نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا

در این مقاله قصد داریم پیرامون هوش مصنوعی و متاورس به بحث و گفتگو بپردازیم. تقریباً همه ما قبلاً در مورد متاورس شنیده‌ایم.
يکشنبه، 31 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا
در این مقاله قصد داریم پیرامون هوش مصنوعی و متاورس به بحث و گفتگو بپردازیم. تقریباً همه ما قبلاً در مورد متاورس شنیده‌ایم. متاورس این روزها موضوع بسیار داغی است و شرکت‌هایی مانند فیس بوک و مایکروسافت به‌طور فعال در حال ساخت Metaverse واقعی هستند.

متاورس به‌عنوان تکامل طبیعی اینترنت در نظر گرفته می‌شود و بحث‌های پیرامون این موضوع این روزها حسابی روی بورس است. از آنجایی که جامعه امروزی کاملاً با اینترنت و فضای مجازی و دیجیتال درگیر است و این درگیری و وابستگی روزبه‌روز در حال افزایش است، کاملاً منطقی است که شرکت‌های پیشرو و پیشگام در عرصه تکنولوژی‌های آینده، به دنبال خلق جهانی مجازی و دیجیتال باشند که انسان در آن، محدودیت‌های دنیای واقعی را نداشته باشد و بتواند بعد جدیدی از زندگی را تجربه کند.

همان‌طور که از برقراری ارتباط با مردم از طریق تلفن ثابت به تلفن‌های همراه بی‌سیم رسیدیم و همان‌طور که ارسال متن و عکس به زوم و تایمینگ چهره با افراد ارتقاء پیدا کردیم، حالا زمان آن فرا رسیده است که به جهان دیگری برویم که قوانین آن را خودمان ساخته‌ایم. همان‌طور که دوست داریم و آرزویش را داشتیم.

اکنون می‌خواهیم با آواتارهای خود وارد فراجهان شویم و با آواتارهای دیگران در زمان واقعی تعامل داشته باشیم. هم‌زمان با این موضوع که این قلمرو جدید موضوع داغ امروزی است، مهم‌ترین فناوری بنیادی زمان ما هوش مصنوعی است که نقش بسیار مؤثری در توسعه فراجهان یا همان متاورس خواهد داشت.

هوش مصنوعی همه‌جا هست و اهمیت آن در زندگی ما قابل انکار نیست. هوش مصنوعی هر بار فراتر از انتظارات ما انسان‌ها ظاهر می‌شود و قادر به پردازش سخت‌ترین و حجیم‌ترین معادلات و محاسبات است.

بدون هوش مصنوعی متاورسی وجود نخواهد داشت. هوش مصنوعی قادر به انجام دادن کارهایی است که نه تنها انسان‌ها، بلکه ابر کامپیوترها نیز یا از انجام دادن آن عاجز هستند یا برای انجام آن‌ها به سال‌ها و قرن‌ها زمان نیاز دارند.

اکنون انواع جدیدی از طراحی سخت‌افزار و همچنین الگوریتم‌های انقلابی جدید و پیچیده، هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا توانایی‌های جدیدی داشته باشد و وارد حوزه‌هایی شود که قبلاً تصور می‌شد غیرممکن باشد.

در این مقاله می‌خواهیم هوش مصنوعی و متاورس را در کنار یکدیگر بررسی کنیم و اطلاعات جامع و به‌روزی در مورد نقش هوش مصنوعی در متاورس و آینده فراجهان در اختیار شما قرار دهیم. لطفاً تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) با کاربرد تکنیک‌های علوم کامپیوتر برای ایجاد عوامل هوشمند مرتبط است. هوش مصنوعی سیستمی است که می‌تواند تا حدودی استدلال کند، بیاموزد و مستقل عمل کند.

تحقیقات هوش مصنوعی به ایجاد ماشین‌هایی می‌پردازد که می‌توانند زبان طبیعی را درک کنند، اطلاعات را پردازش کنند و مانند یک انسان با داده‌های جهان بیرون ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را تحلیل کنند.

