دستور پخت پای براونی

در این مطلب قصد داریم یک مدل دسر آمریکایی را به شما عزیزان آموزش دهیم، تا انتها همراه ما باشید.
يکشنبه، 23 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پای براونی

مواد لازم برای تهیه کراست (لایه خمیری)

مواد غذایی مقدار
کراکر گراهام یک و نیم پیمانه (180 گرم) (حدود 12 کراکر گراهام کامل)
شکر گرانول سفید یک چهارم پیمانه (50 گرم)
کره بدون نمک، ذوب شده شش قاشق غذا خوری (85 گرم)


مواد لازم برای فیلینگ و روکش پای

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک نصف پیمانه (115 گرم؛ 1 چوب)
روغن نباتی یا روغن نارگیل ذوب شده دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ بزرگ به علاوه یک عدد زرده، به دمای اتاق رسیده دو عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده سه چهارم پیمانه (62 گرم)
آرد همه منظوره (الک شده) نصف پیمانه (63 گرم)
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
شکلات چیپسی نیمه شیرین یک پیمانه (180 گرم)
مارشمالو بزرگ (نصف بسته بندی استاندارد، یا از مارشمالوهای کوچک استفاده کنید) 24 تا 25 عدد


طرز تهیه پای براونی

پای s’mores یک مدل دسر است که در امریکا و کانادا و مکزیک طرفداران زیادی دارد. این دسر شامل، کراست، مارشمالو و یک لایه شکلاتی است که کراست آن نیازی به پخت ندارد و کافی است فیلینگ را داخل کراست بریزید و با مارشمالو ترئین کنید و یا به جای مارشمالو از مرنگ استفاده کنید. اگر دوست دارید این دسر را درست کنید و از آن لذت ببرید همراه ما باشید.

برای تهیه این پای خوشمزه در کل به سه ساعت زمان نیاز داریم که سی دقیقه از آن برای آماده سازی مواد اولیه، سی و سه دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود همچنین با مواد اولیه ای که در این دستور به آن ها اشاره شده است می توانیم یک عدد پای 9 اینچی آماده کنیم.

مرحله اول: روشن کردن فر
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم: درست کردن کراست (لایه خمیری)
یک و نیم پیمانه (180 گرم) (حدود 12 کراکر گراهام کامل) کراکر گراهام را داخل غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم و آسیاب می کنیم. سپس کراکرهای آسیاب شده و یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر دانه ریز را در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و سپس شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره ذوب شده را اضافه می کنیم و هم می زنیم. مخلوط غلیظ و شنی مانندی حاصل خواهد شد. سعی کنید تکه های بزرگ را خرد و تقسیم کنید. حالا مخلوط را در یک ظرف پای 9 اینچی چرب نشده می ریزیم و آرام با ​​دست فشار می دهیم تا یک پوسته فشرده درست شود. کراست را به مدت 10 دقیقه در فر می پزیم.
نکته: مخلوط بیسکویت ها را زیاد فشار ندهید زیرا این کار باعث سفت شدن کراست می شود.
نکته: می‌توانید از یک پیمانه اندازه‌ گیری کوچک یا یک پیاله با کف مسطح برای فشار دادن پوسته و صاف کردن سطح آن استفاده کنید، و یک قاشق را دور تا دور قالب بچرخانید تا به ایجاد یک کراست گرد کمک کند. همچنین این کار به جلوگیری از جدا شدن پوسته کمک می‌کند. 

