چگونه نويسنده بزرگي شويد

1) به يک باند ادبي بپيونديد. سعي کنيد باندي را انتخاب کنيد که با يک پاتوق ادبي، يک انتشاراتي بزرگ و يک مجله معتبر ادبي، ارتباط داشته باشد. 2) قهوه خانه و کافه هايي را که زماني پاتوق نويسنده هاي بزرگ بوده اند، شناسايي کنيد. با دوستان خود در آن جا قرار بگذاريد و ساعت ها به دود کردن سيگار و خوردن قهوه تلخ بپردازيد. مواظب باشيد قهوه خود را شيرين نکنيد.
پنجشنبه، 8 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه نويسنده بزرگي شويد

چگونه نويسنده بزرگي شويد
چگونه نويسنده بزرگي شويد


 

نويسنده: علي رضا لبش




 
1) به يک باند ادبي بپيونديد. سعي کنيد باندي را انتخاب کنيد که با يک پاتوق ادبي، يک انتشاراتي بزرگ و يک مجله معتبر ادبي، ارتباط داشته باشد.
2) قهوه خانه و کافه هايي را که زماني پاتوق نويسنده هاي بزرگ بوده اند، شناسايي کنيد. با دوستان خود در آن جا قرار بگذاريد و ساعت ها به دود کردن سيگار و خوردن قهوه تلخ بپردازيد. مواظب باشيد قهوه خود را شيرين نکنيد. اين کار يک خيانت بزرگ به نويسندگي و هنر تلقي مي شود. اين کار باعث مي شود شما هيچ گاه تلخي هاي روزگار را نچشيد و نتوانيد تلخ بنويسيد.

چگونه نويسنده بزرگي شويد

3) نسبت به اصول درست نويسي و دستور زبان بي تفاوت باشيد. هرچه قدر شما در شکستن و زير پا گذاشتن زبان و اصول و قواعد نوشتن پيشرفت کنيد، نوشته شما به فضاي پست مدرن نزديک تر مي شود. وسط نوشته خود فيش حقوقي، ليست خريد منزل، قسمتي از يک کتاب علمي- پژوهشي، بخشي از يک روزنامه قديمي، نوار قلب، آدرس و شماره تلفن خود و دوستان تان، قسمتي از انشاي پسرتان و کلکسيون جوراب هاي همسرتان را بگنجانيد. شما با اين کار يک نويسنده پُست مدرن صاحب سبک مي شويد.
4)در کلاس هاي آموزش نويسندگي استاد شهرام، نويسنده و استاد شهرزاد داستان شرکت کنيد. مطمئناً شما با شرکت در اين کلاس ها چيزي در مورد نوشتن نخواهيد آموخت، ولي امکان چاپ چرنديات تان را با مقدمه اين استادان خواهيد يافت.
5) حتي الامکان هيچ کتابي نخوانيد. خواندن کتاب باعث مي شود شما با برخي اصول و قواعد نوشتن آشنا شويد و با اين کار، سبک شخصي شما از بين مي رود. در مقدمه کتاب تان، تمام غلط هاي املايي و نگارشي کتاب را جزو زبان شخصي تان بدانيد. بسياري از نويسندگان کشور که حالا اسم و رسمي دارند، همواره در درس املا و نگارش پايين ترين نمره ها را مي گرفتند.

چگونه نويسنده بزرگي شويد

6) يک متن ترجمه نشده پيدا کنيد و از کسي که با زبان هاي خارجي آشناست، خواهش کنيد آن را برايتان ترجمه کند. بعد اسامي افراد و مکان ها را تغيير دهيد و به اصطلاح بومي سازي کنيد. حالا مي توانيد داستان را به نام خودتان چاپ کنيد. فقط مراقب باشيد سراغ شکسپير، چخوف، تولستوي، همينگوي و ديگر نويسندگان شناخته شده نرويد، چون دير يا زود، تمام آثار اين نويسندگان به زبان فارسي ترجمه خواهد شد و شما بي آبرو خواهيد شد.
7) با طبيعت ارتباط برقرار کنيد. آن قدر حمام نرويد تا بدن تان پر از قارچ و جلبک و زيست گاه طبيعي انواع و اقسام گياهان و جانوران اهلي و وحشي شود. آن وقت مي توانيد ادعا کنيد که با طبيعت يکي شده ايد.
منبع: نشريه انتظار نوجوان، شماره 57



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.