بزرگان در راهند!

گوشي تلفن همراه ،جزو محصولاتي است که هنوز، خيلي دستخوش رکود ناشي از وضعيت بد اقتصادي نشده است. هنو ز که هنوز است، توليد کنندگان و شرکت هاي معروف، به شدت در تلاشند ،آخرين مدل هاي گوشي خود را در اولين فرصت به بازار ارئه کنند و مشتريان بيشتري را جلب کنند
دوشنبه، 15 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بزرگان در راهند!

!بزرگان در راهند
بزرگان در راهند!


 





 

گوشي تلفن همراه ،جزو محصولاتي است که هنوز، خيلي دستخوش رکود ناشي از وضعيت بد اقتصادي نشده است. هنو ز که هنوز است، توليد کنندگان و شرکت هاي معروف، به شدت در تلاشند ،آخرين مدل هاي گوشي خود را در اولين فرصت به بازار ارئه کنند و مشتريان بيشتري را جلب کنند
آخرين خبرها حاکي است که تا چند روز ديگر، سروکله ي گوشي تلفن همراه با دوربين 12مگا پيکسلي پيدا خواهد شد !بازار ايران که آن قدر براي فروشندگان جذابيت دارد که خيلي از گوشي هاي جديد، هنوز به آمريکا و اروپا نرسيده ،سر از بازار ايران در مي آورند. بدنيست تا زماني که بزرگان از راه برسند، نگاهي به مشخصات چند گوشي خوب در بازار بياندازيم.
سوني اريکسون G705قيافه معمولي،کارکرد عالي
اين گوشي کشويي نسبتا باريک از سوني اريکسون ،قيافه چندان جذابي ندارد؛ ولي امکانات کاملي را در خود گنجانده است (در حد و اندازه هاي يک گوشي خوب)،صفحه رويي گوشي، مشکي رنگ و صفحه پشتي آن طلايي است . صفحه نايش آن نسبتا بزرگ است . (حدود 2/4اينچ)و توان نمايشي خوبي دارد. دوربين آن 3/2مگاپيکسل و مجهز به فلاش است. ضمن آن که به خاطر قابليت مکان يابي جغرافيايي (GPS)،مي تواند محل گرفتن عکس ها را هم برايتان ثبت کند. دوربين اين گوشي، قابليت فيلم برداري با فرمت mp4و با سرعت معمول را دارد . از ديگر امکانات بسيار مهم اين گوشي، اتصال بي سيم (wi-fi)است که به شما امکان مي دهد، به راحتي بتوانيد از طريق شبکه بي سيم ،به اينترنت وصل شويد . مجموعه برنامه هايي که روي اين گوشي به صورت پيش فرض نصب شده اند ،متنوع است. ضمن آن که چند بازي هيجان انگيز مثل Need for speedو تنيس ،مخصوص افرادي که اهل بازي هستند ،روي آن تعبيه شده است. همچنين امکان مسيريابي براي رسيدن به يک مقصد خاص نيز، در اين گوشي وجود دارد . همه اين امکانات را مي توانيد با قيمتي حدود 250هزار تومان به دست آوريد حالا متوجه شديد فقط زيبايي نيست که مي تواند، باعث انتخاب شدن يا نشدن يک گوشي شود؟

!بزرگان در راهند

آي فون نسل سوم
شرکت اپل (Apple)با معرفي مدل iphone»حسابي بازار تلفن همراه را تکان داد و پس از آن ،مدلي به نام آي فون نسل سوم (3G)را به بازار ارائه کرد ،يعني همين مدلي که الان اين جا معرفي مي شود. البته يک مدل جديد تر از اين هم،به نام «3GS»، مدتي است از سوي اپل وارد بازار شده و فروش بسيار موفقي هم داشته است، اما چون به صورت تک تک و موردي وارد بازار ايران شده است ،الان معرفي آن ضرورت ندارد . اما آي فون نسل سوم، علاوه بر اضافه کردن امکانات اتصال بي سيم پيشرفته خاص شبکه هاي نسل سوم تلفن همراه ،ايرادهاي اولين سري آيفون را نيز تا حدود زيادي برطرف کرده است ؛هنوز در کشور ما ،بايد آن را به شکل «crack»شده خريداري کرد(اصطلاحاً قفل شکسته )تا بتواند با شبکه مخابرات ما کارکند البته قيمت آن هم،کمي تا قسمتي بالااست (حدود 800هزار تومان براي مدل 16گيگابايت )و فقط آنهايي که عاشق اپل و علاقه مند فناوري هايي هستند که آنها را متفاوت جلوه دهد، سراغ ايفون 3Gمي روند ،بدنيست نگاهي به امکانات آيفون بياندازيم تا واقعاً بفهميم وقتي آرم شرکت اپل روي يک محصول است، معني واقعي آن چيست ،اصلي ترين قابليت اين گوشي، صفحه نمايش بزرگ و با قابليت اين گوشي، صفحه نمايش بزرگ و با قابليت لمسي بسيار پيشرفته اي فون است که در کنار سيستم عامل روان و راحت آن و منوهاي زيبا و ساده ،به راحتي مي توان با آن کار کرد. اين راحت کارکردن را حتماً بايد خودتان تجربه کنيد تا متوجه تفاوت آن با ساير رقبا شويد . صفحه نمايش آي فون، توان نمايش 16ميليون، رنگ دارد که بسيار خارق العاده است . حافظه داخلي آن 2مدل است ؛مدل 8و مدل 16گيگابايت . چون اين مقدار حافظه زياد هم هست ،امکان اضافه کردن کارت حافظه در آن پيش بيني نشده است . دوربين عکاسي آي فون ،2مگاپيکسل با قابليت بزرگ نمايي است، اما فيلم برداري انجام نمي دهد . براي پخش موسيقي ،شما يک آي پاد (Ipod)تمام عيار هم داريد . سيستم مکان ياب جغرافيايي (GPS)،خروجي تلويزيون ،نقشه ياب گوگل ،اتصال شبکه بي سيم (wi-fi)و ضبط صدا هم، از امکانات جالب توجه اين گوشي زيبا است.