هوش مصنوعی قادر به پردازش حجم عظیمی از داده‌هایی است که ما هر روز تولید می‌کنیم. هوش مصنوعی می‌تواند حجم زیادی از داده‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر از انسان پردازش کند، بدون آن‌که تحت تأثیر ضعف‌های انسانی از قبیل خستگی، گرسنگی و تشنگی، نیاز به خواب و استراحت و موارد این‌چنینی قرار بگیرد. هوش مصنوعی آینده جهان و انسان‌ها را رقم خواهد زد.

 
نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا


هوش مصنوعی بر اساس یادگیری ماشینی است. یادگیری ماشینی از داده‌ها برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کند. داده‌ها را برای جستجوی الگوها و یادگیری از آن‌ها پردازش می‌کند و در حالی که از داده‌ها می‌آموزد، از تجربه‌ها برای بهبود خود استفاده می‌کند تا بهتر شود، دقیقاً همانند کودکی که به‌تازگی محیط بیرون را شناخته و شروع به ایجاد تعامل و یادگیری از محیط پیرامون می‌کند.

ما در حال حاضر از سیستم‌های یادگیری ماشینی ساده استفاده می‌کنیم که زیردامنه‌ای از هوش مصنوعی است تا اطلاعات را برای ما تجزیه کند. امروزه هر بار که چیزی را جستجو می‌کنید یا توصیه می‌کنید، یادگیری ماشینی در پس زمینه مشغول به‌کار است، مانند نتایج جستجوی گوگل یا اکسپلور اینستاگرام.

تحقیقات زیادی برای افزایش ارتباط و توانایی‌های هوش مصنوعی در حال انجام است. مقالات علمی در این زمینه نیز سال‌به‌سال در حال افزایش است. بیشتر تحقیقات هوش مصنوعی بر درک دنیای فیزیکی و رفتار انسان متمرکز است.

دستگاه‌های جدید اکنون در حال تطبیق با هوش مصنوعی هستند و در درک و پیش‌بینی آنچه ما می‌خواهیم، بهتر و بهتر می‌شوند. هوش مصنوعی برای متاورس بسیار مهم است.
 

متاورس چیست؟

Metaverse یک همگرایی هیجان‌انگیز از دنیای فیزیکی و مجازی برای ایجاد یک جهان اینترنتی با قوانین دلخواه خودمان است. این همگرایی واقعیت فیزیکی، افزوده و مجازی در یک فضای آنلاین مشترک است.

متاورس را می‌توان همانند اینترنت تصور کرد، اینترنتی که به‌جای دیدن و کلیک کردن، درون آن هستید و در داخل آن در حال زندگی و انجام فعالیت هستید. این تکنولوژی همانند یک نسخه ۴ بعدی از اینترنت فعلی ما عمل خواهد کرد.

حجم سرمایه‌گذاری در بازار Metaverse در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۷.۲۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ این ارزش به ۲۸۴.۵۳ میلیارد دلار برسد که افزایش بسیار بالا و قابل توجهی است! این پیش‌بینی نشان می‌دهد که آینده متعلق به هوش مصنوعی و متاورس است.

Metaverse از دنیاهای غوطه‌ور با رابط کاربری بسیار بصری تشکیل شده است که در آن می‌توانید اطلاعات بصری ایجاد کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشید. شما به‌عنوان یک کاراکتر اول شخص، می‌توانید در این جهان دست به خلقت زده و زمین‌ها، مزارع، ساختمان‌ها و خانه‌ها، دنیاها، قوانین، حیوانات، غذاها، فیلم‌ها، موسیقی‌ها و بازی‌های دلخواه خودتان را بدون محدودیت خلق کنید.

بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان در حال سرمایه‌گذاری و توسعه این فناوری هستند. Fortnite یک بازی بسیار محبوب است که در نوعی متاورس پلی می‌شود.

شما در این بازی دارایی‌های خودتان را دارید و از یک آواتار برای کشف کردن نقشه اوپن سورس و بی‌انتهای بازی استفاده می‌کنید. Epic Games که شرکت سازنده Fortnight است، پیشرفت‌های خوبی در زمینه هوش مصنوعی و متاورس داشته و حتی سابقه برگزاری یک کنسرت مجازی برای تراویس اسکات خواننده رپ را به‌صورت دیجیتال و واقعیت افزوده در کارنامه خود دارد.

