خانه، کتاب، خانه

وجود يک کتابخانه شخصي در خانه، علاوه بر اينکه کلاس آدم را به شدت بالا مي برد، کلي فايده ديگر هم دارد. مهم ترين فايده اش هم سر و سامان دادن به کتاب ها و جزوه ها و مجله هايي است که معمولا گوشه و کنار خانه پخش و پلا هستند. اگر مي خواهيد لقب «شلخته» بودن رويتان نماند و سوژه خاص و عام نشويد، حتما يک کتابخانه براي
چهارشنبه، 14 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خانه، کتاب، خانه

 خانه، کتاب، خانه
خانه، کتاب، خانه


 






 
داشتن جايي براي کتاب، جزوه ها و بقيه خرت و پرت ها بخشي از مديريت محل زندگي است.
وجود يک کتابخانه شخصي در خانه، علاوه بر اينکه کلاس آدم را به شدت بالا مي برد، کلي فايده ديگر هم دارد. مهم ترين فايده اش هم سر و سامان دادن به کتاب ها و جزوه ها و مجله هايي است که معمولا گوشه و کنار خانه پخش و پلا هستند. اگر مي خواهيد لقب «شلخته» بودن رويتان نماند و سوژه خاص و عام نشويد، حتما يک کتابخانه براي خودتان يا حتي جميع اهالي خانه تهيه کنيد. کوچک ترين فايده اش اين است که دسترسي تان به کتاب هايي که داريد و سالم مانده اند راحت تر مي شود و از آن گذشته مي توانيد جلوي مهمان هايتان افه فرهيختگي و روشنفکري بياييد!

انتخاب خانه ياران مهربان
 

قبل از اينکه براي خريد يک کتابخانه شخصي به بازار برويد، روشن کنيد که چه کتابخانه اي با چه اندازه اي مي خواهيد و چقدر جيبتان براي اين خريد پتانسيل بالقوه دارد. اينها طرح هايي از کتابخانه هاي پرطرفدار است که مي توانيد در مغازه ها پيدا کنيد.

خانه، کتاب، خانه

کتابخانه هاي کشودار يا کمددار
 

اين نوع کتابخانه هاي عجيب به درد خانه هاي کوچک مي خورد! مي توانيد از فضاي کتابخانه اش براي نگهداري از کتاب هايتان استفاده کنيد. در کمد يا کشوهايش هم وسايل ديگرتان را بگذاريد. فقط کمي سليقه به خرج بدهيد و هر چه به دستتان مي رسد در آن نچپانيد! يادتان نرفته که؟ نام اين وسيله اي که با آن سر و کار داريد کتابخانه است! نه قوطي عطاري است، نه کمد آقاي ووپي! کمد و کشوي اين کتابخانه ها بهترين فضا براي گذاشتن مجله، جزوه، کتاب هاي درسي و کلا وسايلي است که به طور کلي با کتاب و کتابخواني هماهنگي دارند.

خانه، کتاب، خانه

کتابخانه هاي تلفيقي
 

از اسمشان معلوم است. اين کتابخانه ها تلفيقي از انواع مختلف کتابخانه ها هستند. يعني هم کشو دارند، هم کمد هستند، هم جايي براي نگهداري از سي دي برايشان تعريف شده و خلاصه اينکه حرف ندارند! مسلم است که قيمت اين کتابخانه ها هم از ضرب المثل معروف هر چه بيشتر پول بدهي آش مي خوري تبعيت مي کند و علاوه بر گران بودن، جاي بيشتري هم مي خواهد اما اگر وضعتان خوب است و جاي کافي داريد يکي از اين کتابخانه ها را به خانه ببريد و ببينيد چطور همه وسايلتان را در خود جا مي دهد و تازه کلاس خانه تان را تصاعدي بالا مي برد!

خانه، کتاب، خانه

اگر بازار را خوب بگرديد، احتمالا با کتابخانه هاي طبقه اي و فوق العاده ساده اي هم مواجه مي شويد که از دو طبقه شروع مي شود و تا پنج طبقه ادامه پيدا مي کند. اين کتابخانه ها به تنهايي زيبايي خاصي ندارند و شايد حتي با جا کفشي اشتباه گرفته شوند! اما اگر کمي سليقه به خرج دهيد مي توانيد از کنار هم گذاشتن اين کتابخانه ها، يک کتابخانه منحصر به فرد و زيبا براي خودتان دست و پا کنيد که همه حسرتش را بخورند!

کتابخانه هاي سي دي خور
 

عاشقان فيلم و موسيقي و خوره هاي کامپيوتر که نرم افزارهايشان حتي در يخچال خانه هم پيدا مي شود، بدون اينکه شک به دلشان راه بدهند سراغ اين نوع کتابخانه بروند! اين کتابخانه يک تحول اساسي به زندگيتان مي دهد و باعث مي شود بتوانيد براي اولين بار همه سي دي هايتان را در يک جاي مخصوص ببينيد! با داشتن اين کتابخانه، هم کتاب هايتان ساماندهي مي شوند و هم ديگر نيازي نيست دنبال پک هاي سي دي بگرديد و کلکسيون پک هايتان را کامل کنيد! سي دي ها را در محفظه مخصوص اين کتابخانه جا بدهيد و حالش را ببريد!

