شهرستان پرند کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری

در جنوب غربی تهران و درکیلومتر۳۰ آزادراه تهران – ساوه قرار گرفته است . مساحت تقریبی آن شامل ۱۷۰۰۰ هکتار که شامل دو بخش مسکونی در شمال و شهرک صنعتی در جنوب و بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی ، جمعیت شهر ۰۰۰ /۷۰۰ نفر پیش بینی شده است. هوای صاف، آسمان آبی، آزاد راههای ارتباطی مناسب، پروژه های بزرگ همجوار، شیب مناسب، چشم اندازهای زیبا، دسترسی آسان به آزاد راه های تهران – ساوه ، تهران – قم و کیفیت بالای ساخت و ساز، همه و همه دست به دست هم داده تا یکی از بزرگترین شهرهای جدید کشور، به دور از دغدغه های زندگی ماشینی، آلودگی و ترافیک شهری کلان شهرها، مکانی آرام و ایمن را برای زندگی ساکنان فراهم کند.
3 ساعت و 43 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
شهرستان پرند کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری

مشخصات

کشور ایران
استان تهران
شهرستان رباط کریم
بخش مرکزی
جمعیت  ۹۷٬۵۶۴ نفر
مساحت ۱۴۵۰۰۰هکتار
زبان گفتار فارسی
مذهب شیعه
ارتفاع از سطح دریا از ۱۰۵۰ تا ۱۲۲۰ متر
شرایط آب و هوا کوهستانی
پیش شماره تلفن ۰۲۱
شناسه ملی خودرو ۷۸ ج م
ره آورد لواشک، زیتون، قطاب و ....

در جنوب غربی تهران و درکیلومتر۳۰ آزادراه تهران – ساوه قرار گرفته است . مساحت تقریبی آن شامل ۱۷۰۰۰ هکتار که شامل دو بخش مسکونی در شمال و شهرک صنعتی در جنوب و بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی ، جمعیت شهر ۰۰۰ /۷۰۰ نفر پیش بینی شده است. هوای صاف، آسمان آبی، آزاد راههای ارتباطی مناسب، پروژه های بزرگ همجوار، شیب مناسب، چشم اندازهای زیبا، دسترسی آسان به آزاد راه های تهران – ساوه ، تهران – قم و کیفیت بالای ساخت و ساز، همه و همه دست به دست هم داده تا یکی از بزرگترین شهرهای جدید کشور، به دور از دغدغه های زندگی ماشینی، آلودگی و ترافیک شهری کلان شهرها، مکانی آرام و ایمن را برای زندگی ساکنان فراهم کند. جمعیت شهر جدید پرند در سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۹۷٬۵۶۴ نفر (۳۱٬۶۹۳ خانوار) اعلام شد که از این تعداد ۴۸٬۹۹۷ نفر مرد و ۴۸٬۵۶۷ نفر زن بودند. ساکنان این شهر اغلب از اطراف تهران و دیگر استان‌ها هستند که به دلایلی همچون مسکن نسبتاً ارزان‌تر، میزان کم‌ترافیک و آلودگی هوا نسبت به تهران، وجود فرصت‌های کاری به واسطهٔ استقرار شهرک‌های صنعتی در نزدیکی این شهر و همچنین پروژه‌هایی نظیر مسکن مهر و دو نیروگاه پرند و رودِشور، این شهر را برگزیده‌اند. اراضی شهر جدید پرند در حد فاصل شرایط اقلیمی منطقه ی شهری تهران و کویر بین ۳۵  درجه ، ۲۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه تا ۳۵ درجه، ۲۵ دقیقه و ۶ ثانیه عرض شمالی و ۵۰ درجه، ۵۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه تا ۵۰ درجه، ۵۸ دقیقه و ۳۳ ثانیه طول شرقی قرار گرفته است.
 