!بزرگان در راهند

نسل سوم ،اچ تي سي تاچ 3G
نمي توان از امکانات نسل سوم صحبت به ميان بياوريم و از پاکت پي سي هاي مجهز به امکانات نسل سوم (SG)که به شدت خانم پسند هم هستند ،حرفي نزنيم . شرکت HTCاز توليد کنندگان بسيار معتبر پاکت پي سي ،مدلي به نام Touchاست . دوربين عکاسي اين گوشي ،3/2مگاپيکسل است و حدود 96گرم وزن دارد که به جرات مي توان گفت، يکي از سبک وزن ترين پاکت پي سي ها و گوشي هاي مختلف هوشمند دنيا است . صفحه نمايش آن 2/8اينچ است که اندکي کوچک به نظر مي آيد؛ اما به خاطر اين که سبک باشد و به خصوص براي خانم ها راحت باشد، در اين اندازه تعبيه شده است صفحه نمايش لمسي اين گوشي، خيلي دقيق است و راحت مي توانيد با کمک انگشتان دست يا قلم خود دستگاه ،با منوهاي آن کارکنيد. اينترنت پرسرعت، ارتباط بي سيم ،سيستم مکان ياب جغرافيايي (GPS)،نمايش فايل هاي آفيسي و DF،همه و همه از امکانات و قابليت هاي جالب اين گوشي است . دانشجويان ،دانشگاهيان ،دانش آموزان ،اهالي کسب وکار و بيزينس ،بيشتر از بقيه ،از توانايي هاي اين گوشي بهره مند خواهند شد.

!بزرگان در راهند

کنار زدن رقيبان؛ سامسونگ S7350
گوشي کشويي سامسونگ S7350، جزو مدل هاي ساده و شيکي است که قيمت و قابليت هاي مناسبي دارد، بدنه پلاستيکي شبيه آلومينيومي آن که رنگ نقره اي مات دارد، چهره ساده آن را جذاب تر هم نشان مي دهد . صفحه نمايش آن در مقايسه با رقبايش ،نسبتا بزرگ است (2/6اينچ )و دوربين 5مگا پيکسلي با فلاش دو تايي ،در آن تعبيه شده است. وقتي حالت کشويي دستگاه را باز کنيد، دوربين آن بيرون مي آيد؛ اين دوربين ،امکان تشخيص چهره هم دارد و مشخصات مکان جغرافيايي را هم که در آن عکس برداري کنيد، ثبت مي کند. از قابليت هاي ديگر اين گوشي،«بچرخان ،ساکت شو»(turn-to-mute(است ؛يعني وقتي گوشي زنگ مي خورد ،فقط کافي است آن را بچرخانيد و برگردانيد تا بي صدا (mute)شود. تشخيص موسيقي و جست و جوي هوشمند نيز در اين گوشي، گنجانده شده است. اين گوشي قابليت پخش انواع فايل هاي موسيقي را دارد، راديو Fmو پخش فايل هاي تصويري فشرده با فرمت Divxنيز دارد.