بیش از ۱۲.۳ میلیون آواتار در کنسرت تراویس اسکات شرکت کردند. هر آواتار نماینده یک شخص حقیقی بود که در این کنسرت حضور داشت، بدون آنکه در صف بلیت فروشی بماند، بلیت به وی نرسد، امکان سفر به شهر برگزاری کنسرت را نداشته باشد، با محدودیت جا در سالن روبرو باشد و حتی بدون آن‌که از اتاق خواب یا کار خود خارج شده باشد!


 
نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا



مایکروسافت همچنین در حال تبدیل‌شدن به یک غول بزرگ در متاورس است. این شرکت اخیراً Activision Blizzard را به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کرده است. اکتیویژن بلیزارد شرکتی است که خلاقانه‌ترین و تعاملی‌ترین بازی‌های ویدیویی را ایجاد می‌کند. مایکروسافت همچنین فعالانه در حال کار است تا ابزار و تجهیزات مورد نیاز توسعه‌دهندگان دیجیتالی را ساخته و بفروشد.


فیس بوک یا متا نیز به‌شدت روی متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنند. متا به‌طور فعال در حال توسعه جهان‌های سه‌بعدی تعاملی است که در آن کاربران می‌توانند به‌طور مجازی با مردم در سراسر سیاره ارتباط برقرار کنند. این شرکت متعهد شده است که ۱۰ هزار توسعه‌دهنده را طی پنج سال آینده استخدام کند تا به‌زودی نسخه متاورس خود را ساخته و منتشر کند.


فیس بوک همچنین استارت آپ‌های واقعیت مجازی Oculus را به مبلغ ۲ میلیارد دلار خریداری کرد. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند Nvidia با توسعه‌دهندگان، طراحان و مهندسان در صنایع مختلف برای ایجاد دنیای مجازی نوآورانه کار می‌کند. یکی از جدیدترین پروژه‌های انویدیا، آواتار Omniverse Nvidia، بازارهای مختلفی را هدف قرار خواهد داد.


این شرکت‌هایی که اخیراً به آن‌ها اشاره شد، در حوزه هوش مصنوعی نیز از پیشگامان بازار هستند. هوش مصنوعی رکن مهمی برای توسعه این محیط مجازی محسوب می‌شود. آینده هوش مصنوعی و متاورس باهم گره خورده است.
 

نقش هوش مصنوعی در متاورس

اکنون که با مفهوم و دورنمای هوش مصنوعی و متاورس آشنا شدیم، بهتر می‌توانیم به بررسی هوش مصنوعی و متاورس پرداخته و از نقش هوش مصنوعی در حال و آینده متاورس پرده برداریم. متاورس از ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته مختلف مانند واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین استفاده می‌کند.

واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بلاک چین هرکدام حوزه‌های مستقلی هستند که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن‌ها صحبت کرد و کتاب نوشت؛ اما ما در این مقاله صرفاً هوش مصنوعی و متاورس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی مفهوم شخصیت‌های کنترل‌شده توسط رایانه را ارتقا می‌دهد و در عین حال استقلال و قابلیت‌های خودآموزی را برای آواتارها به ارمغان می‌آورد. شگفت‌انگیزترین موضوع در مورد هوش مصنوعی و متاورس که بسیار نیز مورد بحث قرار می‌گیرد، آواتارهای دیجیتال است. آواتار دیجیتال یک تصویر بصری از یک شخص در بازی‌ها یا دنیای مجازی است. آواتار هر شخص نماینده آن شخص در فراجهان است.

یک آواتار مجازی در اصل نسخه دیجیتالی یک چت بات است. از آنجا که آواتارها بسیار هوشمند هستند و می‌توانند زبان بدن انسان را تقلید کنند، برای ساختن این جهان غوطه‌ور مهم خواهند بود.

در حالی که ما در فراجهان پرسه می‌زنیم، موجودات هوش مصنوعی می‌توانند با ما و یکدیگر تعامل کنند. این موجودات هوش مصنوعی می‌توانند خود را با موقعیت‌ها وفق دهند و مردم می‌توانند به‌طور طبیعی با آن‌ها تعامل داشته باشند، همان‌طور که معمولاً در دنیای فیزیکی انجام می‌دهند.