دستور پخت پای براونی

مرحله سوم: درست کردن فیلینگ پای 
نصف پیمانه (115 گرم؛ 1 چوب) کره را به اندازه یک قاشق غذا خوری برش می دهی و در یک کاسه بزرگ مقاوم در برابر حرارت می ریزیم و داخل مایکروویو می گذاریم و یا در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی اجاق گاز می گذاریم تا ذوب شود. (اگر از اجاق گاز استفاده می کنید کره ذوب شده را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.) حالا دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر) روغن و یک پیمانه (200 گرم) شکر گرانول را در به کره ذوب شده اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا مخلوط شوند. اجازه می دهیم مخلوط کره و شکر به مدت 3 تا 5 دقیقه بماند و کمی خنک شود.
در ادامه دو عدد تخم مرغ کامل، یک عدد زرده تخم مرغ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا خوب ترکیب شوند. سپس سه چهارم پیمانه (62 گرم) پودر کاکائو، نصف پیمانه (63 گرم) آرد و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شوند.
یک پیمانه (180 گرم) شکلات چیپسی به مایه اضافه می کنیم و هم می زنیم.
نکته: یک مایه شکلاتی غلیظی حاصل می شود.

دستور پخت پای براونی

مرحله چهارم: پختن پای
مایه فیلینگ هر چه بیشتر بماند بیشتر غلیظ می شود، بنابراین فورا آن را با قاشق داخل کراست می ریزیم و به طور یکنواخت پخش می کنیم و داخل فر می گذاریم و به مدت 30 دقیقه می پزیم.
بعد از گذشت 30 دقیقه قالب را از فر در می آوریم و مارشمالوها را روی آن می چینی (حدودا 24 تا 25 عدد مارشمالو بزرگ نیاز داریم). هر کدام را کمی فشار می دهیم تا به مواد فیلینگ بچسبند. مجددا قالب پای را به داخل فر برمی گردانیم و 3 دقیقه دیگر به پخت آن ادامه می دهیم تا مارشمالوها برشته شوند.
نکته: اگر بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده مارشمالوها آن طور که شما می خواهید برشته نشدند، شعله بالایی فر را به مدت 30 تا 60 ثانیه روشن کنید و به محض اینکه مارشمالوها برشته شدند، پای را از فر خارج کنید.
نکته: در مدت زمان گفته شده برای برشته کردن مارشمالو ها از فر دور نشوید زیرا ممکن است مارشمالو ها به سرعت برشته شوند و اگر دیر از فر خارج کنید می سوزند.

دستور پخت پای براونی

مرحله پنجم: خنک کردی پای
در این مرحله پای را از فر خارج می کنیم و به مدت حداقل 45 دقیقه روی توری سیمی قرار می دهیم تا خنک شود.
نکته: اگر دوست دارید بهترین و تمیزترین برش ها را داشته باشید اجازه دهید پای نزدیک به 2 ساعت روی توری سیمی بماند و خنک شود یا کاملا خنک شود.

مرحله آخر: سرو و نگهداری پای
پای خنک شده را برش می دهیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن را تا 3 روز در دمای اتاق و تا 1 هفته در یخچال نگهداری می کنیم. در صورت تمایل می توانید برش ها را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
نکته: برای اینکه برش‌های مرتبی داشته باشید، یک چاقوی بسیار تیز را زیر آب داغ بگیرید و پای را برش بزنید و بین هر برش‌ آن را تمیز کنید.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
رویه مرنگ مارشمالو به جای مارشمالو: در صورت تمایل، می توانید از رویه مرنگ به جای مارشمالو، استفاده کنید. در این حالت باید زمان پخت را از 30 دقیقه به 32 تا 35 دقیقه تغییر دهید. اجازه دهید پای روی توری سیمی کاملا خنک شود. رویه مرنگ مارشمالو را همانطور که در دستور زیر توضیح داده شده است درست کنید. سپس آن را با استفاده از کاردک پلاستیکی یا قاشق روی پای خنک شده پخش کنید و در صورت تمایل با احتیاط از مشعل آشپزخانه برای برشته کردن آن استفاده کنید. (تجه کنید که برای برشته کردن مرنگ از شعله فر استفاده نکنید.)

