سوني اريکسون C510

C510 يک گوشي ديگر از سري سايبرشات سوني اريکسون مي باشد. سوني اريکسون با اين گوشي که در رده قيمتي متوسط قرار مي گيرد، تلاش کرده است تا امکانات معقولي را به نسبت قيمت آن به کاربران ارائه نمايد. مطابق معمول بررسي C510 را با محتويات جعبه آن آغاز مي کنيم.
يکشنبه، 7 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوني اريکسون C510

 سوني اريکسون C510
سوني اريکسون C510


 

نويسنده: هومن کبيري پرويزي




 
C510 يک گوشي ديگر از سري سايبرشات سوني اريکسون مي باشد. سوني اريکسون با اين گوشي که در رده قيمتي متوسط قرار مي گيرد، تلاش کرده است تا امکانات معقولي را به نسبت قيمت آن به کاربران ارائه نمايد.
مطابق معمول بررسي C510 را با محتويات جعبه آن آغاز مي کنيم.

محتويات موجود در بسته بندي گوشي
 

1-شارژر
2-باتري
3-دفترچه راهنما
4-هندزفري
5-لوح فشرده نرم افزار
6-کارت حافظه مموري استيک ميکرو به ظرفيت 1گيگابايت
با توجه به رده قيمتي C510 محتويات موجود در بسته بندي گوشي، خوب ارزيابي مي شود؛ هرچند نبودن کابل اتصال به کامپيوتر را نمي توان ناديده گرفت.

بررسي ظاهري
 

C510 يک گوشي با ظاهري ساده و دلچسب است.ابعاد 107 در 47 در 12/5 ميليمتري، آن را يک گوشي خوش دست مي نماياند. وزن 92گرمي هم بر راحتي استفاده آن افزوده است.
پشت گوشي، درمحل قرار گرفتن دوربين 3/2 مگاپيکسلي، يک محافظ به صورت کشويي از لنز و فلاش LED آن حفاظت مي کند. نکته جالب توجه در خصوص اين محافظ آن است که بر خلاف انتظار، مکانيزم کشويي آن رو به داخل عمل مي کند.
کوچک بودن صفحه کليد امکان اشتباه به هنگام تايپ کردن را زياد مي کند. همچنين حروف فارسي بر روي کليدها وجود ندارد. هر چند که اگر زبان فارسي را در منوي گوشي انتخاب کنيد، با فشردن چند باره کليد 8 پس ازحرف «ک» مي توانيد حرف «گ» را تايپ کنيد. اين امر در مورد ساير حروف «چ» (کليد 6)، «پ» (کليد2) و «ژ» (کليد5) هم صادق است.ولي در هر حال هيچ اثري از اين حروف بر روي صفحه کليد ديده نمي شود.
در پهلوي سمت چپ گوشي، ورودي کارت حافظه قرار گرفته است که با يک در پوش محافت مي شود. در بالاي آن هم پورت شارژ و اتصال به کامپيوتر ديده مي شود.
پهلوي سمت راست گوشي، محل قرار گرفتن کليد کنترل دوربين (در پايين) و کليدهاي کنترل صدا و زوم دوربين (در بالا) است.

بررسي حافظه داخلي و سيستم عامل
 

حافظه داخلي گوشي 100 مگابايت است که قابليت افزايش تا 8 گيگابايت ديگر از طريق کارت هاي حافظه مموري استيک ميکرو را داراست و همان گونه که پيش از اين هم ذکر شده، يک کارت حافظه با ظرفيت يک گيگابايت در بسته بندي گوشي قرار داده شده است.
سيستم عامل گوشي هم همان سيستم عامل آشناي سوني اريکسون، مبتني بر جاوا است که سرعت نسبتاً مناسبي در مرور منوهاي آن را باعث شده است. همچنين رابط کاربري گوشي، بطور کامل از زبان فارسي پشتيباني مي کند.
در مدت زماني که C510را در اختيار داشتيم متوجه شديم که نسخه جديدي از Firmware گوشي، از طريق سرويس به روز رساني سوني اريکسون، در دسترس قرارگرفته است. ويرايش اين نسخه جديد، R1FA035 بود که با دانلود 79/5 مگابايت فايل، از طريق نرم افزار به روز رساني سوني اريکسون و نصب بر روي گوشي از طريق همان نرم افزار انجام گرفت و هرچند به دليل فرصت کم، امکان بررسي نقاط بهبود يافته را نداشتيم، ولي شاهد ارتقاي نرم افزار دوربين گوشي به نسخه 3/2 بوديم که البته تصاوير گرفته شده بعد از ارتقاء، تفاوت چنداني با قبل از آن نداشتند.

