آيا شما يک قرباني هستيد؟

آزموني که در زير آمده، به شما کمک مي کند تا دريابيد چه اندازه در عشق، قرباني شده ايد. اين آزمون، شامل ده نشانه ي خطر است که به شما در شناسايي قربانيان عشق کمک مي کند. مي توانيد آزمون را براساس رابطه اي که هم اکنون داريد يا روابط گذشته ي خود پاسخ دهيد؛ کافي ست هر يک از جمله هاي خبري اين آزمون را بر حسب اين که تا چه حد در
پنجشنبه، 18 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آيا شما يک قرباني هستيد؟

آيا شما يک قرباني هستيد؟
آيا شما يک قرباني هستيد؟


 

نويسنده:فاطمه ابراهيمي




 
آزموني که در زير آمده، به شما کمک مي کند تا دريابيد چه اندازه در عشق، قرباني شده ايد. اين آزمون، شامل ده نشانه ي خطر است که به شما در شناسايي قربانيان عشق کمک مي کند. مي توانيد آزمون را براساس رابطه اي که هم اکنون داريد يا روابط گذشته ي خود پاسخ دهيد؛ کافي ست هر يک از جمله هاي خبري اين آزمون را بر حسب اين که تا چه حد در مورد شما صدق مي کند، با يکي از گزينه هاي (بسيار زياد، اغلب، گاه به گاه و به ندرت) صادقانه پاسخ دهيد. ممکن است اعتراف کردن به ضعف خود، براي تان خوشايند نباشد اما بدانيد روبه رو شدن با اين حقيقت، اولين قدم در جهت تغيير آن است.
1- احساس مي کنيد که بايد در نزديکي نامزد يا همسرتان، پاورچين پاورچين راه برويد تا مبادا او را ناراحت کنيد.
2- احساس مي کنيد نامزد يا همسرتان، با شما با احترام رفتار نمي کند.
3- در محل کار يا هنگامي که با دوستان خود هستيد، با اعتماد به نفس و از موضع قدرت بيش تري برخورد مي کنيد.
4- از اين که انرژي منفي به نامزد يا همسرتان بدهيد، احساس امنيت و راحتي نمي کنيد.
5- از اين که نيازها و خواسته هاي تان را از نامزد يا همسرتان مطالبه کنيد، مردد هستيد و بعضي اوقات نگران ايد که مبادا بيش از حد، محتاج جلوه کنيد.
6- احساس مي کنيد رفتار نامزدتان يا همسرتان با شما، به مراتب بدتر از رفتار شما با اوست.
7- هنگامي که نامزد يا همسرتان رفتار مهربانانه اي با شما ندارد، به اميد جلب محبتش، تلاش مي کنيد تا هرچه بيش تر با او مهربان باشيد.
8- احساس مي کنيد براي اين که به نامزد يا همسرتان نشان دهيد که از عشق، محبت، آزادي و برابري سهمي داريد، بايد خيلي تلاش نماييد تا او متقاعد گردد.
9- بيش تر اوقات مجبوريد در مورد رفتار همسر يا اوضاع و شرايط زندگي تان، براي ديگران عذر و بهانه بياوريد و از او دفاع کنيد.
10- به خاطر دست کم گرفتن و زير پاگذاشتن عزت نفس خود در مقابل همسرتان، بيش تر اوقات از دست خودتان عصباني مي شويد، گرچه به خودتان قول داده بوديد هرگز چنين رفتاري نکنيد، اما هم چنان اجازه مي دهيد با عشق و محبت، کم تر از آن چه به راستي استحقاقش را داريد، با شما رفتار کنند.

کليد آزمون:
 

حال امتيازهاي خود را جمع ببنديد:

 

امتیاز

بسیار زیاد

0

اغلب

4

گاه به گاه

8

به ندرت

10

امتياز بين 80 تا 100: شما در رابطه ي خود، از موضعي برابر با همسرتان برخورداريد و هرگز آن چه و آن که هستيد را به خاطر عشق بيش تر، فدا نمي کنيد. به منظور جلوگيري از بروز مشکلات در آينده، روي مواردي که امتياز کم تري گرفته ايد، کار کنيد.
امتياز بين 60 تا 79: شما يک قرباني عشق با مشکل جدي نيستيد اما در بسياري از جاها، در روابط خود از موضع ضعف برخورد مي کنيد. توجه نماييد که ترس از دست دادن و تأييد، شما را از درخواست آن چه استحقاقش را داريد، باز مي دارد. سعي کنيد در راستاي عشق ورزيدن، با خودتان کار کنيد.
امتياز بين 40 تا 59 (اخطار): چه بخواهيد و چه نخواهيد، اعتراف کنيد که در روابط خود با همسرتان، قرباني عشق هستيد زيرا اجازه مي دهيد با شما بدرفتاري کند. به منظور احقاق حق خود، در مقابل همسرتان نمي ايستيد و چنان در فدا کردن خود، جهت عشق بيش تر، متخصص شده ايد که ديگر از ياد برده ايد راحت بودن کنار ديگري، به چه معناست و چگونه احساسي مي باشد. اندکي از اين عشق را به خودتان هديه دهيد!
امتياز بين صفر تا 39 (اورژانسي): شما يک قرباني حرفه اي عشق هستيد. به احتمال زياد نسبت به خود، از احترام شخصي بسيار ناچيزي برخورداريد و يا اصلاً از آن برخوردار نيستيد؛ با توجه به رفتارهاي بسيار بدي که در زندگي با شما مي شود، مي توان گفت که اعتماد به نفس تان نيز بسيار پائين است. تا زماني که خود را دوست نداريد، انتظار نداشته باشيد به شما عشق بورزند. وقت آن رسيده که برخيزيد و مانند يک فرد قوي باشيد. مشاوره و کمک حرفه اي بگيريد و از فداکردن خود، دست کشيده و عزت نفس را دوباره بازيابيد.
منبع: نشريه شادکامي و رمز موفقيت شماره 69



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.