ب ام و Z4 مدل 2010

کمپاني ب ام و جهت طراحي و ساخت مدل جديد Z4 تصميم گرفت با انجام تغييرات و اضافه کردن حجم آن حتي به صورت اندک و همين طور تجهيزات لوکس به همراه سقف فلزي باز شونده در واقع دو مدل قبلي را که کوپه و رودستر بودند با يک مدل جايگزين کند. بنابراين ديگر از سقف پارچه اي خبري نيست و رانندگي مدل جديد نيز براي تغييرات
پنجشنبه، 27 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ب ام و Z4 مدل 2010

 ب ام و Z4 مدل 2010
ب ام و Z4 مدل 2010


 






 
کمپاني ب ام و جهت طراحي و ساخت مدل جديد Z4 تصميم گرفت با انجام تغييرات و اضافه کردن حجم آن حتي به صورت اندک و همين طور تجهيزات لوکس به همراه سقف فلزي باز شونده در واقع دو مدل قبلي را که کوپه و رودستر بودند با يک مدل جايگزين کند. بنابراين ديگر از سقف پارچه اي خبري نيست و رانندگي مدل جديد نيز براي تغييرات و اصلاحاتي که در آن به انجام رسيده و به شرح آنها خواهيم پرداخت از هيجان بيشتري برخوردار است.
براي اين رودستر سه پيشرانه جديد در نظر گرفته شده است. يک موتور 6 سيلندر خطي به حجم 3 ليتر و توان توليدي 255 اسب بخار و ديگري يک موتور با دو توربو شارژر و توان توليدي 300 اسب بخار و يک موتور ديگر به حجم 2/5 ليتر نيز عرضه خواهد شد. مدلي که مجهز به موتور داراي دو توربوشارژر بوده مي تواند دو موتور خود را تا 7 هزار دور در دقيقه بالا برده و حداکثر گشتاور آن که 300 پوند بر فوت است از دور موتور 1400 دور در دقيقه در اختيار راننده قرار دارد که اين ويژگي، چابکي خاصي را به آن به خصوص در عبور از پيچ ها و خروج از دايره بخشيده است. نيروي اين موتور از طريق يک گيربکس 7 سرعته غير اتوماتيک که داراي دو کلاچ و مجهز به سيستم الکتروهيدروليک بوده به ديفرانسيل عقب منتقل مي گردد. البته مي توانيد گيربکس را در موقعيت تمام اتوماتيک نيز قرار دهيد. تعويض دنده ها در حالت غير اتوماتيک مي تواند هم از طريق اهرم دنده که روي کنسول مياني قرار دارد انجام پذيرد و يا از طريق پدال هايي که روي فرمان قرار دارند. اين مدل (توربوشارژر دار) مي تواند ظرف مدت 4/8 ثانيه، سرعت خود را به 96 کيلومتر در ساعت برساند و مسافت 400 متر را در مدت زمان 13/3 ثانيه و حداکثر سرعت 172 کيلومتر در ساعت طي کند.

ب ام و Z4 مدل 2010

براي روشن کردن اين ب ام و مي بايست کليد آن را که شبيه يک نوار کوچک است در داخل يک شکاف در جلو داشبورد قرار داده و سپس دکمه استارت - استاپ را که در بالاي آن واقع شده، فشار دهيد.
کنترل هاي باز و بسته کردن سقف نيز ساده، سريع و آسان هستند چون با فشار دادن يک دکمه در کنسول مياني سقف فلزي که از جنس آلومينيم و بسيار سبک وزن است، ظرف مدت 20 ثانيه در قسمتي از صندوق عقب و درست پشت سر راننده و سرنشين کناري او قرار مي گيرد.
صندلي ها راحت بوده و به خصوص در قسمت بالا به دليل اين که قابليت تنظيم دارند، از راحتي بيشتري برخوردار هستند. در کابين يک سوئيچ قرار دارد که راننده مي تواند حالت هاي مختلف رانندگي را حسب دلخواه خود انتخاب کند.
فعال کردن سيستم کنترل ديناميکي پايداري که اغلب البته خاموش است شما را قادر مي سازد که بتوانيد رکوردهاي خوبي را در حرکت هاي مارپيچي و همين طور تعيين شتاب ثقل به دست آوريد.

ب ام و Z4 مدل 2010

منبع: نشريه نوآور شماره 63



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.