بسته به سناریو و نوع دنیای مجازی، می‌توانید آن‌ها را با داستان‌های زندگی، انگیزه‌ها و اهداف خود برنامه‌ریزی کرد. زمانی که هوش مصنوعی به بلوغ کامل برسد، تعامل انسان و هوش مصنوعی می‌تواند منجر به یک تجربه فراجهانی شگفت‌انگیز و سورئال شود.


 
نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا



حتی ممکن است شاهد قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی ادغام‌شده با موتورهای بازی باشیم. هوش مصنوعی به‌راحتی می‌تواند داده‌ها را برای ساده‌سازی ایجاد دارایی‌های مجازی مانند شخصیت‌ها، مناظر، ساختمان‌ها، روال شخصیت‌ها، آواتارها و غیره پردازش کند.

علاوه بر ایجاد آواتار مبتنی بر هوش مصنوعی، یک هوش مصنوعی متاورس امکان ایجاد تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی را برای تولید آواتارهای فوق واقعی فراهم خواهد کرد. یک نمونه از این آواتارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به‌طور فعال توسط توسعه‌دهندگان در حال توسعه است.

متاورس به یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در تعامل با اشیاء مجازی نیاز دارد. با استفاده از فناوری بلاک چین، متاورس یک محیط دیجیتالی ایجاد می‌کند که در آن چندین کاربر می‌توانند کار و بازی کنند.

بلاک چین جزء مهمی از این جهان است. یکی از ویژگی‌های بلاک چین این است که اجازه ایجاد قراردادهای هوشمند را می‌دهد. قراردادهای هوشمند اجازه می‌دهد تا معاملات و توافقات قابل اعتماد بدون دخالت انسان در جهان متاورس انجام شود. شرایط و ثبت توافق توسط کدهای کامپیوتری به‌طور خودکار انجام می‌شود. از هوش مصنوعی می‌توان برای ایجاد، حسابرسی، ثبت، آرشیو کردن و ایمن‌سازی قراردادهای هوشمند در بلاک چین استفاده کرد.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند فرآیندهای توسعه نرم‌افزار را برای ساخت دارایی‌های پیچیده‌تر، تسریع کند. همچنین می‌توان از هوش مصنوعی برای اعمال امنیت سایبری استفاده کرد، زیرا همه ما می‌دانیم که حملات سایبری در حال افزایش است و چقدر می‌تواند برای جهان دیجیتالی مخرب باشد.

بر اساس گزارش Yahoo Finance، بازار هوش مصنوعی از ۶۵.۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۸۱.۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. این بدان معنا است که هوش مصنوعی و متاورس از هم جدا نخواهند شد.

به‌عنوان مثال، NVIDIA در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی است که می‌تواند به کاربران در ایجاد دنیای مجازی کمک کند. این پیشرفت به متاورس اجازه می‌دهد تا با ایجاد جهان‌های جدید با کمترین مداخله انسان، به آزمون‌وخطا در این حوزه بپردازد. به این ترتیب، کاربران بیشتری می‌توانند به فراجهان دسترسی داشته باشند و مزایا و معایب آن را مورد کندوکاو قرار دهند.

ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی برای متاورس به مهارت‌های زیادی نیاز دارد. یک مثال توانایی ترجمه بین زبان‌های مختلف است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، یک مدل باید زبان صحبت شده توسط یک کاربر را درک کند و متن را به زبان دیگری ترجمه کند.

همچنین باید بتواند گفتار انسان را تقلید کند. این یک چالش بزرگ است، زیرا متاورس جهانی برای کاربران بین‌المللی ایجاد می‌کند. مشکل اینجاست که بیش از ۷ هزار زبان و گویش در سراسر جهان وجود دارد.

زبان انسان بسیار پیچیده است، زیرا دارای واژگان و لهجه‌های متنوعی است. به همین دلیل است که زمینه پردازش زبان طبیعی (NLP) مورد نیاز است. NLP یکی دیگر از شاخه‌های هوش مصنوعی است که هدف آن تقلید رفتار زبان‌شناسی انسان است. هوش مصنوعی و متاورس باید در یک راستا توسعه پیدا کنند.

در پایان، هدف هوش مصنوعی و متاورس ایجاد یک محیط واقعیت گسترده است که تا حد امکان واقعی باشد. با استفاده از این فناوری، محیط مجازی ابزاری باورنکردنی برای انسان‌ها و ساکنان آن خواهد بود.