مواد لازم برای تهیه مرنگ مارشمالو
سه عدد سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده
سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر گرانول سفید
یک هشتم قاشق چای خوری کرم تارتار (آن را حذف نکنید!)
یک قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

طرز تهیه مرنگ مارشمالو
سه عدد سفیده تخم مرغ، سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر و یک هشتم قاشق چای خوری کرم تارتار را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید و کاسه را روی یک قابلمه ای که تا 2 اینچ از ارتفاع آن با آب در حال جوش پر شده قرار دهید. توجه کنید که نباید کف کاسه با آب در تماس باشد. حدود 4 دقیقه مرتب مواد را هم بزنید تا شکر حل شود. دمای مخلوط را با دماسنج بگیرید باید 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتی گراد) باشد. اگر اینطور نیست، به پختن و هم زدن ادامه دهید تا زمانی که رقیق شده و به دمای مورد نظر برسد. حالا آن را از روی حرارت بردارید و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل به آن اضافه کنید، سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، مواد را با سرعت بالا به مدت 5 دقیقه بزنید تا قله های سفت و براق شکل بگیرند.
جایگزین‌های پوسته کراکر گراهام: اگر در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنید و کراکرهای گراهام به راحتی در دسترس شما نیستند، در اینجا چند گزینه دیگر برای درست کردن کراست پای دارید. (1) به جای آن می توانید از 200 گرم (حدود 13 تا 14 بیسکویت) بیسکویت دایجستیو استفاده کنید سپس همان مقدار کره و حدود یک سوم پیمانه یا 67 گرم شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید و طبق دستور داخل قالب بریزید. (2) به جای آن یک پوسته Oreo درست کنید (در ادامه دستور تهیه آن را بیان می کنیم.) که نیازی به پخت هم ندارد، فقط مخلوط کراست را آماده کنید، در قالب فشار دهید و با فیلینگ پر کنید و طبق دستورالعمل پیش بروید. (3) یا می توانید از خمیر بیسکویت پای بروکی که به عنوان کراست استفاده می کند، استفاده کنید.

دستور پخت پای براونی

مواد لازم برای تهیه کراست کوکی Oreo
بیست و دو عدد کوکی معمولی Oreo
پنج قاشق غذا خوری (72 گرم) کره بدون نمک، ذوب شده

طرز تهیه کراست کوکی Oreo
کوکی ها را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و پودر کنید. همچنین می توانید آن ها را در یک کیسه زیپ دار بریزید و با وردنه بکوبید تا خرد شوند و به صورت پودر در بیایند. شما باید حدود دو پیمانه یا 250 گرم پودر کوکی داشته باشید. کوکی های خرد شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و پنج قاشق غذا خوری (72 گرم) کره ذوب شده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط غلیظ و کاملا مرطوب خواهد بود. سعی کنید تکه های بزرگ را بشکنید و سپس طبق دستور ادامه دهید.

مواد لازم برای تهیه کراست پای بروکی
دو پیمانه (250 گرم) آرد همه منظوره (الک شده)
دو قاشق چای خوری نشاسته ذرت
یک قاشق چای خوری جوش شیرین
نصف قاشق چای خوری نمک
سه چهارم پیمانه (1.5 چوب یا 170 گرم) کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق
سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر قهوه ای روشن بسته بندی شده
یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر گرانول سفید
یک عدد تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده
دو قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

طرز تهیه کراست پای بروکی
دو پیمانه (250 گرم) آرد، دو قاشق چای خوری نشاسته ذرت، یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بریزید و باهم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
در یک کاسه بزرگ دیگر و با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (1.5 چوب یا 170 گرم) کره را به مدت 2 دقیقه با سرعت بالا بزنید تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود. سپس سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر قهوه ای و یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر گرانول سفید را به کره اضافه کنید و با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا پف کند و رنگ آن روشن شود. در ادامه یک عدد تخم مرغ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه کنید و با سرعت زیاد هم بزنید. در صورت نیاز کناره ها و ته کاسه را با لیسک بتراشید و وسط کاسه جمع کنید. در نهایت همزن را روی سرعت کم تنظیم کنید و مواد خشک را به آرامی به مواد مرطوب اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. مایه غلیظی خواهد بود. آن را داخل قالب پای بریزید و طبق دستور ادامه دهید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.