رفع بوی رنگ از خانه در سریع ترین زمان و با روش های اصولی

نحوه از بین بردن بوی رنگ در خانه پس از رنگ آمیزی ساختمان بسیار کاربرد دارد. اینکه چطور بوی رنگ را از بین ببریم و همین طور نحوه از بین برد بوی رنگ در خانه در غالب پرسش‌های گوناگون در بین افراد مطرح است. نحوه از بین بردن بوی رنگ در خانه بخصوص برای ساختمان‌هایی که به تازگی کار نقاشی آنها به اتمام رسیده بسیار کاربرد دارد.
شنبه، 22 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
رفع بوی رنگ از خانه در سریع ترین زمان و با روش های اصولی
زمانی که خانه را رنگ می کنید تا مدت ها بوی رنگ را استشمام می کنید . فرقی ندارد که رنگ از چه جنسی باشد . گاهی اوقات رنگ کردن لوازم خانه نیز موجب ایجاد چنین بویی می شود. متاسفانه این بوها آزار دهنده هستند. وارد شدن هوای تازه به داخل منزل یکی از بهترین راه ها برای کاهش قدرت این بوها می باشد.

مواد طبیعی و خانگی هستند که می توانند به راحتی بوی رنگ را به خودشان جذب کنند. پس نباید بیش از حد منتظر باشید تا بوی رنگ خود به خود از بین برود و باید دست به کار شوید.
 

چند راهکار برای از بین بردن بوی رنگ 

1- باز گذاشتن درب و پنجره ها

جالب است بدانید که امروزه اغلب از رنگ و روغن های گیاهی در نقاشی ساختمان استفاده می شود که این رنگ ها هیچگونه بویی نداشته و شما هیچ یک از مشکلات فوق را نخواهید داشت. ساده ترین و همچنین محبوب ترین راه برای از بین بردن بوی رنگ بعد از نقاشی، باز کردن درب و پنجره ها می باشد که با گردش هوا بوی نامطبوع خارج می شود.
 

2- استفاده از آب برای از بین بردن بوی بد رنگ

ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای از بین بردن بوی بد حاصل از رنگ کاری و نقاشی ساختمان آب می باشد، که با استفاده از آن میتوانید به راحتی بوی بد به وجود آمده حاصل از نقاشی و رنگ آمیزی را از بین ببرید بدین صورت که مقداری آب را در ظرف ریخته و در فضای خانه قرار دهید تا آب به راحتی مواد شیمیایی و سم را به خود جذب کند.
 

3- ترکیب روغن نعنا و وانیل

با ترکیب روغن نعنا و وانیل می توانید بر از بین بردن بوی رنگ فضای محیط را نیز خوشبو نمایید. بدین نحو که با استفاده از مقداری پنبه را با محلول آغشته کنید و سپس در اطراف و در نزدیکی دیوارهای رنگ شده قرار دهید تا به بوی محیط را به خود جذب کند و بوی بد رنگ را از بین ببرد. همچنین می توانید چند قطره از این محلول را در یک ظرف بریزید و در کنار دیوار های نقاشی شده قرار دهید، این کار نیز می‌تواند بوی حاصل از نقاشی ساختمان را از بین ببرد.
 

4- از بین بردن بوی رنگ با استفاده از دانه قهوه

بعد از اینکه نقاشی ساختمان تمام شد و به دنبال راهکار برای از بین بردن بوی بد حاصل از رنگ آمیزی دیوارها بودید می توانید از دانه های قهوه استفاده کنید تا بوی بد محیط را جذب و از بین ببرد. بدین صورت که دانه های قهوه را در قسمتهای مختلف و در نزدیکی دیوارهای رنگ آمیزی شده قرار دهید تا فرآیند جذب بو توسط دانه های قهوه انجام شده و بوی رنگ از بین برود.
 

5- از بین بردن بوی رنگ با استفاده از ذغال چوب

جالب است بدانید که زغال چوب خاصیت جذب کنندگی بالایی دارد و به راحتی می تواند انواع بوی رنگ و همچنین مواد شیمیایی را به خود جلب کند و فضای محیط را عاری از هرگونه بوی نامطبوعی کند. می‌توانید مقداری زغال چوب را در گوشه و کنار خانه قرار دهید تا بوی رنگ را به خود جذب کند تا از شر بوی رنگ خلاص شوید.
 

6- شمع روشن

یکی دیگر از راههای ساده و مقرون به صرفه برای از بین بردن بوی رنگ بعد از نقاشی ساختمان استفاده از چند شنبه می باشد بدین صورت که شما می توانید چند عدد شمع را در فضای خانه قرار دهید با روشن کردن شمع ها شاهد از بین رفتن بوی بد رنگ خواهید بود. شمع می‌تواند مواد شیمیایی معلق در هوا را بسوزاند و بوی بد حاصل از آنها را از بین ببرد.
 

