جراحي شكم، درمان يا زيبايي!

خيلي ها تصور مي كنند كه جراحي شكم اولين و آخرين راه خلاصي از چربي هاي شكم است و اصلا به خودشان زحمت نمي دهند كمي به رژيم غذايي شان توجه كنند، مثلا كمتر غذاي چرب بخورند و كمي بيشتر فعاليت داشته باشند. اگر شما هم اين گونه فكر مي كنيد، بهتر است به اين موضوع توجه داشته باشيد كه جراحي پلاستيك به
يکشنبه، 16 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جراحي شكم، درمان يا زيبايي!

جراحي شكم، درمان يا زيبايي!
جراحي شكم، درمان يا زيبايي!


 

نويسنده: دکتر محمد هادي زاده - متخصص جراحي پلاستيک




 
خيلي ها تصور مي كنند كه جراحي شكم اولين و آخرين راه خلاصي از چربي هاي شكم است و اصلا به خودشان زحمت نمي دهند كمي به رژيم غذايي شان توجه كنند، مثلا كمتر غذاي چرب بخورند و كمي بيشتر فعاليت داشته باشند. اگر شما هم اين گونه فكر مي كنيد، بهتر است به اين موضوع توجه داشته باشيد كه جراحي پلاستيك به همان راحتي كه فكر مي كنيد، نيست. در واقع همه ي پزشكان توصيه مي كنند كه شما روش هاي مفيد و بي دردسري همانند رژيم غذايي و ورزش را امتحان كنيد و اگر علي رغم انجام هر گونه اقدامي قادر به كوچك كردن شكم خود نبوديد، در آخرين مرحله مي توانيد تصميم به عمل جراحي زيبايي شكم خود بگيريد. در اين مقاله براي آشنايي بيشتر شما با جراحي شکم پاي صحبت هاي دکتر محمد هادي زاده متخصص جراحي پلاستيك مي نشينيم تا قبل از اينكه اقدام به انجام اين عمل زيبايي كنيم اطلاعات بيشتري از چگونگي و نحوه ي عمل پيدا كنيم:

قبل از هر چيز اين نكات را به خاطر بسپاريد:
 

* از جراح خود بخواهيد تا به طور كامل مراحل و مشكلات احتمالي را براي شما بيان نمايد.
* هرگز اين عمل را به عنوان عمل كاهش وزن تصور نكنيد.
* اگر شما خانمي هستيد كه هنوز تمايل به بارداري داريد، بهتر است كه عمل را به بعد از پايان تصميم خود براي بچه دار شدن موكول نماييد.

نحوه ي انجام عمل:
 

اين جراحي به طور معمول به دو صورت انجام مي گردد:

جراحي پلاستيك كوچك:
 

در اين نوع جراحي برش كوچكي داده مي شود و اين برش كوچك اجازه مي دهد تا چربي ها از اين ناحيه خارج گردد.

جراحي پلاستيك كامل:
 

در اين روش كه كمي از روش قبل بزرگتر است برش بزرگي زده مي شود و مقدار زيادي چربي و حتي پوست شكم برداشته مي شود و اغلب جراح، ناف مصنوعي را خود براي بيمار ايجاد مي كند. لازم به ذكر است كه ليپوساكشن و يا همان برداشت چربي ها در هر دو روش انجام مي شود كه خطرات خاصي را به دنبال دارد كه در ذيل گفته خواهد شد.

آيا عوارضي مرا تهديد مي كند:
 

همانطور كه حدس مي زنيد داشتن درد و ورم و التهاب در ناحيه ي عمل اجتناب ناپذير است. جراح شما بنا به صلاحديد خود براي شما مسكن تجويز خواهد كرد. محل زخم ممكن است تا چندين هفته و يا حتي ماه طول بكشد. همچنين ممكن است احساس سوزن سوزن شدن، بي حسي، كبودي و كشيدگي در ناحيه ي عمل سبب خستگي شما در طي اين مدت گردد. ممكن است جاي زخم مدت ها طول بكشد تا از بين برود و شايد هرگز محو نشود. جراح شما اگر توصيه به مصرف پماد يا كرم خاصي نموده حتما تهيه و مصرف نماييد.

مشكلات پس از عمل را چگونه تحمل كنم؟
 

گرچه به ندرت ممكن است اين عوارض ايجاد گردد، زيرا جراحان معمولاً بيماران خود را قبل از عمل از نظر بيماري هاي زمينه اي مانند ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي و يا كساني كه از تنباكو و يا سيگار استفاده مي نمايند، كاملاً كنترل مي كنند. اما گاهي وجود بعضي از مشكلات انكار ناپذير است، براي مثال ايجاد عفونت و يا خونريزي زير پوست ناحيه ي عمل كه به خودي خود از بين نمي رود و معمولاً منجر به جراحي مجدد در ناحيه شده و اين به معني برشي ديگر و جاي زخمي ديگر است و همچنين پديده ي آمبولي كه يا به علت ورود ذرات ريز چربي، متعاقب عمل ليپوساكشن و يا لخته هاي خون در عروق ريز ريه هاست كه در اكثر موارد بسيار خطرناك است و به مرگ منجر مي گردد.

بهبود زحم تا كي طول مي كشد؟
 

در آخر شما چه عمل كوچك و چه عمل بزرگي را روي شكم خود انجام داده ايد، موظفيد تا راهنمايي هاي لازم براي مراقبت بعد از عمل را كه جراح شما توصيه مي نمايد حتما انجام داده و پانسمان و مراجعه به موقع به پزشك خود را فراموش نكنيد. معمولاً بخيه ها بعد از دو يا سه هفته برداشته مي شود و نبايد حداقل زودتر از شش هفته ورزش شكم را شروع كنيد. به مدت يك ماه كارهاي سبك انجام دهيد و از شكم بند مناسب استفاده نماييد. گرچه در بعضي افراد ماه ها طول مي كشد كه احساس راحتي نمايند. در پايان به شما توصيه مي نماييم تا حدالامكان از ورزش و رژيم هاي غذايي براي كوچك كردن شكم خود استفاده نموده و به جراحي زيبايي شكم به عنوان آخرين چاره نگاه كنيد.
منبع:ماهنامه ي تخصصي دنياي سلامت، شماره ي 51



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.