نوکيا BH-504

سال ها است که تکنولوژي بلوتوث در گوشي هاي تلفن همراه مورد استفاده قرار مي گيرد ولي در کشور ما اغلب از اين تکنولوژي براي ارسال اطلاعات بين دو گوشي وگهگاه بين گوشي و لپ تاپ استفاده شده است واستاندارد A2DP که امکان پخش موسيقي استريو از طريق بلوتوث را فراهم مي سازد، هنوز در کشور ما چندان شناخته شده نيست. به همين جهت برآن شديم در اين شماره به مرور مشخصات يکي از بهترين هدست هاي بلوتوث پشتيباني کننده از استاندارد A2DP بپردازيم.BH-504 هدست جديدي
شنبه، 6 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نوکيا BH-504

نوکيا BH-504
نوکيا BH-504


 

نويسنده:هومن کبيري پرويزي




 
سال ها است که تکنولوژي بلوتوث در گوشي هاي تلفن همراه مورد استفاده قرار مي گيرد ولي در کشور ما اغلب از اين تکنولوژي براي ارسال اطلاعات بين دو گوشي وگهگاه بين گوشي و لپ تاپ استفاده شده است واستاندارد A2DP که امکان پخش موسيقي استريو از طريق بلوتوث را فراهم مي سازد، هنوز در کشور ما چندان شناخته شده نيست. به همين جهت برآن شديم در اين شماره به مرور مشخصات يکي از بهترين هدست هاي بلوتوث پشتيباني کننده از استاندارد A2DP بپردازيم.BH-504 هدست جديدي نيست ولي به تازگي بطور رسمي وارد بازار ايران شده است .
بررسي BH-504 را با کنترل محتويات جعبه آن آغاز مي کنيم.

محتويات موجود در بسته بندي هدست
 

محتويات موجود در بسته بندي گوشي به شرح زير بود.
1- کيف هدست
2-دفترچه راهنما
بايد اذعان کنيم که از نبود شارژر در بسته بندي اين هدست تعجب کرديم. اين نقصان شما را وادار مي کند که اگر به يک شارژر سوزني نوکيا دسترسي نداريد براي استفاده از هدست يک شارژر بطور جداگانه خريداري نماييد.

بررسي ظاهري
 

زماني که براي نخستين بار BH-504 را از جعبه خارج مي کنيد، چند ثانيه طول مي کشد تا متوجه شويد چگونه بايد اين هدست را که به گونه اي خلاقانه تاشده است، به شکل اصلي آن درآوريد .تا شدن BH-504 اين امکان را به شما مي دهد تا بتوانيد آن را درکيف پارچه اي که در بسته بندي آن موجود است قرار داده وبه سادگي با خود حمل کنيد. بر روي گوشي چپ اين هدست هيچ کليدي تعبيه نشده است و تنها پورت ورودي شارژر را مي توانيد مشاهده کنيد. ولي بر روي گوشي راست هدست کليدهاي چند کاربردي بري پاسخگويي به تماس هاي تلفني و نيز روشن وخاموش کردن هدست، کنترل موسيقي و کنترل شدت صدا در کنار يک لامپ LED کوچک که نشان دهنده وضعيت عملکرد هدست است ديده مي شوند. همچنين ميکروفن هدست بر روي گوشي سمت راست قرار گرفته است. هردوگوشي با يک محافظ چرمي براي کاهش اثر نويز محيط در برگرفته شده اند.

مشخصات فني و ابعاد
 

BH-504 مبتني بر بلوتوث نسخه EDR+2.1 است که از A2DP هم پشتيباني مي کند و حداکثر تا فاصله 10 متر از دستگاه فرستنده مي تواند عملکرد معمولي خود را داشته باشد. وزن اين هدست تنها 108 گرم و ابعاد آن در حالت استفاده 170 در 143/5 در 48/5 ميليمتر است و همان گونه که ذکر شد شما مي توانيد با تا کردن آن به سادگي آن را در کيف پارچه اي همراه آن قرار داده و آن را با خودحمل کنيد. ابعاد ، وزن و طراحي ارگونوميک اين دستگاه باعث مي شود بتوانيد بدون هيچ مشکلي ساعت ها از آن براي گوش دادن به موسيقي يا مکالمه استفاده کنيد. باتري اين هدست هم قابليت پشتيباني از 90 ساعت به صورت آماده به کار(Standbay) نه ساعت مکالمه و 7 ساعت پخش موسيقي استريو را دارد.

عملکرد
 

براي استفاده از اين هداست بايد ابتدا آن را باگوشي خودجفت (pair) کنيد پس از اين کار شما مي توانيد موسيقي را از طريق گوشي پخش کنيد و از طريق هدست گوش کنيد. کليدهاي موجود بر روي گوشي راست هدست به شما اين امکان را مي دهد که پخش موسيقي را متوقف کرده و يا مجدداً آغاز کنيد و يا به آهنگ بعدي و يا قبلي گوشي کنيد. زماني که درحال گوش کردن موسيقي متوقف مي شود و شما مي توانيد با کليد چند کاربردي روي گوشي راست به تماس تلفني خود پاسخ دهيد. پس از خاتمه مکالمه پخش موسيقي از سر گرفته مي شود. شما همچنين مي توانيد براي شماره گيري با فشردن کليد چند کاربردي و گفتن نام فرد دلخواه( درصورت وجود و فعال بودن قابليت شماره گيري صوتي در روي گوشي) با فرد مورد نظر خود بدون کار با گوشي ارتباط برقرار کنيد. علي رغم اينکه هدست تا 10 متر فاصله با گوشي را پشتيباني مي کند ولي براي ارتباط بهتر و مستمر پيشنهاد مي کنيم بيشتر از 5 متر با گوشي خود فاصله نداشته باشيد. کيفيت پخش BH-504 را بسيار خوب يافتيم هرچند که در هرحال پخش موسيقي بر روي هدست تا حد زيادي به گوشي نيز مرتبط است .

نکات منفي
 

عدم وجود شارژر در بسته بندي هدست .

نکات مثبت
 

طراحي ارگونوميک و وزن و ابعاد مناسب، قابليت تا شدن براي حمل آسان تر، کيفيت پخش خوب، برد مناسب، ظرفيت بالاي باتري.

رأي
 

اگر علاقه مند به گوش دادن موسيقي با کيفيت بالا هستيد به شما پيشنهاد مي کنيم BH-504 را امتحان کنيد. مطمئن هستيم که کيفيت بالا و از آن مهم تر اتصال بي سيم به گوشي سبک زندگي و نحوه گوش دادن به موسيقي شما را تغيير خواهد داد.
منبع:نشريه دنياي کامپيوتر و ارتباطات شماره 83



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما