رمز و رازهاي اينترنت اكسپلورر

اینترنت اکسپلورر، مرورگر وب مایکروسافت پر کاربرد ترین مروگروبی است که میلیون ها نفر از سراسر جهان به وسیله آن به جستجو در اینترنت می پردازند. این نرم افزار در عین سهولت استفاده که رمز موفقیت آن نیز می باشد رمز و رازهای فراوانی را نیز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگی اینترنتی شما راحت تر و دلپذیرتر می گردد.
شنبه، 13 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رمز و رازهاي اينترنت اكسپلورر

رمز و رازهاي اينترنت اكسپلورر
رمز و رازهاي اينترنت اكسپلورر


 







 
اینترنت اکسپلورر، مرورگر وب مایکروسافت پر کاربرد ترین مروگروبی است که میلیون ها نفر از سراسر جهان به وسیله آن به جستجو در اینترنت می پردازند. این نرم افزار در عین سهولت استفاده که رمز موفقیت آن نیز می باشد رمز و رازهای فراوانی را نیز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگی اینترنتی شما راحت تر و دلپذیرتر می گردد.
1- وقتی ماوس را روی تصویری از یک صفحه وب می بریم، خط جدیدی به نام image bar ظاهر می شود که دارای آیکون هایی برای ذخیره چاپ، ارسال از طریق email و باز کردن فولدرmy picture (شاید برای این که ببینیم آیا قبلأ تصویر را ذخیره کرده ایم یا نه) می باشد. اگر معمولأ تصاویر را ذخیره نمی کنید و فکر می کنید image bar مزاحمت ایجاد کرده، می توانید از طریق منوی tools، گزینه internet options و صفحه advanced آن را غیر فعال کنید. در این صفحه، به قسمت multimedia بروید و علامت گزینه enable image toolbar را بردارید.
2- بعضی از سایت های عکس های دیجیتالی دارای تصاویری با وضوح و کیفیت بالا هستند، ولی اگر عکس در پنجرهمرورگر جا نشود تولید دردسر می کند. در صورت مواجهه با تصویری که به علت بزرگ بودن آن نتوانستید تمام عکس را یکجا در صفحه مشاهده کنید، به جای این که صفحه را به بالا یا پایین (یا به چپ و راست) اسکرول کنید،کمی صبر کیند تا ie اندازه آن را برای شما تنظیم کند. (ie 6 ,7 قادر به انجام این کار هستند) اگر ترجیح می دهید عکس را در اندازه واقعی خود ببینید، ماوس را به گوشه پائین در سمت راست برده و روی دکمه مربوطه کلیک کنید.
3- وقتی تصویری را از طریق پست الکترونیک می فرستید، می توانید آن را کوچکتر کنید تا سریعتر به مقصد برسد. در این راستا، می توانید وضوح 480×640، 600×800 یا 768×1024 را انتخاب و کاری کنید که تمام تصاویری که می فرستید کوچکتر شوند. دوستانی که به صورت تلفنی با اینترنتارتباط دارند حتما از این توجه شما ممنون خواهند شد.
4- اگر برای خود صفحه وبی را دست و پا کرده اید و از ایده ظاهر شدن خط ابزار تصاویر و تشویق بازدیدکنندگان به ذخیرهتصاویر شما خوشتان نمی آید، می توانید این خط ابراز را برای تک تک تصاویر یا همه آنها غیر فعال کنید، برای این منظور با دستور خط ابراز را به طور کامل از کار بیندازید و یا خط galleryimg=”no” را در برچسب های img خود اضافه کنید.
5- خط ابراز image برای تصاویر کمتر از 130×130 پیکسل ظاهر نمی شود،به همین دلیل برای ذخیره این نوع تصاویر باید از همان روش مرسوم کلیک راست استفاده کیند.