جای‌ های دیدنی شهرستان پرند

 
قلعه سنگی
قلعه سنگی پرند از یادگارهای بسیار شاخص و ارزشمند معماری اسلامی ایرانی است و امروزه دیوار های عظیم سنگی آن در شهر جدید پرند تنها بنای کهن و باشکوهی است که در این منطقه خودنمایی می کند و هر تازه واردی را به سوی خود فرا می خواند. ساخت این بنا به عنوان قلعه حکومتی عظیم از سنگهای نامنظم شاید بیش از دویست سال به طول انجامیده و سالیان متمادی برای انجام امور محرمانه حکومتهای آن دوران مورد استفاده قرار گرفته است،گفتنی است تاکنون تاریخ دقیقی از زمان احداث این قلعه عظیم توسط پ‍ژوهشگران مشخص نگردیده ولی با توجه به معماری، آثار و شواهد تاریخی بدست آمده از عملیات پژوهشی و باستان شناسی به احتمال زیاد زمان احداث آن به دوران آل بویه باز می گردد. در راستای برنامه‌های فرهنگی کشور و سیاست‌های کلی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت ، مرمت و احیای ابنیه ارزشمند تاریخی ، قلعه سنگی پرند که از شاهکارهای معماری اسلامی، به عنوان بزرگترین پروژه پژوهشی و مرمتی میراث فرهنگی استان تهران با مدیریت شرکت عمران شهر جدید پرند به عنوان کارفرما ،و نظارت عالیه کیفی سازمان میراث فرهنگی استان تهران، بدون وقفه از اول مهر ماه سال 1382 شروع به کار نموده و هم اکنون مراحل اجرایی پژوهشی و مرمتی را پشت سر می‌گذارد.
 
مجموعه ورزشی – تفریحی کارتینگ
کارتینگ شهر پرند در زمینی به وسعت 20 هکتار در ابتدای ورودی شهر و جنوب دانشگاه آزاد اسلامی قرارگرفته است . مجموعه مذکور دارای پیست اتومبیلرانی به طول 1712 متر که هم اکنون به طور کامل اجراء گردیده و ساختمان مرکزی با 3300 متر مربع مساحت با طراحی سبک معماری مدرن و امکاناتی نظیرپارک بازی کودکان،سینمای خانوادگی، بازی پینت بال، رستوران و… به موازات آزادراه تهران_ساوه با در حال ساخت می باشد. پیست کارتینگ پرند پس از افتتاح کامل قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی و جهانی را نیز دارد. طولانی ترین پیست بین المللی کارتینگ جهان در شهر جدید پرند با عنوان کارتینگ بین المللی پرند به بهره برداری آزمایشی رسید. این پیست دارای لیسانس A فدراسیون جهانی اتومبیلرانی با طول ۱۷۱۲ متر می‌باشد ودر اولین مرحله مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان انتخابی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۱۱ امارات با حضور رانندگان حرفه ای کشور در محل پیست بین المللی پرند برگزار گردید .
 
پارک کوهسار
پارک کوهسار در شمال فاز دو و یک این شهر واقع شده است. پرند، شهری مملو از پارک‌های جذاب و خوش آب‌وهواست. این پارک‌ها برای وقت‌گذرانی بی‌نظیر هستند.همه می‌دانیم که گشت‌وگذار در پارک‌ها و بوستان‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات برای مردان و زنان است.بعنوان نمونه پارکها را می‌توان به لحاظ شعاع عملکرد و خدمات رسانی به پارکهای با عملکرد محله ای، ناحیه ای، شهری و فرا شهری تقسیم‌بندی نمود. همچنین از لحاظ نوع کاربرد، نحوه ایجاد (طبیعی یا انسان ساخت) نوع پوشش گیاهی، مقیاس و بزرگی (کوچک، متوسط و بزرگ) و … نیز قابل طبقه‌بندی می‌باشند. آنچه بدیهی است رواج پارکهای شهری امروزین که برای عموم قابل استفاده و دسترسی هستند از شهرسازی کشورهای اروپایی شروع شده‌است. البته باغسازی ایرانی در نوع خود کم‌نظیر و تاریخ طولانی دارد ولی عملکرد این باغها با پارکهای شهری امروزی متفاوت بوده‌است.
 
استخر دلفین
امکانات و ویژگی های این استخر  شامل: سونا خشک، سونا بخار، بوفه، جکوزی، حوضچه آب سرد، استخر کودکان، حمام سنتی، ماساژ و ... میشود. اگر شما هم اهل شنا و آب تنی هستید رفتن به این استخر به شما پیشنهاد میشود.
 
پارک مشاهیر پرند
پارک مشاهیر پرند نمونه ای از هم نشینی انسان و طبیعت است، جایی که یالهای این آبراهه، باغهای موضعی، آمفی تئاترروباز، مسیر های پیاده رو و عرصه های فرهنگی را در خود جای می دهد. این پارک با طولی برابر با دو کیلومتر و مساحتی در حدود ۳۲ هکتار بین فازهای سه و چهار شهر پرند واقع گردیده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.