بررسي صفحه نمايش
 

ابعاد صفحه نمايش C510، از نوع TFTLCDبا قابليت نمايش 262 هزار رنگ و قطر 2/2 اينچي با رزولوشن 240 در 320 پيکسل است که براي استفاده از دوربين و کارآيي هاي عادي گوشي مناسب به نظر مي رسد.
پخش فايل هاي چند رسانه اي، ارتباطات و اتصال به اينترنت مسلماً از يک گوشي سايبرشات انتظار پخش فايل هاي موسيقي با کيفيت بسيار خوب را نداريد؛ ولي بايد بدانيد که C510 شما را در پخش موسيقي و ويديو نااميد نمي کند. گفتني است C510، داراي قابليت پخش راديوي موج FM نيز هست.
ارتباطات C510 را بايد در حد متوسط ارزيابي کرد؛ چرا که خود در رده قيمتي متوسط است. اين گوشي مجهز به بلوتوث نسخه 2 با پشتيباني از A2DP براي پخش استريوي موسيقي از طريق بلوتوث است.همچنين از طريق کابل (در بسته بندي موجود نيست)نيز به کامپيوتر متصل مي شود و شما مي توانيد اطلاعات خود را از طريق کارت حافظه مموري استيک ميکروهم جابجا کنيد. با توجه به رده قيمتي C510 مسلماً انتظار نداريم که گيرنده داخلي GPS، يا قابليت اتصال به شبکه هاي محلي بي سيم را در آن مشاهده کنيم.

ويژگي هاي تصوير برداري
 

مسلماً مهم ترين ويژگي C510، تصويربرداري آن است؛ چرا که اين گوشي يک گوشي سايبرشات است. کيفيت تصاوير دوربين 3/2 مگاپيکسلي C510 در بين ساير گوشي هاي هم تراز، در رده متوسط قرارمي گيرد. هر چند امکانات و منوهاي متنوع دوربين آن اگر در بين ساير گوشي هي هم تراز بي نظير نباشد، کم نظير است. منوهاي متنوع تصوير برداري سايبرشات با ويژگي هايي مانند استفاده ا ز ماکرو، ويژگي تشخيص چهره و از آن مهم تر تشخيص لبخند، دوربيني کارا در اختيار شما مي گذارد. ويژگي تشخيص لبخند اين گوشي به شما امکان مي دهد پس ازفعال کردن آن و فشردن کليد عکسبرداري منتظر لبخند زدن سوژه خود بمانيد در اين حالت گوشي بطور اتوماتيک به محض اينکه سوژه شما لبخند بزند از وي عکس خواهد گرفت.
عملکرد صفحه کليد هم در منوي دوربين ياريگر شما است. کليدهاي "3"، "6"، "9" و "#" در منوي دوربين، به کليدهاي ميانبر براي کنترل دوربين تبديل مي شوند و عملکرد هر يک از آنها با روشن شدن به رنگ آبي، ياريگر شما در کنترل سريع تر دوربين است.
(کليه تصاوير گرفته شده با گوشي و نيز تصاوير تهيه شده از گوشي را مي توانيد از طريق وب سايت WWW.ITNA.IR مشاهده کنيد)

کيفيت مکالمه
 

همان گونه که انتظار داشتيم کيفيت مکالمه با C510 کاملاً خوب بود و هيچ مشکل خاصي در بر قراري ارتباط با آن مشاهده نشد.

نکات منفي
 

عدم وجود کابل اتصال به کامپيوتر، عدم وجود حروف فارسي بر روي صفحه کليد گوشي، ابعاد نسبتاً کوچک کليدها، کيفيت، عملکرد متوسط دوربين.

نکات مثبت
 

فلاش LED، منوهاي متنوع براي تصوير برداري، کنترل هاي فيزيکي دوربين برروي صفحه کليد گوشي، محافظ فيزيکي لنز دوربين، قابليت تشخيص چهره ولبخند، رابط کاربري و منوهاي فارسي.

رأي
 

C510 يک گوشي ارزان قيمت و مناسب براي کساني است که مي خواهند علاوه بر مکالمه با گوشي خود، يک مجموعه ابتدايي از ساير امکانات جانبي را نيز همراه خود داشته باشند.
منبع:ماهنامه دنياي کامپيوتر و ارتباطات؛ شماره 84.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط