چطور در فارکس معامله کنیم؟

ورود به بازار فارکس به معنای گام نهادن به دنیایی پیچیده و پرچالش از بازارهای مالی بین‌المللی است. برای شروع، ثبت نام در فارکس از طریق یک کارگزاری معتبر انجام می‌شود
19 ساعت و 45 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چطور در فارکس معامله کنیم؟
معامله در فارکس با عمق بازار بیش از 7.5 تریلیون دلار با این حجم از نقدینگی به صورت آنی انجام می‌شود و برخلاف بازار سهام، برای کسب سود نیاز به نگهداری بلند مدت یک دارایی ندارید.

نحوه معامله در فارکس به اینگونه است که شما می‌توانید هم در جهت بالا رفتن و هم در جهت پایین رفتن نماد وارد بازار شوید و سود کنید. برای آموزش مهم‌ترین نکات نحوه معامله در فارکس مقاله زیر را با دقت بخوانید.


مراحل ورود به بازار فارکس

ورود به بازار فارکس به معنای گام نهادن به دنیایی پیچیده و پرچالش از بازارهای مالی بین‌المللی است. برای شروع، ثبت نام در فارکس از طریق یک کارگزاری معتبر انجام می‌شود.

کارگزاران فارکس معمولاً حساب‌های آزمایشی (Demo) را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید در بدو ورود به بازار فارکس، بدون استفاده از سرمایه واقعی، با محیط معاملاتی آشنا شده و مهارت‌های لازم را کسب کنید. پس از آشنایی کافی با فرآیند معاملات، شما می‌توانید یک حساب واقعی ایجاد کنید.

مراحل ثبت نام در حساب واقعی فارکس معمولاً شامل ارائه اطلاعات شخصی، انتخاب نوع حساب معاملاتی و میزان سرمایه اولیه، انتخاب روش‌های واریز و برداشت و تأیید قوانین و مقررات بروکر است. پس از طی این مراحل، می‌توانید به سرمایه‌گذاری و معامله در بازار اقدام کنید.
 

باز کردن معامله در متاتریدر

حالا که همه‌چیز آماده است، باید بیاموزید که چطور معامله باز کنید. برای انجام این کار شما دو را دارید. اگر می‌خواهید معاملات فوری انجام دهید، یعنی درجا با زدن یک دکمه معامله شما در بازار باز شود، باید از گوشه بالا سمت چپ تصویر روی یکی از دو دکمه Buy برای خرید و Sell برای فروش کلیک کنید. عدد وسطی هم که مشاهده می‌کنید حجم معامله است.

برای اینکه بدانید هر کدام از این موارد چه کاربردی دارند، به تصویر زیر نگاه کنید تا توضیحات را بهتر متوجه شوید:

  • Buy Stop: سفارش شما را بالای قیمت فعلی چارت قرار می‌دهد و اگر قیمت از پایین به سفارش شما برخورد کند و آن را رد کند، سفارش در جهت خرید برایتان باز می‌شود.
  • Sell Stop: سفارش را زیر قیمت حال حاضر قرار می‌دهد و زمانی که قیمت از بالا به پایین حرکت می‌کند، با برخورد به سفارش شما و رد کردن آن، سفارش فروش برای شما باز می‌شود.
  •  Buy Limit: زمانی که قیمت بالای سفارش شما باشد، رو به پایین حرکت کند به سفارش شما برخورد کند و دوباره بالا برود، Buy شما نیز فعال خواهد شد.
  •  Sell Limit: زمانی که قیمت زیر محل سفارش شماست، بالا می‌آید و با برخورد به سفارش شما دوباره به سمت پایین حرکت می‌کند سفارش Sell برای شما باز می‌شود.
در این روش سفارش‌گذاری باید تمامی فاکتورهای دیگر معامله را مشخص کنید. مثلاً در بخش Volume باید حجم معامله مدنظرتان را وارد نمایید. در بخش Stop Loss باید حد ضرر را وارد کنید و در بخش Take Profit حد سود اولیه خود را مشخص نمایید. تا معامله شما با تمام مشخصات فنی اصلی اجرا شود.
 

تریلینگ استاپ در معامله چیست؟

به حد ضرر شناور ترلینگ استاپ گفته می‌شود. زمانی که شما یک ترید باز می‌کنید، باید حد ضرری برای آن قرار دهید تا معامله شما در قیمت مد نظر بسته شود. حالا اگر تریدری هستید که معاملات بلند مدت دارید و ممکن است زمانی که معامله شما در سود حرکت میکند، خودتان آنلاین نباشید و از طرف دیگر نمی‌خواهید حد ضررتان ثابت باشد. باید ترلینگ استاپ را فعال کنید.

در ترلینگ استاپ مشخص میکنید که مثلا هر 10 پیپ که معامله شما در سود حرکت کرد، حد ضرر شما نیز 10 پیپ جابجا شود و بالا بیاید. پس فرضا اگر معامله شما در مسیر درست حرکت کند، حد ضرر شما وارد ناحیه سوددهی میشود و همینطور پشت سر معامله شما حرکت میکند تا بتواند بیشترین میزان از سود را بدون اینکه خودتان آنلاین باشید شکار کند.

 
چطور در فارکس معامله کنیم؟
 

 ریسک فری کردن معامله به چه معناست؟

نکته بعدی که برای نحوه معامله در فارکس باید بلد باشید، ریسک فری کردن معامله است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ریسک فری به جابجا کردن حد ضرر و قرار دادن آن در محل ورود به معامله گفته میشود.

زمانی که این کار را انجام دهید، عملا حد ضرر شما روی همان قیمت ورود به معامله قرار خواهد گرفت و حتی اگر بازار برگردد و به آن نقطه برسد، شما بدون هیچ ضرری از معامله خارج میشوید. ریسک فری کردن معامله یکی از مهمترین آیتم های مدیریت مالی است که باید به موقع انجام و کلیه اصول آن رعایت شود.

 
چطور در فارکس معامله کنیم؟
 

هج کردن معامله به چه معناست؟

یکی دیگر از روش های مهم در مدیریت معامله، هج کردن است، فرض کنید شما یک معامله نسبتا بلند مدت باز کرده اید و مطمئن هستید که به سمت بالا حرکت میکند، اما یک خبر موقتی در بازار سبب تاثیر روی احساسات معامله گران می‌شود و ممکن است تا چند ساعت بازار خلاف تحلیل واقعی حرکت کند، در این صورت شما میتوانید با بازکردن یک معامله جدید بر مبنای هج، ریسک حرکت جدید بازار را خنثی کنید.

در این مثال باید یک معامله نزولی برخلاف معامله اول خود ایجاد کنید تا ضرر شما رشد نکند و حتی بتوانید از همان حرکت نزولی موقتی هم کسب سود کنید، بعد آن را ببندید و بگذارید دوباره حرکت صعودی شما ادامه پیدا کند. گاهی هج را هم میتوان روی یک نماد دیگر انجام داد.

به طور کلی خود هج کردن یک سیستم بسیار پیچیده است که برای جلوگیری از ضررهای بزرگ باید با ساختار و روش اجرای آن به صورت کامل آشنا شوید:

 
چطور در فارکس معامله کنیم؟
 

نتیجه‌گیری

در این مقاله نحوه معامله در فارکس را آموختید و دریافتید که حتی با موبایل هم می‌توانید ترید کنید. اما مسئله مهم‌تر از ترید کردن، مدیریت معامله از طریق قرارداد حد سود و ضرر، تریلینگ استاپ، هج و ... است که باید به این روش های جانبی نیز کاملا مسلط باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.