رمز و رازهاي اينترنت اكسپلورر


6 - ieهای 6 و 7 ابزارهایی بهتری برای کار با کوکی ها دارد تمام امکانات موجود را می توانید از صفحه privacy کادر محاوره internetoptions (که از طریق منوی tools باز می شود) مشاهده کنید. به علاوه، بد نیست سری به آدرس http://www.w3.org/p3p بزنید و اطلاعات بیشتری درباره p3p(قوانین زیر بنایی برای اولویت های حفظ حریم خصوصی) که مایکروسافت ابزارهای جدیدش را بر اساس آنها بنا نهاده به دست بیاورید.
7- بعضی کوکی ها مفید هستند. مثلأ سایتهای فروشگاهی از جمله amazon.com به کمک این کوکی ها از خریدهای شما مطلع شده و محصولات جدید را به شما پیشنهاد می دهند، یا سایتmicrosoftsupport با استفاده از آنها اطلاعات کاملی از جستجوهای اخیر شما به دست می آورد. این کوکی ها به کوکی های «شخص اول» موسومند. کوکی های طرف سوم از وبسایتی متفاوت (طرف سوم) پدید می آیند که معمولأ جنبه تبلیغاتی دارند (مثل doubleclick یا aol).
این شبکه های تبلیغاتی برای بسیاری از سایت های وبتبلیغات می کنند، پس می توانند بفهمند که شما به کدام یک از این سایت ها سر زده اید. اگر دوست ندارید چنین اطلاعاتی درباره شما در جایی نگهداری شود، ie 6 می تواند کوکی های تمام شرکت های طرف سوم، یا شرکت هایی که تعهدی در رعایت حفظ اطلاعات خصوصی شما نمی دهند را مسدود کند.
8- وقتی ie پیامی ظاهر می کند مبنی بر اینکه کوکی خاصی را بپذیرد یا رد کنید، به ie بگوئید این کوکی را برای دفعات بعد در خاطر خود حفظ کند تا هر دفعه مجبور نباشید کوکی های همان سایت را قبول یا رد کنید.
9- با تعیین سطح امنیتی مناسب برای خود می توانید مشخص کنید که چه نوع کوکی هایی را دوست دارید دریافت کنید. برای این منظور، از طریق منوی tools، گزینه internet options صفحه privacy و دکمهsettings اقدام نمائید. پیش فرض این سطح امنیتی medium است، که کوکی های طرف سومی را مسدود می کند که یا از هیچ قانونی برای حفظ اطلاعات خصوصی تبعیت نمی کنند یا از اطلاعات معرفی کننده شما بدون کسب اجازه از خود شما بهره برداری می نمایند. سطح mediumکوکی های شخص اول را که از اطلاعات معرفی کننده شما بدون کسب اجازه از خود شما استفاده می کنند می پذیرد، اما در پایان جلسه آنها را حذف می کند.
10- سطوح امنیتی در خصوص حفظ حریم خصوصی در شش دسته ارائه می شوند که از پذیرش تمام کوکی ها تا رد تمام کوکی ها متغیرند. به علاوه، چهار استراتژی از پیش تعیین شده ارائه می شوند که می توانید برای پذیرش یا رد انواع کوکی ها مورد انتخاب قرار دهید.
11- اگر هیچ یک از این سطوح رضایت شما را جلب نمی کند، روی advanced و پس از آن override automaticcookiehandlingکلیک کنید. سپس می توانید کوکی های شخص اول و سوم را قبول یا مسدود کنید و یا از ie بخواهید هر دفعه از خود شما سوال کند.
12- کادر محاوره advanced علاوه بر کوکی های شخص اول و سوم، از کوکی های «جلسه ای» هم سوال می کند؛ یعنی کوکی های موقتی که فقط تا زمانی نگهداری می شوند که حداقل یکی از پنجره های ie باز باشد. این کوکی ها خطری ندارند، زیرا بعد از قطع ارتباط و بستن برنامهie به کلی حذف شده و در نتیجه سایت نمی تواند بعدها به آنها مراجعه کند.
13- اگر نظرتان درباره سایتی خاص تغییر کرد و خواستید به آن اجازه ساخت کوکی در کامپیوتر خود را بدهید، می توانید به صفحه persiteprivacy برگشته و آن را از لیست حذف کنید.
14- اگر می خواهید برای سایت های favorite خود استثناء قائل شوید، از طریق منوی tools کادر محاوره internet options را باز کرده و به صفحه privacy بروید. سپس روی دکمهwebsites و پس از آن editکلیک کنید. در این حالت، url هایی را وارد کنید که می خواهید کوکی ها از آنها «همیشه» قبول یا رد شوند.
15- اگر سایتی هیچ حرفی از خط مشی خود در حریم خصوصی بازدیدکنندگان نزده یا خط مشی آن باتنظیمات و اولویت بندی شما مطابقت نداشته باشد، آیکون کوچکی به شکل یک چشم باعلامت ایست در خط وضعیت (پائین پنجره) ظاهر می شود که با کلیک مضاعف روی آن، گزارشی تحت عنوان privacy report به نمایش در می آید که ضمن نشان دادن تمام محتویات آن صفحه، لیستی از کوکیهای ارسالی از طرف آن سایت و پذیرش یا عدم پذیرش آنها از طرف شما نمایش داده می شود. اگر چنین آیکونی را ندیدید، از منوی view گزینه privacy report را انتخاب کنید.
16- تنظیمات مربوط به حریم خصوصی شما فقط در وب سایت هایی عمل می کنند که در منطقه امناینترنت تعریف شده باشند. اگر سایتی را در منطقه سایت های معتمد (trusted) قرار دهید، ie تمام کوکی های آن سایت را پذیرفته و اجازه خواندن کوکی ها را از کامپیوتر شما به سایت می دهد و اگر سایتی را در منطقه سایت های «ممنوعه» (restricted) بگذارید، ie تمام کوکی های ارسالی آن سایت را بر می گرداند.
17- تعداد سایت هایی که تاکنون نسبت به ارائه خط مشی خود در زمینه حفظ حریم خصوصی بازدیدکنندگان اقدام کرده اند بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد (اولین آمار 53 مورد را گزارش داد). این خط مشی باید نشان دهد که سایت با اطلاعات کاربر چه خواهد کرد،کاربر چگونه می تواند از تعهدات سایت مطمئن شود، آیا کسی سایت را ضمانت می کند، در صورت تشکیک با چه کسی باید تماس بگیرید و او در این باره چه اقدامی خواهد کرد. سایتی که بخواهد خط مشی خود را ارائه دهد باید آن را به دو زبان تهیه کند: یکی به زبان انسان برای مطالعه بازدیدکننده و دیگری به زبان xml برای مطالعه internetexplorer می باشد.
منبع:www.iritn.com
ج/



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.