کالری فتیر چقدر است؟ + ارزش غذایی

فتیر جزو نان های خوشمزه ای است که دوست داران زیادی در سراسر جهان دارد. فتیر می تواند در وعده صبحانه یا عصرانه مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هم عاشق طعم بی نظیر و بافت سبک این نان هستید حتما از نوع رژیمی آن استفاده کنید که ضرری برای بدنتان نداشته باشد. در مطلب زیر درباره خواص، ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی این نان صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 9 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری فتیر چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی فتیر در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 255 کیلوکالری
کربوهیدرات 53.30 گرم
پروتئین 10.70 گرم
چربی 1.20 گرم
آب 32.90 گرم
فیبر 3.60 گرم
قند 1.63 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در فتیر در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 1.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.33 میلی گرم
ویتامین K 0.40 میکروگرم
ویتامین C 0.20 میلی گرم
تیامین (B1) 0.33 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.34 میلی گرم
نیاسین (B3) 2.96 میلی گرم
کولین (B4) 15.30میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.45 میلی گرم
ویتامین B6 0.04 میلی گرم
فولات (B9) 98.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در فتیر در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 12.00 میلی گرم
آهن 3.08 میلی گرم
منیزیم 31.00 میلی گرم
فسفر 110.00 میلی گرم
پتاسیم 115.00 میلی گرم
سدیم 590.00 میلی گرم
روی 0.90 میلی گرم
مس 0.15 میلی گرم
منگنز 0.86 میلی گرم
سلنیم 34.20 میکروگرم
 

فتیر برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
تأمین انرژی بدن
این نان به خاطر داشتن گلوگز و کربوهیدارت برای افرادی که ورزش میکنند به خصوص ورزش های سنگین بسیار مفید است چرا که انرژی از دست رفته برای این افراد جبران میکند. البته باید از نوع رژیمی این نان استفاده شود و حتما در مقدار مصرف حدود رعایت شود چرا که مصرف بیش از اندازه نان فتیر موجب افزایش وزن بدن میگردد. پس برای استفاده از این نان حتما با مربی خود در این زمینه مشورت کنید.
 
بهبود عملکرد سیستم گوارشی و دفع بهتر
نان فتیر به خاطر داشتن مقادیر بالای فیبر میتواند کمک شایانی به بهبود عملکرد سیستم گوارشی در بدن بکند. همان طور که می دانید فیبر یک ماده اصلی برای تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارشی محسوب می شود. فیبر می تواند کمک شایانی به رفع و پیشگیری یبوست و نفخ بکند. پس برای عملکرد بهتر سیستم گوارشی نان فتیر را در برنامه غذایی خود با مشورت پزشک خود قرار دهید.
 
کنترل وزن
نان فتیر به خاطر داشتن فیبر میتواند در کاهش وزن هم به شما کمک زیادی بکند. فیبر موجب احساس سیری و مانع از پر خوری میشود و میتواند شما را تا ساعات زیادی سیر نگر دارد.  بهترین زمان استفاده از نان فتیر به هنگام وعده صبحانه یا عصرانه می باشد. اگر شما هم قصد کاهش وزن و لاغری دارید با مشورت پزشک تغذیه از نان فتیر رژیمی استفاده کنید. چرا که هم شما را تا مدت زیادی سیر نگر میدارد و هم مانع از پر خوری میشود.
 
بهبود عملکرد مغز
نان فتیر به خاطر داشتن پروتئین، مواد معدنی، ویتامین E، اسید چرب امگا ۶ و مقداری آمینواسید می تواند در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه نقش بسزایی داشته باشد. هم چنین نان فتیر دارای مقادیر بالای ویتامین گروه B به خصوص فولیک اسید می باشد. این ویتامین کمک شایانی به بهبود عملکرد و تقویت حافظه میکند.
 
تقویت استخوان ها
همان طور که می دانید کلسیم یک ماده ضروری برای تقویت و استحکام استخوان ها محسوب می شود. نان فتیر دارای مقادیر کلسیم است که میتواند در زمینه استحکام استخوان برای بدن مفید باشد. حتما از نان فتیر رژیمی در برنامه غذایی خود استفاده کنید چرا که میتواند یک جایگزین مفید به جای خوراکی ها باشد.
 
رفع کم خونی
یکی دیگر از فواید استفاده از نان فتیر کمک به رفع کم خونی و پیشگیری از این عارضه می باشد. نان فتیر به خاطر داشتن آهن میتواند به افزایش تولید گلبول های قرمز در بدن کمک کند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.