خانه، کتاب، خانه

کتابخانه هاي شفاف
 

اگر نمي خواهيد شاهد خراب شدن يا حتي سر به نيست شدن کتاب هايتان باشيد، کتابخانه هايي که شيشه دار هستند و حتي مي توانيد در آن را قفل کنيد بهترين گزينه شما به حساب مي آيند. اينجوري خيالتان راحت است که هيچ کس بدون اجازه تان نمي تواند دست به کتاب ها بزند. تازه از گزند گرد و خاک هم در امان هستند.

خانه، کتاب، خانه

کتابخانه هاي کمدي شکل
 

ظاهر اين کتابخانه با کمد هايي که در خانه تان وجود دارد، مو نمي زند اما زماني که در آن را باز کنيد متوجه مي شويد که با يک کتابخانه سر و کار داريد. از آنجايي که محتواي آن ديده نمي شود، خيلي به درد نگهداري از کتاب هايي که مي خواهيد توي چشم باشند، نمي خورد چون هيچ کس نمي تواند آنها را ببيند. اما تا دلتان بخواهد براي نگهداري از زون کن هاي اداري يا حتي اسناد و مدارک مناسب است. اگر چه زيبايي کتابخانه هاي ديگر را ندارد اما از ضريب امنيت بالاتري بر خوردار است.

خانه، کتاب، خانه

کتابخانه هاي جمع وجور
 

براي خانه هاي کوچک از اين کتابخانه بهتر نداريم!مدل هاي مختلفي هم دارد که همه آنها در بازار پيدا مي شود. از شيشه دار و ساده بگيريد تا کمددار و کشودار. تازه به در بعضي از آنها که شکل کمد دارند هم مي توان يک چوب لباسي آويزان کرد تا علاوه بر نگهداري از کتاب ها، نگهداري از لباس ها را هم به عهده اش گذاشت!

خانه، کتاب، خانه

کتابخانه هاي ساده
 

اين کتابخانه ها براي اتاق پذيرايي گزينه خوبي هستند. به شرط اينکه خيلي کتاب هايتان حساس نباشيد و از همه مهم تر، داداش خيلي کوچک نداشته باشيد! چون با کتاب هاي ورق ورق شده و حتي جويده شده مواجه مي شويد و از حسن انتخابتان پشيمان خواهيد شد!

خانه، کتاب، خانه

کتابخانه امن
 

اگر دو کتابخانه شبيه هم ديديد که تفاوت قيمتشان سر به فلک مي گذاشت، دو شاخ بزرگ روي سرتان سبز نشود! از قديم گفته اند هيچ ارزاني اي بي دليل نيست.
کتابخانه ها بسته به جنسي که دارند، از 60 هزار تومان تا 600 هزار تومان فروخته مي شوند. اگر نمي خواهيد در کمتر از يک سال مجبور به عوض کردن کتابخانه تان شويد، يک جنس خوب بخريد. خيلي هم نگران جيب مبارک نباشيد، يک کتابخانه معمولي با يک جنس مرغوب از 100 تا 300 هزار تومان خرج روي دستتان مي گذارد.

خانه، کتاب، خانه

حرف اول در ميان کتابخانه ها را همان MDFمعروف خودمان مي زند. MDF در برابر رطوبت مقاوم است و خم به ابرو نمي آورد. براي اينکه موقع خريد يک کلاه گشاد نصيبتان نشود، بد نيست اين نکته را بدانيد که MDF کاملا صاف و بدون رگه است. پس اگر متوجه پستي و بلندي در سطح چوب کتابخانه شديد، هم به MDF بودن آن شک کنيد و هم به حسن نيت فروشنده!
بعد از MDF، مغزي هاي نئوپان با روکش ملامينه نه حرف دارند، نه حريف! فروشنده ها وقتي مي خواهند از اين جنس تعريف کنند، روي ضدخش بودنش حسابي تاکيد مي کنند. براي اينکه مطمئن شويد چيزي که مقابلتان قرار دارد، اصل جنس است، با کليد خانه يا سوئيچ ماشين روي آن را خط خطي کنيد! اگر ردي از کليد تان نماند، مطمئن شويد که اين برايتان سال ها کار مي کند و آخ نمي گويد! اگر هم فروشنده مانع شد مطمئن شويد که يک جاي کار مي لنگد. در غير اين صورت خودشان براي اين کار پيش قدم مي شوند! روکش ملامينه قابل شست و شو است و مي توانيد با خيال راحت روي آن شلنگ آب بگيريد و حسابي تر و تميزش کنيد.
جنس چوب ارزان ترين جنس است که نسبت به MDF و روکش ملامينه خيلي نامرغوب تراست. جنس چوب را اصلا در مجاورت رطوبت قرار ندهيد که باد مي کند و حسابي از ريخت و قيافه مي افتد! تجربه ثابت کرده روغن جلا و اسپري هاي رنگي به ماندگاري چوب کمک مي کند.
منبع:ن.همشهري جوان، ش.260



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.