 
نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا

اهمیت هوش مصنوعی (AI) در متاورس

همه چیز در جهان داده تولید می‌کند، از جمله اشیا و افراد. همه اعمال، تصمیمات و نیات داده تولید می‌کنند و هر چه داده‌های بیشتری در دنیای فیزیکی تولید شود، به نسخه‌های پیشرفته‌تر و دقیق‌تری از یادگیری ماشینی نیاز پیدا خواهیم کرد.

حدود ۵ میلیارد کاربر اینترنت و ۴.۶۵ کاربر شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. ما در هر لحظه ۲.۵ کوئینتیلیون بایت (معادل با میلیارد میلیارد بایت) داده تولید می‌کنیم و تخمین زده می‌شود که این تعداد تا سال ۲۰۲۵ به ۴۶۳ اگزابایت برسد. هر اگزابایت معادل با ۱ میلیون ترابایت است!

ما آن‌قدر داده تولید می‌کنیم که برای مغز انسان غیرممکن است که آن را درک کند، چه برسد بخواهد این حجم از داده را پردازش، تحلیل، دسته‌بندی، اولویت‌بندی و آرشیو کند. حتی اگر بتوانیم، زمانی که پردازش داده‌ها را به پایان برسانیم، داده‌ها قدیمی شده‌اند و دیگر اهمیت خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل است که ما برای درک اطلاعاتی که تولید می‌کنیم به هوش مصنوعی روی می‌آوریم.

دقیقاً به همین دلیل است که هوش مصنوعی توسط دنیای فیزیکی و مجازی مورد استقبال قرار گرفته است. Metaverse یک فضای مجازی جمعی است که دنیای واقعی را برای ایجاد یک واقعیت گسترده ترکیب می‌کند. کاربران در متاورس می‌توانند با آواتارهای مجازی، اشیاء دیجیتالی سه‌بعدی و فناوری‌های مختلف دیگر تعامل داشته باشند.

پیشرفت در هوش مصنوعی راه را برای انواع جدیدی از تجربیات همه‌جانبه و چندبعدی هموار می‌کند. آینده متاورس مبتنی بر هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی به پردازش داده‌های تولیدشده توسط کاربر و ارائه آواتارهای بسیار واقعی کمک می‌کند.

هوش مصنوعی به حرکات بدن کاربر نگاه می‌کند و این حرکات را به دستوراتی قابل فهم برای آواتار ترجمه می‌کند. این فناوری می‌تواند تصاویر کاربر را برای تولید آواتارهای فوق واقعی و دقیق تجزیه‌وتحلیل کند.

سپس سیستم متون را به زبان‌های مقصد ترجمه کرده و آن‌ها را به‌صورت صوتی ارائه می‌کند. پس از تکمیل، سیستم قادر به شبیه‌سازی صدای کاربر خواهد بود. هوش مصنوعی تعامل با نسخه‌های دیجیتالی محصولات را آسان‌تر می‌کند. تولیدکنندگان می‌توانند نحوه واکنش مردم به محصولات جدید را ببینند و می‌توانند ویژگی‌ها را برای بهبود تجربه تغییر دهند.

توسعه هوش مصنوعی یکی از راه‌های فراگیرتر کردن آینده است. جهان دارای هنجارها، فرهنگ‌ها، عادات و اخلاقیات متنوعی است؛ اما هوش مصنوعی می‌تواند دنیای دیجیتالی همگن‌تر یا انحصاری‌تری ایجاد کند.

با وجود پتانسیل هوش مصنوعی، ما باید مراقب پتانسیل تبعیض در دنیای دیجیتال باشیم. در حالی که فناوری می‌تواند بسیار سودمند باشد، ملاحظات اخلاقی قابل توجهی نیز وجود دارد. هوش مصنوعی و متاورس همان‌قدر که جذاب به‌نظر می‌رسند، می‌توانند برای انسان خطرناک نیز باشند.

مانند هر فناوری دیگری، هوش مصنوعی و متاورس بر تمام جنبه‌های زندگی انسان تأثیر می‌گذارد. برای اطمینان از اخلاقی و شفاف بودن فناوری، نیاز به همکاری چند ذی‌نفع و ایجاد رقابت حس می‌شود. معضلات اخلاقی زیادی در ارتباط با استفاده از هوش مصنوعی و متاورس وجود دارد.

