز بیرون بیاید.
نکته: اگر زمان پخت کیک شما بیشتر طول کشید اشکالی ندارد زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است چون دما متفاوت است.
نکته: اگر کیک پف کرد و به فویل چسبید، نگران نباشید به هر حال قرار است کیک را وارونه سرو کنید.

دستور پخت کیک آناناس برگردان

مرحله هشتم: خنک کردن کیک
بعد از اینکه زمان گفته شده سپری شد کیک را از فر خارج کرده و به مدت 20 دقیقه همراه با قالب روی توری سیمی می گذاریم تا کمی خنک شود.

مرحله آخر: سرو و نگهداری
حالا کیک کمی خنک شده را از قالب در می آوریم و داخل پایه کیک یا ظرف مناسب قرار می دهیم. می توانیم کیک را برش بزنیم و گرم سرو کنیم، اما توجه کنید که در این صورت برش ها نامرتب خواهتد شد پس بهتر است کیک را قبل از برش دادن و سرو در دمای اتاق کاملاً خنک کنیم.
نکته: توجه کنید که برای تسریع فرآیند خنک شدن کیک، آن را در یخچال قرار ندهید زیرا ممکن است بافت آن بیش از حد متراکم شود.
باقی مانده کیک را می پوشانیم و تا 3 روز در یخچال و تا 3 ماه در فریزر نگهداری می کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل های آماده سازی: می توانید رویه را از یک روز قبل درست کنید و در یخچال نگهداری کنید. توجه کنید که در این صورت باید روی قالب را محکم بپوشانید. حتی می توانید مواد مرطوب و مواد خشک را از یک روز قبل درست کنید و به طور جداگانه روی آن ها را بپوشانید و به ترتیب در یخچال و دمای اتاق نگهدارید و روز بعد طبق دستور ادامه دهید. فقط باید قبل از مخلوط کردن آن ها، اجازه دهید مواد مرطوب به دمای اتاق برسند.

دستور العمل قدیمی: دستور پخت این کیک در سال 2020 به روز شده است، اگر می خواهید دستور پخت قدیمی را نیز تست کنید، در اینجا آمده است: دستور پخت کیک یکسان است. دستور پخت را با درست کردن رویه شروع کنید، برای مایه کیک، در یک کاسه متوسط یک و دو سوم پیمانه (210 گرم) آرد همه منظوره، نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک را با هم مخلوط کنید. سپس در یک کاسه جداگانه، نصف پیمانه (115 گرم) کره بدون نمک ذوب شده، سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر قهوه ای روشن بسته بندی شده، یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر دانه ریز، یک عدد تخم مرغ بزرگ، یک چهارم پیمانه(60 گرم) ماست یا خامه ترش را با همزن بزنید و بعد نصف پیمانه (120 میلی لیتر) شیر، یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) آب آناناس و یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت مواد خیس و خشک را باهم مخلوط کنید تا یکدست شوند، حالا طبق دستور بالا ادامه دهید.

آناناس و گیلاس: در دستور العمل های سنتی از آناناس کنسرو شده و گیلاس ماراسکینو استفاده می شود. در اینجا یک قوطی 20 اونسی کنسرو آناناس را توصیه می کینم که معمولا 10 حلقه از آن استفاده می شود. در صورت تمایل می توانید از برش های آناناس تازه و گیلاس تازه استفاده کنید. اگر از گیلاس تازه استفاده می کنید، توصیه می کنیم آن ها را نصف کنید. همانطور که گفته شد، آب اضافی میوه ها را بگیرید. تکه‌های آناناس تازه یا کنسرو شده که له شده اند رویه‌ای نامرتب ایجاد می‌کنند که ممکن است وقتی کیک را بر می گردانید بریزد.

خامه ترش و شیر: خامه ترش پر چرب و شیر کامل برای داشتن بهترین طعم و بافت به شدت توصیه می شود. از یک ماست ساده پرچرب هم می توانید به جای خامه ترش استفاده کنید، اگرچه ممکن است بافت کیک لطیف نباشد. همین امر در مورد شیر کم چرب نیز صدق می کند.

چرا همه چیز باید به دمای اتاق برسد؟ همه اقلامی که در یخچال هستند باید به دمای اتاق برسد تا مواد به راحتی باهم مخلوط شوند و مایه کیک یکدستی حاصل شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.