!بزرگان در راهند

موتورالا RizerZ10
موتورالا نتوانسته در بازار ايران ،جا را براي ساير رقبا تنگ کند و ...ولي چه مي شود کرد؟علاقه مندان خاص خودش را دارد؛ اصلي ترين امکان گوشي کشويي Z10که شرکت موتورالا روي آن خيلي تبليغ مي کند، اين که مي توانيد، فايل هاي مولتي مديا را به طور مستقيم با آن تهيه ،ويرايش و ارسال کنيد. يعني در اصل موتورولا مي خواهد نشان دهد، امکانات ساده يک استوديوي فيلم سازي را در يک گوشي کشويي گنجانده است . با اين گوشي مي توانيد فيلم برداري با کيفيت خوب و سرعت مناسب انجام دهيد (سرعتي بيش از اکثر گوشي هاي موجود در بازار يعني 30فريم در ثانيه )و به علاوه موسيقي متن،شرح يا جلوه هاي تصويري هم به آن اضافه کنيد . دوربين عکاسي اين گوشي ،3/2مگا پيکسل است و فوکوس اتوماتيک دارد. اضافه کردن کارت حافظه تا 32گيگابايت براي اين گوشي پيش بيني شده و اصلا نبايد نگران کمبود جا و فضا باشيد . سيستم عامل اين گوشي، حرفه اي تر از اکثر سيستم هاي عامل موجود است و توان پخش اکثر فايل هاي صوتي مختلف نيز در آن پيش بيني شده است. قيمت اين گوشي نسبت به امکاناتي که دارد، مي ارزد؛ البته تا زماني که رقبا تصميم نگيرند روي دست آن بلند شوند

!بزرگان در راهند

هشتي براي لمس ؛سامسونگ S8300
هر روز به تعداد گوشي هايي که به قابليت و صفحه نمايش لمسي دارند اضافه مي شود. سامسونگ هم هرگز از اين قافله عقب نمانده است؛ ضمن آن که جداي صفحه نمايش لمسي، سامسونگ اين مدل گوشي را ،از سري Ultraخود توليد کرده که از سري هاي بسيار باريک هستند. اين گوشي، باوجود اين که کشويي است و صفحه کليدي در زير نمايش گر 2/8اينچي خود دارد، به دوربين 8مگا پيکسلي هم مجهز است و ضخامتي حدود 13ميلي متر دارد. بدنه اين گوشي به رنگ مشکي ،قرمز است؛ اما از رنگ قرمز در جاهايي استفاده شده که زيبايي گوشي را دوچندان مي کند؛ نوار قرمز دور نمايش گر ،صفحه کليد کشويي قرمز و بدنه پشتي قرمز (در محل نصب دوربين ).يکي از امکانات جالب اين گوشي آن است که هر کدام از قابليت هاي گوشي را که دوست داريد، مي توانيد به صفحه اصلي (صفحه اول)منتقل کنيد و خوشبختانه با امکان scrollکردن بين آنها،جا هم کم نمي آوريد .دوربين اين گوشي،8 مگا پيکسل و مجهز به فوکوس خود کار است و فلاش هم دارد. قابليت هاي دوربين آن ،متوسط به بالاست و در واقع عالي نيست . سيستم مکان ياب جغرافيايي (GPS)پخش انواع فايل هاي موسيقي ،پخش فايل هاي تصويري Divxو دريافت کارت حافظه تا ظرفيت 16گيگابايت ،از توانمندي هاي جالب توجه اين گوشي است.

!بزرگان در راهند

عجيب مثل x؛از سوني اريکسون
مدتي است از حضور سوني اريکسون مدل اکسپريا xperiax)x1)مي گذرد و حواشي بازار آن کاهش پيدا کرده و قيمتش منطقي شده است ؛اولين گوشي سوني اريکسون که مجهز به سيستم عامل ويندوز موبايل بود و با حالت کشويي از پهلو (نه رو به بالا )مي توانستيد يک صفحه کليد تمام عيار و کامل داشته باشيد . ضمن آن که صفحه نمايش لمسي بزرگ آن هم با قلمي که در اختيار داشتيد، اين امکان را مي دهد بتوانيد،راحت با بخش هاي مختلف سيستم عامل کار کنيد. دوربين اين گوشي،3/2مگا پيکسل است و فوکوس خودکار و فلاش هم دارد. اما قابليت هاي ديگر مثل تشخيص چهره و اين جور امکانات جانبي ،در آن گنجانده نشده است . البته قدرت ضبط فيلم آن،مي توانست اندکي بهتر باشد . بدنه اين گوشي فلزي است و به همين دليل وزنش بالا است (حدود 150گرم ).اين گوشي به اکثر امکانات حرفه اي ارتباطات بي سيم و اينترنت مجهز است ،انواع و اقسام فايل هاي صوتي مرسوم را با کيفيت بسيار خوب پخش مي کند و قابليت نمايش فايل هاي آفيس و ويرايش آنها نيز (به خاطر پاکت پي سي بودن )در آن به چشم مي خورد. مکان ياب جغرافيايي (GPS)نيز، در اين گوشي حدود 550هزار توماني ،گنجانده است.

!بزرگان در راهند

منبع: نشريه زندگي ايده آل شماره 47



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.