همان‌طور که انسان‌ها با دنیای مجازی تعامل دارند، به‌طور فزاینده‌ای در معرض نوعی از عوامل و موجودات هوشمندی قرار می‌گیرند که به‌مراتب از انسان هوشمندتر، سریع‌تر و قوی‌تر هستند. بلاک چین یکی دیگر از اجزای کلیدی این دنیای مجازی آینده است. استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ادغام‌شده با هوش مصنوعی و متاورس به همراه بلاک چین، دنیای مجازی دقیق و چندبعدی با سطح بالایی از امنیت ایجاد می‌کند.

 
نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا


اگر ترکیب کردن هوش مصنوعی و متاورس با بلاک چین موفقیت‌آمیز باشد، این فناوری به ما امکان می‌دهد هر کاری را که نمی‌توانیم در دنیای واقعی انجام دهیم را تجربه کنیم. برخی معتقدند که متاورس گام بعدی در استفاده از تکامل طبیعی هوش مصنوعی است.

اینترنت یک موتور جستجوی دوبعدی با رابط‌های بصری ارائه می‌کند که در آن افراد می‌توانند به اطلاعات، خدمات و ارتباطات دسترسی داشته باشند. هر روز بیش از ۷ میلیون پست و وبلاگ در موتور جستجوی اینترنتی آپلود می‌شود.

هوش مصنوعی و متاورس به‌عنوان یک موتور جستجو عمل می‌کنند که در آن افراد می‌توانند به اطلاعات در یک فضای سه‌بعدی و بالاتر دسترسی داشته باشند. بنابراین در این مورد نیز هوش مصنوعی برای ارائه بهترین پاسخ به سؤالات کاربر مهم است.

آینده هوش مصنوعی در متاورس

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فناوری و هوش مصنوعی دائماً درهم‌آمیخته می‌شوند، بسیاری از شرکت‌ها و پروژه‌ها در حال حاضر از فناوری‌های Metaverse برای پیشرفت تجارت خود استفاده می‌کنند. این آینده با توسعه ابررایانه‌ها هموار خواهد شد. این چیدمان‌های موازی عظیم رایانه‌ها می‌توانند پیچیده‌ترین محاسبات، از جمله تجزیه‌وتحلیل حجم عظیمی از داده‌ها را انجام دهند.


با توسعه سیستم‌های پیشرفته‌تر، دسترسی به متاورس بهبود می‌یابد. شرکت‌ها از هوش مصنوعی و ابررایانه‌ها برای جذب و حفظ کاربران استفاده خواهند کرد. نقش هوش مصنوعی در متاورس در توسعه آن بسیار مهم خواهد بود. علاوه بر این، دنیاهای مجازی موازی نیز قرار است فراجهان ما را متحول کنند.

آینده هوش مصنوعی و متاورس روشن است؛ ایجاد جهان‌های دیجیتالی مقیاس‌پذیر و دقیقی که انسان بتواند با آن تعامل کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که متاورس مرز جدیدی برای توسعه هوش مصنوعی خواهد بود. متاورس ترکیبی از فناوری‌هایی است که باهم ادغام شده‌اند تا یک پلتفرم واحد را تشکیل دهند و هوش مصنوعی نقش مهمی در آینده این جهان دیجیتال خواهد داشت.

 
نقش هوش مصنوعی در متاورس؛ کاربردهای آن در این فضا

سخن پایانی

اکنون اطلاعات به‌روز و جامعی در مورد هوش مصنوعی و متاورس در اختیار داریم. با پیشرفت فناوری، هوش مصنوعی به ساده‌سازی دسترسی به محیط‌های مجازی و بهبود تعامل بین انسان‌ها و دنیای مجازی کمک می‌کند. در متاورس، انسان‌ها قادر خواهند بود اشیاء دیجیتالی مانند آواتارها را ایجاد کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

هوش مصنوعی و متاورس آینده این جهان را رقم خواهند زد. با هوش مصنوعی و متاورس در آینده، شما قادر خواهید بود با استفاده از فناوری مشابه در زندگی واقعی، با شخصیت‌های مجازی ارتباط برقرار کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.