کلبه ي آرامش

همان گونه که آگاهي از خود و خصوصيات خود، مي تواند به انسان کمک کند که در برابر مشکلات، درست برخورد کند؛ شناخت و آگاهي از طرف مقابل – يعني شريک زندگي- نيز در پيشگيري از مشکلات و درگيري هاي زندگي مشترک مؤثر است. اگر زندگي مشترک که بر اساس يک پيوند مقدس صورت مي گيرد، با عدم توانايي ها و مهارت هاي دو
چهارشنبه، 14 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کلبه ي آرامش

کلبه ي آرامش
کلبه ي آرامش


 






 

اول آموزش، بعد ازدواج!
 

همان گونه که آگاهي از خود و خصوصيات خود، مي تواند به انسان کمک کند که در برابر مشکلات، درست برخورد کند؛ شناخت و آگاهي از طرف مقابل – يعني شريک زندگي- نيز در پيشگيري از مشکلات و درگيري هاي زندگي مشترک مؤثر است. اگر زندگي مشترک که بر اساس يک پيوند مقدس صورت مي گيرد، با عدم توانايي ها و مهارت هاي دو طرف يا حتي يکي از اين دو همراه باشد، آن گاه مقابله با تلخکامي ها و ناراحتي ها چندان آسان نخواهد بود.
تفاوت هاي بين زن و مرد، موارد عمده اي است. برخي از اين تفاوت ها، ريشه در عوامل فيزيولوژيکي و زيستي دارند و برخي از آن ها از عوامل فرهنگي و اجتماعي نشأت مي گيرند. بنابر اين، شناخت اين تفاوت ها در کاهش اختلافات زناشويي مؤثر است. امروزه براي شناخت اين تفاوت ها، روان شناسان و کارشناسان، آموزش پيش از ازدواج را پيشنهاد مي کنند.
آمادگي هاي پيش از ازدواج، حقيقتي انکار ناپذير است؛ چرا که دختران و پسران جوان را با چالش هايي که در آينده در زندگي مشترک با آن روبه رو خواهند بود، آشنا مي سازد. روان شناسان معتقدند که آموزش پيش از ازدواج را مي توان به عنوان نوعي رويکرد مکمل در نظر گرفت، که دختران و پسراني را که با هم نامزد هستند، با مهارت ها و نگرش هاي يک زندگي موفق آشنا مي کند و با آموزش تکنيک هاي مؤثر، راه را براي رسيدن به خوشبختي هموار مي سازد.
منبع:نشريه جوانان امروز شماره :2110



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.