7- استفاده از پیاز

برای از بین بردن بوی رنگ حاصل از رنگ کاری و رنگ آمیزی می توانید از پیاز استفاده کنید بدین صورت که پیاز را برش زده و سپس تکه های آن را در ظرفی قرار دهید. سپس می توانید در گوشه و کنار اتاق این ظرف ها را قرار دهید جالب است بدانید که پیاز علاوه بر از بین بردن بوی رنگ می تواند باعث از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها نیز گردد و خاصیت ضد عفونی کننده دارد.
 

8- استفاده از لیمو

لیمو به راحتی می‌توانند علاوه بر از بین بردن بوی بد محیط، بوی خوش و مطبوعی را نیز به محیط اطراف دهد. لیموها را به دو قسمت تقسیم کنید و در اعتراف به دیوارهای رنگ آمیزی شده قرار دهید لیموها تا دو روز خاصیت جذب کنندگی دارند و شما شاهد خواهید بود که بعد از دو روز لیمو کاملا مواد شیمیایی را به خود جذب می کند و همچنین بوی مطبوعی را به محیط اطراف می دهد.
 

9- استفاده از جوش شیرین

همان طور که می دانید جوش شیرین می تواند بوی یخچال و ماشین لباسشویی را نیز از بین ببرد. بنابراین برای بوی رنگ در خانه نیز مناسب است. مقدار کمی پودر جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و آن را در اطراف خانه قرار دهید.

زمانی که کار رنگ خانه تمام شد، دوباره همین کار را انجام دهید. اگر هنوز هم بوی رنگ را در خانه استشمام می کنید، کمی پودر جوش شیرین روی فرش بپاشید و آن را به لوازم منزل بزنید و اجازه دهید که شب تا صبح باقی بماند. صبح روز بعد پودر جوش شیرین را از روی فرش جارو کنید.
 

10- استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی رنگ

می توانید با استفاده از سرکه بوی رنگ را از بین ببرید بدین نحو که سرکه را در ظرفی ریخته و در گوشه ی اتاق قرار دهید. در پایان باز هم توصیه می‌شود تا در رنگ کاری و نقاشی ساختمان به جای استفاده از رنگ های شیمیایی خطرناک و مضر از روغن های گیاهی استفاده کنید چرا که استفاده از رنگ های گیاهی بی ضرر تر از رنگ های شیمیایی می باشد.
 

11- سوزاندن پوست خشک نارگیل

پوسته خارجی و خشک نارگیل برای از بین بردن حشراتی مثل عنکبوت استفاده می شود اما می توانید همین کار را برای از بین بردن بوی رنگ نیز انجام دهید. سوزاندن پوسته های خشک نارگیل یک بوی بسیار قوی دارد که می تواند بو را از بین ببرد و همچنین بیشتر سمی هم بدن شما نرساند.
 

12- استفاده از گیاهان

گیاهانی مثل ریحان یا رزماری به شدت بوی قوی دارند و قطعاً بوی سمی رنگ را از بین می برند. البته ممکن است که این از بین بردن بوی رنگ موقتی باشد و نیاز باشد چند بار این کار را تکرار کنید.
 

قبل از شروع به رنگ زدن خانه باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم ؟

1. در کل می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که بر پایه روغن باشند و بوی کم تری داشته باشند.
2. مثلاً رنگ هایی هستند که از گیاه، شیر، مواد معدنی یا سفال ساخته شده اند. در نتیجه میزان سمی بودن آن ها کم تر است.
3. قبل از شروع به رنگ کردن حتماً آب و هوا را پیش بینی کنید.
4. روزهایی که رطوبت هوا بالاست، دیوار را رنگ نکنید. رطوبت بالا در هوا پروسه خشک شدن رنگ را طولانی تر می کند و در نتیجه بوی رنگ قوی تر می شود . پس باید بیشتر صبر کنید تا رنگ خشک شود.
5. هر چقدر که پروسه خشک شدن رنگ طولانی تر شود، قطعاً بوی آن بیشتر در منزل شما باقی می ماند. صبر کنید تا هر لایه از رنگ به طور کامل خشک شود و با لایه بعدی رنگ را روی دیوار بزنید.
6. دیوار های مرطوب بو را در خودشان نگه می دارند و در نتیجه گاز سمی در آن ها بیشتر از همیشه نگه داشته می شود.
7. هنگامی که منزل را رنگ می کنید، حتماً روی باز قسمت قوطی های رنگ شده را با یک پلاستیک پوشش دهید.
8. زمانی که یک اتاق را رنگ می کنید، حتماً درها و پنجره های آن اتاق را باز بگذارید تا هوا وارد اتاق شود اما در های اتاق های دیگر را بسته نگه دارید تا بوی رنگ وارد آن ها نشود.
 

منابع

https://fanikara.com
https://namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.