کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

اگر قصد دارید یک کیک بی نظیر به عنوان دسر درست کنید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.
دوشنبه، 17 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) دو و نیم پیمانه (285 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم)
شکر گرانول سفید یک و نیم پیمانه (300 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق غذا خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
Oreo خرد شده یک و یک چهارم پیمانه(110 گرم، حدود 10 عدد Oreo کامل)


مواد لازم برای تهیه کرم روکش کیک

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای پر چرب، نرم شده در دمای اتاق شش اونس (170 گرم)
شکر قنادی سه چهارم پیمانه (90 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
خامه غلیظ سرد یا خامه فرم گرفته یک و نیم پیمانه (360 میلی لیتر)
Oreo خرد شده یک پیمانه (90 گرم، حدود 8 عدد Oreo کامل معمولی)


مواد لازم برای تزئین کیک

مواد غذایی مقدار
Oreo مینی یا معمولی به مقدار لازم


طرز تهیه کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

کیک سفید نرم و کره ای که در اینجا آموزش می دهیم با بیسکویت های کرم دار Oreo پر شده و با فراستینگ خامه ای سبک و پفکی روکش شده است. با راسخون همراه باشید قطعا از تهیه آن لذت خواهید برد.

برای تهیه این کیک شگفت انگیز در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، سی و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: روشن کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس یک قالب کیک 9×13 اینچی را خوب چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دو و نیم پیمانه (285 گرم) آرد کیک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم) کره را حدود 1 دقیقه با سرعت بالا می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود. یک و نیم پیمانه (300 گرم) شکر را اضافه می کنیم و با دور تند 2 دقیقه می زنیم تا کرم رنگ شود. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
حالا چهار عدد سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم و با سرعت بالا حدود 2 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند. سپس سه چهارم پیمانه (180 گرم) خامه ترش و یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم. در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و تا حد نیاز هم می زنیم.
نکته: مخلوط منسجم به نظر می رسد و این مشکلی ندارد، نگران نباشید.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و تر (درست کردن مایه کیک)
با سرعت کم همزن، مواد خشک الک شده را به مواد تر اضافه می کنیم و تا زمانی که مخلوط شوند هم می زنیم. در حالی که همزن هنوز روشن است، سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) شیر را به آرامی در آن می ریزیم تا مخلوط شود. توجه کنید که بیش از حد مواد را مخلوط نکنید. شاید لازم باشد همه مواد را با دست هم بزنیم تا مطمئن شویم ته کاسه آرد گلوله شده ای وجود ندارد، سپس یک و یک چهارم پیمانه تکه های خرد شده Oreo را داخل آن می ریزیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب و پختن آن
مایه کیک را در قالب کیک آماده شده می ریزیم و آن را داخل فر می گذاریم و حدود 32 تا 35 دقیقه یا تا زمانی که کیک کاملا پخته شود، می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو می کنیم اگر تمیز بیرون بیاید، کیک پخته است.

کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

مرحله ششم: خنک کردن کیک
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت قالب را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم کیک در قالبی که روی توری قرار داده شده بماند و کاملا خنک شود.
نکته: کیک باید قبل از فراست شدن کاملا خنک باشد.

مرحله هفتم: درست کردن کرم روکش کیک
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، شش اونس (170 گرم) پنیر خامه ای را حدود 1 دقیقه با سرعت متوسط رو ​​به بالا می زنیم تا کرم رنگ شود. کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و دوباره به میزان لازم هم می زنیم تا کرم رنگ شود. حالا سه چهارم پیمانه (90 گرم) شکر و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و حدود 2 دقیقه کامل با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند. کناره ها و کف کاسه را مجددا می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم. همزن را روی سرعت کم قرار می دهیم و در حالی که همزن روشن است، یک و نیم پیمانه (360 میلی لیتر) خامه را با احتیاط و به آرامی داخل آن می ریزیم. بعد از اینکه همه خامه اضافه شد، همزن را با سرعت بالا روشن می کنیم و حدود 1 تا 2 دقیقه هم می زنیم تا قله های غلیظ و سفت تشکیل شود. در آخر را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

مرحله هشتم: روکش کردن کیک
اگر می‌خواهید مانند عکس کیک را روکش کنید، حدود یک پیمانه از فراستینگ را کنار بگذارید و به بقیه آن یک پیمانه Oreo خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و سپس آن را روی کیک خنک شده بمالید. (یک لایه ضخیم فراست خواهد بود.) از یک پالت خامه کشی استفاده کنید و آن را صاف کنید در آخر فراستینگ بدون خرده های اورئو را داخل قیف با ماسوره
 Wilton 1M بریزید و یک طرح زیگزاگ را دور تا دور کیک ایجاد کنید.

کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک فراست شده را می توانید بلافاصله سرو کنید یا روی آن را بپوشانید و چند ساعت قبل از سرو کنار بگذارید و یا 1 روز در یخچال بگذارید، سپس قبل از سرو به دمای اتاق برسانید. در آخر روی باقی مانده کیک را محکم بپوشانید و تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید.
نکته: اگر بیسکویت اورئو مینی دارید می توانید روی کیک را با آن تزئین کنید.

کیک خامه ای با خرده های بیسکویت Oreo

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌ آماده کردن: کیک را می‌توانید از شب قبل بپزید، خنک کنید و روی آن را محکم بپوشانید و کنار بگذارید. همچنین می توانید فراستینگ را آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. کیک را در روز بعد که آماده سرو کردید مونتاژ کنید.

دستورالعمل انجماد: کیک خامه کشی شده را می توانید تا 2 ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.

شیر کامل و خامه ترش: شیر کامل و خامه ترش برای داشتن بهترین طعم و بافت به شدت توصیه می شود. از ماست ساده پرچرب هم می توانید به جای خامه ترش استفاده کنید اما ممکن است بافت کیک پفی و سبک نباشد. همین امر در مورد شیر کم چرب نیز صدق می کند.

مواد تشکیل دهنده باید به دمای اتاق برسند: همه اقلام یخچالی باید به دمای اتاق برسند چون در این صورت مواد به راحتی باهم مخلوط شده و مایه کیک یکدستی حاصل می شود.
Oreos یا Cookies: از همه کوکی های کرم دار می توانید استفاده کنید. حدود 10 عدد برای کیک و 8 عدد برای فراستینگ نیاز دارید. آن ها را می توانید با چاقو خرد کنید.
پنیر خامه ای: از سه چهارم یک قالب 8 اونسی استفاده کنید.

کیک لایه ای: 3 قالب 8 اینچی یا 2 قالب 9 اینچی گرد را چرب کرده و کف آن ها را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس کاغذ روغنی را نیز چرب کنید. کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها آزاد شوند. مایه کیک را بین قالب ها تقسیم کنید. در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت 24 تا 26 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملاً پخته شوند، بپزید. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون بیاید، کیک ها آماده هستند. مقدار موادی که برای فراستینگ اعام شده کافی است و برای پر کردن و فراست کردن کیک 2 یا 3 لایه به دست می آیدپاسخگو خواهد بود.

مقدار خمیر کیک و فراستینگ: این دستور حدود هفت پیمانه مایه کیک و چهار تا پنج پیمانه فراستینگ به دست می‌دهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.